FANDOM

Ten artykuł jest o członku Odnowicieli Eldia znanym jako "Sowa". Jeśli szukasz członka Korpusu Zwiadowczego, zobacz artykuł Eren Jaeger.

Eren Kruger
(エレン・クルーガー, Eren Kurūgā)

Eren Kruger

Eren Kruger Titan Form

Płeć Mężczyzna
Urodziny 5 kwietnia
Wzrost 188 cm (forma ludzka)
15 m (forma tytana)
Waga 78 kg
Gatunek Człowiek-Tytan
Status profesjonalny
Przynależność Odnowiciele Eldia
Poprzednia przynależność Wojsko Marley
Zawód Żołnierz
Status personalny
Krewni Nienazwany ojciec (martwy)
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Głosy
W tym świecie nie ma czegoś takiego jak prawda. To nasza rzeczywistość. Każdy może być bogiem lub diabłem. A wystarczy jedynie dla kogoś uznawać to za prawdę.

(do Grishy) Atak Tytanów: Rozdział 88

Eren Kruger (エレン・クルーガー, Eren Kurūgā) był eldiańskim szpiegiem, który udawał żołnierza Marley. Dla swoich towarzyszy z Odnowicieli Eldia był znany jako Sowa (フクロウ, Fukurō). W tajemnicy był również człowiekiem-tytanem.

Wygląd Edytuj

Człowiek Edytuj

Eren był postawnym, dobrze zbudowanym starszym mężczyzną. Miał krótkie, czarne, miejscami siwiejące, zaczesane na bok włosy. Miał także pociągłą, bardzo szczupłą twarz z wyraźnie zaznaczonymi kośćmi policzkowymi. Zazwyczaj nosił swój mundur żołnierza Marley, jednakże zakładał swoją czapkę od munduru tylko podczas konfrontacji z cywilami. Jako małe dziecko, Kruger był bardzo podobny do Erena Jaegera.

Tytan Edytuj

Forma tytana Krugera miała pewne cechy wspólne z formami tytanów Erena i Grishy Jaegerów, gdyż były to formy tytanów tego samego typu. W formie tytana Eren Kruger miał głęboko osadzone oczy i długie ciemne włosy. Jego ciało było umięśnione. Jednak jego forma tytana miała też pewne indywidualne dla niego cechy wyglądu, widoczne u niego jako człowieka, na przykład wydatne kości policzkowe.

Osobowość Edytuj

Zdawał się nie przejmować dobrem innych ludzi. Po napotkaniu Grishy i Fay Jaeger poza strefą, w której mieszkali, nie miał żadnych skrupułów, by uderzyć chłopca. Ponownie okazał swój brak empatii, gdy poinformował Jaegerów o śmierci Fay, gdyż widząc ich żal, nie pokazał po sobie żadnych wyrazów skruchy czy wyrzutów sumienia. Jednakże ze względu na swoją rolę szpiega, musiał zachowywać się w ten sposób, by uniknąć wykrycia.

Historia Edytuj

Kruger urodził się w eldiańskiej rodzinie żyjącej wśród Marley. Jego ojciec dołączył do eldiańskiej armii rewolucjonistów, dowodzonej przez jednych z ostatnich członków rodziny królewskiej Fritzów, którzy pozostali na kontynentalnej części lądu. Niestety armia ta była bardzo nieskuteczna i jej członkowie, w tym ojciec Krugera, zostali schwytani i spaleni żywcem przez Służbę Bezpieczeństwa Publicznego, gdy sam Kruger schował się w szafie. Jakiś czas później, dzięki sfałszowanym wynikom badania krwi wykonanego przez eldiańskiego lekarza, Kruger mógł dołączyć do Służby Bezpieczeństwa Publicznego jako szpieg. Będąc wtyczką w wojsku, Kruger używał pseudonimu "Sowa" korespondując z Eldianami, jednocześnie rozwijając swoją karierę wojskową poprzez zmianę tysięcy Eldian w tytanów na przestrzeni lat, w celu ukrycia swej tożsamości.

Grisha is being punished by Kruger

Kruger bije młodego Grishę

Podczas spędzania czasu na oglądaniu sterowca wraz ze swoim kolegą z wojska, Eren przyłapał Grishę i Fay Jaeger na podążaniu za maszyną. Zauważywszy opaski na ich ramionach, Kruger wydedukował, że są oni ze Strefy Liberio i zaproponował im ciężką pracę lub karę za opuszczenie strefy bez pozwolenia. Grisha zdecydował się wziąć na siebie również karę Fay i Eren brutalnie go pobił. Po skończeniu, Kruger zmusił Grishę, by został z nim i oglądał sterowiec nieco dłużej.

Kruger towarzyszył swojemu koledze żołnierzowi, który poinformował Jaegerów o śmierci Fay i bez słowa obserwował ich smutek po stracie córki.

Dwa lata później Kruger przejął moc "Tytana Atakującego" od nieznanego poprzednika. Otrzymał tym samym moc jednego z Dziewięciu Tytanów.

Trzynaście lat po odziedziczeniu swojej mocy, kiedy "Klątwa Ymir" zaczęła wyniszczać jego zdrowie, Grisha był torturowany przez wojsko, a Eren przyszedł dowiedzieć się, czy Jaeger ujawnił tożsamość Sowy. Grisha zapewnił, że nie zna prawdziwej tożsamości Sowy, a Kruger oznajmił, iż statek, którym Odnowiciele Eldia zostaną wywiezieni na Paradis, jest już gotowy.

Kruger crushing steamboat

Kruger niszczy parowiec

Podczas operacji Eren ze spokojem obserwował, jak członkowie ruchu oporu byli zmieniani w bezmyślnych tytanów, a następnie gonili swojego dawnego towarzysza. Gdy nadeszła kolej Diny Jaeger na przekształcenie w tytana, Kruger gwałtownie uciszył krzyczącego Grishę. Kiedy Gross miał właśnie zrzucić Grishę z muru, Kruger nagle popchnął towarzysza i wyjawił zszokowanemu Grishy, że to on jest Sową. Raniąc się w rękę, pokazał Jaegerowi, jak używać umiejętności przemiany w tytana, a następnie w swojej formie tytana, Eren zniszczył statek należący do Marley, którym przypłynęli na wyspę, zabijając przy tym wszystkich żołnierzy.

Później uwolnił Grishę i odpowiadał na jego pytania, usprawiedliwiając swoje czyny i opowiadając mu o swoim życiu. Przed przekazaniem zdeterminowanemu Grishy mocy w celu wypełnienia misji Odnowicieli Eldia, Kruger wyjawił mu nazwę tytana, którego moc otrzyma. Następnie wyjaśnił mu historię mocy Tytana Protoplasty i przysięgi króla Karla Fritza, który wyrzekł się wojny. Gdy Kruger przygotowywał się do podania Grishy zastrzyku z serum, polecił mu, by założył rodzinę i wypełnił swoją misję dla dobra Armina i Mikasy. Usłyszawszy te imiona, Grisha był nieco zdezorientowany, a Kruger przyznał, iż sam nie wie, do kogo należą te wspomnienia.

Znane ofiary Edytuj

Pośrednio Edytuj