FANDOM

Stub Ten artykuł to zalążek artykułu.
Możesz pomóc Shingeki no Kyojin Wiki rozbudowując ją!

Po jej śmierci, dusza Ymir została podzielona na dziewięciu tytanów, którzy zbudowali Imperium Eldii.— Pan Jaeger opowiada o pochodzeniu Dziewięciu Tytanów swojemu synowi Grishy; Atak Tytanów: Rozdział 86
Dziewięciu Tytanów (九つの巨人, Kokonotsu no Kyojin) to dziewięć mocy tytanów, które były przekazywane przez Eldian przez ponad 2000 lat od czasów śmierci Ymir Fritz, z czego każda z nich posiada swoją własną nazwę. Jest to Tytan Koordynujący, Tytan Atakujący, Tytan Młota Bojowego, Tytan Kolosalny, Tytan Kobiecy, Tytan Zwierzęcy, Tytan Opancerzony, Tytan Zębaty oraz Tytan Czworonożny. Obecnie, pierwsze sześć z nich jest w posiadaniu Eldian zamieszkujących wyspę Paradis podczas, gdy pozostałe trzy są pod kontrolą narodu Marley i ich Wojowników.

Historia

Opis

Nazwy i atrybuty

  • Tytan Koordynujący (始祖の巨人, Shiso no Kyojin) jest w stanie manipulować wspomnieniami i umysłami Eldian, zarówno ludzi, jak i tytanów, lecz tylko wtedy jeżeli należy (lub w kontakcie z) do królewskiej rodziny Fritz lub Reiss. Jest połączony ze wszystkimi Eldianami za pomocą niewidzialnych "ścieżek".
  • Tytan Atakujący (進撃の巨人, Shingeki no Kyojin) nie zważając na wiek, będzie dążył i walczył o wolność, wedle wyjaśnień Erena Krugera.
  • Tytan Kolosalny (超大型巨人, Chō ōgata Kyojin) jest znacząco większy od reszty i potrafi ulotnić swoje ciało, aby uwalniać ogromną ilość pary wodnej.
  • Tytan Opancerzony (鎧の巨人, Yoroi no Kyojin) jest szczególnie dobry w utwardzaniu i jest pokryty utwardzoną skórą, podobną do zbroi, z wyjątkiem kilku obszarów, które służą do poruszania się.
  • Tytan Kobiecy (女型の巨人, Megata no Kyojin) jest sprawny w każdej dziedzinie i potrafi wabić bezmyślnych tytanów za pomocą swojego krzyku.
  • Tytan Zwierzęcy (獣の巨人, Kemono no Kyojin) posiada niesamowite umiejętności rzucania i zawsze jest nieco większy od pozostałych (poza Tytanem Kolosalnym).
  • Tytan Zębaty (顎の巨人, Agito no Kyojin) jest mały, szybki i zwinny; dodatkowo posiada także silne zęby i pazury, które pozwalają mu na zniszczenie prawie wszystkiego.
  • Tytan Czworonożny (車力の巨人, Shariki no Kyojin) posiada dużą wytrzymałość i może pozostawać w swojej formie przez bardzo długi czas.
  • Tytan Młota Bojowego (戦槌の巨人, Sentsui no Kyojin) może wytwarzać bardzo twardy minerał (będący prawdopodobnie utwardzoną skórą) i formować z niego różne struktury.

Fizjologia

Posiadacze mocy i ich formy tytanów

Obecni

Imię Nazwa posiadanego tytana Opis Forma Tytana
Eren Jaeger Tytan Atakujący, Tytan Koordynujący, Tytan Młota Bojowego Tytan Erena Jaegera mierzy 15 metrów, którego moc nabył poprzez konsumpcję swojego ojca. Najbardziej charakterystycznymi cechami są jego wydłużone uszy, szczęka nieposiadającą tkanki skórnej oraz dobrze umięśnione ciało. Tytan Erena posiada również niezwykłą siłę i wytrzymałość. Po przyjęciu serum tytana "Opancerzonego", Eren zdobył umiejętność utwardzania, co pozwoliło mu na przypieczętowanie dziury w murze Maria. Dzięki przedłużonemu i powtarzającemu się użytkowaniu tej mocy, Eren zdobył większą kontrolę nad swoją formą tytana, która początkowo posiadała niestabilny afekt. Jego oczy są przeszywające i posiadające barwę ciemnozieloną (szarą w mandze).

Tytan Erena posiada również zdolności Tytana Koordynującego, które pozwalają mu na kontrolowanie tytanów i niepohamowanie atakowanie swoich przeciwników za pomocą bezmyślnych tytanów. Jednakże, ta zdolność aktywuje się jedynie wtedy, gdy Eren jest w kontakcie z członkami rodziny królewskiej, np. Diną Fritz.

Z powodu "Klątwy Ymir", Erenowi pozostały tylko 4 lata życia.

Mysterious Titan (Anime) character image (Eren Jaeger)
Armin Arlelt Tytan Kolosalny Armin Arlelt stał się człowiekiem-tytanem po tym, gdy Levi wstrzyknął mu serum, otrzymane od Kenny'ego Ackermana. Krótko po zastrzyku przekształcił się w bezmyślnego tytana i pożarł Bertholdta Hoovera, aby powrócić do ludzkiej postaci. W swojej formie tytana posiada stosunkowo małe ciało. Ma krótkie, sięgające do ramion blond włosy, pozbawione warg usta, ciemne oczy oraz kościsty nos.

Z powodu "Klątwy Ymir", Arminowi pozostało 9 lat życia.

Colossus Titan character image (Armin Arlert)
Annie Leonhart Tytan Kobiecy Annie Leonhart może się przekształcić w 14-metrowego tytana z bardziej kobiecymi cechami i krótkimi blond włosami. Jest bardzo szybka i silna, może działać szybciej i sprawniej przez dłuższy czas. Może również zwołać innych tytanów poprzez ryk. Potrafi także chwilowo utwardzać swoją skórę, w niektórych miejscach.

Z powodu "Klątwy Ymir", Annie pozostały tylko 2 lata życia.

Female Titan (Anime) character image (Annie Leonhart)
Reiner Braun Tytan Opancerzony Reiner Braun może przekształcić się w 15-metrowego tytana, który posiada kilka podobieństw do swojej ludzkiej formy. Jego tytan ma grubą, stwardniałą skórę na swoim ciele, służącą za zbroję. Tytan ten posiada dobrze zbudowane ciało i skulony profil.

Zyskuje bardzo dużą siłę i szybkość pomimo twardej skóry. Dzięki tym atutom może z łatwością zniszczyć mur. Podobnie jak Annie, Reiner może wezwać innych tytanów poprzez ryk.

Z powodu "Klątwy Ymir", Reinerowi pozostały tylko 2 lata życia.

Armored Titan (Anime) character image (Reiner Braun)
Pieck Tytan Czworonożny Pieck w swojej formie tytana mierzy 4 metry wzrostu i porusza się zawsze na czterech kończynach. Jej głowa, mocno wysunięte usta oraz nos są wyraźnie większe od oczu i uszu.

Z powodu "Klątwy Ymir", Pieck pozostały tylko 2 lata życia.

Cart Titan character image (Pieck)
Zeke Jaeger Tytan Zwierzęcy Forma Zeke znacząco różni się od pozostałych wyraźnym, małpo-podobnym wyglądem. Swoją budową ciała jak i rysami twarzy przypomina, jednak człowieka. Co więcej chodzi w pozycji pionowej. Mierzy 17 metrów wysokości. Ciemne futro pokrywa zdecydowaną większość jego ciała, z wyjątkiem twarzy, dłoni, stóp i tułowia. Ma także wydłużone ramiona, długie palce oraz w pełni funkcjonalne kciuki. Proporcjami swojej górnej części ciała przypomina Tytana Kolosalnego. Posiada bowiem dużą klatkę piersiową, małą głowę i niezwykle szczupłe ramiona.

Z powodu "Klątwy Ymir", Zeke pozostał jedynie co najwyżej rok życia.

Beast Titan Fullbody
Porco Galliard Tytan Zębaty Porco Galliard w formie tytana posiada głęboko osadzone na twarzy oczy i długie, jasne włosy. Posiada również długą brodę, choć reszta jego twarzy pozostaje bezwłosa. Wydaje się posiadać utwardzoną skórę w okolicach ust oraz na palcach i knykciach. Ma dobrze zbudowane, muskularne ciało. Będąc w tej formie zazwyczaj porusza się za pomocą wszystkich czterech kończyn.

Z powodu "Klątwy Ymir", Porco pozostało tylko 9 lat życia.

Jaw Titan character image (Porco Galliard)

Dawni

Ymir Fritz Tytan Koordynujący Niewiele wiadomo o fizycznym wyglądzie protoplasty tytanów poza tym, co przedstawiono na idealizujących ją obrazach. Mimo to, na wszystkich ilustracjach forma tytana Ymir Fritz przypominała wysoką kobietę z długimi, blond włosami.
Ymir Fritz Titan 2
Karl Fritz Tytan Koordynujący Forma tytana Pierwszego Króla posiadała jasne włosy, długie ręce i chudą sylwetkę. Użył swojej mocy do stworzenia Murów i wymazania wspomnień większości ich mieszkańców. Jego pacyfistyczna wola została przekazana jego potomkom, którzy przyjęli Koordynat.
First Reiss King (Anime) character image
Eren Kruger Tytan Atakujący Eren Kruger, w swojej formie tytana jest bardzo podobny z twarzy do swojej ludzkiej postaci. Oprócz tego ma długie, ciemne włosy- takie same jak Grisha i Eren. Sprawia wrażenie bardzo silnego, gdyż jest w stanie samodzielnie zmiażdżyć statek. Jego tytan ma również wyraźnie umięśnione ciało.
Attack Titan character image (Eren Kruger)
Uri Reiss Tytan Koordynujący Choć jego pełna forma tytana nie została nigdy ukazana, Uri posiadał identyczne zdolności co tytani oraz inni posiadacze mocy tytanów
Marcel Galliard Tytan Zębaty Tytan Marcela posiadał długie, ciemne włosy i bujną brodę na policzkach. Jednakże, część twarz znajdująca się powyżej podbródka była łysa, a usta posiadały kształt diamentów i w miejscu ust, znajdywały się ostre zęby. Palce i szczęka tytana Marcela była bardzo twarda i mogła niszczyć prawie wszystko.
Jaw Titan character image (Marcel Galliard)
Frieda Reiss Tytan Koordynujący Frieda potrafiła zmienić się w 13-metrowego tytana wyglądającego podobnie jak Tytan Kobiecy. Posiadała "niezwyciężoną moc". Zginęła, jednak zanim nauczyła się jej używać. Moc tę przejęła pożerając swojego wuja, kiedy miała piętnaście lat. "Niezwyciężona moc" znana obecnie jako "Koordynat", pozwalała kontrolować tytanów. Moc tę skradł jej Grisha Jaeger, a obecnie posiada ją Eren Jaeger.
Frieda Reiss (Anime) character image (Founding Titan)
Grisha Jaeger Tytan Atakujący, Tytan Koordynujący Forma tytana Grishy przypomina nieco tę Erena. Również ma 15 m wysokości. Ma w niej wydłużone uszy i dłuższe włosy. Ponadto ma brodę oraz wyraźnie porośnięte włosami ciało. W przeciwieństwie do większości ludzi-tytanów, jego ciało jest dużo szersze i cięższe. Swojej formy tytana użył tylko raz, aby zabić i pożreć Friedę Reiss wraz z rodziną.
Grisha Jaeger (Anime) character image (Titan)
Bertholdt Hoover Tytan Kolosalny Bertholdt Hoover posiadał zdolność przemiany w 60-metrowego tytana, który jednym kopnięciem był w stanie zniszczyć mur. Jako że był duży, posiadał ogromną siłę, lecz był przy tym niezwykle powolny.
Colossal Titan (Anime) character image (Bertholdt Hoover)
Ymir Tytan Zębaty
Ymir miała zdolność do przekształcania się w 5-metrowego tytana, z długimi czarnymi włosami i długimi ramionami. Przekształcona Ymir miała długie pazury, które mogły służyć jako haki do powieszenia się na ścianie lub do walki. Pochodziła zza morza, ale została skazana na błąkanie się po wyspie Paradis jako tytan. W formie bezmyślnego tytana spędziła 60 lat, co opisała "niekończącym się koszmarem".
Ymir's Titan (Anime) character image
Pani Tybur Tytan Młota Bojowego

Pełna lista posiadaczy mocy tytanów

Tytan Koordynujący

Tytan Atakujący

  • [Kilku nienazwanych posiadaczy]
  • Eren Kruger
  • Grisha Jaeger - W połączeniu z Tytanem Koordynującym.
  • Eren Jaeger - Obecny posiadacz. W połączeniu z Tytanem Koordynującym i Tytanem Młota Bojowego.

Tytan Kolosalny

Tytan Opancerzony

  • [Kilku nienazwanych posiadaczy]
  • Reiner Braun - Obecny posiadacz.

Tytan Kobiecy

  • [Kilku nienazwanych posiadaczek]
  • Annie Leonhart - Obecna posiadaczka.

Tytan Zwierzęcy

  • [Kilku nienazwanych posiadaczy]
  • Zeke Jaeger - Obecny posiadacz.

Tytan Zębaty

Tytan Czworonożny

  • [Kilku nienazwanych posiadaczy]
  • Pieck - Obecna posiadaczka.

Tytan Młota Bojowego

Ciekawostki

  • Wiele form tytanów zostało stworzonych dzięki inspiracji artystami mieszanych sztuk walki. Przykładowo, Tytan Opancerzony jest wzorowany na Brocku Lesnarze, a Tytan Atakujący na Yūshinie Okami.
  • Grisha Jaeger, który pożarł Tytana Koordynującego i Eren Jaeger, który pożarł Tytana Młota Bojowego to jedyne przypadki, w których osoba zdobyła moc jednego z Dziewięciu Tytanów posiadając w tym czasie jedną z nich. We wszystkich innych znanych przypadkach, ich posiadacz zawsze początkowo był bezmyślnym tytanem.
    • Po zdobyciu mocy Tytana Młota Bojowego, oczy Erena stały się jaśniejsze. Podobne światło zostało również okazane w oczach Friedy kiedy była pod wpływem zaprzysiężenia Karla Fritza dotyczącego zrezygnowania z wojny.