FANDOM

Alma
(アルマ, Aruma)
Alma Crying
Płeć Kobieta
Urodziny 14 lipca
Wzrost 168 cm
Waga 54 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Zawód Konwojentka
Poprzedni zawód Służąca
Status personalny
Krewni Historia Reiss - córka

Rod Reiss - kochanek (martwy)
Nienazwana matka
Nienazwany ojciec

Status Martwa
Pierwsze wystąpienie
Głosy
Gdybym tylko miała wystarczająco odwagi, aby zabić tą dziewuchę...

(Alma wyraża ubolewanie nad egzystencją Historii) Atak Tytanów: Rozdział 52

Alma (アルマ, Aruma) była matką Historii Reiss oraz służącą Roda Reiss. Po tym jak została wraz z córką odesłana do domu swoich rodziców, zaczęła pracować jako konwojentka w mieście podczas nocy.

Wygląd Edytuj

Historia opisywała ją jako bardzo ładną, szczupłą kobietę o średnim wzroście. Miała blond włosy, sięgające do ramion z grzywką zaczesywaną nad brwiami. W czasie, gdy przebywała na farmie zazwyczaj nosiła prostą, zapinaną koszulę oraz ciemną spódnicę. Kiedy jechała do miasta ubierała się bardziej wytwornie. Kiedy pracowała jako służąca rodziny Reiss, nosiła długą, czarną suknię z białym fartuchem i białym czepkiem, z włosami związanymi w koka.

Osobowość Edytuj

Prawdopodobnie była miła i wyrozumiała, zwłaszcza w obecności Roda. Czuł bowiem, że była jedyną osobą, która była w stanie zrozumieć przez co przeszedł.

Niestety żywiła głęboką nienawiść do Historii. Większość czasu unikała rozmowy z nią czy nawet przebywania razem w tym samym pomieszczeniu. Rozmawiała z córką zaledwie dwa razy. W obu przypadkach wyraziła głębokie ubolewanie, że ją urodziła.

Historia Edytuj

Alma była służącą w gospodarstwie domowym Roda Reiss. Z czasem stała się jego kochanką, a jakiś później zaszła z nim w ciążę i urodziła Historię. Po narodzinach córki zmuszona została przenieść się na farmę swoich rodziców, leżącą na ziemiach należących do Roda, za murem Sina.

W ciągu dnia Alma zazwyczaj spędzała czas czytając książki. W przeciwieństwie do swoich rodziców i Historii nie pracowała w gospodarstwie. Na noc ubierała się w modne ubrania, po czym wynajętym powozem jeździła do miasta. Starała się wszelkimi sposobami uniknąć interakcji z Historią, bez opuszczania farmy na stałe.

Kiedy Historia nauczyła się czytać, dostrzegła, że w książkach rodzice okazywali swoim dzieciom uczucia. Bardzo chciała mieć takie same relacje z Almą, więc któregoś dnia spróbowała ją objąć, aby zobaczyć jak zareaguje. Ta, jednak zupełnie zszokowana odrzuciła ją na bok, po czym ze łzami w oczach powiedziała: "gdybym tylko miała odwagę ją zabić" i odeszła, pozostawiając za sobą lekko ogłuszoną Historię.

Alma and Rod

Alma pociesza Roda

Po tej sytuacji, Alma spakowała swoje rzeczy i wyprowadziła się z gospodarstwa. Dopiero po upadku mur Maria powróciła na farmę w towarzystwie Roda. Kiedy Rod po raz pierwszy oficjalnie przedstawił się Historii, jej matka stała obok, ewidentnie czymś przestraszona. Następnie udali się w kierunku powozu, lecz nim się zorientowali otoczyła ich pierwsza brygada żandarmerii wysłana tam, aby "zająć się" Almą i jej córką.

Kenny Ackerman kills Alma

Kenny zabija Almę

Kiedy Kenny Ackermann obezwładnił Almę, przestraszona Historia zaczęła wołać swoją matkę. Ta, jednak natychmiast zaczęła wypierać się swojej córki. Zdziwiony tym faktem Kenny zapytał Roda, czy cokolwiek łączy go z tą dwójką, czemu ten, po dłuższej chwili zdecydowanie zaprzeczył. W odpowiedzi na to Kenny sięgnął po nóż. Historia ponownie nawoływała swoją matkę, na co ta z płaczem, odpowiedziała: "gdybyś tylko się nie urodziła…". Były to jej ostatnie słowa zanim Kenny rozciął jej gardło.

Dziedzictwo Edytuj

Wiele lat później, po tym jak Historia zabiła swojego ojca, dziewczyna dostrzegła wspomnienie z czasów jego młodości, w którym Rod wypłakuje się w strój Almy, nazywając ją jedyną osobą, która jest w stanie go zrozumieć.

Później, gdy Kenny rozmawiał z Levim Ackermannem, wspomniał o tym, że kobiety były słabością Roda, powołując się do czasów, w których Rod zwierzał się Almie.

Relacje Edytuj

  • Historia Reiss - Alma żywiła głęboką nienawiść do córki, która dodatkowo pogłębiła się tuż przed tym jak Kenny podciął jej gardło, ponieważ Historia była powodem, dla którego musiała umrzeć.
  • Rod Reiss - Jej były pracodawca, a późniejszy kochanek. Była jego powierniczką i mężczyzna uważał, iż może jej wyznać dosłownie wszystko. Jakiś czas po tym jak Rod ożenił się i doczekał własnych dzieci, para zaczęła ze sobą romansować w sekrecie. Ostatecznie, Alma zaszła w ciążę z Historią, co sprawiło, że straciła swoją pracę i została odesłana do gospodarstwa swoich rodziców, aby jej dziecko nie zszargało reputacji Roda.

Ciekawostki Edytuj

  • "Alma" oznacza "jabłko" w języku węgierskim, kazachskim i kirgiskim.
  • "Alma" oznacza również w starożytnym hebrajskim "niezamężną pannę" lub "młodą pannę".
  • Jej imię ma łacińskie pochodzenie i oznacza "duszę", "dobro" lub "świt".
    • Może być ono ironiczną grą słów, ze względu na jej okrutne traktowanie swojej córki.
    • Łaciński zwrot "Alma Mater" - w wolnym tłumaczeniu "matka karmiąca (wiedzą), żywicielka", to uroczysta średniowieczna nazwa nadawana szkołom wyższym, zwłaszcza uniwersytetom i akademiom.