FANDOM

Dauper
Dauper in the anime

Kanji

ダウパー村

Wymowa

Daupā-mura

Położenie

Mur Rose

Region

Południowy

Znani mieszkańcy

Debiut w mandze

Rozdział 36

Debiut w anime

Odcinek 27

Dauper (ダウパー村, Daupā-mura) jest odległą, słabo zaludnioną wioską myśliwych, położoną w górskich lasach, w południowym obszarze muru Rose. Jest rodzinną wioską Sashy Braus.

Historia Edytuj

Po upadku muru Maria, Dauper zaczęło cierpieć na niedobór żywności. Powodem był duży napływ uchodźców, którzy osiedlali się na okolicznych obszarach, będących dotąd miejscem polowań. W rezultacie, część mieszkańców wioski stwierdziła, że powinni zaprzestać odwiecznej praktyki polowania, na rzecz uprawy roślin, która jest bardziej efektywnym sposobem wytwarzania żywności. Rząd królewski zaoferował im ponadto dodatkowe wynagrodzenie w zamian za hodowlę koni. Ojciec Sashy był jednym z tych, którzy przyjęli ten pogląd uznając, że ludzie powinni współpracować dla dobra ogółu. Sasha, jednak uważała, że mieszkańcy wioski nie mają żadnych zobowiązań wobec ludzi z zewnątrz, którym miała za złe, że zmuszają ich do rezygnacji z tradycyjnego stylu życia. Konflikt pomiędzy tą dwójką sprawił, że Sasha opuściła rodzinny dom i postanowiła wstąpić do wojska.

Fabuła Edytuj

Kiedy tytani niespodziewanie pojawili się w obrębie muru Rose, Miche Zacharius podzielił nowicjuszy na cztery grupy, i po przydzieleniu każdej z nich nadzoru, rozesłał po okolicy, aby ostrzegli mieszkańców pobliskich wiosek. Sasha została przydzielona do oddziału zmierzającego na północ, w kierunku Dauper. Dotarła, wtedy do jednej z nowych wiosek wybudowanych w przeciągu trzech lat jej nieobecności, która została zaatakowana przez tytanów. Po uratowaniu pozostawionego tam podczas ewakuacji dziecka, walczyła ze ścigającym ich tytanem za pomocą łuku i strzał. Kiedy z powodzeniem oślepiła przeciwnika, skierowała się do pobliskiego lasu. Tam spotkała grupę ludzi z jej wioski- w tym jej ojca- którzy krążyli po okolicy i rozdawali uciekinierom konie. Sasha z radością stwierdziła, wtedy: "Jestem w domu".