FANDOM

Conny Springer
(コニー・スプリンガー, Konī Supuringā)
Connie Springer character image.png
Płeć Mężczyzna
Urodziny 2 maja
Wzrost 158 cm
Waga 58 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.pngKorpus Zwiadowczy
Poprzednia przynależność 104. Korpus Treningowy
Status personalny
Krewni Pani Springer - matka
Pan Springer - ojciec (martwy)
Martin Springer - brat (martwy)
Sunny Springer - siostra (martwa)
Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 2
Głosy
Japoński głos Hiro Shimono
Angielski głos Clifford Chapin

Conny Springer (コニー・スプリンガー, Konī Supuringā) jest byłym członkiem 104. Korpusu Treningowego. Ukończył szkolenie jako ósmy z dziesiątki najlepszych kadetów. Conny pochodzi z położonej w południowej części muru Rose, wsi Ragako, a jego największym pragnieniem jest, by jego rodzina i rodzinna wioska były z niego dumne. Po ukończeniu szkolenia wojskowego wstąpił do Korpusu Zwiadowczego.

Wygląd Edytuj

Conny jest jednym z najniższych bohaterów serii, jest o 2 cm niższy od Levia Ackermanna. Ma szczupłą budowę ciała, jasne piwne oczy i ogoloną głowę. Conny zazwyczaj ubiera standardowy mundur zwiadowcy, a podczas misji także zieloną pelerynę.

Jego codzienny ubiór składa się z prostej białej koszuli z długimi rękawami i brązowych spodni.

Osobowość Edytuj

Charakter Conny'ego najlepiej oddają określenia: otwarty i żywiołowy. Będąc kadetem żył beztrosko, bez ogródek wyrażał swoje opinie i popisywał się swoimi umiejętnościami. Mimo że wstąpił do wojska, początkowo Conny był raczej nieuważny i lubił spędzać czas na wygłupach i zabawach z przyjaciółmi, ale czasami bywał też niezbyt błyskotliwy.

Z czasem, po wielu bliskich spotkaniach z tytanami, naiwny entuzjazm Conny'ego opadł. Jednak nigdy nie stał się poważniejszy, ale przez swoją frustrację wciąż ma pewne trudności ze zrozumieniem nowych sytuacji. Conny również pogodził się ze swoimi słabościami, nie lubi swojego braku siły, ale chętnie chce udowodnić własną wartość. Mimo wszystko Conny pozostał optymistyczną osobą, nieustannie dbającą o dobro innych i chętną do pomocy, najlepiej jak tylko potrafi.

Fabuła Edytuj

Conny wstąpił do 104. Korpusu Treningowego z nadzieją na późniejsze dołączenie do Korpusu Żandarmerii. Jego początki w wojsku były dość niezręczne - podczas pierwszego dnia niepoprawnie zasalutował, rozwścieczając tym samym instruktora Keitha Shadisa. Przez resztę szkolenia Conny był ukazywany, gdy ćwiczył wykonywanie manewrów przestrzennych, w czym był bardzo biegły, a także, gdy bawił się z kolegami-kadetami lub wygłupiał się z Sashą Braus, z którą szybko się zaprzyjaźnił.

Conny ukończył szkolenie wojskowe na 8 pozycji i był obecny w Dystrykcie Trost, gdy Tytan Kolosalny naruszył mury. Podczas walki troszczył się o innych kadetów, a wraz z pojawieniem się Erena Jaegera w jego formie tytana, udał się sprawdzić jak w zaistniałej sytuacji radzą sobie Mikasa i Armin. Podczas bitwy z tytanami Conny pojawiał się, gdy nosił Armina, przemieszczając się za pomocą sprzętu do manewrów przestrzennych. Natychmiast po tym, jak Eren zaatakował dwóch tytanów, Conny, Armin i Mikasa wdarli się przez okno do budynku i wyjaśnili Jeanowi, że tajemniczy tytan, który się nagle pojawił, atakuje innych olbrzymów, a ludzi ignoruje. Później Conny dołączył do planu Armina, by dostać się do magazynu z zaopatrzeniem i uzupełnić zapasy gazu. Był jednym z najbardziej uzdolnionych wojowników w grupie, więc został przydzielony do siódemki rekrutów, z której każdy miał jednym uderzeniem zabić przypisanego tytana, by oczyścić pomieszczenie. Conny'emu nie udało się pokonać jego tytana, ale na szczęście uratowała go Annie Leonhart.

New Survey Corps members.png

Conny wśród nowych zwiadowców

Po bitwie w Troście, Conny wraz z grupą kolegów ze 104. Korpusu Treningowego dołączył do Zwiadowczego i przygotowywał się na zbliżającą się 57. ekspedycję za mury.

Podczas 57. ekspedycji za mury Conny był wśród żołnierzy, którzy czekali na gałęziach olbrzymich drzew w lesie na wieści od oddziału Levia. Po zakończonej porażką misji wracał wraz z pozostałymi zwiadowcami za mury. Później pojawił się, gdy z Sashą Braus, Reinerem Braunem, Bertholdtem Hooverem, Christą Lenz i Ymir jechał konno przez pola.

Connie finds a Titan on his house.png

Conny odkrywa tytana w ruinach swojego domu

Później Conny był w grupie nadzorowanej przez Miche Zachariusa, do której należeli rekruci podejrzewani o współpracę z Annie Leonhart. Żołnierze zostali rozbrojeni i wysłani na teren w obrębie muru Rose. Jednak, gdy w tajemniczy sposób tytani pojawili się za murem Rose, Miche podzielił zwiadowców na mniejsze drużyny i rozesłał ich, by ostrzegli mieszkańców okolicznych wiosek. Jako iż Conny pochodził z leżącej w pobliżu wioski Ragako, otrzymał pozwolenie na dołączenie do grupy, która zmierzała w tamtym kierunku. Po dotarciu na miejsce zauważyli, że osada wygląda na opuszczoną, bez śladów ciał, ale także bez żadnych oznak wskazujących na ucieczkę ludzi. W ruinach swojego domu Conny znalazł unieruchomionego tytana, który przypominał mu jego matkę. Gdy chłopak próbował powiedzieć towarzyszom, że tytan przemówił do niego, Reiner szybko uciął rozmowę i polecił mu, by skupił się na zadaniu. Gdy zapadł zmierzch, Conny i jego grupa schronili się w zamku Utgard, który został później zaatakowany przez tytanów.

Podczas oblężenia Conny'ego zaatakował mniejszy tytana, ale uratował go Reiner, który w wyniku tego został ranny. Sfrustrowany Springer stwierdził, że Reiner zawsze go chroni i obiecał, że kiedyś mu się za to odwdzięczy. Podobnie jak pozostali, Conny był w szoku, gdy Ymir ujawniła się jako człowiek-tytan i choć początkowo nieco ją krytykował i nawet nadał jej niezbyt miłe przezwisko, później wraz z Christą motywowali Ymir do walki. Na szczęście, w porę przybyła drużyna dowodzona przez Hange Zoë i uratowała ich. Gdy wybuchła walka pomiędzy tytanami Kolosalnym i Opancerzonym a żołnierzami, Conny został przydzielony do opieki nad rannymi. Błagał Nifę, by zwiadowcy pomogli Reinerowi i Bertholdtowi, gdyż martwił się o nich i był kompletnie nieświadomy, że to oni są tytanami, z którymi właśnie walczą żołnierze.

W następstwie walki Conny dołączył do oddziału ratunkowego. Jednakże, jak stwierdził, nie mógł uwierzyć, że Bertholdt i Reiner są ich wrogami i chciał usłyszeć to od nich samych. Gdy ekipa ratunkowa w końcu dotarła do lasu, Conny był jedną z osób, które napotkały Ymir w jej formie tytana, mógł przez to zidentyfikować ją dla innych. Kiedy nie odpowiedziała mu na pytanie, kopnął ją w głowę i ponownie przezwał. Był zszokowany, gdy Ymir zaatakowała i porwała Christę, by uciec z nią i dołączyć do Reinera i Bertholdta.

W końcu Conny'emu udało się dogonić zdrajców i przy pomocy sprzętu do manewrów przestrzennych wspiął się na ramię zmienionego w tytana Reinera. Wraz z Jeanem stanął skonfrontował Bertholdta (i Reinera), odwołując się do ich dawnej przyjaźni i kłamstw. Conny wspomniał, że będąc jeszcze w 104. Korpusie Treningowym kiedyś obiecali sobie, że przeżyją, zestarzeją się i razem będą pić. To w połączeniu ze słowami Jeana w końcu dotknęło Bertholdta i sprawiło, że się załamał. Zanim grupa mogła zareagować na wyznanie zdrady Bertholdta i jego prawdziwego przywiązania do nich, przybył Hannes i krzycząc, ostrzegł ich, że Erwin Smith prowadzi ogromną hordę tytanów bezpośrednio na nich.

Historia próbuje przekonać Conny'ego.png

Christa mówi Conny'emu, by pozwolił jej zostać

Zmuszony do odwrotu Conny z przerażeniem patrzył na swoich dawnych przyjaciół, którzy nacierali prosto na hordę tytanów. Gdy generał Erwin wydał rozkaz o kolejnym ataku, chłopak wraz z pozostałymi powrócił do walki. Korzystając z panującego na polu bitwy chaosu, Conny'emu udało się odzyskać Christę. Gdy dziewczyna zaprotestowała i stwierdziła, że powinien ją zostawić, gdyż Ymir zostanie zabita, jeśli nie pójdzie ze zdrajcami, Conny polecił jej, by jeszcze raz sobie wszystko przemyślała. Zastanawiał się, czy Ymir mówiła prawdę i zauważył, że ona nigdy nie traktuje spraw, które nie dotyczą dobra Christy poważnie. Stwierdzając, że nawet taki idiota jak on widzi, jak źle wygląda sytuacja, polecił Chriście i Ymir, która w swojej formie tytana podążała za nimi, by wycofały się z pola bitwy, gdyż w przeciwnym razie obie zginą. Zanim jednak zdążyli dołączyć do głównego oddziału, Tytan Opancerzony zaczął rzucać tytanami, by zablokować żołnierzom drogę ucieczki.

Z odciętą drogą odwrotu i Tytanem Opancerzonym przed nimi, sytuacja Conny'ego i jego towarzyszy zdawała się beznadziejna. Jednakże, ku wielkiemu zdziwieniu wszystkich, tytani nagle przestali atakować ludzi, a swoją uwagę skupili na jednym ze swojej hordy, a potem, gdy Eren był wściekły, zaczęli otaczać Tytana Opancerzonego. Zdezorientowany Conny ponaglił Christę i Ymir do wycofania się razem z resztą armii, chociaż mimo tego Ymir zdecydowała się zostać, by bronić Reinera i Bertholdta. Później Conny'emu udało się w końcu powrócić na mur Rose. Wciąż był w szoku, ale odczuwał ulgę, że żyje. Po rozmowie z Arminem, Erenem i Jeanem, Conny uwierzył, że to krzyk Erena sprawił, iż tytani przestali ich atakować.

Connie's sadness.png

Conny poznaje prawdę

Tydzień później Conny ponownie odwiedził ruiny swojej wioski wraz z Hange Zoë. Po dalszych badaniach tajemniczego, unieruchomionego tytana, który leżał na jego domu, chłopak zdał sobie sprawę, że stworzenie jest uderzająco podobne do jego matki. Dzięki temu odkryciu, Hange doszła do wniosku, że tytani, którzy pojawili się w obrębie muru Rose pierwotnie byli mieszkańcami wioski Conny'ego - Ragako. Zdezorientowany i zrozpaczony Conny stwierdził, że jedynym, co mu pozostało, jest rodzinny portret i zmieniona w tytana matka i nigdy nie wybaczy komuś odpowiedzialnemu za to.

Conny wraz z Erenem, Mikasą, Arminem, Jeanem, Sashą i Christą został przydzielony do nowego oddziału pod dowództwem kapitana Levia. Podobnie do poprzedniego oddziału specjalnego, zadaniem Conny'ego miała być ochrona Erena, a także Christy, która ujawniła swoje prawdziwe imię i nazwisko - Historia Reiss. Conny był obecny, gdy Historia opowiedziała o swojej przeszłości, a także wtedy, gdy Hange oznajmiła, że pastor Nick został zamordowany przez Korpus Żandarmerii. Po rozmowie pomagał Erenowi, Mikasie i Historii w przygotowywaniu posiłku i wyraził swoje zszokowanie ostatnimi wydarzeniami, urazę do Tytana Zwierzęcego za to, co zrobił jego rodzicom i wiosce, a także niechęć względem Ymir i Reinera przez to, że ukrywali przed nimi prawdę. Mimo to Historia zasugerowała mu, że Ymir swoim działaniem chciała go tylko chronić.

Erwin plans a coup d'état.png

Zszokowany Conny czyta plan zamachu stanu

Conny pomagał podczas eksperymentów Hange z Erenem w formie tytana. Stał na straży, patrolując teren w okolicy miejsca, w którym przeprowadzano badania. Jakiś czas później grupa otrzymała tajemnicze instrukcje od Erwina, które zszokowały żołnierzy. Opuścili chatkę w lesie, by zacząć działać zgodnie z planem. Krótko po tym, patrząc z dystansu na dom, zauważyli szturmujących budynek żołnierzy żandarmerii. Conny zastanawiał się, co stałoby się, gdy spali tam jeszcze jedną noc.

Gdy przechodzili przez miasto, zostali otoczeni przez rozzłoszczonych obywateli, którzy oskarżyli ich o marnowanie pieniędzy z podatków bez przynoszenia żadnych efektów. W zamieszaniu Eren i Historia zostali wciągnięci przez porywaczy na pędzący powóz.

Conny na straży.png

Conny na straży podczas operacji

Conny uczestniczył w operacji przeciwko organizacjom w obrębie murów, które chciały porwać Erena i Historię. Z Jeanem i Arminem podszywającymi się odpowiednio pod Erena i Historię, oddziałowi Levia udało się zwabić porywaczy, pozwalając im na schwytanie Jeana i Armina. Następnie śledzili porywaczy, którzy zmierzali z powrotem do swojej kryjówki. Gdy oddział Levia dotarł już na miejsce, Conny stał na czatach, gdy Mikasa i Levi obezwładniali porywaczy. Ich przywódcą okazał się pracujący dla żandarmerii Dimo Reeves. Przekonany przez Levia Reeves zgodził się na współpracę i wierność względem Korpusu Zwiadowczego.

Z pomocą Reevesa zwiadowcom udało się schwytać dwóch członków wewnętrznego oddziału Korpusu Żandarmerii. Ku przerażeniu Conny'ego, Levi i Hange przystąpili do torturowania jednego z żandarmów - Djela Sanesa w celu uzyskania informacji. Conny wraz ze swoimi kolegami z oddziału dowiedział się od Levia, że Historia należy do rodziny królewskiej. Usłyszał także od Nify plan Erwina, by przekazać Erena i Historię żandarmerii. Miało to umożliwić zwiadowcom znalezienie ojca Historii, Roda Reiss. Widok Levia atakującego, zastraszającego i zmuszającego Historię, by zgodziła się działać zgodnie z ich planem, wprawił Conny'ego i jego towarzyszy w osłupienie.

Po oskarżeniu Korpusu Zwiadowczego o zamordowanie Dimo Reveesa, Conny wraz z resztą oddziału Levia zmuszony był się ukrywać. W stajni, podczas oczekiwania na rozkazy, Conny dołączył do Sashy i Jeana, wyrażając swoje obawy co do zastraszenia Historii przez Levia i narzekając, że kapitan może w przyszłości traktować tak resztę oddziału. Został jednak uciszony przez Armina, który stwierdził, że nie powinni zajmować się roztrząsaniem takich spraw. Po tym, jak Levi został zaatakowany przez żołnierzy żandarmerii, jego oddział zaczął podążać za Erenem i Historią. Byli zaskoczeni, gdy zobaczyli przeciwpiechotny sprzęt do manewrów przestrzennych, ale jeszcze bardziej zszokował ich widok kapitana Levia zabijającego członka żandarmerii. Levi dołączył do swojego oddziału i polecił im, by przestali gonić Erena i Historię, gdyż żandarmeria używa ich jako przynęty, by zwabić zwiadowców. Ackermann rozkazał Conny'emu i Sashy prowadzić konie oddziału, podczas gdy on z Mikasą i Jeanem walczył z wrogami.

Conny w lesie.png

Conny w lesie podczas schwytania Marlo i Hitch

Po ucieczce oddział Levia znalazł schronienie w położonej poza miastem, opuszczonej stodole. Po wysłuchaniu Levia próbującego pocieszyć Armina, który był załamany po zabiciu członka żandarmerii, Conny zaczął żałować, iż wątpił w Levia w roli dowódcy. Później Conny wziął udział w porwaniu Hitch Dreyse i Marlo Freudenberga, a następnie w ataku oddziału Levia na centralną siedzibę Korpusu Żandarmerii, do której zostali zaprowadzeni przez Marlo i Hitch.

Członkowie oddziału Levia zaatakowali siedzibę żandarmerii, a następnie udało im się schwytać jednego z żandarmów. Wycofali się na zewnątrz, by Levi mógł go przesłuchać. Conny był wyraźnie zaniepokojony, gdy jeniec triumfalnie oznajmił im, że wiele osób pracujących w siedzibie, było po prostu służącymi, a nie żołnierzami. Przesłuchanie zostało przerwane przez Sashę, która zauważyła, że ktoś się zbliża. Okazało się, że była to Hange wraz z Hitch i Marlo. Przybyli, by powiadomić ich o najnowszych wydarzeniach - oczyszczeniu Korpusu Zwiadowczego z wszelkich zarzutów i przejęciu władzy, którą poprzednio sprawował rząd króla, przez głównodowodzącego Dariusa Zackly. Wybuch radości Conny'ego i jego towarzyszy został przerwany przez Hange, która poinformowała ich, iż mają pewne wskazówki dotyczące miejsca pobytu Historii i Erena.

Podczas drogi do kaplicy Reissów, Levi wyjaśnił swojemu oddziałowi, jak niebezpieczny jest Kenny Ackermann. Mimo że po poznaniu umiejętności wroga drużyna trochę się zniechęciła, Mikasa i Conny stwierdzili, że nie mogą czekać na posiłki, podczas gdy Eren może być pożerany.

Conny pomaga uwolnić Erena.png

Conny pomaga uwolnić Erena

Conny uczestniczył w ataku na grotę pod kaplicą rodziny Reiss. Wystrzeliwał race, by zapewnić osłonę Leviowi i Mikasie, a później dołączył do walki, używając swojego sprzętu do manewrów przestrzennych. Jednak oddziałowi nie udało się w porę dotrzeć do Erena i Historii, a także powstrzymać Roda Reiss przed zażyciem serum, które zmieniło go w tytana. Conny pomógł Jeanowi i Leviowi uwolnić skutego łańcuchami Erena. Niestety zawalający się sufit groty odciął oddziałowi drogę ucieczki. Nie mając nic innego do wyboru, Conny wraz z resztą drużyny obserwował jak Eren próbując ich uratować, przegryzł buteleczkę z etykietą "Opancerzony Braun" i przekształcił się w tytana.

Erenowi w formie tytana udało się opanować umiejętność utwardzania i powstrzymać zawalenie się jaskini. Jednak, gdy odzyskał przytomność, nie pamiętał tych wydarzeń. Jean i Mikasa wydostali Erena z utwardzonej formy tytana, a Conny zaczął szukać wyjścia, które znalazł w postaci dziury w sklepieniu groty. Następnie pomógł swoim kolegom wydostać się z jaskini. Już na powierzchni, oddział Levia podążał za przemienionym w tytana Rodem Reiss do Dystryktu Olbd, gdzie zamierzali z nim walczyć. Podczas przygotowań do walki z Rodem, Conny stwierdził, że w mieście mogą wybuchnąć zamieszki, gdyż mieszkańcy Dystryktu Olbd nie będą chcieli uczestniczyć w "ćwiczebnej ewakuacji", do których miało zmusić ich wojsko. Żołnierze z garnizonu strzelali w tytana Roda Reiss z dział, ale atak okazał się bezskuteczny. Tytanowi udało się wdrapać się na mur, górując nad murem Sina, patrzył na miasto. Członkowie oddziału Levia oblali się wodą, by zabezpieczyć się przed działaniem gorącej pary. Później Erenowi w formie tytana przy użyciu beczek z prochem udało się wysadzić głowę Roda. Następnie Conny wraz z innymi żołnierzami ciął kawałki głowy Roda w celu zniszczenia karku Reissa i zabicia go. Później oddział Levia i inni żołnierze uczestniczyli w koronacji Historii.

Marlo is excited to have joined the Survey Corps.png

Zwiadowcy słuchają przejętego Marlo

Po koronacji Historii na królową postanowiła ona założyć sierociniec, wykorzystując do tego fundusze rodziny Reiss. Conny wraz z resztą oddziału Levia pomagał jej w wolnym czasie. Później zwiadowcy razem z byłymi żołnierzami 104. Korpusu Treningowego jedli zupę na farmie. Marlo i reszta 104. korpusu, która właśnie dołączyła do zwiadowców, byli podekscytowani z powodu nowej broni - gilotyny, a także z perspektywy odzyskania muru Maria. Conny zdecydował się iść spać wcześniej, gdyż następnego dnia zamierzał odwiedzić swoją rodzinną wioskę.

Conny próbuje powstrzymać Sashę.png

Conny próbuje powstrzymać Sashę

Dzień przed rozpoczęciem operacji Korpusu Zwiadowczego, której celem było odzyskanie muru Maria, pułkownicy korpusu zdecydowali się dostarczyć mięso swoim żołnierzom, by mogli uczcić swoją ostateczną wyprawę. Na widok mięsa Sasha wpadła w szał, a zapłakany Conny zmuszony był ją przytrzymywać, gdyż dziewczyna próbowała zjeść tyle, ile tylko mogła. Sasha nie panowała nad swoją żądzą mięsa i atakowała swoich kolegów, więc Conny i Eren zmuszeni byli przywiązać ją do pobliskiego filaru. Po związaniu jej, Conny przypomniał Erenowi moment, w którym Sasha chciała podzielić się mięsem ze swoimi towarzyszami, tuż przed pojawieniem się Tytana Kolosalnego w Troście. Zarówno on, jak i Eren byli zdumieni, ile wydarzyło się przez te trzy miesiące.

Następnego dnia, gdy zwiadowcy przygotowywali się do wyruszenia, zaskoczyło ich przybycie dużego tłumu cywilów, którzy przyszli wiwatować na ich cześć. Conny wraz z resztą rekrutów przyłączył się do wznoszenia okrzyków. Ku ich zdziwieniu, nawet zazwyczaj poważny Erwin również krzyczał przed rozpoczęciem wyprawy. Po przybyciu do Shiganshiny, Conny zajął swoją pozycję na szczycie muru Maria i z innymi żołnierzami obserwował, jak Eren wykorzystał swoją umiejętność utwardzania do zapieczętowania wyłomu w murze. Gdy Eren uszczelnił wyrwę, Conny i jego oddział udał się dołączyć do reszty żołnierzy Korpusu Zwiadowczego, ale powstrzymała ich raca wystrzelona przez Erwina. Zajęli więc swoje pozycje na murze, skąd obserwowali, jak Reiner wyłania się z wnętrza muru Maria i Tytan Zwierzęcy nadchodzi ze swoją armią.

Conny i Sasha płaczą.png

Jean przekonuje Conny'ego i Sashę, by nie płakali

Podczas pojedynku pomiędzy Eren i Reinerem w ich formach tytanów, Conny i jego oddział otoczył walczących, by przygotować się do pomocy Erenowi. Gdy Hange i Mikasie udało się oślepić Reinera, Conny i pozostali członkowie oddziału użyli swoich grzmiących włóczni, by zniszczyć pancerz na karku jego formy tytana i odsłonić jego ludzkie ciało. Chociaż Conny i Sasha nie chcieli zabić Reinera, Jean przekonał ich, by kontynuowali misję. Kiedy Conny i Sasha płakali nad pozorną śmiercią dawnego kolegi, Jean ze łzami w oczach starał się odwieść ich od opłakiwania Reinera. Cała trójka zdumiała się, gdy nagle Reiner w swojej formie tytana wydał z siebie ryk.

Hange ogłosiła, że Bertholdt będzie atakował ich z góry i Conny wraz z pozostałymi żołnierzami wycofał się z najbliższego otoczenia Reinera. Gdy Bertholdt w swojej ludzkiej formie zbliżał się do nich, Conny i jego towarzysze broni przygotowali się do ataku na niego. Zostali jednak powstrzymani przez Armina, który liczył na negocjacje z Hooverem. Po nieudanych pertraktacjach Bertholdt zmienił się w tytana, a Eren w swojej formie tytana osłonił Conny'ego i resztę oddziału Levia przed wybuchem. Oglądając zniszczenia spowodowane przez atak Bertholdta, Conny i jego towarzysze z oddziału byli zszokowani możliwością, że mogą być jedynymi, którzy przeżyli.

Sasha uderze Connyego.png

Sasha przywraca Conny'ego do porządku

Przerażony Conny obserwował jak Tytan Kolosalny dewastuje Shiganshinę. Zaczął panikować, ale Sasha uderzyła go w głowę, by go uspokoić. Pod dowództwem Jeana, w celu zaoszczędzenia gazu, Eren w formie tytana przeniósł Conny'ego wraz z resztą grupy na swoich ramionach w pobliże rzeki. Conny dał swoją grzmiącą włócznię Mikasie, by mogła uszkodzić kark Tytana Kolosalnego. Gdy Eren rozpoczął swój atak, oddział rozproszył się. Conny był przekonany, że ich improwizowany plan zadziała, ale Tytan Kolosalny kopnął Erena tak, że wylądował on na szczycie muru. Jean rozkazał oddziałowi kontynuować walkę. Conny zaatakował Tytana Kolosalnego, który uwalniał duże ilości bardzo gorącej pary. Chłopak przypadkowo nawdychał się jej i poparzył sobie gardło.

Gdy Reiner powrócił do walki, Conny uczestniczył w planie oddziału Levia, by odciągnąć go od Erena i Armina. Podczas gdy Jean starał się rozproszyć Reinera, Conny i Sasha próbowali rozsadzić jego szczękę przy użyciu swoich grzmiących włóczni. Jednak ku ich zaskoczeniu, Reiner rzucił w nich odłamkami z pobliskich budynków. Mimo tego, że Conny'emu udało się trafić Reinera swoją grzmiącą włócznią, Sasha została poważnie ranna i chłopak zmuszony był ją nieść, by zapewnić jej bezpieczeństwo.

Armin lives.png

Conny pomaga wydostać Armina z jego formy tytana

Po tym, jak Hange i Mikasa pokonały Reinera, Conny czuwał nad nieprzytomną Sashą. W tym czasie jego pozostali towarzysze dyskutowali z Hange o dalszym losie Reinera. Gdy Reiner został uratowany przez Zeke i Tytana Czworonożnego, Conny zaczął ich ścigać. Jednak Hange zatrzymała chłopaka, gdyż jak stwierdziła, ma on za mało gazu do manewrów przestrzennych, by gonić wroga. Następnie Conny udał się na dach wraz z Sashą, Jeanem i Hange, która powstrzymała Mikasę przed zrobieniem krzywdy Leviowi. Był w szoku, gdy zobaczył, w jakim stanie są Erwin i Armin. Przyglądał się swoim towarzyszom, podczas gdy oni podejmowali decyzję, kto otrzyma serum. Kiedy wszyscy opuszczali dach, Conny ze łzami w oczach pożegnał się z Arminem. Gdy jednak Levi zdecydował się podać serum Arminowi, Conny i pozostali obserwowali jak zmieniony w tytana Armin pożera Bertholdta. Później zapłakany Conny pomagał swoim przyjaciołom wydostać Armina z jego formy tytana. Następnie Conny pośpieszył na szczyt muru, by przynieść Sashy wodę.

Umiejętności Edytuj

Świetne wyczucie równowagi, bardzo dobra zwrotność i ogólna precyzja manewrów. Niestety jest przy tym niespecjalnie błyskotliwy, więc zdarza mu się błędnie zrozumieć wyznaczoną taktykę.

— Instruktor Keith Shadis

Dzięki swoim zdolnościom, Conny ukończył szkolenie w 104. Korpusie Treningowym na 8. pozycji. Umiejętności Conny'ego wydają się być raczej średnie, gdyż do tej pory nie ukazano go z powodzeniem zabijającego tytana.

Statystyki: Conny Springer
Umiejętności wojenne
6/10
Zwinność
7/10
Strategia
3/10
Praca zespołowa
7/10
Szybkość
10/10

Relacje Edytuj

  • Sasha Braus - Connie i Sasha to bliscy przyjaciele, bardzo szybko zaprzyjaźnili się. Mimo tego, że często razem wpadają w kłopoty, wnosząc wiele komicznych sytuacji do serii, dbają o siebie i chronią się wzajemnie, gdy sytuacja tego wymaga.
  • Reiner Braun - Connie bardzo podziwia Reinera i postrzega go jako swojego starszego brata. Często spędzali razem czas podczas szkolenia wojskowego. Conny zauważył, że Reiner wielokrotnie go ochronił. Był w szoku, gdy prawdziwa tożsamość chłopaka wychodzi na jaw i stwierdził że nie jest w stanie w to uwierzyć, dopóki nie skonfrontował się ze zdrajcą. Nie było wiadome, jak się czuje i czy miał czas na uświadomienie sobie tego.
  • Ymir - Ich relacje są napięte i często dochodzi między nimi do słownych sprzeczek. Większość ich rozmów kończy się kłótnią. Ymir zazwyczaj gardzi Connym, a chłopak nie ma cierpliwości na nietaktowność dziewczyny. Mimo, że Conny często wyzywał ją i zdawał się jej nienawidzić, gdy inni uznali Ymir za wroga, chłopak uznał, że jej działania były motywowane oddaniem względem Christy i starał się zrozumieć Ymir.
  • Eren Jaeger - Conny i Eren dobrze się dogadują. Początkowo Conny trochę naśmiewał się z trudnej sytuacji Erena w Korpusie Treningowym, ale potem ich relacje stały się bardziej przyjazne. Conny, częściowo pod wpływem Erena, wstąpił do Korpusu Zwiadowczego. Później obaj znaleźli się w podobnej sytuacji; stracili rodziny i nie mają gdzie wrócić.
  • Tytan Zwierzęcy - Ten tajemniczy tytan jest odpowiedzialny za zniszczenie Ragako, a także za zmienienie rodziny i przyjaciół Conny'ego w tytanów. Chłopak poprzysiągł mu za to zemstę i stanowczo stwierdził, że przy następnej okazji muszą go zabić.

Znane ofiary Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Connie-Chara Design.png

Conny - projekt anime

  • Imię Conny'ego może mieć kilka znaczeń. Może pochodzić od celtyckiego imienia "Connor", które znaczy "syn wilka" lub "Constantia" znaczącego "przekonanie". "Springer" to z niemieckiego "rycerz", "skoczek" i "delfin".
  • W side arcie tomu 11 mangi, Hajime Isayama narysował kilku bohaterów jako tytanów. Przedstawił Conny'ego jako małego tytana, bez szczególnych cech.
  • Conny sam przycina sobie włosy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki