FANDOM

Daz (ダズ, Dazu) jest byłym członkiem 104.Korpusu Treningowego. Uczestniczył w obronie Dystryktu Trost.

Wygląd Edytuj

Daz to średniego wzrostu młody mężczyzna. Ma krótkie szarawe włosy i oczy w kolorze jasnego brązu. Kiedy był kadetem, nosił standardowy dla członków 104. Korpusu Treningowego mundur z ciemnoszarą koszulą. Bardzo często wygląda na przerażonego i zdenerwowanego.

Osobowość Edytuj

Daz jest ciągle przerażony, niezależnie od sytuacji, zawsze obawia się złych rzeczy, które mogą się wydarzyć. W obliczu niebezpieczeństwa, do tego stopnia traci kontrolę nad sobą, że woli zginąć od miecza swojego przełożonego, niż zostać pożartym przez tytana. Nie jest pewnym siebie lub wystarczająco silnym żołnierzem, gdyż nie był w stanie ukończyć treningu w górach, kiedy nawet ktoś tak drobny jak Historia Reiss dał sobie radę.

Fabuła Edytuj

Daz saved

Daz odpoczywa po nieudanych ćwiczeniach

Podczas ćwiczenia wojskowego mającego na celu sprawdzenie wytrzymałości kadetów w trudnych warunkach klimatyczne Daz próbował poprawić swoje oceny, ale przecenił swoje możliwości i stracił przytomność. To zmusiło Ymir i Christę do zabrania nieprzytomnego Daza ze sobą i ciągnięcia go na sankach.

Mimo iż Ymir parę razy sugerowała, by zostawić Daza, Christa odmawiała. Ostatecznie Ymir zmuszona była opuścić Christę, by zmienić się w tytana i przenieść Daza w bezpieczne miejsce.

Gdy Christa w końcu dotarła do górskiej chaty, zobaczyła tam Daza leżącego w łóżku otoczonego przez badających go lekarzy.

Marco stops Daz

Marco próbuje uspokoić Daza

Gdy Dott Pyxis ogłosił plan odbicia Dystryktu Trost, Daz, który ledwo co przeżył wcześniejszą walkę w tym miejscu, zaczął panikować. Krzyczał, że nie chce umierać. Marco Bodt próbował go uspokoić. Usłyszał to ich dowódca, który zagroził Dazowi, że jeśli odmówi udziału w misji, to go zabije. Na co kadet odpowiedział, że woli zginąć w taki sposób, niż zostać pożartym przez tytana.

Daz panics at the thought of facing Titans again

Daz panikuje na myśl o kolejnej konfrontacji z tytanami

Jednak później Pyxis poinformował żołnierzy, że dezerterzy, którzy nie chcą wykonywać rozkazów, nie zostaną ukarani, ale w zamian będą musieli żyć ze świadomością, że narazili swoje rodziny na spotkanie z tytanami. Daz ze względu na swoją kondycję psychiczną, nie był w stanie skazywać swoich najbliższych na taki los i zdecydował się powrócić do operacji zastawienia wyrwy w murze.

Nie wiadomo, co stało się z Dazem w dalszej części bitwy i po niej.

Umiejętności Edytuj

Daz jest zwykłym członkiem korpusu treningowego, który ma wystarczające zdolności (lub szczęście), że przeżył kilkukrotnie spotkanie z tytanami.

Ciekawostki Edytuj

  • W jednym z wywiadów Hajime Isayama wyznał, że Daz jest najbardziej podobną do niego postacią.