FANDOM

Carla Jaeger
(カルラ・イェーガー, Karura Yēgā)
Carla character image.png
Płeć Kobieta
Wzrost 165 cm
Waga 58 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Status personalny
Krewni Grisha Jaeger - mąż (martwy)
Eren Jaeger - syn
Pan Jaeger - teść
Pani Jaeger - teściowa
Fay Jaeger - szwagierka (martwa)
Mikasa Ackermann - przybrana córka
Status Martwa
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Yoshino Takamori
Angielski głos Jessica Cavanagh

Carla Jaeger (カルラ・イェーガー, Karura Yēgā) była matką Erena Jaegera, przybraną matką Mikasy Ackermann oraz drugą żoną doktora Grishy Jaegera. Została pożarta przez Tytana Uśmiechniętego niedługo po upadku muru Maria.

Wygląd Edytuj

Carla z twarzy była bardzo podobna do Erena. W przeciwieństwie do swego syna miała brązowe, a nie zielone oczy. Była szczupłą kobietą o długich, czarnych włosach, które miała luźno związane z boku. Przebywając w domu lub pracując na podwórku ubrana była w prostą, długą spódnicę oraz biały fartuch.

Osobowość Edytuj

Kiedy dowiedziała się, że Eren zamierza dołączyć do Korpusu Zwiadowców kategorycznie mu tego zabroniła mówiąc, że to zbyt niebezpieczne, czym pokazała swoją matczyną opiekę. Dbała o bezpieczeństwo Erena, a także o ochronę całej swojej rodziny. Kazała swoim dzieciom opuścić ją, gdy te próbowały ją ratować narażając siebie. Kiedy jednak została sama wyszeptała z płaczem, że nie chce, aby zostawiać ją samą.

Historia Edytuj

Carla rejoices as her family and herself are cured.PNG

Carla dziękuje Grishy

W młodości, Carla pracowała jako kelnerka w barze, w którym czasem bywał Keith Shadis. Pewnego dnia, Keith przyprowadził Grishę Jaegera, którego niedawno znalazł zagubionego poza murami. Carla udzieliła Keithowi reprymendy myśląc, że próbuje omamić Grishę, aby wstąpił do Korpusu Zwiadowczego, jednak obaj mężczyźni temu zaprzeczyli.

Ślub Carli i Grishy.png

Ślub Carli i Grishy

Jakiś czas później Carla zachorowała na chorobę, z której epidemią borykała się cała Shiganshina i została pilnie zabrana przez Keitha do Grishy, który został lekarzem. Pomimo swego ciężkiego stanu Carla bardziej martwiła się o rodziców i poprosiła lekarza, aby w pierwszej kolejności zajął się nimi. Grisha zdołał uratować zarówno Carlę, jak i jej rodziców, za co Carla dziękując mu, przytuliła go ze łzami w oczach.

Wkrótce oboje zakochali się w sobie, a jakiś czas później pobrali. Urodził im się także syn - Eren. Kiedy Shadis wracał z nieudanej misji, już jako dowódca korpusu, podszedł do Carli, która trzymała na rękach małego Erena. Zapytała wtedy Keitha, czy zamierza do swej śmierci kontynuować wyprawy wspominając, że również Grisha martwi się o niego. Z czystej złośliwości odpowiedział jej, że tak bezwartościowe osoby bez wyobraźni jak ona nie są w stanie tego zrozumieć. Carla jednakże stwierdziła, że niektórzy ludzie nie muszą być wielcy czy lepsi od kogokolwiek innego, bo już samo ich istnienie sprawia, że są wyjątkowi.

Fabuła Edytuj

Carla po raz pierwszy pojawiła się, gdy Mikasa ujawniła swoim przybranym rodzicom, że Eren chciałby wstąpić do Korpusu Zwiadowczego. Jego matka była temu zdecydowanie przeciwna, natomiast jego ojciec – Grisha - wydawał się popierać jego ambicje uznając, że nie da się okiełznać ludzkiej ciekawości i pędu do wiedzy. Kiedy Carla nadal starała się przekonać syna do zmiany zdania, chłopak odpowiedział jej krzykiem i wybiegł z domu ignorując jej prośby.

Kalura Yeager Death.jpg

Śmierć Carli

Po zniszczeniu głównej bramy w Dystrykcie Shiganshina przez Tytana Kolosalnego, Carla została przygnieciona gruzami jej zniszczonego domu, a jej nogi zostały zmiażdżone. Eren i Mikasa bezskutecznie próbowali ją wyciągnąć. Carla nalegała, aby uciekali, ponieważ do miasta zaczęli dostawać się tytani. Chwilę po tym w ich kierunku zaczął zmierzać 14-15 metrowy tytan. Niemal w tym samym momencie zjawił się Hannes, który, pomimo protestów Carli, żeby zabrał dzieci i uciekał, zadeklarował, że pokona go i uratuje całą ich trójkę. Chwilę później zdał sobie jednak sprawę, że za bardzo boi się konfrontacji z tytanem, po czym zabrał dzieci i uciekł zostawiając Carlę zgodnie z jej prośbą. Kiedy tamta trójka była już poza zasięgiem słuchu, Carla płacząc prosiła, żeby nie zostawiali jej samej, po czym natychmiast zakryła dłonią usta, aby nie usłyszały jej dzieci. Chwilę po tym tytan wyciągnął ją spod gruzów, złamał jej kręgosłup, a następnie pożarł. Wszystko to działo się na oczach przerażonego Erena.

Umiejętności Edytuj

Statystyki: Carla Jaeger
Gospodyni domu
10/10
Inicjatywa
9/10
Siła woli
8/10
Miłość do rodziny
10/10
Samopoświęcenie
11/10

Różnice między mangą, a anime Edytuj

  • Scena jej śmierci w anime różniła się nieco od tej pokazanej w mandze. W mandze tytan ścisnął ją, łamiąc kręgosłup, przez co zwymiotowała krwią, w następstwie czego przez moment drgały jej ręce. W anime natomiast złamał jej kręgosłup oburącz (co z uwagi na cenzurę, pokazano tylko do połowy), a następnie pokazano, jak częściowo jak przegryzł ją, rozpryskując przy tym krew z jej ciała.

Ciekawostki Edytuj

  • Carla jest pierwszą postacią w serii, którą pokazano w trakcie pożerania przez tytana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki