FANDOM

Ten artykuł jest o postaci. Jeśli szukasz 30. odcinka anime, zobacz artykuł Historia (odcinek).

Historia Reiss
(ヒストリア・レイス, Hisutoria Reisu)
Historia Reiss character image
Płeć Kobieta
Wiek 15 lat (850)
19 lat (854)
Urodziny 15 stycznia
Wzrost 145 cm
Waga 42 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Rząd Królewski
Arystokracja
Poprzednia przynależność Scouting Legion Korpus Zwiadowczy

104th Trainees Squad Logo 104. Korpus Treningowy

Zawód Królowa
Poprzedni zawód Zwiadowca
Kadet
Status personalny
Krewni Rodzina Fritz

Rodzina Reiss

Alma - matka (martwa)
Nienazwana babcia
Nienazwany dziadek

Status Aktywna
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 2
Głosy
Japoński głos Shiori Mikami
Angielski głos Bryn Apprill
Jestem Historia Reiss, prawdziwa władczyni tych murów!

(do społeczności Dystryktu Olbd) Atak Tytanów: Rozdział 68

Historia Reiss (ヒストリア・レイス, Hisutoria Reisu) jest nieślubnym i najmłodszym dzieckiem arystokraty Roda Reiss, ostatnim żyjącym członkiem rodziny królewskiej Reiss, a także obecną królową. Do czasu upadku muru Maria, wychowywała się w odosobnieniu, na ziemiach należących do rodu Reiss. W tamtym czasie jej matka została zamordowana na jej oczach, a ona została zmuszona do wyrzeczenia się imienia i dziedzictwa rodziny Reiss. Przyjęła nową tożsamość - Christa Lenz (クリスタ・レンズ, Kurisuta Renzu). Historia musiała też wstąpić do wojska, w którym to służba miała przyczynić się do jej śmierci.

Ukończyła szkolenie wojskowe w 104. Korpusie Treningowym na 10 pozycji, co osiągnęła w dużej mierze dzięki działaniom Ymir. Wstąpiła do Korpusu Zwiadowczego. Gdy ujawniła swoją prawdziwą tożsamość, stała się ważną dla zwiadowców osobą i została koronowana na królową.

Wygląd

Historia jest drobną osobą. Wyróżnia się głównie niskim wzrostem - jest najniższa z członków 104. Korpusu Treningowego. Ma sięgające łopatek, proste blond włosy i wyjątkowo duże niebieskie oczy. Jest znana ze swojej urody, co w połączeniu z jej dobrocią sprawia, że jej koledzy zastanawiają się czasem, czy Historia jest boginią lub aniołem. Zachowanie wielu chłopców z korpusu treningowego sugeruje, że jej koledzy uwielbiali ją. Zwykle nosi standardowy mundur zwiadowcy. Podczas misji zakłada tradycyjną dla żołnierzy Korpusu Zwiadowczego, zieloną pelerynę, a włosy wiąże w luźną kitkę, nisko głowy.

Osobowość

Jako Christa, Historia jest zazwyczaj bardzo nieśmiałą, życzliwą osobą, niepewną jak nawiązywać kontakty z innymi (jest to prawdopodobnie wynik jej izolacji, której doświadczyła w dzieciństwie). Jednakże, Ymir dostrzegła, iż chęci Historii okazywania dobroci innym ludziom nie polegają jedynie na zdobyciu ich szacunku: lecz, aby ludzie wokół niej dostrzegali ją za dobrą osobę. To zachowanie potencjalnie wynikało z faktu, iż jako dziecko nie doświadczyła szacunku od innych ludzi i była uważana przez nich jako niefortunna pomyłka.

Najsilniejszą manifestacją tej tendencji były jej powtarzające się i dotkliwe skłonności samobójcze; okazywała chęć śmierci w taki sposób, aby inni nie nienawidzili jej za to i aby po jej śmierci mogli pamiętać i mówić o niej dobrze. Doskonałym przykładem tego, jest próba Historii przewiezienia rannego Daza bezpiecznie przez panującą śnieżycę. Gdyby Ymir nie zdecydowała się pomóc, Historia i Daz zamarzliby na śmierć. To podejście wynikało z jej wychowania, wierząc, że jest pomyłką i mając nadzieje, że po jej śmierci nikt nie będzie jej nienawidzić.

Po byciu porzuconą przez Ymir, która odeszła z Reinerem i Bertholdtem i po sadze Starcia Tytanów, Historia utraciła nadzieję, iż ujawnienie jej tożsamości zmieni ją. Popadła w nużącą bierność, która objęła wszystko co działo się wokół niej. Stwierdziła, że gdy Christa Lenz była dobrą i bardzo troskliwą osobą, tak prawdziwa Historia jest pusta w środku. Pomimo iż, Eren Jaeger uznał, że teraz wydaje się być bardziej autentyczna i "mniej straszna", dziewczyna nadal uważała, że nie posiada jakiejkolwiek natury lub tożsamości. 

Jednakże, podczas sagi Powstawania, Historia zaczęła powoli wierzyć w siebie i zdobywać siłę, przykładowo przeciwstawiając się swojemu ojcu, a potem zabijając go i słuchając pomysłu Dimo Reevesa, aby uderzyć najsilniejszego żołnierza ludzkości. Tak jak Christa, okazywała dobroć poprzez uwolnienie Erena i otwarciu sierocińca, budując swoją własną osobowość. 

Historia

Historia urodziła się jako nieślubne dziecko Roda Reiss. Jej matka, Alma, była piękną gospodynią domową, która u niego pracowała. Jakiś czas później zostali kochankami. Jej matka celowo odsuwała się od niej, nie angażując się w żadne interakcje z nią i nie wyrażała żadnych uczuć wobec niej. Jak zauważyła Historia, Alma większość czasu spędzała na czytaniu, nie uczestnicząc przy tym przy pracach. Jej interakcje z dziadkami ze strony matki dotyczyły tylko o jej obowiązkach. W związku z tym nikogo nie interesowały jej losy w rodzinie.

Jej interakcje z dziećmi były wysoce naganne. Gdy próbowała się z nimi bawić, oni rzucali w nią kamieniami. Gdy dorosła, zaczęła czytać książki, w których głównym tematem była relacja matki z dzieckiem. Pragnęła zrozumieć, jak to jest mieć fizyczny kontakt z matką. Przytuliła matkę, lecz została przez nią skarcona, a Alma otwarcie przyznała, że nie miała odwagi, by ją zabić, kiedy się urodziła. Choć była posiniaczona, Historia czuła się szczęśliwa. Po tym incydencie nie chciała jej widzieć przez kilka lat. Zrozumiała swoją pozycję, szczególnie biorąc pod uwagę, że wszyscy traktują ją jako przekleństwo rodziny; choć nie wiedziała czemu. Jedynym jej pocieszeniem były zwierzęta domowe, zapewniające jej towarzystwo.

Niemniej jednak miała przyjaciela w dzieciństwie; tajemniczą kobietę nazwaną Friedą Reiss, która odwiedzała ją w tajemnicy. Historia nie była świadoma, że jest jej przyrodnią siostrą. Kobieta nauczyła Historię czytać oraz ją wspierała. Historia nazywała ją wzorem do naśladowania. Zapomniała o wszelkich interakcjach z kobietą, lecz czasem podświadomie o nich śniła. Jednakże Historia o tym zapominała, gdy się budziła.

Dzień przed upadkiem muru Maria, Rod Reiss wraz z jej matką przybyli ją zobaczyć i ją zabrać; uznając ją przy tym za członka rodziny Reiss. Gdy zostali otoczeni przez członków Korpusu Żandarmerii, którzy skonfrontowali się z Rodem, by zidentyfikować tożsamość Historii i jej matki. Rod Reiss wyparł się relacji pomiędzy dwójką kobiet. Jeden z żołnierzy, Kenny Ackermann, zabija Almę, gdy ta usiłuje ich przekonać, że nie jest jej matką. Przed śmiercią powiedziała, że nigdy nie chciała jej urodzić. Następnie próbował zabić Historię, ale Rod Reiss zaproponował pewien układ. Żołnierze zgadzają się na układ, a Rod nadaje nowe imię Historii.

Fabuła

Historia during the first night at the 104th

Historia podczas pierwszej nocy

Po ataku Kolosalnego Tytana i obaleniu Muru Maria wzięła udział w szkoleniu wojskowym. Po jej późniejszym treningu i ukończeniu szkolenia zajęła 10 miejsce ze 104 osób. Po jej inauguracji do wojska, Historii nie było widać jak bierze udział w bitwie o Trost aż do próby pomocy Arminowi w pokonaniu stresu. Następnie pomogła Mikasie i innym odbić magazyn, umożliwiając dostać się do zaopatrzenia i przy tym zapobiegając wycofanie się z Trostu. Odbyło się to kiedy Eren w formie tytana zajął się walką z pozostałymi tytanami.

Krista the savior

Historia ratuje sytuację

Po bitwie odbytej w Dystrykcie Trost, oddaje swój sprzęt do manewrów przestrzennych do Korpusu Żandarmerii w ramach inspekcji nad śmiercią dwóch tytanów. Domniemywa się, że zostali zabici przez żołnierza używającego sprzętu do manewrów przestrzennych. Mimo lęku w obliczu tytanów decyduje się na walkę z nimi dołączając do Korpusu Zwiadowczego. Podczas jej pierwszej wyprawy poza mury ratuje ona Reinera, Armina i Jeana dostarczając konie i umożliwiając im przy tym dalszą podróż. Była następnie widziana stojąc na drzewie będąc przynętą dla tytanów zapobiegając przy tym w dostaniu się do lasu dopóki Korpus Zwiadowców nie złapie Tytana Kobiecego.

Umiejętności

Historia jest silnym żołnierzem, który zajął dziesiąte miejsce, aczkolwiek jest to zasługa Ymir, która celowo zaczęła się opuszczać, aby podnieść jej miejsce w rankingu. Opanowała sprzęt do manewrów przestrzennych i potrafi efektywnie zabijać tytanów.

Jest także biegła w walce wręcz, będąc w stanie rzucić Rodem Reissem, który był od niej znacznie większy i cięższy.

Statystyki: Historia Reiss
Umiejętności wojenne
6/10
Zwinność
6/10
Strategia
4/10
Praca zespołowa
8/10
Bezinteresowność
10/10

Relacje

  • Ymir - charakter ich relacji był niejednoznaczny, jednak wiadomo, iż były ze sobą blisko i Ymir żywiła do niej miłosne uczucia. Historia określa Ymir jako "osobę z najgorszym charakterem na świecie", jednak była w stanie zdradzić ludzkość, aby jej pomóc. Ymir często musiała mierzyć się z autodestrukcyjnymi zapędami swej przyjaciółki - w odpowiedzi na to Historia zwracała uwagę na jej nachalne i nieuczciwe zachowanie. Gdy Historia została zmuszona przez swojego ojca do wstrzyknięcia sobie serum i pożarcia Erena, wspomnienie Ymir, w którym prosiła ją życie swoim życiem z dumą, dało dziewczynie odwagę, aby odrzucić plan Roda i uratować Erena. Historia obecnie jest nieświadoma śmierci Ymir.
  • Rod Reiss - Rod był biologicznym ojcem Historii, a także źródłem cierpienia w jej życiu. Historia spotkała go, będąc małą dziewczynką i zamierzała z nim zamieszkać. Jednakże, kiedy Rod zaprzeczył pokrewieństwa między nią, gdy skonfrontował się z Wewnętrznym Oddziałem, a jej matka została zabita, Historii nadano nowe imię Christa Lenz. Historia od tego momentu żyła w nienawiści do niego za śmierć matki, jak i również za porzucenie jej. Wiele lat później, Rod próbował ją odzyskać kiedy jej prawdziwa tożsamość została wyjawiona. Chociaż Historia nie była zachwycona spotkaniem z ojcem, Rod opowiedział jej o swoim planie. Historia prawie uwierzyła w jego słowa. Jednakże po podsłuchaniu o tym, co się stało z Friedą po uzyskaniu mocy, Historia odkryła, że Rod wykorzystał ją, żeby odzyskać rodzinną moc.
  • Frieda Reiss - Frieda była starszą przyrodnią siostrą Historii, lecz w tamtym czasie nie była tego świadoma. Frieda traktowała Historię z dobrocią i szacunkiem, czego nikt inny dotąd nie uczynił, lecz po każdym ich spotkaniu, Frieda usuwała wspomnienia swojej przybranej siostrze. Po odzyskaniu swoich wspomnień, Historia z żalu odwróciła się od Erena, ponieważ to jego ojciec zabił Friedę i prawie uległa planowi Roda. Jednakże, przypominając sobie jak Frieda była strawiona przez ideologię Pierwszego Króla, odrzuciła jego ambicję, ponieważ zniszczyły one człowieczeństwo Friedy.
  • Sasha Braus - Sasha początkowo uznała Historię za boginię, gdy ta przyniosła jej jedzenie i wodę, po kilku godzinach nieustannego biegu. Podczas treningu, ta dwójka wydawała się być ze sobą dość blisko i Historia okazała dziewczynie wsparcie, gdy Ymir jej dokuczała.
  • 104. Korpus Treningowy - Historia jest podziwiana wśród trenujących i jest najpopularniejszą dziewczyną w Korpusie. Wielu z jej kolegów żywi do niej uczucia, ze względu na jej piękno i dobroć, co zostało pokazane gdy uratowała Reinera, Armina i Jeana.
  • Mikasa Ackermann - relacje Mikasy i Historii bywały różne. Podczas sagi Starcia Tytanów, Mikasa stwierdziła jasno, iż nie będzie oszczędzać nikogo, kto wejdzie jej w drogę. Jednak, kiedy ona i reszta składu Levia przybyli do najgłębszej jaskini podziemnej kaplicy Reiss, Mikasa udała się na początku pomóc Historii, nie Erenowi. Choć dziewczyna nie jest świadoma, że obie są podobne do siebie z tym, że każda ma ważną dla siebie osobę i są w stanie zrobić wszystko, żeby zapewnić bezpieczeństwo danej osoby.
  • Conny Springer - choć interakcje między nimi były rzadko ukazywane, to Conny i Historia są dobrymi przyjaciółmi. Podczas misji ocalenia Erena, pracowali razem, zabijając Tytanów. Conny był także osobą, która uświadomiła ją w prawdziwych zamiarach Ymir i wierzyła mu na tyle, aby uznać jego słowa za cenne.
  • Eren Jaeger - Historia od zawsze zazdrościła Erenowi za znanie swoich celów i będąc w stanie pracować w ich kierunku. Eren początkowo nie lubił persony Christy, widząc ją jako "fałszywkę". Lecz po tym jak została wyjawiona jej prawdziwa tożsamość, zaczął ją szanować, uznając ją za "głupio uczciwą i normalną osobę". Jego stwierdzenie, że lubi ją bardziej jako Historię, znaczyło dla niej bardzo wiele i zmotywowało ją w sprzeciwieniu się ojcowi i w spróbowaniu uratować życie chłopaka, zamiast go pożreć.
  • Alma - Alma była kochanką Roda, ojca Historii, aczkolwiek, gdy Alma zaszła w ciąże, Rod zmusił ją do zamieszkania, znajdującej się daleko od stolicy posiadłości rodziny Reiss. Historia pragnęła z nią relacji takiej, którą posiada każde inne dziecko ze swoim rodzicem. Lecz, Alma miała żal za jej egzystencję, życząc, aby mieć większą odwagę do zabicia jej. Była niesamowicie odległa w stosunku swojej córki, unikając wszystkich, możliwych interakcji z Historią, woląc czytanie lub wyjeżdżanie do miasta, podczas gdy dziewczynka i jej rodzice zajmowali się gospodarstwem. Gdy Historia nauczyła się czytać, dostrzegła standardową relację matki z córką i zapragnęła mieć podobną z Almą. Pewnego dnia, gdy Alma czytała książkę, Historia próbowała ją przytulić, lecz Alma brutalnie odtrąciła ją, będąc przerażona. Płacząc, Alma życzyła, aby ta nigdy się nie urodziła. Pomimo bycia poobijaną i zakrwawioną, dziewczynka była szczęśliwa, że po raz pierwszy w swoim życiu, matka odezwała się do niej. To wydarzenie spowodowało, że kobieta opuściła farmę na stałe. Rok później, w dzień swojej śmierci, Alma odwróciła się od Historii, krzycząc, iż życzyła, aby ta nigdy się nie urodziła, podczas gdy Kenny podcinał jej gardło. Pomimo tego, Historia nadal pamięta swoją matkę w nieco łagodnym świetle, gdyż nazwała ją "piękną", podczas opowiadania Oddziałowi Levia swoją historię.

Ciekawostki

  • Oficjalna strona ujawnia, że większość jej kolegów z 104. Korpusu Treningowego było nią zauroczonych, nazywając ją "Boginią".
  • W tomie 11 autor mangi przedstawił Christę jako tytana-anioła.
  • Pojawia się również pod postacią tytana, gdy Pyxis zostaje "zauroczony" winem i mięsem w 2 odcinku specjalnym.
  • Do tej pory już dwukrotnie została określona mianem bogini: po raz pierwszy przez Sashę w odcinku 3 (15 rozdziale mangi), drugi raz przez Armina i Jeana w odcinku 18 (24 rozdziale mangi).
  • Nazwisko "Lenz" w języku staroniemieckim oznacza "wiosnę".
  • Jej urodziny, przypadające na 15 stycznia, są jednocześnie dniem, w którym Japończycy obchodzą Seijin Shiki, czyli ceremonię osiągnięcia dojrzałości.
  • Prawdopodobnie Reiner się w niej podkochuje, gdyż powiedział, że chce ją poślubić.
  • Podczas niemieckiego konwentu Animagic 2014 autor Hajime Isayama i producent George Wada oficjalnie potwierdzili, że Ymir i Historia są parą "indeed a couple".

Znane ofiary

Cytaty

Nie mogę być dobrą dziewczyną... i nie chcę być bogiem. Ale... gdy widzę kogoś płaczącego, mówiącego, że... nikt go nie potrzebuje...chcę mu powiedzieć, że to nieprawda. Nieważne komu! Nieważne gdzie! Przyjdę na ratunek!!

(do Erena) Atak Tytanów: Rozdział 66

Jesteśmy ludźmi Murów. Posiadamy wspólny los. Musimy teraz złączyć się jako jedność... i pracować razem.

(na spotkaniu) Atak Tytanów: Rozdział 90

Więcej z Fandomu

Losowa wiki