FANDOM

Hange Zoë
(ハンジ・ゾエ, Hanji Zoe)
Hange Zoë character image
Płeć Niesprecyzowana (manga)
Kobieta (anime)
Urodziny 5 września
Wzrost 170 cm
Waga 60 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion Korpus Zwiadowczy
Zawód Generał
Zwiadowca
Status personalny
Status Aktywna
Pierwsze wystąpienie
Debiut w mandze Rozdział Specjalny: Kapitan Levi
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Romi Park
Angielski głos Jessica Calvello
Czy ty wiesz za co dokładnie Korpus Zwiadowczy przelewa naszą krew? Aby odebrać naszą wolność tytanom, którzy ją nam ukradli. Z tego powodu... nasze życia były małą ceną do zapłacenia!

(do pastora Nicka) Atak Tytanów: Rozdział 34

Hange Zoë (ハンジ・ゾエ, Hanji Zoe) jest 14. generałem Korpusu Zwiadowczego, otrzymując ten tytuł tuż przed śmiercią Erwina Smitha. Jest także byłym pułkownikiem, który był odpowiedzialny za czwarty oddział, posiadający obowiązki tak jak badania nad tytanami, włączając w to również Erena Jaegera, który potrafi przemienić się w tytana. Po swoim awansie na dowódcę, Hange jest także odpowiedzialna za planowanie ekspedycji, zarządzanie pułkiem, rekrutację oraz wszystkie inne obowiązki, które wcześniej należały do Erwina Smitha.

Wygląd Edytuj

Hange ma długie, brązowe włosy, które najczęściej zawiązywane są w niedbały kucyk oraz jasnobrązowe oczy. Do walki zakłada gogle, a do czynności codziennych - okulary. Nosi standardowy mundur zwiadowców, a pod spodem żółtą koszulę.

Osobowość Edytuj

Hange jest dosyć energiczną osobą. Fascynuje się tytanami i nie ukrywa swojego podekscytowania na myśl o rychłym spotkaniu z tymi stworzeniami. Podczas walki zachowuje się w trochę dziwny, nieobliczalny sposób: zapewnia tytanów, że zabije ich bezboleśnie i nie mają powodów do obaw. Hange wbrew obiegowej opinii nienawidzi tytanów. Głównym tego powodem jest to, że zmusili ludzkość do życia w zamknięciu. Stara się jednak spojrzeć na te istoty przez pryzmat inny niż nienawiść. Chce ich poznać i zrozumieć. Bardzo przeżywa stratę tytanów i nie lubi zadawać im bólu podczas eksperymentów.

Jednak kiedy sytuacja wymaga odpowiedniego zachowania, Zoë jest osobą poważną, znającą swoje możliwości oraz bezwzględną. Świetnie nadaje się na dowódcę, gdyż mimo roztrzepania jest inteligentna.

Fabuła Edytuj

Hange Zoë pojawia się jako członkini grupy przydzielonej do pilnowania Erena Jaegera przed rozprawą wojskową. Jest także obecna wraz z resztą Korpusu Zwiadowczego podczas przesłuchania, w trakcie którego Levi brutalnie katuje Erena na oczach wszystkich. Po przyjęciu młodzieńca do legionu, Hange pojawia się w gabinecie z nim, kapitanem Leviem oraz Erwinem Smithem. Tam zauważa, że ząb Erena - wcześniej wybity podczas "tortur" - odrósł w zaskakująco szybkim tempie.

Pomimo badań na przechwyconych przez jej oddział tytanach - nazwanych Sawney i Bean - Hange wciąż nie uzyskała jednoznacznych informacji na temat samej istoty olbrzymów. Jest podekscytowana szansą współpracy z Erenem. W późniejszym czasie, w obecnej kwaterze Zwiadowców, Zoë opowiada nowemu rekrutowi o swoich wcześniejszych doświadczeniach. Jej historia zajmuje prawie całą noc - nad ranem, kobieta postanawia wspomnieć o zapiskach niejakiej Ilse Langner. Nim jednak zaczyna, jej wykład zostaje przerwany przez innego żołnierza. Okazuje się, że dwa eksperymentalne tytany - Sawney i Bean zostały zabite.

Nie zważając na utratę obiektów testowych, Hange kontynuuje pracę nad Erenem. Staje się zniechęcona, kiedy badania wykazują, że siła woli nie gra w procedurze przemiany dużej roli. Jej zapał do pracy powraca na widok Erena, którego dłoń uwięziona jest... w utworzonej przez niego dłoni tytana. Takim zachowaniem przerywa widoczne napięcie pomiędzy Jaegerem, a resztą oddziału Levia będącego świadkami nagłej przemiany. Kolejne badania potwierdzają teorię Hange, że Eren może przeobrazić się w olbrzyma tylko wtedy, kiedy ma jakiś określony cel. Przykładowo, utworzył tytanią skorupę, chcąc chronić siebie i swoich przyjaciół przed kulami armatnimi.

Po walce w Dystrykcie Stohess, Hange powstrzymuje Cage'a (w anime zamiast niego jest to Jean) przed otworzeniem kryształu, w którym uwięziona była Annie - na wypadek, gdyby dziewczyna miała się wybudzić i zaatakować z zaskoczenia. Rozkazuje usunąć Leonhart i przenieść w bezpieczniejsze miejsce. W tym samym momencie, dostrzega oderwany odłamek muru, a wewnątrz niego - nieruchomego tytana. Nim Hange jakkolwiek reaguje, na miejscu zjawia się pastor Nick - mężczyzna błaga, by jak najszybciej zakryć dziurę, nim światło słoneczne dotrze do środka. Zoë wypytuje pastora o to, co się tam znajduje - Nick w odpowiedzi stwierdza, iż Zwiadowcy nic nie muszą wiedzieć, a zamiast tego powinni zapłacić kościołowi odszkodowanie za wyrządzone szkody.

Zdegustowana postawą pastora Hange, łapie go i przybliża do granicy muru, za którym znajduje się horda tytanów. Grozi mu zrzuceniem, jeżeli nie zacznie mówić na temat. Szybko dochodzi do wniosku, że jego religijne głoszenia miały na celu modyfikowanie wnętrza ścian - wszyscy członkowie kultu wiedzą, co znajduje się wewnątrz murów. Hange wyjaśnia, że członkowie Korpusu Zwiadowczego codziennie narażają swoje życia, by rozwiązać tajemnicę tytanów - i to daje im prawo do świadomości wszelkich tajemnic.

Pastor Nick postanawia umrzeć, nie chcąc wydusić ani słowa - mimo to, Hange daruje mu życie. Mężczyzna wyjawia tylko, że tajemnicę murów zna także dziewczyna imieniem "Historia". Podczas rodzinnego sporu, dołączyła do grona kadetów pod zmienioną tożsamością. Jeżeli Historia zechce to zrobić, opowie im wszystko. Gdy drużyna Hange kończy ratowanie Zwiadowców uwięzionych w Zamku Utgard, to ona nakazuje wszystkim odejście. Po ujrzeniu jak Mikasa próbuje pozbawić życia Reinera i Bertholdta, Hange atakuje Tytana Kolosalnego do czasu, aż zaczyna parować.

Umiejętności Edytuj

Statystyki: Hange Zoë
Umiejętności wojenne
7/10
Zwinność
10/10
Strategia
10/10
Praca zespołowa
8/10
Inteligencja
11/10

Relacje Edytuj

  • Levi Ackermann - Jako wyżsi członkowie Korpusu Zwiadowczego, dobrze ze sobą współpracują, a Hange uwielbia go okazjonalnie drażnić. Levi często używa obraźliwych określeń w jej kierunku i wydaje się być zirytowany jej ekscentrycznym zachowaniem. Choć może się wydawać, iż kłócą się bez przerwy, ufają swoim pomysłom i planom nawzajem w czasie poważnych sytuacji, takie jak misje lub włamanie się do kaplicy rodziny Reiss.
  • Erwin Smith - Jako jej dowódca, Erwin był szanowaną figurą i partnerem taktycznym dla Hange. Często ustalała z nim strategię i pomogła mu w najbardziej decydujących momentach dla Korpusu Zwiadowczego. Hange i Erwin posiadali relację pełną wzajemnego szacunku i zaufania, którą żywili względem siebie, jeszcze na długo przed upadkiem muru Maria. Erwin włączał Hange w sekretne misje, takie jak schwytanie Tytana Kobiecego; a później mianował ją swoim następcą. Erwin martwił się o jej bezpieczeństwo podczas walki Korpusu Zwiadowczego z Rządem Królewskim, ostrzegając ją przed ucieczką z obszaru, na który wkroczyła. Nawet kiedy Erwin był na skraju śmierci, Hange walczyła, aby to on otrzymał wybór do życia, wspominając o jego przywództwie i symbolizmie dla ludzkości. Kiedy Hange uznała Erwina za zmarłego, usiadła wraz z nim i Levim na dachu, będąc pogrążoną w smutku.
  • Moblit Berner - Moblit był asystentem Hange i ich relacja była zawsze była w dużej mierze złożona z napięcia, gdyż Moblit często przejmował się jej bezpieczeństwem. Jego głównym zadaniem było asystowanie jej w ważnych zadaniach, takich jak badania naukowe, przesłuchania i misje. Jednakże, przez większość czasu, odgrywał on rolę ochroniarza zarówno Hange, jak i innych. Dla Hange, Moblit był jej "prawą ręką" i towarzyszył jej prawie we wszystkich akcjach, jako ważny przyjaciel i towarzysz. Nawet pomimo tego, że był pod częstym stresem, Moblit wypełniał sumiennie swoje obowiązki, aby trzymać Hange z dala od niebezpieczeństwa, aż do swojego ostatniego tchu. Po tym jak został wysadzony w powietrze przez transformację Bertholdta Hoovera, Moblit zdążył krzyknąć do Hange i odepchnąć ją; aby ochronić ją od podmuchu. Kiedy Hange odwróciła się przed upadkiem, zobaczyła Moblita, który patrzył na nią, gdyż był zatarty po swoim poświęceniu.
  • Eren Jaeger - Hange była jedną z pierwszych osób, które powitały go w Korpusie Zwiadowczym oraz jest odpowiedzialna za badanie go. Zabrała się do tego z ogromnym entuzjazmem i stała się jednym z jego najbardziej zagorzałych sprzymierzeńców.
  • Ilse Langner - Choć nie posiadały one bliskiej relacji, Hange rozpoznała opaskę Ilse, wiedząc, iż zginęła podczas 34. ekspedycji. Zostało również powiedziane, iż Hange zaczerpnęła wolę Ilse z jej notatek, które wykonała próbując skomunikować się z tytanami. Zostało ukazane też, że dzięki jej zapiskom, Hange rozpoznała imię Ymir.
  • Keith Shadis - Hange niegdyś szanowała Keitha, jako jej byłego dowódcę, który dawniej kierował Korpusem Zwiadowczym. Jednakże, zmieniło się to kiedy ona i Oddział Specjalny odszukali go dla informacji, odkryła jego "głupie" pomysły i zaczęła żywić do niego negatywne uczucia, twierdząc, iż nie jest on warty ich czasu. Kiedy Hange później wyszła ze spotkania wraz z Erwinem i innymi zwiadowcami, jedna z nich wspomniała, że kiedyś Hange była zakochana w byłym dowódcy, na co z wyraźną irytacją i zażenowaniem, Hange kazała się jej uciszyć.

Znane ofiary Edytuj

Nieudane próby Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Zostało powiedziane przez jedną z nowszych członkiń Korpusu Zwiadowczego, że Hange w przeszłości była zakochana w Keithcie Shadisie.
  • W jednym z wywiadów autor - Hajime Isayama powiedział, że wzrok Hange jest tak słaby, że bez okularów nie odróżnia ona Reinera od Jeana.
  • Według wywiadu z Hajime Isayamą, rozzłoszczona Hange jest najbardziej przerażającą postacią.
  • Hange myślała, że powodem dla którego tytani stworzeni przez Zeke mogli poruszać się w nocy, było to, że światło księżyca jest po prostu odbiciem światła słonecznego, które może zasilić.
  • Hange uważa, że żołnierzem, z którym się najlepiej dogaduje z całego Korpusu Zwiadowczego, jest Levi.
    • W wywiadzie, zostało powiedziane, że Levi zmusza Hange do kąpieli poprzez uderzenie jej, aby straciła przytomność.