FANDOM

Hange Zoë
(ハンジ・ゾエ, Hanji Zoe)
Hange Zoë character image.png
Płeć Niesprecyzowana (manga)
Kobieta (anime)
Urodziny 5 września
Wzrost 170 cm
Waga 60 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Status personalny
Status Aktywna
Pierwsze wystąpienie
Debiut w mandze Rozdział Specjalny: Kapitan Levi
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Romi Park
Angielski głos Jessica Calvello

Hange Zoë (ハンジ・ゾエ, Hanji Zoe) jest żołnierzem w Korpusie Zwiadowczym. Ma swój oddział. Zoë została wybrana przez obecnego dowódcę Korpusu Zwiadowczego - Erwina Smitha na jego następcę w razie takiej potrzeby. Hange zbiera informacje na temat tytanów i przeprowadza na nich badania.

Wygląd Edytuj

Hange ma długie brązowe włosy, które najczęściej zawiązywane są w niedbały kucyk, oraz jasnobrązowe oczy. Do walki zakłada gogle, a do czynności codziennych - okulary. Nosi standardowy mundur Zwiadowców, a pod spodem żółtą koszulę.

Osobowość Edytuj

Hange jest dosyć energiczną osobą. Fascynuje się tytanami i nie ukrywa swojego podekscytowania na myśl o rychłym spotkaniu z tymi stworzeniami. Podczas walki zachowuje się w trochę dziwny, nieobliczalny sposób: zapewnia tytanów, że zabije ich bezboleśnie i nie mają powodów do obaw. Hange wbrew obiegowej opinii nienawidzi tytanów. Głównym tego powodem jest to, że zmusili ludzkość do życia w zamknięciu. Stara się jednak spojrzeć na te istoty przez pryzmat inny niż nienawiść. Chce ich poznać i zrozumieć. Bardzo przeżywa stratę tytanów i nie lubi zadawać im bólu podczas eksperymentów.

Jednak kiedy sytuacja wymaga odpowiedniego zachowania, Zoë jest osobą poważną, znającą swoje możliwości oraz bezwzględną. Świetnie nadaje się na dowódcę, gdyż mimo roztrzepania jest inteligentna.

Fabuła Edytuj

Hange Zoë pojawia się jako członkini grupy przydzielonej do pilnowania Erena Jaegera przed rozprawą wojskową. Jest także obecna wraz z resztą Korpusu Zwiadowczego podczas przesłuchania, w trakcie którego Levi brutalnie katuje Erena na oczach wszystkich. Po przyjęciu młodzieńca do legionu, Hange pojawia się w gabinecie z nim, kapitanem Leviem oraz Erwinem Smithem. Tam zauważa, że ząb Erena - wcześniej wybity podczas "tortur" - odrósł w zaskakująco szybkim tempie.

Pomimo badań na przechwyconych przez jej oddział tytanach - nazwanych Sawney i Bean - Hange wciąż nie uzyskała jednoznacznych informacji na temat samej istoty olbrzymów. Jest podekscytowana szansą współpracy z Erenem. W późniejszym czasie, w obecnej kwaterze Zwiadowców, Zoë opowiada nowemu rekrutowi o swoich wcześniejszych doświadczeniach. Jej historia zajmuje prawie całą noc - nad ranem, kobieta postanawia wspomnieć o zapiskach niejakiej Ilse Langner. Nim jednak zaczyna, jej wykład zostaje przerwany przez innego żołnierza. Okazuje się, że dwa eksperymentalne tytany - Sawney i Bean zostały zabite.

Nie zważając na utratę obiektów testowych, Hange kontynuuje pracę nad Erenem. Staje się zniechęcona, kiedy badania wykazują, że siła woli nie gra w procedurze przemiany dużej roli. Jej zapał do pracy powraca na widok Erena, którego dłoń uwięziona jest... w utworzonej przez niego dłoni tytana. Takim zachowaniem przerywa widoczne napięcie pomiędzy Jaegerem, a resztą oddziału Levia będącego świadkami nagłej przemiany. Kolejne badania potwierdzają teorię Hange, że Eren może przeobrazić się w olbrzyma tylko wtedy, kiedy ma jakiś określony cel. Przykładowo, utworzył tytanią skorupę, chcąc chronić siebie i swoich przyjaciół przed kulami armatnimi.

Po walce w Dystrykcie Stohess, Hange powstrzymuje Cage'a (w anime zamiast niego jest to Jean) przed otworzeniem kryształu, w którym uwięziona była Annie - na wypadek, gdyby dziewczyna miała się wybudzić i zaatakować z zaskoczenia. Rozkazuje usunąć Leonhart i przenieść w bezpieczniejsze miejsce. W tym samym momencie, dostrzega oderwany odłamek muru, a wewnątrz niego - nieruchomego tytana. Nim Hange jakkolwiek reaguje, na miejscu zjawia się pastor Nick - mężczyzna błaga, by jak najszybciej zakryć dziurę, nim światło słoneczne dotrze do środka. Zoë wypytuje pastora o to, co się tam znajduje - Nick w odpowiedzi stwierdza, iż Zwiadowcy nic nie muszą wiedzieć, a zamiast tego powinni zapłacić kościołowi odszkodowanie za wyrządzone szkody.

Zdegustowana postawą pastora Hange, łapie go i przybliża do granicy muru, za którym znajduje się horda tytanów. Grozi mu zrzuceniem, jeżeli nie zacznie mówić na temat. Szybko dochodzi do wniosku, że jego religijne głoszenia miały na celu modyfikowanie wnętrza ścian - wszyscy członkowie kultu wiedzą, co znajduje się wewnątrz murów. Hange wyjaśnia, że członkowie Korpusu Zwiadowczego codziennie narażają swoje życia, by rozwiązać tajemnicę tytanów - i to daje im prawo do świadomości wszelkich tajemnic.

Pastor Nick postanawia umrzeć, nie chcąc wydusić ani słowa - mimo to, Hange daruje mu życie. Mężczyzna wyjawia tylko, że tajemnicę murów zna także dziewczyna imieniem "Historia". Podczas rodzinnego sporu, dołączyła do grona kadetów pod zmienioną tożsamością. Jeżeli Historia zechce to zrobić, opowie im wszystko. Gdy drużyna Hange kończy ratowanie Zwiadowców uwięzionych w Zamku Utgard, to ona nakazuje wszystkim odejście. Po ujrzeniu jak Mikasa próbuje pozbawić życia Reinera i Bertholdta, Hange atakuje Tytana Kolosalnego do czasu, aż zaczyna parować.

Umiejętności Edytuj

Statystyki: Hange Zoë
Umiejętności wojenne
7/10
Zwinność
10/10
Strategia
10/10
Praca zespołowa
8/10
Inteligencja
11/10

Ciekawostki Edytuj

  • W jednym z wywiadów autor - Isayama Hajime powiedział, że wzrok Hange jest tak słaby, że bez okularów nie odróżnia ona Reinera od Jeana.
  • Według wywiadu z mangaką, rozzłoszczona Hange jest najbardziej przerażającą postacią.
  • Hange myślała, że powodem dla którego tytani stworzeni przez Zeke mogli poruszać się w nocy, było to, że światło księżyca jest po prostu odbiciem światła słonecznego, które może zasilić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki