FANDOM

Ilse Langner
(イルゼ・ラングナー, Iruze Rangunā)
Ilse Langnar character image.png
Płeć Kobieta
Wzrost 160 cm
Waga 58 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Zawód Zwiadowca
Status personalny
Krewni Nieznany ojciec

Nieznana matka

Status Martwa
Pierwsze wystąpienie
Debiut w mandze Notatnik Ilse
Debiut w anime Notatnik Ilse
Głosy
Japoński głos Sachi Kokuryu

Ilse Langner (イルゼ・ラングナー, Iruze Rangunā) była uczestnikiem 34. wyprawy za mur, należała do Drugiej Brygady odpowiedzialnej za lewe skrzydło. Podczas wyprawy jej przyjaciele zginęli, a koń uciekł. Sytuacja, w której się znalazła, była tragiczna. Musiała porzucić sprzęt do trójwymiarowego manewru. W drodze do muru napotkała sześciometrowego tytana, który najpierw przemówił do niej, a później pożarł jej głowę, po czym schował ciało Ilse'y w drzewie. Dzięki prowadzonemu przez nią notatnikowi, Zwiadowcy dowiedzieli się więcej na temat tytanów.

Osobowość Edytuj

Sprawia wrażenie osoby dość emocjonalnej (ukazana tak jest po spotkaniu Tytana), wciąż jednak odważnej. Podczas ostatnich momentów życia, wspomina, że jest obrzydzona tym jak zachowywała się przez te wszystkie lata. Uważała siebie za dumną członkinię Korpusu Zwiadowczego i była zdecydowana zrobić wszystko, co tylko mogła.

Historia Edytuj

Ilse została przedstawiona po raz pierwszy w dodatkowym rozdziale Notatnik Ilse (ang. Ilse's Notebook). Jako jedyna przeżyła atak Tytana. Jej rumak został zabity, a sprzęt do trójwymiarowego manewru był na tyle uszkodzony, by nie mogła z niego więcej korzystać. Uciekła o własnych siłach w kierunku północnym, z nadzieją na dotarcie do Muru Rosa. Uciekając, napotkała Tytana, który obserwował ją podejrzanie i wprowadzi ją w ślepy zaułek. Tytan nazwał ją imieniem Ymir, okazując duży szacunek i myląc Ilse z ową Ymir. Po zdenerwowaniu Ilse, Tytan zauważył swój błąd i zabił ją poprzez odgryzienie jej głowy. Mimo wszystko, Ilse opisywała swoją interakcję z Tytanem w notatniku, który został odnaleziony kilka lat później przez Levia i Hanji, wraz z płaszczem Ilse i opaską, z której Hanji wywnioskowała, że należała do członków 34. ekspedycji za mur.

Dziedzictwo Edytuj

Zostaje wspomniana w rozdziale 20. przez Hanji, która ujawnia, że jej notatnik był powodem, dla którego Hanji rozpoczęła badania nad komunikacją z Tytanami.

Działania Ilse okazują się mieć swoje skutki po raz kolejny w rozdziale 37., kiedy to Mikasa wspomina o Ymir ku zdziwieniu Levi'a i Hanji.

Z odkryciami jej notatnika, można powiedzieć, że ostatnie słowa Ilse mają duże znaczenie dla dalszego losu ludzkości.

Ciekawostki Edytuj

  • Kiedy Ilse w porywie złości i strachu zaczęła krzyczeć na Tytana, stworzenie zaczęło płakać. Był to pierwszy raz, kiedy normalny Tytan okazał emocje.
  • Notatka zapisana podczas jej krótkiego pobytu w fabule mangi wykazała, że jej ostatnie słowa miały ważny efekt dla historii.
  • Wygląda na to, że Ilse ma z Ymir wspólnego coś więcej, niż tylko wygląd fizyczny. Komentarze o jej egoizmie za czasów życia przypominają o obecnej osobowości Ymir.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki