FANDOM

Dystrykt Stohess
Stohess anime

Kanji

ストヘス区

Wymowa

Sutohesu-ku

Położenie

Mur Sina

Region

Wschodni

Status

Aktywny

Znani mieszkańcy

Hitch Dreyse

Znani byli mieszkańcy

Debiut w mandze

Rozdział 31

Debiut w anime

Odcinek 23

Dystrykt Stohess (ストヘス区, Sutohesu-ku) jest miastem, leżącym na wschodnim skraju muru Sina.

Historia Edytuj

W bliżej nieokreślonej przeszłości, panujący wówczas monarcha nakazał wybudować pod tym dystryktem, a także pod innymi w obrębie muru Sina, podziemne miasto. Plan, jednak został porzucony w trakcie budowy, a jedynym śladem pozostały niewykorzystane tunele pod miastem.

Fabuła Edytuj

Dystrykt Stohess poniósł spore starty wskutek zniszczeń spowodowanych przez Annie Leonhart w swojej formie tytana po tym, jak Eren, Armin i Mikasa wraz z resztą Korpusu Zwiadowców odkryli jej prawdziwą tożsamość. Do sztuczki mającej na celu zdekonspirowanie Annie wykorzystano, wtedy konwój z przebranym za Erena Jeanem, który jechał na sąd, do stolicy. Ostatecznie udało się schwytać Annie po jej walce z Erenem. Wcześniej, jednak spowodowała w dystrykcie znaczne straty, w tym także pęknięcia w murze, które odsłoniły przebywającego w środku tytana. Po wszystkim Erwin, wziął pełną odpowiedzialność za wszystkie zniszczenia w mieście.

Kiedy Mikasa badała pęknięcie w murze, będący w nim tytan zaczął podążać wzrokiem za jej ruchami. Okazało się, że żyje. Na polecenie pastora Nicka, Korpus Zwiadowczy szybko zakrył dziurę materiałem, aby światło słoneczne nie zbudziło pozostającego w niej olbrzyma. Kiedy Hange Zoë zbadała próbkę utwardzonej skóry Annie, odkryła, że ma ona identyczny skład, co materiał, z którego zbudowany jest mur. Odkryła także, że cały mur został wykonany dzięki zdolności utwardzania użytej przez tytanów wewnątrz murów.

Jakiś czas później, na krótko przed wykonaniem egzekucji Erwina Anka Rheinberger ogłosiła wojskowym urzędnikom, że Tytan Opancerzony oraz Tytan Kolosalny pojawili się w Dystrykcie Stohess, zniszczyli obydwie bramy oraz naruszyli mur Rose. Było to jednak kłamstwo wymyślone przez Dotta Pyxisa, aby sprawdzić, jak wojskowi zachowają się w tak niepewnej sytuacji.