FANDOM

104. Korpus Treningowy
104th Trainees Squad Logo

Kanji

第104期訓練兵団

Wymowa

Dai-hyakuyon-ki Kunren Heidan

Główny instruktor

Keith Shadis

Cel

Szkolenie młodych kadetów dla wojska

Znani byli członkowie

Pierwsza dziesiątka z południowej dywizji:

Inni, z południowej dywizji:

Pierwsza dziesiątka z innych dywizji:

Status

Rozwiązany

Przynależność

Debiut w mandze

Rozdział 2

Debiut w anime

Odcinek 3

104. Korpus Treningowy (第104期訓練兵団, Dai-hyakuyon-ki Kunren Heidan) jest jedyną klasą absolwentów przedstawioną w serii, a w jej południowej dywizji znajdowała się większość głównych bohaterów. Był aktywny przez trzy lata, czyli od 847 do 850 roku, do momentu, gdy pozostali przy życiu kadeci ukończyli szkolenie.

W pierwszej dziesiątce kadetów, którzy osiągnęli najlepsze wyniki znaleźli się, w kolejności od najlepszych: Mikasa Ackermann, Reiner Braun, Bertholdt Hoover, Annie Leonhart, Eren Jaeger, Jean Kirschtein, Marco Bodt, Conny Springer, Sasha Braus i Christa Lenz. Jak w przypadku wszystkich klas kończących szkolenie, tylko kadeci z pierwszej dziesiątki, poszczególnych dywizji otrzymali możliwość wstąpienia do Korpusu Żandarmerii, co równało się z uzyskaniem przywileju mieszkania w wewnętrznym dystrykcie. 104. Korpus Treningowy rozwiązano po ceremonii zakończenia szkolenia.

Innym kadetem, który nie znalazł się w pierwszej dziesiątce, choć uważany był za jednego z najlepszych była Ymir. Swymi umiejętnościami przewyższała Christę Lenz, lecz pod koniec szkolenia zaczęła celowo opuszczać się, aby zapewnić Chriście dostanie się do pierwszej dziesiątki i umożliwić jej tym samym dołączenie do żandarmerii.

Członkowie Edytuj

Instruktor - południowa dywizja Edytuj

Pierwsza dziesiątka - południowa dywizja Edytuj

  1. Mikasa Ackermann
  2. Reiner Braun
  3. Bertholdt Hoover
  4. Annie Leonhart
  5. Eren Jaeger
  6. Jean Kirschtein
  7. Marco Bodt
  8. Conny Springer
  9. Sasha Braus
  10. Christa Lenz

Południowa dywizja Edytuj

Pierwsza dziesiątka - inne dywizje Edytuj

Osobne oceny Keitha Shadisa, dotyczące wybranych kadetów Edytuj

  • Armin Arlelt - "Pod względem fizycznym nie spełnia nawet podstawowych standardów, jednak mówi się, że jego wiedza i pomysłowość nie mają sobie równych."
  • Reiner Braun - "Silny zarówno pod względem fizycznym, jak i mentalnym. Cieszy się wyjątkowym zaufaniem wśród towarzyszy broni"
  • Annie Leonhart - "Jej cięcia zadawane są zawsze precyzyjnie, głęboko i pod idealnym kątem. Samotnik, źle znosi kontakty z innymi żołnierzami."
  • Bertholdt Hoover - "Pod względem technicznym w żadnej dziedzinie nie można mu nic zarzucić, widać, że ma naprawdę spory potencjał, jednak brak mu inicjatywy. Zamiast samemu podejmować decyzje woli podążać za innymi."
    SnK - 104th Trainees Squad

    104. Korpus Treningowy

  • Jean Kirschtein - "Świetnie zna się na sprzęcie do manewrów, potrafi też skutecznie i efektywnie go używać. Jest obdarzony umiejętnością trzeźwej oceny sytuacji, jednak jego konfliktowy charakter może prowadzić do starć z resztą grupy."
  • Conny Springer - "Świetne wyczucie równowagi, bardzo dobra zwrotność i ogólna precyzja manewrów. Niestety jest przy tym niespecjalnie błyskotliwy, więc zdarza mu się błędnie zrozumieć wyznaczoną taktykę."
  • Sasha Braus - "Jej największe zalety to zwinność, szybkość, a przede wszystkim umiejętność niekonwencjonalnego myślenia. To jednak stanowi jej główną wadę- przez swoją ekscentryczność niespecjalnie nadaje się do pracy w grupie."
  • Mikasa Ackermann - "Absolutnie najlepsza ze wszystkich przedmiotów i kursów. Można powiedzieć – kadet idealny. Wyjątkowy, niespotykany talent czystej wody, w pełni zasługuje na najwyższą ocenę."
  • Eren Jaeger - "Poza sztuką walki wręcz nie wydaje się być szczególnie utalentowany w żadnej innej dziedzinie, jednak wszelkie braki nadrabia wyjątkową pracowitością i zacięciem. Najbardziej ze wszystkich skoncentrowany na osiągnięciu wyznaczonego celu."

Ciekawostki Edytuj

  • Wśród pierwszej piątki, najlepszych kadetów, czworo to ludzie-tytani. Wyjątkiem jest Mikasa Ackermann, która zajęła pierwsze miejsce.
  • Spośród dziesięciorga najlepszych kadetów, tylko Annie Leonhart dołączyła do Korpusu Żandarmerii. Marco Bodt zginął przed dokonaniem wyboru. Natomiast pozostała ósemka dołączyła do Korpusu Zwiadowczego i nikt nie wybrał Korpusu Stacjonarnego.
  • Zostało powiedziane, iż główni bohaterowie pochodzą z południowej dywizji. Istniały cztery dywizje 104. Korpusu Treningowego, działające we wnętrzu muru Rose, a każdy z nich należał do poszczególnego dystryktu. Przed upadkiem muru Maria, istniało łącznie osiem dywizji działających w wojsku.
  • Z całej, południowej dywizji 104. Korpusu Treningowego, szkolenie ukończyło łącznie 218 kadetów.
  • Warto zauważyć, że Eren Jaeger dołączył do Korpusu Zwiadowczego kilka dni szybciej od pozostałych kadetów w ich dywizji ze względu na wyjątkowe okoliczności.