FANDOM

Alma
(アルマ, Aruma)
Alma Crying.png
Płeć Kobieta
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Status personalny
Krewni Historia Reiss (córka)
Rod Reiss (kochanek)
Nienazwana Matka
Nienazwany Ojciec
Status Martwa
Pierwsze wystąpienie
Głosy

Alma (アルマ, Aruma) była służącą, a potem także kochanką Roda Reiss. Była biologiczną matką Historii Reiss.

Wygląd Edytuj

Historia opisywała ją jako bardzo ładną, szczupłą kobietę o średnim wzroście. Miała blond włosy sięgające do ramion z grzywką zaczesywaną nad brwiami. W czasie, gdy przebywała na farmie zazwyczaj nosiła prostą, zapinaną koszulę oraz ciemną spódnicę. Kiedy jechała do miasta ubierała się bardziej wytwornie.

Osobowość Edytuj

Prawdopodobnie była miła i wyrozumiała, zwłaszcza w obecności Roda. Czuł bowiem, że była jedyną osobą, która była w stanie zrozumieć przez co przeszedł.

Niestety żywiła głęboką nienawiść do Historii. Większość czasu unikała rozmowy z nią czy nawet przebywania razem w tym samym pomieszczeniu. Rozmawiała z córką zaledwie dwa razy. W obu przypadkach wyraziła głębokie ubolewanie, że ją urodziła.

Historia Edytuj

Była służącą w gospodarstwie domowym Roda Reiss. Z czasem stała się jego kochanką, a jakiś później zaszła z nim w ciążę i urodziła Historię. Po narodzinach córki zmuszona została przenieść się na farmę swoich rodziców, leżącą na ziemiach należących do Roda, za murem Sina.

W ciągu dnia Alma zazwyczaj spędzała czas czytając książki. W przeciwieństwie do swoich rodziców i Historii nie pracowała w gospodarstwie. Na noc ubierała się w modne ubrania, po czym wynajętym powozem jeździła do miasta. Starała sie wszelkimi sposobami uniknąć interakcji z Historią, bez opuszczania farmy na stałe.

Kiedy Historia nauczyła się czytać, dostrzegła, że w książkach rodzice okazywali swoim dzieciom uczucia. Bardzo chciała mieć takie same relacje z Almą, więc któregoś dnia spróbowała ją objąć, aby zobaczyć jak zareaguje. Ta, jednak zupełnie zszokowana odrzuciła ją na bok, po czym ze łzami w oczach powiedziała: "gdybym tylko miała odwagę ją zabić" i odeszła, pozostawiając za sobą lekko ogłuszoną Historię.

Alma and Rod.png

Alma pociesza Roda

Po tej sytuacji, Alma spakowała swoje rzeczy i wyprowadziła się z gospodarstwa. Dopiero po upadku mur Maria powróciła na farmę w towarzystwie Roda. Kiedy Rod po raz pierwszy oficjalnie przedstawił się Historii, jej matka stała obok, ewidentnie czymś przestraszona. Następnie udali się w kierunku powozu, lecz nim się zorientowali otoczyła ich pierwsza brygada żandarmerii wysłana tam, aby "zająć się" Almą i jej córką.

Ackerman killing mother.png

Kenny zabija Almę

Kiedy Kenny Ackermann obezwładnił Almę, przestraszona Historia zaczęła wołać swoją matkę. Ta, jednak natychmiast zaczęła wypierać się swojej córki. Zdziwiony tym faktem Kenny zapytał Roda, czy cokolwiek łączy go z tą dwójką, czemu ten, po dłuższej chwili zdecydowanie zaprzeczył. W odpowiedzi na to Kenny sięgnął po nóż. Historia ponownie nawoływała swoją matkę, na co ta z płaczem, odpowiedziała: "gdybyś tylko się nie urodziła…". Były to jej ostatnie słowa zanim Kenny rozciął jej gardło.

Kilka lat później, w chwili, w której Historia zabiła Roda dostrzegła w jego wspomnieniach moment, kiedy płacząc powiedział Almie, że tylko ona jest w stanie go zrozumieć.

Niedługo potem, Kenny w rozmowie z Leviem wspominał m. in. słabość Roda do kobiet. Odnosiło się to do czasów, kiedy ten ze wszystkiego zwierzał się Almie.

Relacje Edytuj

  • Historia Reiss - Alma żywiła głęboką niechęć do córki, świadczą o tym chociażby jedyne słowa, które skierowała do Historii.
  • Rod Reiss - Początkowo Alma była jego służącą, potem stała się też jego kochanką. Rod uważał, że może jej wszystko powiedzieć. Zaczęli się potajemnie spotykać jakiś czas po tym, jak Rod ożenił się i miał już własne dzieci. Alma zaszła z nim w ciążę, przez co została odesłana na farmę swoich rodziców.

Ciekawostki Edytuj

  • "Alma" to "jabłko" po węgiersku, kazachsku i kirgisku, a także "dusza" po hiszpańsku.
  • Jej imię może być ironiczną grą słów; łaciński zwrot "Alma Mater" - w wolnym tłumaczeniu "matka karmiąca (wiedzą), żywicielka", to uroczysta średniowieczna nazwa nadawana szkołom wyższym, zwłaszcza uniwersytetom i akademiom.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki