FANDOM

Survey Corps Logo.png
Korpus Zwiadowczy
Dowódcy

Hange Zoë (obecny)
Erwin Smith (były)
Keith Shadis (były)
11. Generał (były)

Cele

Ekspansja ludzkości, badania nad tytanami

Ważniejsi członkowie

Erwin Smith, Hange Zoë, Levi Ackermann, Eren Jaeger, Mikasa Ackermann, Armin Arlelt

Przynależność

Ludzkość

Korpus Zwiadowczy (調査兵団, Chōsa Heidan) jest siłą napędową głównego wątku fabuły. Spośród wszystkich oddziałów w wojskach ludzkości, korpus zwiadowczy jest najbardziej zaangażowany w bezpośrednią walkę z tytanami, badania nad tytanami, a także ekspansję ludzkości oraz eksploracja terytoriów opanowanych przez tytanów. Korpus ten posiada najbardziej doświadczonych w walce żołnierzy, o najwyższych kompetencjach w zakresie posługiwania się sprzętem do manewrów przestrzennych oraz poszczególnymi rodzajami broni. Pomimo wciąż niewielkich sukcesów, już samo ich istnienie symbolizuje nadzieję ludzkości. Emblemat zwiadowców stanowią biało-niebieskie "Skrzydła Wolności". Główną motywacją żołnierzy jest chęć zmiany świata i odzyskanie tego, co niegdyś odebrano ludzkości.

Zadania i Obowiązki Edytuj

The Survey Corps leaves Trost District.png

Korpus Zwiadowczy podczas ekspedycji

Zasadniczym zadaniem korpusu jest eksploracja terenów położonych poza murami, jednak po upadku muru Maria jego rola nieco się zmieniła.

Głównym celem misji przeprowadzanych przez korpus stało się wówczas logistyczno-strategiczne przygotowanie drugiej operacji odbicia muru Maria. By umożliwić wysłanie znacznych sił do Dystryktu Shiganshina, w którym doszło do zniszczenia muru, jednostki korpusu podczas misji umieszczały w opuszczonych wioskach i miasteczkach zapasy i sprzęt potrzebne do prowadzenia działań wojennych. W ten sposób przygotowywano teren pod przejście głównych sił, mających na celu odbicie utraconych terenów.

Nieco nowszym, nieoficjalnym zadaniem korpusu jest także obserwacja zwyczajów oraz badanie natury tytanów. Od czasu utraty muru Maria udało się odkryć szereg informacji takich jak tolerancja bólu u tytanów, poziom ich inteligencji czy uzależnienia od promieni słonecznych.

Członkowie i byli członkowie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki