FANDOM

Ten artykuł jest o postaci. Jeśli szukasz 30. odcinka anime, zobacz artykuł Historia (odcinek).

Historia Reiss
(ヒストリア・レイス, Hisutoria Reisu)
Historia Reiss character image
Płeć Kobieta
Wiek 15 lat (850)
19 lat (854)
Urodziny 15 stycznia
Wzrost 145 cm
Waga 42 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Rząd Królewski
Arystokracja
Poprzednia przynależność Scouting Legion Korpus Zwiadowczy

104th Trainees Squad Logo 104. Korpus Treningowy

Zawód Królowa
Poprzedni zawód Zwiadowca
Kadet
Status personalny
Krewni Rodzina Fritz

Rodzina Reiss

Alma - matka (martwa)
Nienazwana babcia
Nienazwany dziadek

Status Aktywna
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 2
Głosy
Japoński głos Shiori Mikami
Angielski głos Bryn Apprill
Jestem Historia Reiss, prawdziwa władczyni tych murów!

(do społeczności Dystryktu Olbd) Atak Tytanów: Rozdział 68

Historia Reiss (ヒストリア・レイス, Hisutoria Reisu) jest obecną Królową Ludzkości na wyspie Paradis. Jest również nieślubnym dzieckiem arystokraty Roda Reiss oraz ostatnią, żywą członkinią królewskiej rodziny Reiss. Wychowywała się w odosobnieniu, w jednej z posiadłości należącej do rodu Reiss, aż do czasu upadku muru Maria. Krótko po tym, jej matka została zamordowana na jej oczach, a Historia została zmuszona do wyrzeczenia się swojego imienia i dziedzictwa swojej rodziny. Przyjęła także nową tożsamość - Christa Lenz (クリスタ・レンズ, Kurisuta Renzu) oraz wstąpiła do wojska (w którym to służba miała przyczynić się do jej śmierci).

Jednakże, dzięki działaniom Ymir ukończyła szkolenie wojskowe w 104. Korpusie Treningowym na 10. pozycji w pierwszej dziesiątce najlepszych kadetów i dołączyła do Korpusu Zwiadowczego. Ostatecznie, odzyskała swoje prawdziwe imię i stała się ważnym atutem dla Zwiadowców, dzięki czemu została koronowana na królową po udanej rewolucji przeciwko stolicy.

Wygląd

Historia jest drobną, młodą kobietą oraz najmniejszym kadetem ze 104. Korpusu Treningowego. Posiada długie, blond włosy, duże, błękitne oczy oraz twarz w kształcie serca; zazwyczaj nosi standardowy mundur Korpusu Zwiadowczego. Historia jest uważana za bardzo piękną dziewczynę; co w połączeniu z jej dobrocią, sprawia, że jej koledzy czasem zastanawiają się, czy jest ona boginią lub aniołem. Zostało powiedziane, że wielu chłopców z jej korpusu treningowego uwielbia ją. W czasie ekspedycji, związuje swoje włosy w niski kucyk i przywdziewa tradycyjny, zielony płaszcz Korpusu Zwiadowczego.

W następstwie swojej koronacji na królową, Historia zmieniła swój codzienny strój prawdopodobnie po to, aby dopasować się do ważnych spotkań. Swoje włosy związuje w niskiego koka z przedziałkiem pośrodku czoła. Jej strój składa się z jasnego płaszcza oraz kurtki, która kolorystycznie pasuje do spodni. Pod kurtką nosi białą koszule z długim rękawem i ciemne buty. Podczas specjalnych okazji takich jak uroczystości, Historia zakłada jasną suknię, odkrywającą ramiona z rozwianym płaszczem, sandały i swoją niezbędną koronę.

Osobowość

Jako Christa, Historia jest zazwyczaj bardzo nieśmiałą, życzliwą osobą, niepewną jak nawiązywać kontakty z innymi (jest to prawdopodobnie wynik jej izolacji, której doświadczyła w dzieciństwie). Jednakże, Ymir dostrzegła, iż chęci Historii okazywania dobroci innym ludziom nie polegają jedynie na zdobyciu ich szacunku: lecz, aby ludzie wokół niej postrzegali ją za dobrą osobę. To zachowanie potencjalnie wynikało z faktu, iż jako dziecko nie doświadczyła szacunku od innych ludzi i była uważana przez nich jako niefortunna pomyłka.

Najsilniejszą manifestacją tej tendencji były jej powtarzające się i dotkliwe skłonności samobójcze; okazywała chęć śmierci w taki sposób, aby inni nie nienawidzili jej za to i aby po jej śmierci mogli pamiętać i mówić o niej dobrze. Doskonałym przykładem tego zachowania, jest próba Historii przewiezienia rannego Daza bezpiecznie przez panującą śnieżycę. Gdyby Ymir nie zdecydowała się pomóc, Historia i Daz zamarzliby na śmierć. To podejście wynikało z jej wychowania, podczas którego uważała siebie za pomyłkę i miała nadzieję, iż po jej śmierci nikt nie będzie jej nienawidzić.

Po byciu porzuconą przez Ymir, która odeszła z Reinerem i Bertholdtem i po sadze Starcia Tytanów, Historia utraciła nadzieję, iż ujawnienie jej prawdziwej tożsamości odmieni jej los. Popadła w nużącą bierność, która objęła wszystko co działo się wokół niej. Stwierdziła, że gdy Christa Lenz była dobrą i bardzo troskliwą osobą, tak prawdziwa Historia jest pusta w środku. Pomimo iż, Eren Jaeger uznał, że teraz wydaje się być bardziej autentyczna i "mniej straszna", dziewczyna nadal uważała, że nie posiada jakiejkolwiek natury lub tożsamości. 

Jednakże, podczas sagi Powstawania, Historia zaczęła powoli wierzyć w siebie i zdobywać siłę, przykładowo przeciwstawiając się swojemu ojcu, a potem zabijając go i poddając się pomysłowi Dimo Reevesa, aby uderzyć Najsilniejszego Żołnierza Ludzkości. Tak jak Christa, okazywała dobroć poprzez uwolnienie Erena i otwarciu sierocińca, budując tym samym swoją własną osobowość. 

Historia

Historia urodziła się jako nieślubne i nieuznane dziecko Roda Reiss, głowy rodziny Reiss oraz prawdziwego władcy Murów. Jej matka, Alma, była piękną gospodynią domową, pracującą dla jego rodziny, która z czasem została jego kochanką i powierniczką. Po tym jak jej matka zaszła w ciążę, została odesłana do posiadłości, w której to Historia przyszła na świat.

Historia była wychowywana w posiadłości należącej i zarządzanej przez rodzinę Reiss. Jej matka celowo unikała z nią wszelkich interakcji i nigdy nie wyraziła żadnych uczuć wobec niej. Jak zauważyła Historia, Alma większość czasu spędzała na czytaniu lub opuszczaniu posiadłości powozem, nigdy nie uczestnicząc w pracach gospodarskich. Jej interakcje z dziadkami od strony matki dotyczyły tylko jej obowiązków domowych. Toteż, Historia była poważnie zaniedbywana przez prawie całą swoją rodzinę.

Ważnym czynnikiem w jej kształtującej się izolacji, były jej stosunki z dziećmi, które zamieszkiwały okolice gospodarstwa i pobliskie wsie. Gdy Historia chciała przyłączyć się do nich lub opuścić posiadłość, dzieci aktywnie terroryzowały ją, rzucając w nią kamieniami i wykrzykując obelgi pod jej adresem.

Niemniej jednak, posiadała przyjaciela w okresie swojego dzieciństwa; tajemniczą kobietę zwaną Friedą Reiss, która odwiedzała ją w sekrecie. Historia nie była świadoma faktu, iż Frieda była jej przyrodnią siostrą, lecz pamiętała ją zachowującą się jak jej starsza siostra. Nauczyła Historię czytać, a co więcej zachęciła ją do osobistego rozwoju, mając nadzieję, iż stanie się dobrą dziewczynką, którą wszyscy pokochają. Czasami również ganiła ją za niezbyt dziewczęce zachowanie, lecz stała się zestresowana, gdy dziewczynka określiła ją idealnym wzorem należytej damy. Za sprawą Friedy, Historia zapominała większości tych interakcji oraz o jej samej egzystencji, lecz czasem podświadomie śniła o nich. Niestety zapominała o wszystkim, gdy się budziła.

Wraz z wiekiem, zaczęła czytać coraz lepiej, włączając w to książki obrazujące typową relację pomiędzy matką a dzieckiem, co sprawiło, że Historia zaczęła kwestionować swoje relacje z matką, pragnąc zrozumieć jak to jest mieć konkretny, fizyczny kontakt ze swoją rodzicielką. To doprowadziło ją do próby przytulenia Almy, która zakończyła się tym, iż została przez nią brutalnie odepchnięta. Wtedy również, kobieta przyznała swojej córce, że nie miała wystarczającej odwagi, aby móc zabić ją po narodzinach. Choć będąc posiniaczona i zakrwawiona, Historia poczuła się szczęśliwa, ponieważ po raz pierwszy w życiu matka odezwała się do niej. Po tym incydencie, nie komunikowała się ani nie widziała jej ponownie przez następnych kilka lat. W tym czasie, zaczęła rozumieć swoją pozycję w rodzinie Reiss, a w szczególności biorąc pod uwagę, że wszyscy traktowali ją jak przekleństwo i ciężar rodziny; choć nie rozumiała powodu tego traktowania i odrzucenia. Jej jedyną pociechą życia w gospodarstwie były zwierzęta domowe, które nauczyły ją znaczenia towarzystwa.

Kilka dni po upadku muru Maria, Rod Reiss przybył do posiadłości z jej matką, aby móc ujrzeć Historię i zabrać ją ze sobą; można przepuszczać, że w ten sposób stałaby się ona rozpoznawana jako dziecko i dziedziczka rodu Reiss. Gdy próbowali opuścić gospodarstwo, zostali otoczeni przez nieznanych żołnierzy z Oddziału Kontroli Przeciwpiechotnej, którzy skonfrontowali się z Rodem na temat tożsamości Historii i jej matki. Sam Rod z kolei, zaprzeczył jakimkolwiek powiązaniom z dziewczynką i kobietą. Wtedy, jeden z żołnierzy, Kenny Ackermann, pochwycił Almę i zabił ją, gdy ta desperacko próbowała zaprzeczyć bycia jej matką. Jej ostatnimi słowami przed podcięciem gardła, było oziębłe ubolewanie nad egzystencją swojej córki, życząc, aby nigdy nie musiała jej urodzić. Następnie żołnierze usiłowali uczynić to samo z Historią, lecz Rod zatrzymał ich poprzez zaoferowanie alternatywnej umowy; jeśli dziewczynka zniknie z rodziny Reiss, przyjmie nowe imię i tożsamość przed wstąpieniem do wojska, wtedy nie będzie potrzeby zabijania jej. Żołnierze zaakceptowali układ, a następnie Rod nadał jej nowe imię, "Christa Lenz".

Ze względu na wpływ Friedy, Historia była w stanie użyć swojej tożsamości, którą musiała dla siebie stworzyć, aby sprawiać wrażenie osoby bezinteresownej i dobrej dla ludzi wokół niej. To właśnie niej używała po wstąpieniu do wojska; lecz w głębi duszy, była melancholijną i pustą w środku dziewczyną, będącą niepewną swojej prawdziwej natury i osobowości, a także swojego celu i znaczenia w świecie.

Fabuła

Historia during the first night at the 104th

Historia podczas pierwszej nocy na terenie korpusu treningowego

Po ataku Tytana Kolosalnego i upadku muru Maria, Historia żyła w obozie dla uchodźców, dopóki nie osiągnęła minimalnego wieku, który pozwolił jej na dołączenie do korpusu treningowego. Po późniejszym treningu i ukończeniu szkolenia, zajęła 10. miejsce wśród 104. Korpusu Treningowego; tuż za Sashą Braus (zostało później ujawnione przez samą Historię, iż otrzymała dziesiąte miejsce dzięki zasługom Ymir). Po rozpoczęciu kariery w wojsku, Historia nie była widziana w czasie bitwy o Dystrykt Trost, dopóki nie zaoferowała pomocy Arminowi w przezwyciężeniu niepokoju nad utratą swoich przyjaciół, którzy zostali pożarci przez tytanów. Następnie pomogła Mikasie poprowadzić ekspedycję z pozostałymi kadetami, która miała na celu odzyskanie kontroli nad pomieszczeniem z zapasami, aby uzupełnić brakujące zapasy, co zostało uniemożliwione ich wycofaniem z Trostu. To właśnie wtedy Tajemniczy Tytan przyciągnął innych tytanów do walki, co odwróciło ich uwagę od kadetów wykonujących ekspedycję.
Krista the savior

Historia ratuje sytuację

Po bitwie odbytej w Dystrykcie Trost, Historia oddała swój sprzęt do manewrów przestrzennych Korpusowi Żandarmerii w ramach inspekcji nad śmiercią dwóch tytanów, którzy prawdopodobnie zostali zabici przez żołnierza używającego sprzętu do manewrów przestrzennych. Pomimo swojego lęku ponownego starcia z tytanami, zdecydowała się na walkę z nimi dołączając do Korpusu Zwiadowczego, coś co później opisała jako decyzję jej wewnętrznej siebie oraz której nie jest w stanie zrozumieć. Podczas swojej pierwszej ekspedycji poza Murami, uratowała Reinera, Armina i Jeana, po tym zostali zdani na własne siły po pojedynku z Tytanem Kobiecym po przez dostarczenie koni i tym samym umożliwiając im przy tym dalszą podróż.

Była następnie widziana stojąc na drzewie i będąc przynętą dla tytanów, zapobiegając przy tym w dostaniu się ich do lasu, dopóki Korpusowi Zwiadowczemu nie uda się schwytać Tytana Kobiecego.

Historia została później ukazana będąc częścią grupy oskarżonej o współpracę z Annie Leonhart, gdy Tytan Zwierzęcy niespodziewanie zaatakował mur Rose z innymi tytanami.

Kiedy Pastor Nick ujawnił członkom Korpusu Zwiadowczego, że Historia może wiedzieć o tytanach we wnętrzu Murów, z powodu jej rodziny oraz, że działała pod zmienionym nazwiskiem po byciu złapaną w samym środku kłótni jej krewnych. Po krótkim czasie, Eren i reszta odkryli, że bardzo często przebywała w towarzystwie Ymir.

Kiedy przypomniała sobie bycie z Ymir, gdy pomagały Dazowi w jej rodzinnym mieście. Skonfrontowała się z nią za życie pod aliasem po byciu złapaną w samym środku poważnej kłótni pomiędzy jej rodzinami i krewnymi. Przed przemianą w tytana, aby walczyć z innymi, atakującymi tytanami, Ymir poprosiła Historię, aby obiecała jej powrót do życia pod prawdziwym imieniem.

Umiejętności

Historia jest silnym żołnierzem, który zajął dziesiąte miejsce (aczkolwiek jest to w szczególności zasługa Ymir, która celowo zaczęła się opuszczać, aby podnieść jej miejsce w rankingu). Opanowała sprzęt do manewrów przestrzennych i potrafi efektywnie zabijać tytanów.

Jest także biegła w walce wręcz, będąc w stanie rzucić Rodem Reissem, który był od niej znacznie większy i cięższy.

Statystyki: Historia Reiss
Umiejętności wojenne
6/10
Zwinność
6/10
Strategia
4/10
Praca zespołowa
8/10
Bezinteresowność
10/10

Znane ofiary

Relacje

  • Ymir - Charakter ich relacji był niejednoznaczny, jednak wiadomo, iż były ze sobą blisko i Ymir żywiła do niej miłosne uczucia. Historia określa Ymir jako "osobę z najgorszym charakterem na świecie", jednak była w stanie zdradzić ludzkość, aby jej pomóc. Ymir często musiała mierzyć się z autodestrukcyjnymi zapędami swej przyjaciółki - w odpowiedzi na to Historia zwracała uwagę na jej nachalne i nieuczciwe zachowanie. Gdy Historia została zmuszona przez swojego ojca do wstrzyknięcia sobie serum i pożarcia Erena, wspomnienie Ymir, w którym prosiła ją życie swoim życiem z dumą, dało dziewczynie odwagę, aby odrzucić plan Roda i uratować Erena. Historia obecnie jest nieświadoma śmierci Ymir.
  • Rod Reiss - Rod był biologicznym ojcem Historii, a także źródłem cierpienia w jej życiu. Historia spotkała go, będąc małą dziewczynką i zamierzała z nim zamieszkać. Jednakże, kiedy Rod zaprzeczył pokrewieństwa między nią, gdy skonfrontował się z Wewnętrznym Oddziałem, a jej matka została zabita, Historii nadano nowe imię Christa Lenz. Historia od tego momentu żyła w nienawiści do niego za śmierć matki, jak i również za porzucenie jej. Wiele lat później, Rod próbował ją odzyskać kiedy jej prawdziwa tożsamość została wyjawiona. Chociaż Historia nie była zachwycona spotkaniem z ojcem, Rod opowiedział jej o swoim planie. Historia prawie uwierzyła w jego słowa. Jednakże po podsłuchaniu o tym, co się stało z Friedą po uzyskaniu mocy, Historia odkryła, że Rod wykorzystał ją, żeby odzyskać rodzinną moc.
  • Frieda Reiss - Frieda była starszą przyrodnią siostrą Historii, lecz w tamtym czasie nie była tego świadoma. Frieda traktowała Historię z dobrocią i szacunkiem, czego nikt inny dotąd nie uczynił, lecz po każdym ich spotkaniu, Frieda usuwała wspomnienia swojej przybranej siostrze. Po odzyskaniu swoich wspomnień, Historia z żalu odwróciła się od Erena, ponieważ to jego ojciec zabił Friedę i prawie uległa planowi Roda. Jednakże, przypominając sobie jak Frieda była strawiona przez ideologię Pierwszego Króla, odrzuciła jego ambicję, ponieważ zniszczyły one człowieczeństwo Friedy.
  • Sasha Braus - Sasha początkowo uznała Historię za boginię, gdy ta przyniosła jej jedzenie i wodę, po kilku godzinach nieustannego biegu. Podczas treningu, ta dwójka wydawała się być ze sobą dość blisko i Historia okazała dziewczynie wsparcie, gdy Ymir jej dokuczała.
  • 104. Korpus Treningowy - Historia była podziwiana wśród trenujących i była najpopularniejszą dziewczyną w korpusie. Wielu z jej kolegów żywiło do niej uczucia, ze względu na jej piękno i dobroć, co zostało pokazane, gdy uratowała Reinera, Armina i Jeana.
  • Mikasa Ackermann - Relacje Mikasy i Historii zawsze bywały różne. Podczas sagi Starcia Tytanów, Mikasa stwierdziła jasno, iż nie będzie oszczędzać nikogo, kto wejdzie jej w drogę. Jednak, kiedy ona i reszta składu Levia przybyli do najgłębszej jaskini podziemnej kaplicy Reiss, Mikasa udała się na początku pomóc Historii, nie Erenowi. Choć dziewczyna nie jest świadoma, że obie są podobne do siebie z tym, że każda ma ważną dla siebie osobę i są w stanie zrobić wszystko, żeby zapewnić bezpieczeństwo danej osoby.
  • Conny Springer - Choć interakcje między nimi były rzadko ukazywane, to Conny i Historia są dobrymi przyjaciółmi. Podczas misji ocalenia Erena, pracowali razem, zabijając Tytanów. Conny był także osobą, która uświadomiła ją w prawdziwych zamiarach Ymir i wierzyła mu na tyle, aby uznać jego słowa za cenne.
  • Eren Jaeger - Historia od zawsze zazdrościła Erenowi za znanie swoich celów i będąc w stanie pracować w ich kierunku. Eren początkowo nie lubił persony Christy, widząc ją jako "fałszywkę". Lecz po tym jak została wyjawiona jej prawdziwa tożsamość, zaczął ją szanować, uznając ją za "głupio uczciwą i normalną osobę". Jego stwierdzenie, że lubi ją bardziej jako Historię, znaczyło dla niej bardzo wiele i zmotywowało ją w sprzeciwieniu się ojcowi i w spróbowaniu uratować życie chłopaka, zamiast go pożreć.
  • Alma - Alma była kochanką Roda, ojca Historii, aczkolwiek, gdy Alma zaszła w ciąże, Rod zmusił ją do zamieszkania, znajdującej się daleko od stolicy posiadłości rodziny Reiss. Historia pragnęła z nią relacji takiej, którą posiada każde inne dziecko ze swoim rodzicem. Lecz, Alma miała żal za jej egzystencję, życząc, aby mieć większą odwagę do zabicia jej. Była niesamowicie odległa w stosunku swojej córki, unikając wszystkich, możliwych interakcji z Historią, woląc czytanie lub wyjeżdżanie do miasta, podczas gdy dziewczynka i jej rodzice zajmowali się gospodarstwem. Gdy Historia nauczyła się czytać, dostrzegła standardową relację matki z córką i zapragnęła mieć podobną z Almą. Pewnego dnia, gdy Alma czytała książkę, Historia próbowała ją przytulić, lecz Alma brutalnie odtrąciła ją, będąc przerażona. Płacząc, Alma życzyła, aby ta nigdy się nie urodziła. Pomimo bycia poobijaną i zakrwawioną, dziewczynka była szczęśliwa, że po raz pierwszy w swoim życiu, matka odezwała się do niej. To wydarzenie spowodowało, że kobieta opuściła farmę na stałe. Rok później, w dzień swojej śmierci, Alma odwróciła się od Historii, krzycząc, iż życzyła, aby ta nigdy się nie urodziła, podczas gdy Kenny podcinał jej gardło. Pomimo tego, Historia nadal pamięta swoją matkę w nieco łagodnym świetle, gdyż nazwała ją "piękną", podczas opowiadania Oddziałowi Levia swoją historię.

Ciekawostki

  • Oficjalna strona ujawnia, że większość jej kolegów z 104. Korpusu Treningowego było nią zauroczonych, nazywając ją "boginią".
    • Jest to powracający gag w serii, w którym ludzie zwracali się do niej jako "bogini" lub w terminach podobnych do Boga w wielu okolicznościach. Pierwszy raz została tak nazwana przez Sashę w odcinku 3/rozdziale 15, gdy Historia przyniosła jej chleb i picie po tym jak dziewczyna padła ze zmęczenia po byciu zmuszoną do nieustającego biegu przez 5 godzin; drugi raz przez Jeana i Armina w odcinku 18/rozdziale 24, gdy przyszła im na ratunek po byciu zaatakowanym przez Tytana Kobiecego; i w końcu w rozdziale 64, gdy Rod próbował przekonać ją do zdobycia Koordynatu i stania się "Bogiem".
  • Podczas niemieckiego konwentu Animagic 2014, autor Hajime Isayama oraz producent George Wada oficjalnie potwierdzili, że Ymir i Historia są parą "indeed a couple".
  • W 11. tomie mangi, Hajime Isayama przedstawił Historię przemieniającą się w tytana, który wyglądem przypomina anioła. Postać ów tytana pojawia się także w 2 odcinku specjalnym, gdy Pyxis zostaje "zauroczony" winem i mięsem Sashy Braus.
  • Jej imię bazuje na tekście piosenki "The Unsung War" z gry Ace Combat 5, który również posłużył jako inspiracja dla Isayamy do stworzenia one-shotu "Heartbreak One", który napisał przed wymyśleniem Shingeki no Kyojin. Główna żeńska postać z tego opowiadania, łudząco przypomina Historię.
    • Jej imię Historia posiada greckie korzenie. Ponadto, jej pseudonim Christa również je posiada (z greckiego: Χριστή) i oznacza "ta któraś jest namaszczona". W hebrajskim, "namaszczona" oznacza "mesjasz".
  • Nie wiadomo czy Historia nadal jest członkinią Oddziału Specjalnego lub Korpusu Zwiadowczego od czasów swojej koronacji, ponieważ jest jedyną członkinią Oddziału Specjalnego, która nie brała udziału w operacji odzyskania muru Maria.
  • Historia jest obecnie jedyną, żywą członkinią swojej rodziny.
    • Historia jest również jedyną członkinią swojej rodziny, która została rozpoznana przez społeczność jako prawdziwa władczyni Murów.
  • Jej urodziny, przypadające 15 stycznia, był jednocześnie dniem, w którym Japończycy obchodzili Seijin Shiki, czyli ceremonię osiągnięcia dojrzałości w latach 1948-2000. Od 2000 roku zaś, jest to święto ruchome, przypadające na drugi poniedziałek stycznia.
  • Nazwisko jej aliasu, "Lenz" oznacza w języku staroniemieckim "wiosnę".
  • Jest obecnie jedyną postacią w serii, która posiada dwa rozdziały mangi nazwane swoim imieniem.
  • Jako Królowa Ludzkości, jest obecnie jedynym lub byłym członkiem wojska, który przewyższa stopniem Dariusa Zackly.
  • Jeśli nadal należy do Oddziału Specjalnego, to jest obecnie jedynym jego członkiem, który przewyższa stopniem Levia Ackermanna.

Cytaty

Nie mogę być dobrą dziewczyną... i nie chcę być bogiem. Ale... gdy widzę kogoś płaczącego, mówiącego, że... nikt go nie potrzebuje...chcę mu powiedzieć, że to nieprawda. Nieważne komu! Nieważne gdzie! Przyjdę na ratunek!!

(do Erena) Atak Tytanów: Rozdział 66

Jesteśmy ludźmi Murów. Posiadamy wspólny los. Musimy teraz złączyć się jako jedność... i pracować razem.

(na spotkaniu) Atak Tytanów: Rozdział 90