FANDOM

Dystrykt Shiganshina
Shiganshina in anime

Kanji

シガンシナ区

Wymowa

Shiganshina-ku

Położenie

Mur Maria

Region

Południowy

Status

Aktywny

Znani byli mieszkańcy

Debiut w mandze

Rozdział 1

Debiut w anime

Odcinek 1

Dystrykt Shiganshina (シガンシナ区, Shiganshina-ku) jest miastem położonym na południowym skraju muru Maria. Jest rodzinnym miastem Erena Jaegera, Armina Arlelta oraz Mikasy Ackermann.

Fabuła Edytuj

Witnessing

Mieszkańcy Shiganshiny obserwują pojawienie się Tytana Kolosalnego

W roku 845 Tytan Kolosalny naruszył mur Maria, niszcząc główną bramę Shiganshiny, co umożliwiło tytanom dostanie się do miasta. Krótko po tym Tytan Opancerzony zniszczył także tylną bramę, w pełni przełamując mur Maria i zmusił ludzkość do wycofania się za mur Rose. Było to pierwsze miasto zaatakowane przez tytanów po stu latach pokoju.

Po ataku na miasto pojawiły się o nim zaledwie wzmianki. Kiedy Erwin Smith pojawił się na ceremonii rekrutacyjnej 104. korpusu kadetów, celem przekonania ich do wstąpienia w szeregi korpusu zwiadowców, wspomniał, że piwnica, w domu Erena skrywa nieznane dotąd informacje na temat tytanów. Wyjaśnił również, że aby dotrzeć do piwnicy muszą najpierw odbić mur Maria. Miesiąc później Erwin wraz z resztą korpusu określili cel 57. ekspedycji zwiadowczej jako próbę bezpiecznego dotarcia do Shiganshiny.

Reiner, Bertholdt, and Ymir rest at Shiganshina

Bertholdt, Reiner i Ymir odpoczywają w Shiganshinie

Po nieudanym porwaniu Erena, Reiner Braun, Bertholdt Hoover oraz Ymir wspólnie udali się w kierunku Shiganshiny. Podczas odpoczynku na szczycie muru wywiązała się między nimi dyskusja, w której Ymir wyznała, że wróci razem z nimi, do ich rodzinnej wioski, aby spłacić wobec nich swój dług za śmierć Marcela Galliarda.

Dwa miesiące po koronacji Historii Reiss, Tytan Zwierzęcy został pokazany w Dystrykcie Shiganshina gdzie pokonał w walce Tytana Opancerzonego. Człowiek, który wyłonił się z ciała zwycięzcy, stwierdził, że ich nadrzędnym priorytetem jest odebranie "Koordynatu" Erenowi, dlatego poczekają tu na zwiadowców i przygotują na nich zasadzkę.

Eren seals the breach

Eren uszczelnia wyłom w murze Maria

Po ukończeniu przygotowań do wyprawy mającej na celu odzyskanie muru Maria, Korpus Zwiadowczy wyruszył w stronę Shiganshiny. Kiedy żołnierze zbliżali się do wewnętrznej bramy, setka żołnierzy nałożyła na głowy kaptury, celem zmylenia przeciwników, który z nich to Eren. Po dotarciu na szczyt muru, Eren zamarł na widok swojego rodzinnego miasta, którego nie widział od 6 lat. Kapitan Levi Ackermann szybko, jednak przywołał go do porządku i nakazał mu natychmiast przemieścić w kierunku bramy. Tam Eren zeskoczył z muru i przygotował się do przemiany w tytana. Następnie, przy wykorzystaniu swojej umiejętności utwardzania, uszczelnił wyłom.

Jednak chwila ich pozornego sukcesu została wkrótce przerwana przez przybycie Tytana Opancerzonego i Kolosalnego. W tym czasie Tytan Kolosalny zniszczył sporą część opuszczonego miasta i zabił większość żołnierzy, którzy przebywali w dystrykcie, oszczędzając jedynie oddział Levia i nielicznych zwiadowców. Tymczasem Tytan Zwierzęcy zasypał deszczem kamieni i odłamków zwiadowców, którzy zajmowali się końmi Korpusu Zwiadowczego. W wyniku tego ataku śmiertelnie ranny został Erwin Smith. Mimo tego ocalałym zwiadowcom udało się pokonać tytanów - Opancerzonego i Kolosalnego, a w wyniku tego obezwładnić i schwytać Reinera Brauna i Bertholdta Hoovera. Levi wygrał pojedynek z Tytanem Zwierzęcym i zabił jego armię tytanów otaczających dystrykt. Ranny w czasie bitwy Armin Arlelt był bliski śmierci, ale Levi podał mu serum, w wyniku czego Armin stał się człowiekiem-tytanem. Gdy Tytan Czworonożny ratował Zeke Jaegera i Reinera, Bertholdt został pożarty przez zmienionego w bezmyślnego tytana Armina. Następnie pozostali wojownicy wycofali się Shiganshiny.

Dziewięć miesięcy później, po tym, jak wszyscy tytani na obszarze muru Maria zostali pokonani przy użyciu specjalnych gilotyn, dawni mieszkańcy Shiganshiny powrócili do dystryktu, by w nim zamieszkać.