FANDOM

Diabeł Ziemi
(大地の悪魔, Daichi no Akuma)
Devil of the Earth
Płeć Mężczyzna
Gatunek Nieznany
Status profesjonalny
Status personalny
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Głosy
Dzieci Diabła! Wymorduję was wszystkich co do ostatniego!

(Bertholdt Hoover deklaruje zemstę na Eldianach) Atak Tytanów: Rozdział 49

Diabeł Ziemi (大地の悪魔, Daichi no Akuma; również tłumaczony jako Diabeł Wszystkich Ziem lub Diabeł Wszystkich Krain) był postacią z eldiańskiej mitologii. Zawarł pakt z Ymir Fritz, czyniąc ją pierwszym, ze wszystkich znanych tytanów. Legenda głosi, że marleyański bohater Helos zamordował Diabła. Jednakże, Eren Kruger wierzył, iż Diabeł był niczym więcej, jak mitem wymyślonym przez rząd Marley w celu zszargania wizerunku Ymir Fritz.

Wygląd Edytuj

Na wszystkich ilustracjach, które go przedstawiają, jest ukazany jako duża, kucająca postać z groźnym uśmiechem. W książce, którą Frieda Reiss czytała Historii, Diabeł ubrany był z długi płaszcz z kapturem, natomiast w książce pana Jaegera, którą czytał Grishy jego głowa jest odsłonięta, dzięki czemu widać, iż ma rogi oraz długi ogon. Diabeł ma także ostre pazury i spiczaste uszy.

Historia Edytuj

Ymir Fritz's story

Ymir Fritz i Diabeł w książce Friedy

Ponad 1800 lat, przed upadkiem Dystryktu Shiganshina, dziewczynka zwana Ymir Fritz spotkała się z Diabłem i zawarła z nim pakt. Nie wiadomo co Ymir ofiarowała diabłu, lecz w zamian za to otrzymała niezwykłą moc, która uczyniła ją pierwszym, ze wszystkich tytanów. Eren Kruger później wyjaśnił Grishy Jaegerowi, że ten mit jest nieprawdą oraz, że wierzy, iż w rzeczywistości Ymir Fritz odkryła pochodzenie wszystkich organicznych materii i tam zdobyła Moc Tytanów. Jednakże, Kruger jednocześnie stwierdził, że nie istnieje "coś takiego jak prawda na tym świecie", co oznacza, że prawdopodobnie żadna z powyższych historia jest nieprawdziwa, gdyż obie zaprzeczają sobie nawzajem i opowiadają zupełnie inną legendę.

Kiedy Historia Reiss, bezpośredni potomek Ymir Fritz dorastała na farmie, za murem Sina, jej przyrodnia siostra, Frieda Reiss regularnie odwiedzała ją ucząc m.in. czytania i pisania. Któregoś razu, Frieda opowiedziała Historii legendę Ymir Fritz i Diabłu, ucząc ją jak być tak samo miłą i uczynną dziewczyną, jaką była ich bogini.

Fabuła Edytuj

Ymir Fritz makes a deal with the Devil

Ymir Fritz dokonuje paktu z Diabłem

Kiedy członkowie Korpusu Zwiadowczego dotarli do domu Erena w Dystrykcie Shiganshina, odkryli w piwnicy Grishy Jaegera trzy dzienniki. W jednym z nich Grisha opisał swoje dzieciństwo, kiedy to opowiedziano mu historię Ymir i jej paktu z Diabłem oraz objawienie Erena Krugera o nieprawdzie stojącej za tym mitem.

Podczas wizyty rodziny Tybur w strefie Liberio, Willy Tybur odwiedził marleyańską posiadłość, aby móc ujrzeć pomnik Helosa mordującego Diabła.