FANDOM

Korpus Zwiadowczy
Survey Corps Logo

Kanji

調査兵団

Wymowa

Chōsa Heidan

Dowódca

Hange Zoë

Cel

Ekspansja ludzkości, badania nad tytanami, walka przeciwko Marley

Znani członkowie

Znani byli członkowie

Przynależność

Wojsko

Debiut w mandze

Rozdział 1

Debiut w anime

Odcinek 1

Korpus Zwiadowczy (調査兵団, Chōsa Heidan) jest sektorem wojska, będącym najbardziej aktywnie powiązanym z bezpośrednią walką z tytanami, badaniami nad nimi, ekspansją ludzkości i zewnętrznymi eksploracjami. Posiadają najlepszych żołnierzy (nie porównując z najlepszą dziesiątką kadetów, którzy dołączyli do Korpusu Żandarmerii) i są najbardziej wprawni w użytkowaniu sprzętu do manewru przestrzennych. Lecz, pomimo posiadania znikomych sukcesów, nadal symbolizują "nadzieję ludzkości" ze swoją insygnią znaną jako "Skrzydła Wolności". Mają nadzieję, iż pewnego dnia, ich wysiłki zmienią świat oraz, że będą w stanie odzyskać to co zostało zabrane ludzkości.

Po ujawnieniu prawdy na temat tytanów, Korpus Zwiadowczy obecnie zmienił swoje cele na walkę z Marley wraz z innymi sektorami wojska.

Obowiązki Edytuj

The Survey Corps leaves Trost District

Korpus Zwiadowczy podczas ekspedycji

Zasadniczym zadaniem korpusu jest eksploracja terenów położonych poza murami, jednak po upadku muru Maria jego rola nieco się zmieniła.

Głównym celem misji przeprowadzanych przez korpus stało się wówczas logistyczno-strategiczne przygotowanie drugiej operacji odbicia muru Maria. By umożliwić wysłanie znacznych sił do Dystryktu Shiganshina, w którym doszło do zniszczenia muru, jednostki korpusu podczas misji umieszczały w opuszczonych wioskach i miasteczkach zapasy i sprzęt potrzebne do prowadzenia działań wojennych. W ten sposób przygotowywano teren pod przejście głównych sił, mających na celu odbicie utraconych terenów.

Nieco nowszym, nieoficjalnym zadaniem korpusu jest także obserwacja zwyczajów oraz badanie natury tytanów. Od czasu utraty muru Maria udało się odkryć szereg informacji takich jak tolerancja bólu u tytanów, poziom ich inteligencji czy uzależnienia od promieni słonecznych.

Struktura Edytuj

Wartości Edytuj

Strategie i taktyki Edytuj

Członkowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Zostało zauważone, iż przeciętni żołnierze z Korpusu Zwiadowczego są znacznie silniejsi od przeciętnych żołnierzy należących do innych sektorów wojska.
  • Dwudziestu jeden absolwentów z 104. Korpusu Treningowego z południowej dywizji dołączyło do Korpusu Zwiadowczego, włączając w to Erena Jaegera, Mikasę Ackermann oraz Armina Arlelta.
  • Zostało powiedziane, iż Korpus Zwiadowczy udaje się na ekspedycje poza Murami przynajmniej raz w miesiącu. A co za tym idzie, od 34. ekspedycji do 57. ekspedycji minęły dwa lata.