FANDOM

Keith Shadis
(キース・シャーディス, Kīsu Shādisu)
Keith Shadis character image.png
Płeć Mężczyzna
Wzrost 198 cm
Waga 107 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność 104th Trainees Squad Logo.png 104. Korpus Treningowy
Poprzednia przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Status personalny
Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Tsuguo Mogami
Angielski głos Patrick Seitz

Keith Shadis (キース・シャーディス, Kīsu Shādisu) był głównym instruktorem 104. Korpusu Kadetów. Był odpowiedzialny za ich szkolenie oraz ocenianie postępów. Jest byłym, dwunastym z kolei dowódcą korpusu Zwiadowców. Jest bezpośrednim poprzednikiem trzynastego dowódcy, Erwina Smitha.

Wygląd Edytuj

Keith jest wysokim, nieco zastraszającym człowiekiem. Jest łysy, ma delikatnie ciemną karnację, a także widoczne zmarszczki na czole. Jego najbardziej widoczną cechą są ciemne kręgi wokół oczu, z którymi wygląda jeszcze bardziej imponująco i przerażająco.

W czasach, kiedy był jeszcze dowódcą korpusu zwiadowczego, Keith miał krótkie brązowe włosy, łagodniejszy wyraz twarzy, a także odrobinę jaśniejszą karnację.

Stres związany z przynależnością do korpusu zwiadowczego wiele go kosztował. W przeciągu kilka lat stracił wszystkie włosy na głowie oraz dorobił się ciemnych kręgów wokół oczu. Wskazuje to, do jakiego stopnia dręczyło go wszystko to, czego przez ten okres doświadczył.

Osobowość Edytuj

Keith celowo starał się uchodzić za osobę surową i przerażającą, przez co większość kadetów ze 104. korpusu starała się w jego obecności unikać niewłaściwego zachowania. Wydając polecenia krzyczał na cały głos wywołując u kadetów strach oraz uległość.

Jest osobą uważną. Potrafi rozpoznać cechy charakteru innych ludzi poprzez ich maniery, działania, umiejętności oraz to jak się wyrażają. Można było to zauważyć, gdy analizował charaktery niektórych kadetów 104 korpusu.

Mimo tego Keith okazał także nieco słabych stron. W konieczności ujawnienia matce jednego z żołnierzy śmierci jej syna, załamał się i rozpłakał. Przyznał nawet, że prowadzona przez niego misja była pozbawiona sensu, a podczas jej wypełniania nie osiągnięto niczego poza śmiercią kolejnych ludzi.

Historia Edytuj

Keith Shadis meets Grisha Yeager.png

Keith spotyka Grishę poza murami Shiganshiny

Keith spotkał Grishę Jaegera, 20 lat temu, po zewnętrznej stronie muru, w pobliżu Shiganshiny. Tego dnia, podczas powrotu z misji napotkał niebywale mało tytanów. Zaskoczony zwiadowca zapytał Grishę co robi poza murem, na co ten, nie mniej zaskoczony zapytał go czy wyruszył za mur, aby walczyć. Po krótkiej wymianie zdań Keith postanowił zabrać go ze sobą i odprowadzić do więzienia. Tam, Hannes zdziwił się, od kiedy przebywanie na terytorium tytanów, bez pozwolenia jest przestępstwem. Stwierdził również, że prowadzone przez korpus zwiadowczy wyprawy są ryzykowane i głupie. W odpowiedzi na to Keith zapytał go czy nie istnieje przypadkiem prawo zabraniające spożywania alkoholu podczas pracy w więzieniu. Po wypuszczeniu z więzienia Grisha wyznał Keithowi, że jest lekarzem i poprosił go o opowiedzenie mu wszystkiego o świecie wewnątrz murów oraz o korpusie zwiadowczym.
Erwin's plan.png

Keith odmawia wykorzystania formacji szerokiego rozpoznania

Obaj udali się do baru, gdzie Keith wyjaśnił Grishy, że Korpus zwiadowczy prowadzi ekspedycje poza murami, aby walczyć z tytanami i odzyskiwać zajęte przez nich terytoria. Grisha stwierdził, wtedy, że członkowie korpusu są mądrzejsi i odważniejsi niż ktokolwiek inny, w obrębie murów. Wtedy też, pracująca tam jako kelnerka, Carla Jaeger podeszła do nich i zapytała Keitha czy przypadkiem nie próbuje znów zwerbować nowych rekrutów do zwiadowców. Grisha odpowiedział, że i tak nie byłby dla nich zbyt użyteczny. Nieco później Keith pojawił się u boku swego dowódcy podczas spotkania z wyższymi rangą wojskowymi, którzy szydzili z Korpusu zwiadowczego, że jedyne co potrafią to ponoszenie coraz większych ofiar. Keith pomyślał, wtedy, że gdyby tylko mógł zostać dowódcą uzyskałby jakieś rezultaty. Po jakimś czasie, w Shiganshinie wybuchła epidemia. Keith pojawił się, wtedy przynosząc Carlę, do szpitala, w którym pracował Grisha informując go, że zachorowała na tą samą chorobę co reszta ludzi. Niebawem Hannes powiedział Grishy, że jego lekarstwo pomogło wyzdrowieć jego żonie. Grisha przekazał je Keithowi, aby rozdał je wszystkim chorym. Wychodząc patrzył jak Carla z wdzięczności za wyleczenie jej oraz jej rodziców przytuliła Grishę. W trakcie kolejny wyprawy zwiadowczej, dowódca korpusu został pożarty przez tytana, w następstwie czego mianowano Keitha na nowego przywódcę zwiadowców. Nie długo po tym Keith gościł na ślubie Grishy i Carli.

Keith meets Eren.png

Keith po raz pierwszy widzi Erena

Podczas jednej z narad członków korpusu zwiadowczego, Erwin zaprezentował pozostałym wymyśloną przez siebie "Formację szerokiego rozpoznania" i poprosił Keitha o wypróbowanie jej w następnej ekspedycji. Keith, jednak odmówił, dodając przy tym, że będzie mógł spróbować, gdy sam zostanie dowódcą. Wracając z kolejnej wyprawy zwiadowcy, jak zwykle przechodzili ulicami miasta. Tłum obserwujący żołnierzy obrażał Keitha, za to, że on jeden pozostaje przy życiu, podczas, gdy wszyscy pozostali giną. Keith wypatrzył wśród gapiów Carlę, która przedstawiła mu swojego syna - Erena. Zapytała, wtedy Keitha czy zamierza do swej śmierci kontynuować wyprawy, wspominając, że również Grisha martwi się o niego. Z czystej złośliwości odpowiedział jej, że tak bezwartościowe osoby, bez wyobraźni jak ona nie są w stanie zrozumieć wielkich czynów dokonywanych przez wyjątkowych ludzi.

Fabuła Edytuj

Keith confronting Moses' mom.png

Keith jako dowódca korpusu zwiadowców

W roku 845, Keith, dowódca korpusu zwiadowców wracał przez Dystrykt Shiganshina po dowodzonej przez siebie, nieudanej wyprawie poza mury. Mozolny marsz jego ocalałych, w większości rannych oddziałów był z daleka obserwowany przez Erena i Mikasę. Matka jednego z poległych żołnierzy podeszła, wtedy do niego z zapytaniem o syna. W odpowiedzi na jej prośbę rozkazał przekazać jej to co z niego pozostało, a było to jedynie jego ramię. Przerażona kobieta ze łzami w oczach zapytała go czy śmierć jej syna nie poszła na marne i czy przyczyniła się do przyszłego zwycięstwa ludzkości. Jej reakcja zupełnie go załamała. Początkowo przytaknął jej, po czym, po chwili namysłu uznał, że nie ma zamiaru jej okłamywać. Przyznał, że misja ta, podobnie jak wszystkie poprzednie była zupełnie pozbawiona sensu i nie przyniosła żadnych wymiernych efektów, a jedynie przyniosła śmierć wielu, kolejnych żołnierzy. Nieco później, stwierdził, że przejdzie na emeryturę i zapytał Erwina, czy mógłby przejąć po nim dowodzenie w korpusie. W nocy, po upadku muru Maria wśród tłumu uciekających ludzi Keith spotkał Grishę, który poprosił go o pomoc w odnalezieniu swojej rodziny. Kiedy odnaleźli Erena, obydwaj dowiedzieli się od niego, o śmierci Carli co pogrążyło w smutku Keitha, który nie mógł już przeprosić jej za swojej ostatnie zachowanie. Grisha powiedział, wtedy Erenowi, aby pomścił swoją matkę, po czym udał się z synem do lasu, prosząc wcześniej Keitha, aby nie angażował się w to. Jednakże, gdy Keith usłyszał w lesie grzmot, natychmiast ruszył w jego kierunku. Odnalazł, wtedy jedynie Erena, którego zaniósł do pobliskiego schroniska gdzie odpoczywali również Mikasa i Armin.

Następnym razem widzimy go dwa lata później, po złożeniu dowództwa zwiadowców, jako instruktora 104. korpusu kadetów. Chodził wówczas między kadetami zastraszając kolejno jednego po drugim podczas wypytywania ich o nazwisko oraz miejsce pochodzenia. Inni instruktorzy zauważyli, że jest to swego rodzaju "ceremonia inicjacyjna", podczas której kadeci wyrzekają się samych siebie i oczyszczają swój umysł. Keith zignorował, wtedy kilku kadetów takich jak: Eren, Mikasa, Annie, Bertholdt, Reiner i Ymir, ponieważ był w stanie wyczytać z ich twarzy strach, którego już wcześniej doświadczyli. Po szorstkiej wymianie zdań z Arminem, brutalnie obrócił go do tyłu i nakazał mu ustawić się w trzecim szeregu. Kiedy Jean powiedział mu, że chciałby wstąpić do żandarmerii i zamieszkać za wewnętrznym murem Keith uderzył go głową. Zaraz po tym, gdy nadeszła kolej Marco, Keith powiedział mu, że król, któremu tak chciałby służyć młody kadet wcale go nie potrzebuje. Następnie skierował się ku Conny'emu, który to przedstawiając się zasalutował mu lewą ręką. Keith chwycił go za głowę i ciągnąc za oczy zapytał, czy potrafi odróżnić lewą od prawej, czy też ma serce po prawej stronie.

Keith Shadis and Sasha.jpg

Keith straszy Sashę

Widząc, jednak Sashę Braus jedzącą ziemniaka podczas zbiórki, opuścił Conny'ego, podszedł do niej i zażądał odpowiedzi, dlaczego je go akurat teraz. Po krótkiej wymianie zdań Sasha zaproponowała mu odstąpienie połowy swojego ziemniaka, na co wściekły Keith rozkazał jej "biegać do usranej śmierci" wokół całego obozu.

Kolejnego dnia Keith nadzorował i instruował kadetów w czasie testu podstawowych umiejętności, który polegał na utrzymaniu równowagi podczas zwisania na linach, przyczepionych do bioder. Zaznaczył wtedy, że wszyscy ci, którzy nie będą w stanie tego zrobić zostaną odesłani do pracy na roli. Kiedy Erenowi nie udało się wykonać wspomnianego ćwiczenia, instruktor rozkazał mu, aby niezwłocznie się podniósł. Eren, jednak nie był w stanie podciągnąć się o własnych siłach, w związku z czym Keith dał mu możliwość spróbowania po raz drugi następnego dnia.

Nazajutrz, podczas kolejnego podejścia Eren dał radę utrzymać się przez moment w pozycji pionowej. Po chwili, jednak nagle obrócił się do góry nogami i uderzył głową o ziemię. Keith zauważył coś, po czym rozkazał Thomasowi Wagnerowi, aby pożyczył Erenowi swój pas. Z nowym pasem zaskoczony Eren bez problemu wykonał ćwiczenie. Keith powiedział mu, że pas, którego wcześniej używał miał uszkodzoną klamrę, a następnie pozwolił dołączyć do pozostałych kadetów. W myślach pochwalił także Erena za to, że był w stanie przez chwilę utrzymać równowagę, nawet z zepsutym sprzętem. W trakcie swoich rozmyślań, zwrócił się również do Grishy stwierdzając, że jego syn, dziś stał się żołnierzem.

W późniejszym czasie nadzorował i instruował kadetów podczas dalszego szkolenia z: jazdy konnej, walki wręcz oraz manewrów przestrzennych. W czasie jednego z ćwiczeń skrytykował Armina za brak wytrzymałości i obserwował jak Reiner pomaga mu nieść ekwipunek. Po chwili, jednak Armin odmówił pomocy, odebrał Reinerowi swój bagaż i pewnym krokiem ruszył przed siebie. Keith przenikliwie obserwował zachowania każdego z kadetów i analizował siłę korpusu.

O niektórych kadetach stwierdził kolejno:

  • Armin Arlelt: Pod względem fizycznym nie spełnia nawet podstawowych standardów, jednak mówi się, że jego wiedza i pomysłowość nie mają sobie równych.
  • Reiner Braun: Silny zarówno pod względem fizycznym, jak i mentalnym. Cieszy się wyjątkowym zaufaniem wśród towarzyszy broni.
  • Annie Leonhart: Jej cięcia zadawane są zawsze precyzyjnie, głęboko i pod idealnym kątem. Samotnik, źle znosi kontakty z innymi żołnierzami.
  • Bertholdt Hoover: Pod względem technicznym w żadnej dziedzinie nie można mu nic zarzucić, widać, że ma naprawdę spory potencjał, jednak brak mu inicjatywy. Zamiast samemu podejmować decyzje woli podążać za innymi.
  • Jean Kirschtein: Świetnie zna się na sprzęcie do manewrów, potrafi też skutecznie i efektywnie go używać. Jest obdarzony umiejętnością trzeźwej oceny sytuacji, jednak jego konfliktowy charakter może prowadzić do starć z resztą grupy.
  • Conny Springer: Świetne wyczucie równowagi, bardzo dobra zwrotność i ogólna precyzja manewrów. Niestety jest przy tym niespecjalnie błyskotliwy, więc zdarza mu się błędnie zrozumieć wyznaczoną taktykę.
  • Sasha Braus: Jej największe zalety to zwinność, szybkość, a przede wszystkim umiejętność niekonwencjonalnego myślenia. To jednak stanowi jej główną wadę - przez swoją ekscentryczność niespecjalnie nadaje się do pracy w grupie.
  • Mikasa Ackermann: Absolutnie najlepsza ze wszystkich przedmiotów i kursów. Można powiedzieć – kadet idealny. Wyjątkowy, niespotykany talent czystej wody, w pełni zasługuje na najwyższą ocenę.
  • Eren Jaeger: Poza sztuką walki wręcz nie wydaje się być szczególnie utalentowany w żadnej innej dziedzinie, jednak wszelkie braki nadrabia wyjątkową pracowitością i zacięciem. Najbardziej ze wszystkich skoncentrowany na osiągnięciu wyznaczonego celu.

Kiedy w podziemiach kaplicy rodziny Reiss, Rod i Historia wywoływali wspomnienia ubezwłasnowolnionego Erena, wśród migających obrazów z życia jego ojca, pojawił się Keith. Znajdował się, wtedy gdzieś wśród tłumu śpieszących się ludzi.

Keith Shadis meets with his former students and subordinates.png

Keith opowiada zwiadowcom o swojej przeszłości

Dwa miesiące po koronacji Historii, Eren, Mikasa, Armin, Levi, Hange, Jean oraz Sasha odwiedzili go, w jego obozie szkoleniowym. Tam Eren poprosił Keitha, aby opowiedział mu o wszystkim co wie. Po przybliżeniu mu historii o tym jak poznał jego rodziców(patrz: Historia), stwierdził, że nie był nikim więcej, jak obserwatorem, niezdolnym by cokolwiek zmienić.

Ciekawostki Edytuj

  • Keith, przy wzroście 198 cm, jest najwyższym człowiekiem w serii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki