FANDOM

Korpus Żandarmerii
Herb ż.png
Dowódca Nile Dok
Cel Osobista Straż Króla
Policja wewnątrz muru
Znani członkowie Annie Leonhart
Hitch Dreyse
Marlo Freudenberg
Kenny Ackermann
Przynależność Ludzkość, Korpus Zwiadowczy, Korpus Stacjonarny

Korpus Żandarmerii (憲兵団, Kenpeidan) to najbardziej prestiżowa organizacja, która ze względu na swoje zadania pozwala kadetom żyć w najbardziej wewnętrznej części murów. Jest nazywana też złośliwie dywizją gdyż liczy tylko 2000 żołnierzy. Z drugiej jednak strony to najbardziej zepsuty i skorumpowany wojskowy sektor z powodu braku nadzoru wojskowego w porównaniu do innych. Tylko dziesięciu najlepszych kadetów z danego korpusu treningowego może dostać się do Korpusu Żandarmerii. Zdarza się również, że przenoszą się do Korpusu Żandarmerii najbardziej doświadczeni żołnierze z korpusu stacjonarnego.

Obowiązki Edytuj

Korpus Żandarmerii jest jednym z podstawowych jednostek policyjnych. Nie tylko utrzymują porządek, ale również są strażnikami królewskimi. Ponieważ zwykle nie wchodzą w kontakty z tytanami, potrzebują zgody, żeby użyć Sprzętu do manewrów przestrzennych i zwykle noszą ze sobą broń palną. Są również odpowiedzialni za pobór podatków i podział gruntu. Nadużywają swoich funkcji żeby wyzyskać zasoby i jedzenie od cywili.

W każdym przylegającym do murów mieście stacjonuje zwykle około dwustu żandarmów. Ich głównym zadaniem jest zarządzanie korpusem treningowym oraz kontrolowanie pracy garnizonu, jak również nadzór nad prowadzeniem akcji gaśniczych w przypadku pożaru. Zdarza się także, że zleca im się ściganie oraz aresztowanie groźnych przestępców, również tych politycznych. Najwyższy priorytet mają akcje skierowane przeciw przestępcom działającym na szkodę szlachty najbliższego otoczenia króla.

Struktura Edytuj

Korpus Żandarmerii liczy łącznie około dwóch tysięcy żołnierzy, jednak jeśli dodać podlegającą mu część garnizonu, można przyjąć, że na co dzień w jego skład wchodzi około pięciu tysięcy ludzi.

Zachowanie Edytuj

Członkowie Żandarmerii zwykle patrzą z góry na żołnierzy z garnizonu i zachowują się, jakby ci byli ich podwładnymi. Wiadomo też, że dzięki potajemnym koneksjom ze środowiskami rządowymi korpus ten jest najbardziej wpływowy ze wszystkich. Z racji natury pełnionych obowiązków żandarmi nie są zmuszeni stawać do bezpośredniej walki z tytanami, przez co śmiertelność w korpusie jest wyjątkowo niska. Przywódcy poszczególnych oddziałów piją i palą w zamkniętym pokoju, żeby nowi członkowie korpusu ich nie zauważyli.

Biorąc pod uwagę fakt, iż, w odróżnieniu do żandarmerii, zwiadowcy wywodzą się z pośród szeroko pojętego plebsu, natura i działania tych dwóch korpusów zasadniczo się różnią, przez co często dochodzi między nimi do tarć.

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj

p - e - d
Oddział Żandarmerii

Więcej z Fandomu

Losowa wiki