FANDOM

Ten artykuł jest o postaci. Jeśli szukasz 30. odcinka anime, zobacz artykuł Historia (odcinek).

Historia Reiss
(ヒストリア・レイス, Hisutoria Reisu)
Historia Reiss character image.png
Płeć Kobieta
Wiek 15 lat (850)
19 lat (854)
Urodziny 15 stycznia
Wzrost 145 cm
Waga 42 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Poprzednia przynależność 104th Trainees Squad Logo.png 104. Korpus Treningowy
Zawód Zwiadowca
Poprzedni zawód Kadet
Status personalny
Krewni Rod Reiss - ojciec (martwy)
Frieda Reiss - przyrodnia siostra (martwa)
Uri Reiss - wujek (martwy)
Alma - matka (martwa)
Dirk Reiss - przyrodni brat (martwy)
Ulklin Reiss - przyrodni brat (martwy)
Florian Reiss - przyrodnia siostra (martwa)
Abel Reiss - przyrodnia siostra (martwa)
Pan Reiss - dziadek (martwy)
Pierwszy Król - przodek (martwy)
Ymir Fritz - przodek (martwa)
Nienazwana babcia
Nienazwany dziadek
Status Aktywna
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 2
Głosy
Japoński głos Shiori Mikami
Angielski głos Bryn Apprill

Historia Reiss (ヒストリア・レイス, Hisutoria Reisu) jest nieślubnym i najmłodszym dzieckiem arystokraty Roda Reiss, ostatnim żyjącym członkiem rodziny królewskiej Reiss, a także obecną królową. Do czasu upadku muru Maria, wychowywała się w odosobnieniu, na ziemiach należących do rodu Reiss. W tamtym czasie jej matka została zamordowana na jej oczach, a ona została zmuszona do wyrzeczenia się imienia i dziedzictwa rodziny Reiss. Przyjęła nową tożsamość - Christa Lenz (クリスタ・レンズ, Kurisuta Renzu). Historia musiała też wstąpić do wojska, w którym to służba miała przyczynić się do jej śmierci.

Ukończyła szkolenie wojskowe w 104. Korpusie Treningowym na 10 pozycji, co osiągnęła w dużej mierze dzięki działaniom Ymir. Wstąpiła do Korpusu Zwiadowczego. Gdy ujawniła swoją prawdziwą tożsamość, stała się ważną dla zwiadowców osobą i została koronowana na królową.

Wygląd

Historia jest drobną osobą. Wyróżnia się głównie niskim wzrostem - jest najniższa z członków 104. Korpusu Treningowego. Ma sięgające łopatek, proste blond włosy i wyjątkowo duże niebieskie oczy. Jest znana ze swojej urody, co w połączeniu z jej dobrocią sprawia, że jej koledzy zastanawiają się czasem, czy Historia jest boginią lub aniołem. Zachowanie wielu chłopców z korpusu treningowego sugeruje, że jej koledzy uwielbiali ją. Zwykle nosi standardowy mundur zwiadowcy. Podczas misji zakłada tradycyjną dla żołnierzy Korpusu Zwiadowczego, zieloną pelerynę, a włosy wiąże w luźną kitkę, nisko głowy.

Osobowość

Christa jest bardzo miłą, życzliwą osobą, lubiącą pomagać innym ludziom, co sprawia, że ci skłonni są niekiedy uznać ją za boginię (została ją uznana przez Sashę w 3. odcinku anime, oraz przez Armina, Jeana i Reiner w 18. odcinku). W odróżnieniu od Ymir w ogóle nie interesuje jej zdobywanie dłużników. Jest prostolinijna, a jej pomoc zawsze zostaje doceniona. Dziewczyna sprawia wrażenie nieśmiałej, zdaje się, że nie wie, jak powinna reagować w niektórych sytuacjach.

Historia

Historia urodziła się jako nieślubne dziecko Roda Reiss. Jej matka, Alma, była piękną gospodynią domową, która u niego pracowała. Jakiś czas później zostali kochankami. Jej matka celowo odsuwała się od niej, nie angażując się w żadne interakcje z nią i nie wyrażała żadnych uczuć wobec niej. Jak zauważyła Historia, Alma większość czasu spędzała na czytaniu, nie uczestnicząc przy tym przy pracach. Jej interakcje z dziadkami ze strony matki dotyczyły tylko o jej obowiązkach. W związku z tym nikogo nie interesowały jej losy w rodzinie.

Jej interakcje z dziećmi były wysoce naganne. Gdy próbowała się z nimi bawić, oni rzucali w nią kamieniami. Gdy dorosła, zaczęła czytać książki, w których głównym tematem była relacja matki z dzieckiem. Pragnęła zrozumieć, jak to jest mieć fizyczny kontakt z matką. Przytuliła matkę, lecz została przez nią skarcona, a Alma otwarcie przyznała, że nie miała odwagi, by ją zabić, kiedy się urodziła. Choć była posiniaczona, Historia czuła się szczęśliwa. Po tym incydencie nie chciała jej widzieć przez kilka lat. Zrozumiała swoją pozycję, szczególnie biorąc pod uwagę, że wszyscy traktują ją jako przekleństwo rodziny; choć nie wiedziała czemu. Jedynym jej pocieszeniem były zwierzęta domowe, zapewniające jej towarzystwo.

Niemniej jednak miała przyjaciela w dzieciństwie; tajemniczą kobietę nazwaną Friedą Reiss, która odwiedzała ją w tajemnicy. Historia nie była świadoma, że jest jej przyrodnią siostrą. Kobieta nauczyła Historię czytać oraz ją wspierała. Historia nazywała ją wzorem do naśladowania. Zapomniała o wszelkich interakcjach z kobietą, lecz czasem podświadomie o nich śniła. Jednakże Historia o tym zapominała, gdy się budziła.

Dzień przed upadkiem muru Maria, Rod Reiss wraz z jej matką przybyli ją zobaczyć i ją zabrać; uznając ją przy tym za członka rodziny Reiss. Gdy zostali otoczeni przez członków Korpusu Żandarmerii, którzy skonfrontowali się z Rodem, by zidentyfikować tożsamość Historii i jej matki. Rod Reiss wyparł się relacji pomiędzy dwójką kobiet. Jeden z żołnierzy, Kenny Ackermann, zabija Almę, gdy ta usiłuje ich przekonać, że nie jest jej matką. Przed śmiercią powiedziała, że nigdy nie chciała jej urodzić. Następnie próbował zabić Historię, ale Rod Reiss zaproponował pewien układ. Żołnierze zgadzają się na układ, a Rod nadaje nowe imię Historii.

Fabuła

Historia during the first night at the 104th.png

Historia podczas pierwszej nocy

Po ataku Kolosalnego Tytana i obaleniu Muru Maria wzięła udział w szkoleniu wojskowym. Po jej późniejszym treningu i ukończeniu szkolenia zajęła 10 miejsce ze 104 osób. Po jej inauguracji do wojska, Historii nie było widać jak bierze udział w bitwie o Trost aż do próby pomocy Arminowi w pokonaniu stresu. Następnie pomogła Mikasie i innym odbić magazyn, umożliwiając dostać się do zaopatrzenia i przy tym zapobiegając wycofanie się z Trostu. Odbyło się to kiedy Eren w formie tytana zajął się walką z pozostałymi tytanami.

Krista the savior.png

Historia ratuje sytuację

Po bitwie odbytej w Dystrykcie Trost, oddaje swój sprzęt do manewrów przestrzennych do Korpusu Żandarmerii w ramach inspekcji nad śmiercią dwóch tytanów. Domniemywa się, że zostali zabici przez żołnierza używającego sprzętu do manewrów przestrzennych. Mimo lęku w obliczu tytanów decyduje się na walkę z nimi dołączając do Korpusu Zwiadowczego. Podczas jej pierwszej wyprawy poza mury ratuje ona Reinera, Armina i Jeana dostarczając konie i umożliwiając im przy tym dalszą podróż. Była następnie widziana stojąc na drzewie będąc przynętą dla tytanów zapobiegając przy tym w dostaniu się do lasu dopóki Korpus Zwiadowców nie złapie Tytana Kobiecego.

Umiejętności

Historia jest silnym żołnierzem, który zajął dziesiąte miejsce. Opanowała sprzęt do manewrów przestrzennych i potrafi efektywnie zabijać tytanów. Jest biegła w walce wręcz będąc w stanie rzucić Rodem Reissem, który jest od niej większy i cięższy.

Statystyki: Historia Reiss
Umiejętności wojenne
6/10
Zwinność
6/10
Strategia
4/10
Praca zespołowa
8/10
Bezinteresowność
10/10

Relacje

  • Ymir - charakter ich relacji jest niejednoznaczny: o ile łatwo można się domyślić, że Ymir jest zakochana w swojej przyjaciółce i jest gotowa zrobić dla niej wszystko, tak nie wiadomo, czy Christa odwzajemnia to uczucie. Blondynka określa Ymir jako osobę z najgorszym charakterem na świecie, jednak robi to, ponieważ nie chce, by brunetka zmarnowała sobie życie. Ymir często musi mierzyć się z autodestrukcyjnymi zapędami swej przyjaciółki - w odpowiedzi na to Christa zwraca uwagę na jej nachalne i nieuczciwe zachowanie. Mimo że poznała drugą naturę Ymir, całkowicie jej ufa i pamięta obietnicę, by wyjawić swoje prawdziwe nazwisko. Co więcej, jej zaufanie do brunetki rośnie, gdy ta wyjawia swe uczucia do Christy i mówi, że chce razem z nią opuścić mury, by wieść tam lepsze życie.
  • Rod Reiss - Rod jest biologicznym ojcem Historii a także źródłem jej cierpienia. Historia spotkała go jak była mała i z nim żyła. Jednak kiedy Rod odmówił dalszego kontaktu z nią kiedy skonfrontował się z wewnętrznym oddziałem i jej matka zostaje zabita, Historii nadano nowe imię Christa Lenz. Historia od tego momentu żyła w nienawiści do niego za śmierć mamy, jak i porzucenie jej. Wiele lat później, Rod próbował ją odzyskać kiedy jej prawdziwa tożsamość została wyjawiona. Chociaż Historia nie była zachwycona spotkaniem z ojcem, Rod opowiedział jej o swoim planie. Historia prawie uwierzyła w jego słowa. Jednakże po podsłuchaniu o tym, co się stało z Friedą po uzyskaniu mocy, Historia odkryła, że Rod wykorzystał ją, żeby odzyskać rodzinną moc.
  • Frieda Reiss - Frieda jest starszą przyrodnią siostrą Historii ale nie wiedziała tego. Frieda traktowała Historię z radością i szacunkiem czego nikt inny nie robił ale Frieda o niej zapomniała gdy straciła wspomnienia. Po odzyskaniu swoich wspomnień, Historia z żalu odwróciła się od Erena, który zabił Friedę. Jednakże, przypominając sobie jak była spożywana przez ideologię pierwszego króla, odrzuciła plan Roda.
  • 104. Korpus Treningowy - Historia jest podziwiana przez resztę i jest najpopularniejszą dziewczyną z korpusu. Wielu z jej kolegów zakochało się w niej ze względu na jej piękność i dobroć, co zostało pokazane gdy uratowała Reinera, Armina i Jeana. Sasha Braus na początku również sądziła, że Historia jest boginią.
  • Mikasa Ackermann - Reakcje Mikasy na Historię były różne. Podczas aktu Starcie Tytanów, sprawia, że nie będzie oszczędzać nikogo, kto wszedł na jej drogę. Niemniej jednak, kiedy ona i reszta składu Levia przybyli do najgłębszej jaskini podziemnej kaplicy Reiss, udała się na początku pomóc Historii, nie Erenowi. Choć dziewczyna nie jest świadoma, że obie są podobne do siebie z tym, że każda ma ważną dla siebie osobę i są w stanie zrobić wszystko, żeby zapewnić bezpieczeństwo danej osoby.
  • Conny Springer - Między nimi wykazano interakcję tylko kilka razy, ale jasne jest, że Conny i Historia są dobrymi przyjaciółmi.
  • Eren Jaeger - Historia znała cele Erena i była w stanie z nim współpracować. Eren na początku jej nie lubił, ale po tym jak została wyjawiona jej prawdziwa tożsamość, zaczął ją szanować. Jego stwierdzenie, że lubi ją jako Historię jest dla niej motywacją w sprzeciwieniu się ojcowi i w spróbowaniu uratować życie chłopaka.

Ciekawostki

  • Oficjalna strona ujawnia, że większość jej kolegów z 104. Korpusu Treningowego było nią zauroczonych. Myśleli o niej: "Idolka... nie... Bogini!"
  • W tomie 11 autor mangi przedstawił Christę jako tytana-anioła.
  • Pojawia się również pod postacią tytana, gdy Pyxis zostaje "zauroczony" winem i mięsem w 2 odcinku specjalnym.
  • Do tej pory już dwukrotnie została określona mianem boginii: po raz pierwszy przez Sashę w odcinku 3 (15 rozdziale mangi), drugi raz przez Armina i Jeana w odcinku 18 (24 rozdziale mangi).
  • Jej urodziny, przypadające na 15 stycznia, są jednocześnie dniem, w którym Japończycy obchodzą Seijin Shiki, czyli ceremonię osiągnięcia dojrzałości.
  • Prawdopodobnie Reiner się w niej podkochuje, gdyż powiedział, że chce ją poślubić.
  • Podczas niemieckiego konwentu Animagic 2014 autor Hajime Isayama i producent George Wada oficjalnie potwierdzili, że Ymir i Historia są parą "indeed a couple".

Ofiary

Cytaty

  • Będę walczyła razem z wami, więc puść moją dłoń. Nawet jeśli masz swoje powody i są rzeczy, których nie możesz mi powiedzieć, nie ważne co - jestem po twojej stronie. - Do Ymir (potrzebny opis okoliczności)
  • Jedyną rzeczą jaka mi pozostaje, są tajemnicze okoliczności mojego urodzenia i rola zbyt duża bym mogła jej sprostać. Jestem zazdrosna o Ciebie. To musi być trudne, ale zawsze wiesz co chcesz robić. Nie tylko ty, pozostali również. Wszyscy macie coś, za co warto ryzykować życie. - Do Erena podczas ich samotnej rozmowy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki