FANDOM

Ian Dietrich
(イアン・ディートリッヒ, Ian Dītorihhi)
Ian Anime
Płeć Mężczyzna
Urodziny 10 marca
Wzrost 188 cm
Waga 82 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Herb Oddziału Stacjonarnego Korpus Stacjonarny
Status personalny
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 5
Głosy
Japoński głos Yūya Murakami
Angielski głos Scott Freeman
Garret Storms (Gimnazjum Tytanów)

Ian Dietrich (イアン・ディートリッヒ, Ian Dītorihhi) był plutonowym (班長, Hanchō) oraz członkiem elitarnej grupy Korpusu Stacjonarnego stacjonującego w Dystrykcie Trost. Dowodził misją odbicia Trostu, podczas której zginął. Poświęcił się, ratując jednego ze swoich podkomendnych przed pożarciem przez tytana.

Wygląd Edytuj

Ian był wysokim mężczyzną o dość muskularnym ciele. Miał bursztynowe oczy i sięgające karku, proste, ciemnoblond włosy z przedziałkiem na środku, które odgarniał za uszy. Jego twarz była pociągła, a kości policzkowe wyraźnie zarysowane. Nosił mundur Korpusu Stacjonarnego.

Osobowość Edytuj

Ian był spokojnym człowiekiem i dobrym dowódcą. Podobnie jak Dott Pyxis nie bał się zaufać Erenowi i umiał dostrzec w nim potencjał oraz nadzieję na wyzwolenie ludzkości. Za wszelką cenę chciał zatkać wyrwę w murze i wydał rozkaz odciągnięcia uwagi tytanów od Erena. Sam zginął podczas realizacji swojego planu.

Fabuła Edytuj

Ian po raz pierwszy pojawił się po ataku Tytana Kolosalnego na Dystrykt Trost. Nakazał Mikasie Ackermann dołączyć do tylnej formacji, ale ona zaprotestowała, mówiąc, że będzie im tylko przeszkadzać. Ian odpowiedział, że nie pytał jej o zdanie i powinna po prostu wykonać polecenie. Następnie pochwalił ją, gdy zabiła tytana, który zmierzał ku grupie ewakuowanych cywili.

Później Ian towarzyszył Wellmanowi, gdy ten przesłuchiwał Erena, wypytując go o szczegóły jego transformacji. Ian poręczył za Mikasę, zapewniając, że strata tak utalentowanego żołnierza byłaby niekorzystna dla sił zbrojnych ludzkości. Gdy został stworzony plan, który polegał na użyciu przez Erena jego mocy tytana, by podnieść głaz i zablokować bramę, Dott Pyxis przydzielił Ianowi dowództwo elitarnego oddziału, którego zadaniem była ochrona Jaegera podczas wykonywania przez niego zadania.

Ian saves

Ian ratuje swojego żołnierza

Gdy Eren stracił kontrolę nad swoją formą tytana, Rico poprosiła Iana o przerwanie misji i próbowała nakłonić go do odwrotu. Ten jednak nakazał żołnierzom dalszą obronę Erena aż do ostatniego człowieka, ponieważ chłopak był ich jedyną nadzieją w walce z tytanami.

Eren odzyskał zmysły na skutek ingerencji Armina, a Ian wydał rozkaz; kazał żołnierzom chronić go, dopóki ten nie przeniesie głazu. Choćby miało to kosztować ich życia. Użył samego siebie jako przynęty, aby odciągnąć tytanów od Erena i przypłacił to życiem, by misja się powiodła. Zginął, wyciągając członka drużyny z pyska tytana, w sposób podobny do tego, w jaki Eren uratował Armina. Został zabity, gdy tytan pchnął go w swoje usta i odgryzł mu głowę.

Po śmierci Iana Armin wspomniał, że on i Pyxis mieli w sobie wystarczającą determinację, by poświęcić coś w celu osiągnięcia sukcesu.

Umiejętności Edytuj

Ian był bardzo utalentowanym żołnierzem. Jego zdolności przywódcze były niezawodne i dlatego powierzono mu dowództwo podczas misji odbicia Dystryktu Trost.

Statystyki: Ian Dietrich
Umiejętności wojenne
10/10
Zwinność
9/10
Strategia
8/10
Praca zespołowa
10/10
Determinacja
11/10

Ciekawostki Edytuj

  • W numerze Bessatu Shōnen Magazine z lutego 2017 ujawniono, że Ian Dietrich, Rico Brzenska i Mitabi Jarnach należeli do tej samej klasy Korpusu Treningowego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki