FANDOM

Korpus Żandarmerii
Herb Żandarmerii

Kanji

憲兵団

Wymowa

Kenpeidan

Dowódca

Nile Dok

Cel

Służenie jako osobista straż władcy oraz policja we wnętrzu murów

Znani członkowie

Znani byli członkowie

Przynależność

Wojsko

Debiut w mandze

Rozdział 3

Debiut w anime

Odcinek 3

Korpus Żandarmerii (憲兵団, Kenpeidan) to najbardziej prestiżowy sektor wojska, gdyż ze względu na swoje zadania, pozwala mieszkańcom żyć w najbardziej wewnętrznej części Murów. Dlatego też, posiada on największy autorytet wśród innych sektorów. Jednakże, w rzeczywistości, jest to najbardziej zepsuty i skorumpowany sektor z powodu braku nadzoru wojskowego w porównaniu do innych. Ze względu na nadużycie i wykorzystywanie dla władzy, Korpus Żandarmerii jest w sprzeczności z Korpusem Stacjonarnym, a w szczególności z Korpusem Zwiadowczym. Tylko dziesięciu najlepszych kadetów z danego korpusu treningowego może dostać się do Korpusu Żandarmerii. Jednakże, według Hitch Dreyse i Borisa Feulnera, istnieją inne (niedozwolone) sposoby na dostanie się do ów sektora, np. faworyzacja itp. Zdarza się również, że do Korpusu Żandarmerii przenoszą się najbardziej doświadczeni żołnierze z Korpusu Stacjonarnego.

Obowiązki Edytuj

Korpus Żandarmerii jest jednym z podstawowych jednostek policyjnych. Nie tylko utrzymują porządek, ale również są strażnikami królewskimi. Ponieważ zwykle nie wchodzą w kontakty z tytanami, potrzebują zgody, żeby użyć Sprzętu do manewrów przestrzennych i zwykle noszą ze sobą broń palną. Są również odpowiedzialni za pobór podatków i podział gruntu. Nadużywają swoich funkcji żeby wyzyskać zasoby i jedzenie od cywili.

W każdym przylegającym do murów mieście stacjonuje zwykle około dwustu żandarmów. Ich głównym zadaniem jest zarządzanie korpusem treningowym oraz kontrolowanie pracy garnizonu, jak również nadzór nad prowadzeniem akcji gaśniczych w przypadku pożaru. Zdarza się także, że zleca im się ściganie oraz aresztowanie groźnych przestępców, również tych politycznych. Najwyższy priorytet mają akcje skierowane przeciw przestępcom działającym na szkodę szlachty najbliższego otoczenia króla.

Struktura Edytuj

Korpus Żandarmerii liczy łącznie około dwóch tysięcy żołnierzy, jednak jeśli dodać podlegającą mu część garnizonu, można przyjąć, że na co dzień w jego skład wchodzi około pięciu tysięcy ludzi.

Wartości Edytuj

Członkowie Żandarmerii zwykle patrzą z góry na żołnierzy z garnizonu i zachowują się, jakby ci byli ich podwładnymi. Wiadomo też, że dzięki potajemnym koneksjom ze środowiskami rządowymi korpus ten jest najbardziej wpływowy ze wszystkich. Z racji natury pełnionych obowiązków żandarmi nie są zmuszeni stawać do bezpośredniej walki z tytanami, przez co śmiertelność w korpusie jest wyjątkowo niska. Przywódcy poszczególnych oddziałów piją i palą w zamkniętym pokoju, żeby nowi członkowie korpusu ich nie zauważyli.

Biorąc pod uwagę fakt, iż, w odróżnieniu do żandarmerii, zwiadowcy wywodzą się z pośród szeroko pojętego plebsu, natura i działania tych dwóch korpusów zasadniczo się różnią, przez co często dochodzi między nimi do tarć.

Pierwszy Oddział Edytuj

Brygada Pacyfikacji Ludności Edytuj

Odniesienia Edytuj

Nawigacja Edytuj

p - e - d
Oddział Żandarmerii