FANDOM

Armin Arlelt
(アルミン・アルレルト, Arumin Arureruto)

Armin Arlert character image.png

Colossus Armin.png

Płeć Mężczyzna
Wiek 15 lat (850)
19 lat (854)
Urodziny 3 listopada
Wzrost 163 cm
Waga 55 kg
Gatunek Człowiek-Tytan
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Poprzednia przynależność 104th Trainees Squad Logo.png 104. Korpus Treningowy
Zawód Zwiadowca
Poprzedni zawód Kadet
Status personalny
Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Marina Inoue
Angielski głos Josh Grelle

Armin Arlelt (アルミン・アルレルト, Arumin Arureruto) jest przyjacielem Erena i Mikasy z dzieciństwa i jest jednym z ważniejszych bohaterów serii. Jest bardzo inteligentny, z jego rad korzystają nawet generał Erwin Smith, Dott Pyxis i kapitan Levi Ackermann.

Wygląd

Armin jest niski i ma szczupłą sylwetkę. Jego blond włosy sięgają mu podbródka, a grzywka opada mu niebieskie oczy. Ma lekko zadarty nos.

Jego mundur to standardowa jasna koszula, skórzana kurtka z symbolem, najpierw oddziału kadetów a następnie Zwiadowców, jasne spodnie i wysokie buty. Oprócz tego w czasie misji zakłada też sprzęt do manewrów przestrzennych.

Osobowość

Armin jest dość nieśmiałym i wrażliwym chłopakiem. W dzieciństwie był bity i prześladowany z powodu swoich poglądów przez inne dzieci, dlatego Eren i Mikasa zawsze musieli go przed nimi bronić. Jest niezwykle inteligentny jak na swój wiek - słabość fizyczną nadrabia bystrym, strategicznym umysłem. Potrafi wybrać najlepsze wyjście z każdej sytuacji - wielokrotnie uratował dzięki temu życie swoim przyjaciołom oraz wielu innym osobom. Na początku nie zdawał sobie sprawy z własnej wartości, wydawało mu się, że jedynie zawadza innym i jest dla nich zbędnym ciężarem. Armin zrozumiał, że jest potrzebny swoim przyjaciołom i że naprawdę potrafi im pomóc, w niczym nie zawadzając, kiedy Mikasa i Eren poprosili go o pomoc w przekonaniu Wellmana o ich dobrych intencjach. Powiedzieli mu, jak bardzo potrzebują jego krasomówczych zdolności i stwierdzili, że już raz uratował im życie.

Historia

Wychowywał się w Shiganshinie, gdzie poznał Erena i Mikasę, z którymi się zaprzyjaźnił. Armin odnalazł kiedyś w rzeczach dziadka książkę, mówiącą o świecie poza murami i pokazał ją Erenowi. Chłopcy, zafascynowani światem zewnętrznym, planują szkolić się na żołnierzy i dołączyć do Korpusu Zwiadowczego, aby w przyszłości móc obejrzeć świat poza murami. Mikasa nie była z tego powodu zadowolona.

Przez swoje poglądy, Armin wielokrotnie był bity i poniżany przez innych ludzi, jednak Mikasa i Eren zawsze pomagali mu w tarapatach. Przez te doświadczenia Armin przez długi czas myślał, że jest mniej wart od swoich przyjaciół.

Fabuła

Gdy Eren Jaeger pokłócony z matką, wybiega z domu, zmartwiona Mikasa biegnie za nim. Widzą w oddali Armina z grupką chłopców. Ci biją Arlelta, nazywając go "heretykiem". Armin zawstydza ich, oświadczając, że biją go, bo wiedzą że ma racje, ale nie chcą tego przyznać. Oprawców zezłościły te słowa, dlatego biją go jeszcze mocniej. Wtedy wtrąca się Eren. Chłopcy chcą stanąć do walki, jednak panikują i uciekają, widząc Mikasę. Gdy nowo przybyła dwójka pyta Armina, czy dobrze się czuje i próbuje mu pomóc w podniesieniu się, ten, nie chcąc być problemem, odmawia i sam wstaje.

Armin, Eren, and Mikasa see the Colossus Titan.png

Dzieci widzą Kolosalnego Tytana.

Chwilę później Mikasa, Eren i Armin siedzą nad rzeką na trawie i rozmawiają o powodach pobicia Arlelta. Armin tłumaczy, że powiedział, iż ludzkość musi wyjść poza mury i za to własnie został napadnięty i nazwany heretykiem. Eren oburza się i zgadza z Arminem. Arlelt dodaje, że król zakazał mówienia o świecie poza murami, na co Eren stwierdza, że król się boi. Dodaje też, że przecież ludzie ryzykują "tylko" swoimi życiami, na co Mikasa każe im o tym zapomnieć. Eren zaczyna krzyczeć na Mikasę, po czym tłumaczy zdziwionemu Arminowi, że dziewczyna wyjawiła rodzicom o jego planach dołączenia do Korpusu Zwiadowczego. Armin mówi, że nie dziwi się ich gwałtownej reakcji, jednak dodaje, że fakt, iż mur był cały przez sto lat, nie gwarantuje, że nie upadnie chociażby w tym momencie. Właśnie wtedy ziemia zaczyna się trząść a dzieci biegną, zobaczyć co się stało. Widząc Tytana Kolosalnego, który niszczy bramę zaczynają uciekać. Armin zaczyna płakać, twierdząc, że miasto upadnie, a Mikasa i Eren biegną w stronę swojego domu[1].

Armin biegnie do Hannesa, aby zawiadomić go o tym, że Eren i Mikasa pobiegli do swojego domu, ratując im tym samym życie. Następnie dostaje się do łodzi, gdzie razem z Mikasą i Erenem odpływa za mur Rose, aby się ewakuować[2].

Shingeki-4-2-arlet-armin.jpg

Armin w trakcie szkolenia.

Po szkoleniu, w którym Armin dostaje najwyższe wynik z teorii, zaś cudem zdaje praktykę, decyduje się dołączyć do Korpusu Zwiadowczego. W czasie rozmowy z Mikasą i Erenem stwierdza, że dołącza do Zwiadowców, bo chce być użyteczny, i że prędzej zginie, niż stanie się da kogoś ciężarem. W tym momencie zauważają Hannesa, który rozmawia z innymi żołnierzami. Kadeci salutują mu, a on podchodzi się przywitać. Hannes rozmawia z Erenem o śmierci jego matki, a Armin przysłuchuje się temu w milczeniu. Gdy Eren traci przytomność na skutek ogromnego bólu głowy spowodowanego upadkiem podczas ćwiczeń do manewrów przestrzennych, Armin chwyta go razem z Mikasą i przenoszą do łóżka. Nazajutrz widzą wyjazd Zwiadowców, wyruszających na misję poza okrąg muru Rose. Eren podziwia kapitana Levia, jak zresztą Armin i Mikasa. Następnie kończą oficjalnie szkolenie, a jednocześnie pojawia się znów Kolosalny Tytan[3]. Po próbie zaatakowania tytana przez Erena, ten niszczy bramę i działa, umieszczone na murach. Kadeci po zniknięciu tytana wycofują się aby przygotować się do ataku tytanów i obrony Dystryktu Trost. Armin jest przerażony, trzęsie się i boi. Zwraca uwagę innych na fakt, że nie mają jak zablokować zniszczonej bramy. Dodaje, że mogliby ją zablokować głazem, który leży w mieście, ale nikt go nie podźwignie. Zaczyna panikować, mówiąc, że mimo obrony miasto upadnie, zaś taki sam los spotka cały mur Rose. Eren uspokaja go, po czym obaj uzupełniają zapasy gazu i udają się na musztrę, aby poznać rozkazy dowództwa. Dostają się następnie na dach, gdzie Eren stwierdza, że jeśli uda im się pokonać tytanów dziś, to po dołączeniu do Zwiadowców, szybko awansują.

Brodaty Tytan.jpg

Brodaty tytan podchodzący do sparaliżowanego strachem Armina.

Razem ze swoją drużyną, Armin wyrusza w stronę zniszczonej bramy, jednak nadchodzą tytani. Thomas zostaje zaatakowany i na oczach przyjaciół zjedzony. Rozwścieczony Eren atakuje tytana, ale inny zdążył niespodziewanie odgryźć mu nogę. Grupa atakuje tytanów, jedynie Armin stoi w miejscu. W chwili, gdy inni zostają pokonani i zjedzeni, Armin zastanawia się, czemu paraliżuje go strach i nie może się ruszyć, obserwując tylko, jak jego przyjaciele giną. W tym momencie podchodzi do niego brodaty tytan i chwytając go za kurtkę, wrzuca do swoich ust. Armin zaczyna krzyczeć[4].

Brodaty tytan.jpg

Brodaty tytan odgryza rękę Erenowi, na oczach Armina.

Eren, słysząc krzyk przyjaciela, odzyskuje przytomność. Przypomina sobie sytuację z przeszłości, jak Armin przyniósł im książkę, którą dostał od dziadka, mówiącą o świecie zewnętrznym. Armin spada w stronę gardła tytana, jednak Eren chwyta go za rękę i wyrzuca na dach, ratując przed pożarciem, jednak sam zostaje w ustach potwora. Armin krzyczy do chłopaka, aby się pospieszył. Jednak ten zdążył tylko wystawić rękę, sięgając w stronę Armina i zaraz potem tytan zamyka usta odgryzając jego rękę. Przerażony Armin krzyczy, po czym traci świadomość[5].

Conny potrząsa Arminem. Pyta się chłopaka, jak ten się czuje i gdzie jest jego drużyna. Zastanawia się czemu Armin jest cały mokry i czemu leżał sam, kompletnie nieprzytomny. Armin nagle przypomina sobie śmierć swoich przyjaciół z drużyny. Łapie się za głowę i krzyczy, że jest kompletnie bezużyteczny. Przerażony, zaczyna szlochać i krzyczeć, że wszyscy zginęli a on nie mógł i pomóc. Conny próbuje go uspokoić, jednak wtrąca się Ymir, która dość ostro każe Springerowi zostawić Armina, stwierdza, że wszyscy z jego drużyny nie żyją i że nie rozumie, czemu Eren i jego drużyna uratowali takie beztalencie. Po krótkiej utarczce z Ymir zażegnanej przez Christę, Conny proponuje Arminowi pomoc, jednak ten, widząc wyciągniętą dłoń przeprasza za kłopot i udaje się do tylnej straży.

Armin pogrążony w myślach rusza w stronę tylnej straży. Stwierdza, że świat staje się piekłem, a później dochodzi do wniosku, że się myli - świat był piekłem od samego początku. Wspomina znów jak był poniżany za swoje przekonania, jak Eren i Mikasa zawsze przychodzili mu na ratunek. Stwierdza, że jego przyjaciele zawsze dążyli do bycia silnymi. Armin dodaje w myślach, że on sam nie mógł dosięgnąć ich poziomu i pewnie był dla nich słabeuszem którego trzeba chronić.

Armin szlocha.jpg

Armin rozpacza po utracie przyjaciela.

Jednocześnie jedna z linek sprzętu do manewrów przestrzennych nie utkwiła w ścianie i Armin spada na ulicę. Arlelt, siedząc na bruku twierdzi, że chciał być po prostu tak silny jak Eren i Mikasa, a jedynie doprowadził do śmierci współtowarzyszy i zaczyna szlochać.

Hannah reanimuje Franza.jpg

Arlelt obserwuje jak Hannah reanimuje Franza.

W tym samym momencie zauważa, że obok klęczy Hannah Diamant, bezskutecznie reanimująca swojego narzeczonego Franza. Armin próbuje ją powstrzymać, widząc, że chłopak jest przerwany w pół, ale dziewczyna jest nieugięta. Rozpaczliwie próbuje przywrócić go do życia. Armin stwierdza, że więcej tego koszmaru nie zniesie[6].

Armin znajduje się na dachu jednego z budynków. Rozpacza po śmierci Erena i obwinia się o nią, jednocześnie martwiąc się o to, że wszystkim kadetom kończy się gaz w sprzęcie do manewrów przestrzennych. Wszyscy są przygnębieni i nie wiedzą co robić. W pewnym momencie Sasha Braus próbuje zachęcić innych do działania, prosząc Armina o wsparcie, jednak ten nie zwraca uwagi na koleżankę.

Armin rozmawia z Mikasą.jpg

Armin wyjawia Mikasie fakt śmierci Erena.

W tym momencie do grupy dołącza Mikasa. Najpierw pyta Annie o Erena, a gdy nie uzyskuje odpowiedzi, zostaje wysłana do Armina. Ten na jej widok denerwuje się jeszcze bardziej i zaczyna się zastanawiać, jak może spojrzeć jej w oczy, obwiniając się o śmierć jej brata. Po raz kolejny stwierdza, że wolałby umrzeć zamiast Jaegera. Dziewczyna wypytuje Armina, czy wszystko z nim w porządku i czy nie jest ranny. Mimo braku odpowiedzi, zadaje kolejne pytanie - gdzie jest jej przyszywany brat. Armin patrzy na nią przerażony, po czym przez łzy zawiadamia, że 34 Oddział Kadetów w składzie: Eren Jaeger, Thomas Wagner, Millius Zermusky, Knack Tiaz i Mina Carolina walczył w obronie ludzkości i dzielnie zginął na polu walki. Przysłuchujący się temu inni kadeci są przerażeni i przygnębieni, a Armin przeprasza Mikasę za śmierć Erena, tłumacząc, że ten zginął, ratując go. Następnie zaczyna szlochać, mówiąc, że nie mógł temu zaradzić. Dziewczyna chwyta go za dłoń i każe mu się uspokoić, mówiąc, że to nie czas na histerię, a następnie przejmuje dowodzenie nad drużyną. Nawołuje do walki, po czym wszyscy ruszają przeciwko tytanom otaczającym ratusz i będący w nim magazyn, aby uzupełnić zapasy gazu.

W czasie przedarcia się w stronę magazynu w ratuszu Armin obserwuje, jak Mikasa, mimo zewnętrznego spokoju, zużywa w podenerwowaniu za dużo gazu i zatraca się w walce, próbując zagłuszyć ból. W chwili gdy dziewczynie kończy się gaz, Armin reaguje błyskawicznie, ruszając jej z pomocą, a za nim Conny[7].

Armin Mikasa Conny obserwują Tytana.jpg

Mikasa, Armin i Conny obserwują tytana, który obrócił się przeciw swojej rasie.

Gdy Arlelt odnajduje Mikasę chwyta ją i przenosi na dach jednego z budynków. Dołącza do nich Conny. Obserwują dziwne zachowanie tytana, który walczy z innymi tytanami. Widząc, że tytan nie zwraca na nich uwagi, Armin stwierdza, że Mikasie musiało zabraknąć gazu, a Conny przerażony twierdzi, że bez niej nie wygrają. Armin mówi, że ma jeszcze odrobinę gazu w butlach i że Ackermann wykorzysta go lepiej niż on. Wymienia jej butle z gazem, po czym ofiarowuje dziewczynie również swoje ostrza, zostawiając sobie tylko jedno, ułamane, mówiąc, że nie chciałby zginąć zjedzony żywcem. Mikasa chwyta go za dłoń i mówi, że nie zostawi go tu i nie pozwoli mu zginąć. Conny chwyta Armina za rękę i biegną w stronę ratusza. Arlelt stwierdza, że powinni go zostawić, bo nie są w stanie walczyć z nim na plecach, a on nie chce aby kolejni jego przyjaciele umierali za niego. W tym momencie wpada mu do głowy pomysł wykorzystania tytana do swoich celów.

Zatrzymuje Mikasę i Conny'ego, mówiąc im, że mogą wykorzystać tytana. Powinni tylko zabić tytanów wokół niego, a on prawdopodobnie uda się w kierunku ratusza, dzięki czemu zabije resztę potworów wokół niego. Conny jest sceptyczny, jednak Mikasa szybko widzi słuszność logiki Armina. Decydują się w końcu spróbować tego szalonego planu. Mikasa i Conny z Arminem na plechach ruszają w kierunku ratusza, zwabiając tam dziwnego tytana.

Connie Armin i Mikasa pojawiają się w magazynie.jpg

Armin, razem z Connym i Mikasą docierają do ratusza.

Dotarłszy na miejsce, spotykają resztę drużyny. Armin razem z Mikasą i Connym przekonują Jeana i resztę do swojego pomysłu. Wkrótce jednak pojawia się nowy problem - trzeba pokonać tytanów zebranych w magazynie, a większość osób zużyła już cały gaz[8]. W tej sytuacji Armin szybko wymyśla wyjście - część osób z bronią Żandarmerii, znalezionej w ratuszu, zjedzie windą i zwabi tytanów w jedno miejsce, po czym strzeli im w oczy, oślepiając ich, po czym 7 osób najlepiej walczących skoczy z belek dachu i zabije potworów, celując w ich słaby punkt. Wszyscy zgadzają się z Arminem, który jednak wątpi co do swoich umiejętności planowania. Mikasa stwierdza, że Arlelt się nie docenia, bo jego intuicja już raz uratowała życie jej i Erenowi. Armin zastanawia się kiedy, lecz właśnie wtedy winda zostaje przygotowana do zjazdu, więc Mikasa odkłada wyjaśnienia na później. Arlelt wciela swój plan w życie - razem z Marco i kilkoma innymi osobami wchodzi do windy a Mikasa, Reiner, Bertholdt, Annie, Jean, Conny i Sasha zajmują miejsca na belkach. Plan kończy się powodzeniem. Dwóch tytanów, którzy nie zostali zabici od razu, dobijają Annie i Mikasa. Wszyscy napełniają butle gazem, po czym wyruszają na zewnątrz, w stronę głównych oddziałów.

Armin chwyta Erena za dłoń.jpg

Armin chwyta Erena za dłoń.

Armin wychodząc z ratusza, zauważa Mikasę na budynku obok. Widząc, że nie oddala się razem z resztą, dołącza do niej i chce dowiedzieć się czemu nadal tu stoi. Mikasa pokazuje mu tytanów, którzy otoczyli tego, który im pomógł i zaczynają go pożerać. Armin razem z Mikasą dochodzą do wniosku, że trzeba uratować tego tytana, bo może on stanowić rozwiązanie zagadki tej rasy. Dołączają do nich Annie, Reiner, Bertholdt i Jean, i tylko ten ostatni jest przeciwny temu pomysłowi. W tej chwili Armin widzi w pobliżu tytana, który zabił Thomasa. Dziwny tytan również go zauważa, uwalnia się z rąk reszty potworów i atakuje go. Zabija go, a także tych, którzy go próbowali zjeść, po czym upada. Z jego karku wyłania się Eren. Mikasa podbiega do niego i zanosi go na dach budynku. Zdziwiony Armin widzi, że kończyny odgryzione chłopakowi odrosły. Zastanawia się, co się stało, gdy Eren został połknięty.[9].

Eren Zabije was wszytkich.jpg

Eren odzyskuje przytomność.

Oddział wycofuje się z terenów zajętych przez tytanów. Już poza obrębem Dystryktu Trost, Armin, Mikasa i Eren zostają otoczeni przez grupę Stacjonarnych, którzy widząc wcześniej przemianę Jaegera, uznają go za zdrajcę i postanawiają go zabić. W chwili gdy Eren odzyskuje przytomność, jest trzymany przez Armina i osłaniany przez Mikasę, a jego słowa "Zabiję was wszystkich" wypowiedziane na granicy przytomności są odebrane jako zamiar ataku na ludzi z jego strony. Armin wypytuje Erena o całą sytuację, po czym nie uzyskując odpowiedzi od zamyślonego chłopaka, razem z przyjaciółmi wysłuchuje słów Wellmana, który panikuje i uznaje Jaegera za zdrajcę. Zadaje pytanie, kim jest Eren, na co ten odpowiada odruchowo że jest człowiekiem. Wellman rozkazuje zabić całą trójkę, Mikasa chwyta Erena, chcąc go zanieść w bezpieczne miejsce a Armin próbuje panować sytuację, chcąc wyjaśnić wszystko. W tej chwili Eren przypomina sobie moment z przeszłości i na własne życzenie przemienia się w tytana, ratując tym samym życie Arminowi i Mikasie, osłaniając ich przed kulą armatnią[10].

Armin i Eren jako tytan.jpg

Eren osłania Armina i Mikasę przed kulą armatnią, przybierając formę tytana.

Armin-Chara Design.png

Armin- projekt anime

Umiejętności

Statystyki: Armin Arlelt
Umiejętności wojenne
2/10
Zwinność
6/10
Strategia
10/10
Praca zespołowa
8/10
Ocena sytuacji
10/10

Ciekawostki

Cytaty

Wiesz, że mówię prawdę... Dlatego właśnie nie masz innego wyboru niż uderzyć mnie i o tym nie myśleć...

— Armin do atakujących go chłopców[11].

Prędzej umrę, niż zostanę dla kogoś ciężarem

— Armin do Erena i Mikasy w trakcie rozmowy o wyborze oddziału[12].

Chciałbym być tacy jak oni... Wystarczająco silny, aby znaleźć swoje miejsce w świecie.. a w rezultacie... Eren zginął przeze mnie...

— Armin rozmysla o swoim miejscu wśród trójki przyjaciół[13].

Przypisy

  1. Manga Shingeki no Kyojin, Rozdział 1, strony 1-50
  2. Anime Shingeki no Kyojin, Odcinek 1
  3. Manga Shingeki no Kyojin, rozdział 3
  11. Manga Shingeki no Kyojin, Rozdział 1, strona 43

Więcej z Fandomu

Losowa wiki