FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!
Ten artykuł jest o naczelniku sił zbrojnych. Jeśli szukasz członka Korpusu Zwiadowczego, zobacz artykuł Darius Baer-Varbrun

Darius Zackly (ダリス・ザックレー, Darisu Zakkurē) jest naczelnikiem (総統, Sōtō) sił zbrojnych i głównodowodzącym wszystkich trzech korpusów: Korpusu Zwiadowczego, Korpusu Stacjonarnego i Korpusu Żandarmerii.

Wygląd Edytuj

Darius jest mężczyzną w podeszłym wieku. Ma siwą brodę i włosy tego samego koloru. Nosi okulary, ciemny płaszcz z odznaczeniami i pagonami, a pod spodem białą koszulę i spodnie na szelkach.

Osobowość Edytuj

Niewiele wiadomo na temat jego osobowości, ale Zackly sprawia wrażenie spokojnego i roztropnego człowieka. Nie dał się ponieść emocjom podczas procesu i dokładnie wysłuchał wszystkich stron.

Fabuła Edytuj

Pierwszy raz pojawia się przed rozpoczęciem procesu, na którym ma zdecydować o dalszym losie Erena. Wysiada z powozu i udaje się na salę sądową. Informuje oskarżonego, że będzie sądzony według prawa wojskowego, a nie cywilnego, dlatego to on podejmie ostateczną decyzję. Po zakończeniu dosyć burzliwych dyskusji decyduje się na przydzielenie Erena do Korpusu Zwiadowczego pod specjalnym nadzorem Levia.

Umiejętności Edytuj

Jako naczelnik sił zbrojnych, Darius jest najwyższym autorytetem w strukturze wojskowej. Trzy wojskowe dywizje Korpus Stacjonarny, Zwiadowczy i Żandarmeria są oficjalnie pod jego komendą, pomimo posiadania własnych dowódców. W kwestii prawa wojskowego jest wyłączną podstawą podjęcia decyzji, z którą nie można się spierać. W kontekście sądu wojskowego, może nawet skazać oskarżonego na śmierć.