FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Dott Pyxis (ドット・ピクシス, Dotto Pikushisu) jest najwyższym rangą dowódcą południowego terytorium Korpusu Stacjonarnego (南側領土最高責任者, Minamigawa Ryōdo Saikō Sekininsha), często nazywany prościej generałem (司令, Shirei). Jest najwyższym rangą zarządcą południowego regionu, który obejmuje także Dystrykt Trost. W sprawach obrony, posiada pełną władzę.

Wygląd Edytuj

Pyxis jest łysym mężczyzną w podeszłym wieku. Ma dosyć wyraźne zmarszczki mimiczne, co wskazuje na to, że często się uśmiechał. Nosi standardowy mundur Korpusu Stacjonarnego przepasany czerwoną szarfą.

Osobowość Edytuj

Pyxis jest ekscentrycznym człowiekiem. Obserwując zniszczenie muru Rose mówi, że nie miałby nic przeciwko, gdyby zjadła go oszałamiająco piękna kobieta tytan. Mimo to Dott Pyxis jest dobrym liderem, co widać, kiedy uspokaja wszystkich żołnierzy podczas buntu i skutecznie przekonuje ich do dalszej walki, by odzyskać Trost. Jest w stanie dokładnie ocenić sytuację, ale wie również, kiedy podejmować ryzyko. Właśnie dlatego nie boi się zaufać Erenowi, a nawet wstawiać się w jego sprawie.

Fabuła Edytuj

Gdy odkryto, że Eren może przekształcić się w tytana, chciano go zabić. Dott Pyxis był w pobliżu, kiedy Armin wygłosił mowę w obronie swego przyjaciela i korzyści, jakie może on przynieść ludzkości. Oficera to nie przekonało, ale gdy już miał wydać rozkaz zabicia, Dott Pyxis zatrzymał go, wierząc w słowa Armina. Po omówieniu sprawy z Erenem  i Arminem, każe oficerom przygotować się do odzyskania Trostu. Jednak stacjonarna straż ma już mało sił i osłabione morale po ewakuacji. Żołnierze nie chcą już walczyć i dochodzi do buntu. Przedstawia plan i Erena jako część tajnego eksperymentu. Pyxis nie jest traktowany poważnie, dezerterzy powoli odchodzą. Wreszcie daje rozkaz do ułaskawienia wszystkich żołnierzy którzy chcą odejść, ponieważ zostali sparaliżowani przez strach. Mówi, że jeśli odejdą narażą swoje rodziny na ten sam strach. Ten argument przekonuje żołnierzy do dalszej walki.

Umiejętności Edytuj

Zgodnie z oczekiwaniami lidera Korpusu Stacjonarnego, Pyxis jest bardzo inteligentnym i jednym z najważniejszych członków wojska.

Ciekawostki Edytuj

  • Dott Pyxis jest wzorowany na Yoshifuru Akiyamie.[1]
  • W jednym z wydań Bessatsu Magazine, Isayama wyjawił, że Pyxis jest żonaty oraz posiada dzieci.

Odniesienia Edytuj

  1. Groźby skierowane do twórcy mangi; wzorowanie Pyxisa