FANDOM

Gabi Braun
(ガビ・ブラウン, Gabi Buraun)
Gabi
Płeć Kobieta
Wiek 12 lat (854)
Urodziny 14 kwietnia
Wzrost 138 cm
Waga 30 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Wojsko Marley
Zawód Wojownik
Status personalny
Krewni Nienazwana matka
Nienazwany ojciec

Rodzina Braun

Status Nieznany
Pierwsze wystąpienie
Głosy
To, co czyni mnie inną od was wszystkich jest to, że jestem przygotowana. Przygotowana, aby nieść los Eldian na swoich barkach i wymordować co do ostatniego, wszystkie diabły, które przyczyniły się do naszego życia w bólu na tej wyspie.

(Gabi ogłasza swoje postanowienie) Atak Tytanów: Rozdział 90

Gabi Braun (ガビ・ブラウン, Gabi Buraun) jest eldiańskim wojownikiem, w służbie rządu Marley. Jest także wysoko cenionym żołnierzem oraz kandydatem do odziedziczenia mocy Tytana Opancerzonego.

Wygląd Edytuj

Gabi jest osobą średniego wzrostu o drobnej budowie oraz twarzy. Ma ciemne oczy, wyraźnie zarysowane brwi, mały nos i promienny uśmiech. Ma czarne, średniej długości włosy, z grzywką upiętą do góry. Podobnie jak reszta jej towarzyszy broni, nosi standardowy mundur eldiańskiego żołnierza, składający się z jasnej kurtki i spodni, pasa z ładownicami, obwiązany paskiem kask oraz wysokie, wojskowe buty. Pod mundurem nosi krótką, białą, postrzępioną sukienkę i jasno-kolorowe szorty. Podobnie jak wszyscy Eldia, pod panowaniem Marley nosi również specjalną, eldiańską opaskę.

Osobowość Edytuj

Gabi jest odważnym, nieustępliwym i zdeterminowanym żołnierzem. Nie waha się zaryzykować własnym życiem, aby osiągnąć cel. Podobnie jak większość Eldia, żyjących pod panowaniem Marley i uczonych fałszywej historii, darzy nienawiścią swoich rodaków z Paradis. Dała się poznać jako osoba pozbawiona lęku czy niepokoju, nawet na polu walki. W rozmowie ze swoim dowódcą stwierdziła, że ten boi się ją utracić, ponieważ jest nieprzeciętnie utalentowana oraz urocza. Wykazała się sporą troską o swoich towarzyszy, proponując zaryzykowaniem własnego życia, w zamian za odstąpienie od planu szarży Eldia na umocnione pozycje wroga. Gabi wydaje się także całkiem zdolną i inteligentną osobą. Pomimo ograniczonych zasobów broni, potrafiła stworzyć w okopie bombę zdolną wykoleić opancerzony pociąg, przystosowany do walki z najsilniejszymi tytanami.

Fabuła Edytuj

Gabi crafts a bomb

Gabi przygotowująca bombę

Po raz pierwszy Gabi pojawiła się podczas oblężenia Fortu Slava, w trakcie trwającej wówczas wojny pomiędzy Marley, a Sojuszem Bliskowschodnim. Znajdowała się wśród ośmiuset eldiańskich żołnierzy, walczących po stronie Marley. Spośród pozostałych towarzyszy wyróżniało ją jednak to, że podobnie jak kilkoro jej przyjaciół, takich jak: Udo, Zofia czy Falco była wysoko cenionym kadetem, branym pod uwagę jako potencjalny kandydat do odziedziczenia, w przyszłości mocy Tytana Opancerzonego. Kiedy brat Falco, Colt powrócił do okopów, ze swoim rannym bratem, Gabi wraz z pozostałymi kadetami opatrywała jego rany i przypomniała mu o celu, dla osiągnięcia którego walczą. Chwilę po tym, skarciła przerażonego perspektywą przegranej, Udo, który pod wpływem emocji zbyt mocno zacisnął bandaże na głowie Falco. Na jego pytanie, dlaczego już jako kadeci zostali wysłani na pierwszą linię frontu, Gabi odparła, że to decyzja kapitana Magatha, który postanowił przetestować ich umiejętności jako przewidywanych spadkobierców mocy Tytana Opancerzonego. Pozostali kadeci stwierdzili, że osobą, na która padnie wybór będzie zapewne Gabi, gdyż ze swoimi ocenami znacząco ich przewyższa. Ona sama, jednak uznała, że tym, co odróżnia ją od pozostałych, nie są oceny, lecz motywacja. Postanowiła bowiem, że jej nadrzędnym celem jest odmienić los więzionych w gettach Eldia, poprzez wybicie wszystkich zdrajców, mieszkających na wyspie Paradis i udowodnić, że wszyscy jej pozostali rodacy są dobrymi ludźmi. Na zapytanie Falco o przedmiot, który trzymała w rękach, uśmiechnęła się i pokazała mu go.

Wkrótce po tej rozmowie, na polu walki pojawił się wrogi pociąg pancerny, wyposażony w specjalną broń przeciwko tytanom. W związku z ryzykiem wysłania do walki ludzi-tytanów, kapitan Magath wydał zgromadzonym w okopach Eldia rozkaz przygotowania się do szarży na umocnione pozycja wroga, aby stworzyć wyłom, w ich szeregach i otworzyć pozostałym drogę do ataku. Gabi zasugerowała mu, jednak inne rozwiązanie. Stwierdziła, że z pomocą zrobionej przez siebie bomby jest w stanie w pojedynkę zniszczyć pojazd, bez poświęcania życia tylu żołnierzy. Początkowo przeciwny temu dowódca, ostatecznie dał się przekonać do tego rozwiązania, po tym jak dziewczyna powtórnie powtórzyła, że przystając na jej pomysł wojskowy ryzykuje wyłącznie utratą jednego, choć obiecującego kadeta.
Gabi takes out the armored train

Gabi wykoleja pociąg pancerny wroga

Magath pozwolił swojej podwładnej zdjąć opaskę i odjeść, po czym Gabi rozebrała się do bielizny i przywiązała przygotowane przez siebie ładunki wybuchowe do kostki, aby sprawiać wrażenie więźnia, z kulą u nogi. Zaraz po tym opuściła okopy i z podniesionymi do góry rękoma, udała się w kierunku wrogich żołnierzy. Udając wycieńczoną wykorzystała nieuwagę przeciwników i wrzuciła zabraną przez siebie bombę na tory kolejowe, wprost pod nadjeżdżający pociąg. Wybuch wykoleił pojazd, niszcząc przy tym umocnienia fortu i zabijając żołnierzy sojuszu. Uciekająca radośnie Gabi nie zauważyła, jednak że jeden ze strzelców ocalał i niemal natychmiast skierował w jej kierunku ogień z karabinu maszynowego. Gabi zeskoczyła do najbliższego rowu, gdzie trafiła na Falco, który ruszył jej na ratunek. W ostatniej chwili, przed pociskami osłonił ich ręką, świeżo przybyły na pole bitwy Porco Galliard, w swojej formie tytana. Widok znajomej postaci wywołał u Gabi radość. Po upewnieniu się, że osłonionym nic grozi Porco ruszył do walki, zaś Gabi obserwowała z daleka jak ten zabija ostatniego, ocalałego z wybuchu żołnierza.

Relacje Edytuj

  • Falco Grice - Gabi troszczy się o Falco jako swojego towarzysza i Eldianina, podczas ich walki przeciwko Sojuszowi Bliskowschodniemu, okazując zmartwienie po ujrzeniu jego ran, gdy jego brat z nim powrócił i spokojnie wyjaśniając ich obiektywizm, kiedy okazywał oznaki senności po byciu rannym. Gabi troszczy się o niego wystarczająco, że pomagała leczyć rany Falco i była dla niego dobra i żartobliwa, kiedy chowali się przed wrogiem. Pomimo tego, Gabi potrafi również wrogo nastawiona względem niemu, grożąc mu doniesieniem na niego władzom, za patrzenie na nią w dziwny sposób i wywyższając się nad nim, aby odnieść rannego żołnierza z powrotem do okopu. Jednakże Falco zdaje się podkochiwać w Gabi, gdyż bardzo się o nią troszczy, będąc zmartwionym, gdy planowała poświęcić swoje życie, by wysadzić pociąg z działami przeciw tytanom i ruszył w jej stronę, gdy żołnierz Sojuszu Bliskowschodniego miał do niej strzelić. Wiedząc, że jej długość życia zostanie skrócona i dziewczyna umrze w bardzo młodym wieku, jeśli zostanie człowiekiem-tytanem, Falco pragnie zająć jej miejsce.
  • Udo - Tak jak z pozostałymi towarzyszami, Gabi posiada dobre relacje z Udo i jest dla niego dobra, gdyż znajdował się wśród grupy ludzi, którą uratowała, ryzykując własnym życiem. Jednakże, Gabi nie lubi przywoływać go do porządku, kiedy ten rzuca się lub zaczyna się uginać pod ciężarem wojny.
  • Porco Galliard - Gabi okazuje duży szacunek i zaufanie względem Porco. Była bardzo szczęśliwa, kiedy ocalił jej życie i wydaje się go ubóstwiać, jako osobę, która nabyła moce tytanów, co pewnego dnia, sama zamierza uczynić.
  • Reiner Braun - Reiner jest kuzynem Gabi, o którego dziewczyna bardzo się troszczy. Podczas bitwy o Fort Slava, była świadkiem jego walki, mając nadzieje, że nic mu się nie stanie. Nieco później, była bardzo szczęśliwa, widząc go ponownie. Gabi troszczy się o uczucia Reinera, współczując mu jego czasu spędzonego na Paradis, prosząc swojego ojca, aby przestał mu o tym wspominać.

Ciekawostki Edytuj

Isayama's initial sketch of Gabi

Wstępny szkic Gabi autorstwa Hajime Isayamy

  • Wygląd postaci Gabi został ujawniony przez autora mangi, Hajime Isayamę, na kilka dni przed premierą rozdziału, w którym pojawiła się po raz pierwszy. Szkic zamieścił na swoim blogu, dodając we wpisie informację, że naszkicował go podczas oglądania zawodów mieszanych sztuk walki.