FANDOM

Frieda Reiss
(フリーダ・レイス, Furīda Reisu)

Frieda manga

Frieda Titan

Płeć Kobieta
Wiek 18 lat (845)
Urodziny 2 luty
Wzrost 171 cm
13 m (forma tytana)
Waga 57 kg
Gatunek Człowiek-Tytan
Status profesjonalny
Przynależność Rząd Królewski
Arystokracja
Zawód Królowa
Status personalny
Krewni Rodzina Fritz

Rodzina Reiss

Status Martwa
Pierwsze wystąpienie
Głosy
Zostaw to mnie, ojcze. [...] Nie pozwolę duchom naszych przodków zapanować nade mną.

(do Roda Reiss) Atak Tytanów: Rozdział 68

Frieda Reiss (フリーダ・レイス, Furīda Reisu) była najstarszą córką Roda Reiss oraz przyrodnią siostrą Historii. Przez trzy lata była prawdziwą królową ludzkości, do czasu swojej śmierci, kiedy to została pożarta przez Grishę Jaegera. Pojawiała się we wspomnieniach Erena i Historii.

Wygląd Edytuj

Ludzka Forma Edytuj

Kiedy Eren dostrzegł ją w swoich wspomnieniach, po raz pierwszy pomylił ją z Historią, co podkreśla fizyczne podobieństwo obydwu sióstr. W odróżnieniu od reszty rodziny (w tym także Historii), Frieda była wysoka. Miała gładkie, ciemne włosy, które długością sięgały jej poniżej ramion. Miała również duże oczy i zaokrągloną twarz. Biorąc pod uwagę, że była członkiem rodziny królewskiej wyglądała na dosyć dobrze ubraną. Zazwyczaj, jednak wolała chodzić w prostych sukienkach lub spódnicach.

Forma Tytana Edytuj

Frieda Titan form

Forma tytana Friedy

Po przekształcaniu, Frieda stawała się tytanem o czysto-białych włosach, które sięgały jej do ramion i luźno układały się wokół twarzy. Miała duże, wyraźne oczy z ciemnymi pętlami w środku, a także nieco kościsty nos. Miała również dobrze umięśniony tors, który wyglądał podobnie jak u Tytana Kobiecego. Tak jak reszta ludzi-tytanów była ogólnie lepiej zbudowana i sprawniejsza fizycznie od przeciętnego, bezmyślnego tytana. Mierzyła w tej formie około 15 metrów wysokości, co stawiało ją na równi z większością pozostałych posiadaczy tej mocy.

Osobowość Edytuj

Frieda była dobrą i opiekuńczą osobą. Lubiła spacerować i doglądać pracę chłopów na roli. Kochała Historię do tego stopnia, że aby ją chronić wymazywała jej wspomnienia z ich wspólnych spotkań. Była odważna i wierzyła, że odziedziczenie wspomnień przodków nie wpłynie na jej zachowanie.

Wraz z otrzymaniem "Koordynatu" zmieniła się, jednak także jej osobowość. Cierpiała na depresję, a czasem bywała wręcz agresywna. Uważała, że wszyscy ludzie są grzesznikami, którzy zasługują na karę. Mimo to nie wahała się walczyć na śmierć i życie, w obronie swojej rodziny przed Grishą Jaegerem.

Historia Edytuj

Po raz pierwszy pojawiła się we wspomnieniach Erena. Zobaczył ją z jej własnego punktu widzenia, podczas przeglądania się w lustrze. W snach Historii, natomiast dochodziło między nimi do interakcji. Frieda nauczyła swoją siostrę czytać, a także powiedziała jej, że w przyszłości powinna zachowywać się jak dama oraz być miłą osobą. Wzruszyła się, kiedy Historia powiedziała jej, że gdy dorośnie chce być taka jak ona. Przed odejściem Frieda użyła swojej mocy manipulowania pamięcią, mówiąc siostrze, że zapomni o niej do czasu ich następnego spotkania.

Frieda is eaten

Grisha pożerający Friedę

Kiedy nowy oddział Levia poszukiwał Erena i Historii, Hange odczytała im raport na temat rodziny Reiss, który na zlecenie Erwina przeprowadzono na ziemiach należących do tej rodziny. Z raportu wynikało, że najstarsza córka Roda - Frieda była uwielbiana przez wszystkich mieszkańców ich wsi za swoją otwartość i szczerość. Znana była z odwiedzania rolników na polach oraz dziękowania im za pracę. W noc, w którą upadł mur Maria rodzinę Reiss dotknęła tragedia. Bandyci znienacka napadli na kaplicę, w wiosce i wymordowali całą rodzinę z wyjątkiem Roda.

Nieco później, gdy Eren był skuty łańcuchami w podziemnej jaskini, Rod wraz z Historią wywołali odziedziczone przez niego wspomnienia. Okazało się, że prawdziwym mordercą rodziny Reiss był ojciec Erena – Grisha Jaeger. Przybył on do podziemnej groty pod kaplicą, gdzie cała rodzina zebrała się na wspólną modlitwę. W swojej formie tytana, stoczył walkę z Friedą, pokonał ją i pożarł przejmując przy tym jej moc oraz wspomnienia. Następnie zabił także jej matkę i rodzeństwo, a na koniec zniszczył kaplicę. Kiedy potem Eren pożarł swego ojca przejął wspomnienia zarówno jego jak i Friedy.

Frieda injects herself

Frieda przygotowuje się do swojej pierwszej transformacji

Rod wyjaśnił później, że Grisha przybył do kaplicy właśnie w poszukiwaniu mocy, którą posiadała Frieda i to o nią oboje walczyli pomiędzy sobą. Według Roda, jego córka posiadała niezwyciężoną siłę, ale nie była jeszcze wystarczająco doświadczona, aby korzystać z jej pełnego potencjału przez co przegrała, a moc ta została jej odebrana.

Także od Roda, wiemy, że gdy Frieda ukończyła 15 lat, w tej samej grocie poniżej kapliczki, po raz pierwszy przekształciła się w tytana po uprzednim wstrzyknięciu sobie serum tytanów. Jej wuj – Uri Reiss był wtedy, związany łańcuchami, aby Frieda mogła pożreć jego górną część ciała. Otrzymała dzięki temu nie tylko moc tytana, którą Uri odziedziczył po swoim ojcu, a jej dziadku, ale także wspomnienia o świecie sprzed wybudowania murów. Stała się, wówczas "żyjącą księgą" historii ludzkości. Posiadła wiedzę, którą mogła podzielić się z innymi, ale podobnie jak wszyscy poprzedni monarchowie, nie zrobiła tego.

Zaraz potem Rod powiedział Historii, że jej siostra jeszcze nie umarła, dopóki wspomnienia o niej wciąż są żywe. Zapytał także czy chciałaby znów ją zobaczyć. Kiedy Historia była już zdecydowana wstrzyknąć sobie serum i pożreć Erena, ponowie przypomniała sobie swoje dzieciństwo. Konkretnie sytuację, w której Frieda wyciągnęła z jej dłoni drzazgę, którą wbiła sobie, próbując przeskoczyć przez ogrodzenie. Skrzyczała, wtedy swoją młodszą siostrę za to, że zrobiła to wbrew jej uprzednim zakazom. Przy tej okazji Historia wspomniała ojcu, że raz na jakiś czas, Frieda zachowywała się niczym opętana wykrzykując, że wszyscy dookoła są grzesznikami, po czym zawsze wyglądała na przygnębioną. Historia zastanawiała się, czy przygnębienie to nie było spowodowane wspomnieniami, które odziedziczyła. Rod potwierdził to, dodając, że powodem była także ideologia pierwszego która, który z jakiegoś powodu nigdy nie zdecydował się na eksterminację tytanów. Następnie nalegał na córkę, aby wstrzyknęła sobie serum. Ta jednak przypomniała sobie, wtedy słowa Ymir, która powiedziała jej, żeby żyła według tego, co podpowiada jej serce. Zaraz po tym rzuciła swojego ojca na ziemię i pobiegła na pomoc Erenowi.

Frieda speaks to the people

Frieda przemawia do zgromadzonych ludzi

W chwili, w której Historia zabiła swojego ojca, ujrzała część wspomnień z jego życia. Jednym z nich był moment, w którym Frieda powiedziała mu, że nie zamierza ulec duchom swoich przodków.

Na krótko przed swoją śmiercią, Kenny Ackermann wspominał wuja Friedy – Uriego, z którym się przyjaźnił, a który dał pożreć się swojej bratanicy, by ta przejęła po nim moc ich przodków. Kiedy Kenny brał udział w spotkaniu rodziny Reiss, po raz pierwszy spotkał Friedę już jako ich nowego lidera. Dostrzegł w jej oczach Uriego, gdy mówiła o tych samych rzeczach co on, takich jak miłość, pokój czy szacunek dla przodków.

Relacje Edytuj

  • Historia Reiss - Historia jest młodszą, przyrodnią siostrą Friedy, którą dziewczyna bardzo kochała i troszczyła się, odkąd ta była małym dzieckiem. Frieda była jedyną członkinią rodziny Historii, która traktowała ją z miłością i dobrocią, nauczając ją czytać i pisać, zabierając na przejażdżki konne itp. Historia nie posiadała żadnych wspomnień z tych interakcji, gdyż dziewczyna wymazała jej pamięć, aby móc ją chronić. Frieda była również poniekąd odpowiedzialna za jej tożsamość "Christy Lenz", gdyż wpoiła jej, aby zawsze była dobrą osobą, gdyż to sprawi, że będzie mieć przyjaciół, którzy pomogą jej w świecie pełnym niedoli. Kiedy Historia powiedziała Friedzie, że chce być taka jak starsza siostra, dziewczyna stała się zaniepokojona (ponieważ była posiadaczką Koordynatu oraz wspomnień o świecie i nie chciała wciągać w to swojej młodszej siostry), przytulając dziewczynkę i mówiąc, że jest idealna taka jaka jest. Ponadto, po tym jak Historia odzyskała swoje wspomnienia, Frieda była powodem, dla którego dziewczyna nie pożarła Erena, gdyż odkryła, że Koordynat sprawił, że straciła swoją ludzkość.
  • Uri Reiss - Uri był wujem Friedy oraz poprzednim posiadaczem Koordynatu. Choć nie posiadali ze sobą wielu interakcji, można wywnioskować, iż Frieda posiadała z nim dobre relacje, gdyż płakała zanim wstrzyknęła sobie serum, a po zakończeniu rytuału przejęcia mocy, była pogrążona w smutku, że musiała pożreć swojego wuja.
  • Rod Reiss - Rod był ojcem Friedy. Pomimo swoich interakcji z Historią i wspomnień, wiadome jest, iż kochał ją nad życie. Po tym jak Frieda pożarła swojego wuja, Rod natychmiast przybiegł do niej, aby wyciągnąć ją z ulatniającego się ciała tytana. Gdy Historia odrzuciła plan Roda, mężczyzna był w szoku, ponieważ to oznaczało, że wspomnienia Friedy i moc zostaną utracone. Przed przemianą w tytana, powiedział, że spotka się z nią, jej dziadkiem i jej wujkiem. Historia uzyskała kilka wspomnień Roda po odcięciu mu głowy. Wśród nich była Frieda przed zdobyciem Koordynatu. Powiedziała mu, aby zostawił to jej, ponieważ nie pozwoli, aby duchy przodków objęły nad nią władzę.
  • Grisha Jaeger - Frieda stoczyła z Grishą pojedynek na śmierć i życie w rodzinnej kaplicy, kilka dni po upadku muru Maria. Niestety walczyła na próżno, ze względu na swój brak doświadczenia. To pozwoliło Grishy na wygryzienie jej z karku tytana, zjedzenie jej, przejęcie mocy i zabicie jej rodziny. Ta moc została później przekazana synowi mężczyzny, Erenowi, który stał się nowym posiadaczem Koordynatu.

Znane ofiary Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W mitologii, imię Frieda zostało zaczerpnięte od bogini Freyji, głównej postaci wielu nordyckich legend. Jej imię jest jedną z wielu referencji z tej mitologii, wraz z "Ymir" i "Utgard".
  • Frieda pochodzi z języka staroniemieckiego (fridu), które oznacza "pokój".
  • Jej imię pochodzi również z języka staroangielskiego (þryð), które oznacza " siłę" i "moc".
  • Aby przemienić się w tytana, Frieda gryzła swoją dłoń. Ta sama metoda transformacji, została później używana przez Erena Jaegera, który prawdopodobnie nauczył się jej po zdobyciu jej wspomnień.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki