Wikia

Shingekinokyojin Wiki

Eren Yeager

Komentarze67
88stron na
tej wiki

Eren Yeager
(エレン・イェーガー, Eren Yēgā)
Manga | Tytan
Eren.png
Płeć Mężczyzna
Wiek 15
Urodziny 30 marca
Wzrost 170 cm
Waga 63 kg
Gatunek Człowiek-Tytan
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Poprzednia przynależność 104. Oddział Kadetów
Zawód Zwiadowca
Poprzedni zawód Kadet
Status personalny
Krewni Mikasa Ackerman (przybrana siostra)
Carla Yeager (matka, martwa)
Grisha Yeager (ojciec)
Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Yūki Kaji

Eren Yeager (エレン・イェーガー, Eren Yēgā) często romanizowany jako Eren Jäger lub Eren Jaeger. Jest jednym z głównych bohaterów w serii Shingeki no Kyojin. Mieszkał w dzielnicy Shiganshina, która została zaatakowana przez Tytanów. Po upadku muru Maria razem z Mikasą i Arminem dołączył do Korpusu Zwiadowczego. Eren poprzysiągł wybić Tytanów co do ostatniego.

WyglądEdytuj

Jako człowiek Edytuj

Eren jest młodym człowiekiem średniego wzrostu i budowy. Ma dość smukłą twarz, brązowe włosy i duże okrągłe zielone oczy. Jego skóra jest jasna, włosy sięgają karku i są przedzielone przedziałkiem na środku głowy. Często marszczy brwi, kiedy jest zły lub zdenerwowany. Eren ubrany jest w standardowy mundur, a na szyi nosi klucz od ojca. W mandze jego oczy często wyglądają na "puste". 

Jako Tytan Edytuj

W tej formie Eren zmienia się diametralnie, ale jest pare cech, które czynią go rozpoznawalnym. Jest piętnastometrowym Tytanem z długimi rozpuszczonymi włosami. Jego oczy stają się pełne nienawiści, a nos i uszy bardziej szpiczaste. Rysy twarzy wyraźnieją, zęby, jak sztylety tworzą dwa rzędy. W porównaniu do innych tytanów, sylwetka Erena jest bardziej umięśniona, a jego postawa wskazuje, iż posiada on "podstawy trzeźwego umysłu" tzn. potrafi się bić, jednak z początku nie kontroluje nabytej umiejętności.

OsobowośćEdytuj

Eren jest bardzo pewny siebie, porywczy i impulsywny. Posiada również nieugiętą siłę woli. Rzadko kiedy jego działania są poprzedzone jakimkolwiek zastanowieniem. Łatwość szybkiego podejmowania śmiałych decyzji sprawia, że nie boi się ani nie waha stanąć w obronie swoich przyjaciół, nawet w bardzo niebezpiecznych sytuacjach. Już od młodego wieku przejawiał olbrzymią ciekawość świata. Postanowił wstąpić do Korpusu Zwiadowczego, mimo że było to bardzo niebezpieczne . Od zawsze darzył wielkim szacunkiem służbę jaką pełni Korpus Zwiadowczy i każdą inną formację, która ma na celu ochronę ludzkości przed tytanami, dlatego bardzo denerwowała go niedbałość i pijaństwo Hannesa. Jako młody chłopak przeżył masakrę w Shiganshinie, która jeszcze bardziej umocniła jego charakter. Eren poprzysiągł zemstę na Tytanach i jest bardzo zdeterminowany w osiągnięciu tego celu. Przeżywa wielką frustrację kiedy nie ma na coś wpływu .

Historia Edytuj

Rok 844 Edytuj

Kiedy Eren był dzieckiem, uratował Mikasę przed handlarzami ludźmi podczas wizyty w jej domu z jego ojcem. Zabił dwóch mężczyzn, ale zaskoczył go trzeci, który zaczął go dusić. Zdając sobie sprawę, że chłopak może umrzeć, Mikasa, dzierżąc nóż, z nadludzką siłą skoczyła na mężczyznę i go uśmierciła. Z racji tego, że handlarze pozbawili życia rodziców dziewczyny, ojciec Erena powiedział, że ta może dołączyć do ich rodziny. Chłopiec zaś, by ją ogrzać, dał jej szalik, do którego Mikasa tak się przywiązała, że nosi go do dziś.

Rok 845 Edytuj

Po inwazji Ogromnego Tytana, Eren widzi jak Tytan pożera jego matkę, przez co postanawia dołączyć do straży i wybić wszystkich tytanów. Widząc bezmyślny ubój ludzi, stwierdza, iż ludzkość to tylko bydło, które jest kontrolowane przez Tytanów.

Rok 845 na farmieEdytuj

Po upadku Muru Maria, Eren, Mikasa i Armin na krótko zatrzymują się w "składowisku". Pracują na farmie przed osiągnięciem odpowiedniego wieku, aby wstąpić do wojska. Szkolenie zajęło cztery lata. Eren zajął piąte miejsce w swojej klasie po ukończeniu studiów.

FabułaEdytuj

Wprowadzenie Edytuj

Po ukończeniu szkolenia, Eren jest w stanie formalnie ubiegać się o dołączenie do Zwiadowców, jednak Ogromny Tytan pojawia się tak samo jak w dzień upadku muru Maria. Chłopak próbuje go zabić, ale ten znika tak szybko jak się pojawił, zostawiając zniszczoną bramę.

W odpowiedzi na kryzys, nowi kadeci zostali rozdzieleni na grupy odpowiedzialne za obronę ludności w różnych częściach miasta. Eren i Armin są w jednej grupie. Eren widząc, jak Tytani pożerają jego towarzyszy, rzucił się do walki, ale jeden z nich odgryzł mu nogę. Kiedy spostrzega pożeranego przez Tytana Armina, wskakuje do jego paszczy i wyciąga przyjaciela Ostatecznie zostaje pozbawiony ręki i zjedzony.

Transformacja Edytuj

Później dowiadujemy się, że Eren w żołądku Tytana desperacko chce przetrwać i po raz pierwszy przemienia się w Tytana, po czym wychodzi z osobnika, przez którego został połknięty i zaczyna zabijać każdego potwora, jakiego zobaczy. Ratuje Mikasę, a Armin oddaje jej swój gaz i pędzą do kwatery głównej, żeby odeprzeć atak Tytanów i napełnić butle ze sprężonym gazem do ich manewru trójwymiarowego.

Wokół Erena zbiera się spora ilość tytanów. Grupa Mikasy przygląda się wszystkiemu ze zdziwieniem. Eren zostaje pokonany i pada na ziemię, a z karku Tytana wyłania się ludzkie ciało Jägera z odrośniętymi kończynami.

Po obudzeniu, Eren jest wycieńczony i słabo pamięta poprzednie wydarzenie. Wraz z Mikasą i Arminem jest osaczony przez wojsko. Żołnierze chcą go zabić, myśląc, że jest wrogiem ludzkości. Kiedy działo zostaje odpalone i skierowane na całą trojkę, Eren gryzie własną rękę i przekształca się częściowo w Tytana, blokując kulę i wyłaniając się ze stworzonego organizmu. Chłopak pozwala Arminowi porozmawiać z wojskiem, jednak nie udaje mu się ich przekonać. Nagle pojawia się Pixis, który postanawia wysłuchać Arlerta.

Plan skupia się na wykorzystaniu formy Tytana Erena, który przeniesie wielki głaz, do dziury w murze stworzonej przez Ogromnego Tytana. Chłopak jest w tej samej grupie co Mikasa, która ma go bronić przed innymi Tytanami, gdy on będzie przenosił kamień. Po jego transformacji atakuje przybraną siostrę, która próbuje się z nim porozumieć, jednak ten trafia się w twarz i niszczy swoją głowę. Misja zostaje uznana za porażkę, jednak pomimo to żołnierze decydują się zostać i bronić Erena.

Armin pojawia się i przekonuje Mikasę, aby pomogła odeprzeć Tytanów, podczas gdy on spróbuje dotrzeć do Erena. W końcu udaje mu się, dzięki czemu chłopak przenosi kamień i zatyka dziurę w murze. Ofiarami są pozostai członkowie drużyny (oprócz Rico, Armina i Mikasy). Są otoczeni przez tytanów, zaś Eren znów zmienia się w człowieka. W tym momencie zostają uratowani przez Leviego.

Eren obudził się w celi więziennego lochu. Levi słysząc jego motyw, aby zabić Tytanów, mówi, że weźmie go do zespołu. Chłopak przebywa w celi dopóki nie przychodzi po niego Hanji Zoe wraz z innymi zwiadowcami i nie zabiera go na salę sądową. Tam odbywa się rozprawa, na której ważą się losy Erena. Ostatecznie dołącza on do Zwiadowców. Po miesiącu wyruszają na misję.

Kobieta Tytan Edytuj

Eren kontra Annie

Nowicjusze nie dowiedzieli się, jaki był prawdziwy cel misji. Musieli jedynie wykonywać rozkazy. Podczas wykonywania zadania ostatecznie dogonił ich inteligentny tytan, znany jako Kobieta Tytan, który zagonił ich do lasu wielkich drzew. Levi zakazał Erenowi i swojemu oddziałowi walczyć z Kobietą Tytanem. Chłopak chce jednak zamienić się w Tytana, ale rezygnuje z tego, ponieważ polega na swojej straży. Początkowo Tytanka zostaje złapana przez Zwiadowców. Levi zostaje z nią, rozkazując reszcie zająć się jego koniem i uciec jak najdalej od zagrożenia. Kobieta Tytan przywołuje innych tytanów. Ci ją pożerają. Osobie w środku udało się uciec w stroju Zwiadowców. Następnie zabija ona cały oddział specjalny Leviego. Widząc śmierć towarzyszy, Eren ulega emocjom i zmienia się w Tytana. Zaczyna walczyć, ale ostatecznie przegrywa bitwę, a jego ludzka forma zostaje porwana przez Kobietę Tytana. Pojawia się Mikasa, która łączy siły z Levim, ratując Erena. Pozostawiają Kobietę Tytan przy życiu i wracają za mur Rose. Misja kończy się niepowodzeniem, a wielu żołnierzy traci życie. Po akcji Eren jest w szoku, ale później zdaje sobie sprawę, że to Annie jest Kobietą Tytanem. Wracając na salę konferencyjną, Eren przeprasza Leviego za nieposłuszeństwo w sprawie rozkazu zatrzymania Kobiety Tytana. Kiedy Mikasa i Armin próbują złapać Annie, Eren przezwycięża szok i przemienia się w Tytana, pomagając ją przechwycić.

Wyłom Edytuj

Umiejętności Edytuj

Walka wręcz Edytuj

Pierwotnie, jedyna cecha godna uwagi u Erena to siła fizyczna. Kiedy dorastał i dołączył do 104. oddziału, trenował intensywnie walkę wręcz, zdobywał najwyższe noty w tej klasie, zaraz po Mikasie i Annie. Po dodatkowym szkoleniu z Reinerem i Annie, walka wręcz u Erena polepszyła się jeszcze bardziej. Dzięki temu Eren w swojej formie Tytana walczy jeszcze sprawniej.

Forma Tytana Edytuj

Eren w swojej formie Tytana ma 15 metrów i jest o wiele silniejszy niż inni Tytani. Ze względu na jego inteligencję nie mają z nim szans. Choć początkowo nie panuje nad swoimi ruchami, jego forma Tytana w połączeniu z rosnącym doświadczeniem i walką wręcz pozwoliły mu zabić 20 innych Tytanów. Podczas jego pierwszej transformacji, również udało mu się pokonać i prawie zabić Opancerzonego Tytana. Jego przemiany w Tytana są wywołane samookaleczeniem i poświadczeniem, że "musi" coś zrobić. Odkryto też, że Eren potrzebuje jasnego celu (np. podniesienie łyżeczki, przeniesienie głazu, zabicie), bez którego nie przemieni się, nawet po licznym okaleczaniu się.

Kontrola Tytanów Edytuj

Eren kontrolujący Tytana

Eren potrafi kontrolować Tytanów, chociaż nie jest tego świadom. Pierwszy raz dokonał tego, gdy on i jego towarzysze zostali otoczeni przez Tytanów bez drogi ucieczki. Eren, z chęcią uratowania Mikasy, zamachnął się pięścią w stronę sięgającej do niego dłoni Tytana, a inny Tytan rzucił się na tego pierwszego powalając go i pożerając, razem z innymi Tytanami, którzy przybiegli. Później, gdy Eren krzyczy do Ludzi-Tytanów chcących do niego dotrzeć, by się nie zbliżali, grupa Tytanów rzuca się w ich stronę. Moment, w którym chłopak nieświadomie wydaje polecenie Tytanom (nie wydaje konkretnych rozkazów) jest odczuwalny przez Ludzi-Tytanów.

Trójwymiarowy manewr biegów Edytuj

Po pierwszym szkoleniu okazuje się, że Eren wywraca się cały czas. Próbował wiele razy, ale za każdym przewracał się i uderzał głową o ziemię. Błagał o pomoc wszystkich, ale ci dawali mu tylko radę, żeby oczyścił umysł i skupił się. Na ostatnim treningu, Eren nie tylko się zawiesił na krótką chwilę, ale dowiedział się, że ma zepsutą uprząż i po wymianie zdał test. Egzaminator powiedział, że to cud, że zdołał przez chwilę utrzymać równowagę na uszkodzonym sprzęcie.

Eren był w stanie zawiesić się na Olbrzymim Tytanie przez krótki czas, dopóki on nie zniknął.

Umiejętności wojenne
9/10
Zwinność
10/10
Strategia
3/10
Praca zespołowa
5/10
Pasja
11/10

Ciekawostki Edytuj

Eren - projekt anime

  • Jego nazwisko oznacza z niemieckiego "myśliwy", "łowca".
  • Niezbyt łatwo zawiera przyjaźnie, co zauważył już jego ojciec.
  • Eren zajął drugie miejsce w rankingu popularności.
  • Jego imię z tureckiego to "Święta"/"Święty".
  • Dotychczas zabił jednego tytana za pomocą trójwymiarowego manewru

Cytaty Edytuj

(Do Mikasy) Musisz walczyć! Jeśli przegrasz, zginiesz. Jeśli wygrasz, możesz żyć. Jeśli nie walczysz nie możesz wygrać!

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj

Szablon:Korpus Zwiadowczy

Więcej od Wikii

Losowa wiki