FANDOM

Mikasa and Hange attack Reiner with the Thunder Spears
Grzmiące Włócznie
Użytkownicy

Korpus Zwiadowczy

Grzmiące Włócznie (雷槍, Raisō) to nowa technologia, opracowana specjalnie do walki z Tytanem Opancerzonym. Eren Jaeger nazywał je "żelaznym prętami", jednak ich oficjalna nazwa to "grzmiące włócznie", z uwagi na kształt podobny do włóczni oraz siłę rażenia, którą Hange Zoë porównywała do uderzenia pioruna.

Mechanika Edytuj

Broń bazuje na technologii opracowanej przez dowództwo sił specjalnych, Korpusu Żandarmerii, przeciwko Korpusowi Zwiadowczemu. Technologia ta została ponownie wykorzystana i zastosowana do zaprojektowania nowego rodzaju broni, do walki z Tytanem Opancerzonym. Działa ona w sposób podobny do przeciwpiechotnego sprzętu do manewrów przestrzennych. Posiada te same wyrzutnie oraz haki, tyle że z silną włócznią, wyładowaną materiałami wybuchowymi.

Zastosowanie i Ograniczenia Edytuj

Breaking tree

Włócznia przełamująca drzewo

Jest to broń, umożliwiająca grupie żołnierzy wspólne zaatakowanie, z zaskoczenia Tytana Opancerzonego. Działa, jednak jak obosieczny miecz, gdyż jest zagrożeniem zarówno dla swojego użytkownika, jak i atakowanego celu. Zagrożenie jest tak duże, że broń przydatna jest jedynie w określonych rodzajach sytuacji. Stosowana powinna być tylko, wtedy gdy tytan otoczony jest przez wystarczająco wysokie obiekty np. w lesie lub w mieście. Mimo, że jest w stanie uszkodzić różne rodzaje tytanów, jej jedynym celem jest pokonanie formy tytana, Reinera.

Trening Edytuj

Oddział Levia nie miał zbyt dużo czasu na trening z użyciem tej broni. Jednakże Hange ostrożnie rozmieściła swoich żołnierzy tak, aby znajdowali w optymalnej pozycji do ataku. Manewr ten wymagał trzech, następujących po sobie ataków. Pierwszy miał za zadanie oślepić wroga, drugi przełamać jego powłokę ochronną karku, a trzeci zabicie odsłoniętego przeciwnika.

Ciekawostki Edytuj

Mając do czynienia z tą technologią, Reiner nie wykazał się takim samym refleksem jakim dysponowała Annie Leonhart. Wydawał się zupełnie oniemiały skutecznością, nowej broni zwiadowców. Jego opancerzona forma tytana dawała mu złudne poczucie bezpieczeństwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki