FANDOM

Dita Ness
(ディータ・ネス, Dīta Nesu)
Ditta Ness character image.png
Płeć Mężczyzna
Urodziny 20 września
Wzrost 178 cm
Waga 84 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Status personalny
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 16
Głosy
Japoński głos Koichi Sakaguchi
Angielski głos Jonathan Brooks

Dita Ness (ディータ・ネス, Dīta Nesu) był członkiem Korpusu Zwiadowczego. Podczas 57. ekspedycji dowodził jednym z oddziałów. Podczas tejże wyprawy został zabity przez Annie Leonhart w jej formie tytana.

Wygląd Edytuj

Dita był mężczyzną o średnim wzroście i budowie ciała. Miał przyjazny wyraz twarzy, wąsy i lekki zarost na linii żuchwy. Nosił zawiązaną z tyłu głowy chustę, która zakrywała jego łysinę, miał jednak jasnobrązowe włosy po bokach i z tyłu głowy. Ubierał się w standardowy mundur Korpusu Zwiadowczego, a podczas ekspedycji dodatkowo zakładał zieloną pelerynę.

Osobowość Edytuj

Dita był poważnym, rozsądnym dowódcą, który nigdy nie lekceważył swoich obowiązków. Dbał o nowych rekrutów, chciał, by ich pierwsza wyprawa przebiegła jak najspokojniej dla nich. To on wprowadzał nowicjuszy w tajniki formacji szerokiego rozpoznania, którą opracował Erwin Smith. Ness nie był wielkim zwolennikiem walk z tytanami, starał się unikać ich będąc poza murami, jednakże nie zawahał się walczyć kiedy było to konieczne.

Dita pokazał również swoje pogodne usposobienie, gdy dziękował swojemu koniowi, że do niego wrócił.

Fabuła Edytuj

Dita pierwszy raz pojawił się, przedstawiając się nowym rekrutom, którzy wstąpili do Korpusu Zwiadowczego i komentując zachowanie swojego konia, który lubi żuć włosy. Później Ness w sali przypominającej klasę, przekazywał nowym żołnierzom niezbędne informacje o opracowanej przez Erwina Smitha, formacji szerokiego rozpoznania. Jakiś czas później Dita był instruktorem i dowódcą jednego z oddziałów podczas 57. ekspedycji, która wyruszyła z Dystryktu Calaneth na opanowane przez tytanów, tereny po zewnętrznej stronie muru Rose. W czasie wyprawy zauważył odmieńca i za pomocą manewru przestrzennego uszkodził mu kostki. Stworzenie upadło, a dzięki temu jego kolega z drużyny - Luke Siss mógł rozciąć tytanowi kark. Dita cieszył się, że jego koń powrócił, bo umożliwiło mu to kontynuowanie ekspedycji razem z Sissem.

Armin witnesses Dita's corpse.png

Armin widzi zwłoki Nessa

Prawie natychmiast po tym, grupa napotkała Tytana Kobiecego, którego Dita uznał za odmieńca, szybszego niż wszyscy tytani, których widział. Zaskoczony, prawie zginął pod gigantyczną stopą tytana. Razem z Luke'iem zdecydowali się zaatakować słaby punkt wroga. Jednak Tytan Kobiecy z łatwością schwytał Luke'a i bez wysiłku, zmiażdżył go. Następnie szybko złapał linę Nessa i uderzył nim o ziemię, natychmiast go zabijając.

Gdy podczas bitwy w Dystrykcie Shiganshina generał Erwin Smith zaczął rozpaczać i tracić nadzieję na spełnienie swojego marzenia o poznaniu prawdy o świecie oraz dotarciu do piwnicy Jaegerów, wyobraził sobie wielu martwych żołnierzy Korpusu Zwiadowczego. Wśród nich był także Ness. W wizji Erwina polegli zwiadowcy chcieli dowiedzieć się, czy ich śmierć miała jakieś znaczenie.

Umiejętności Edytuj

Statystyki: Dita Ness
Umiejętności wojenne
9/10
Zwinność
10/10
Strategia
8/10
Praca zespołowa
7/10
Poczucie obowiązku
11/10

Więcej z Fandomu

Losowa wiki