FANDOM

Kult Murów
Wall Cult

Kanji

壁教

Wymowa

Wōrukyō

Pastor

Nick

Cele

  • Oddawanie czci trzem murom;
  • Trzymanie w sekrecie prawdziwej natury murów (sekretny cel)

Przynależność

Rząd Królewski

Debiut w mandze

Rozdział 19

Debiut w anime

Odcinek 1

Kult Murów (ウォール教, Wōrukyō) jest religijną organizacją, która uważa mury za święte, posiadając dużą religijną i polityczną władzę nad nimi. Niektórzy członkowie kultu posiadają wiedzę na temat murów, które są ukrywane przed resztą publiki.

Przekonania Edytuj

Kult wychwala mury ponad wszystko, wierząc, iż są one święte i nietykalne. Czczą mury Rose, Sina i Maria, uważając za ich obowiązek ochronę ich przed wszelkimi "nieczystościami", takimi jak ludzie, szyny czy działa. Wydają się być im lojalni do tego stopnia, iż są w stanie poświęcić własne życia, jeśli oznaczałoby to ochronę sekretów kultu. Dodatkowo, wierzą, że Mury są darem do Boga, który postawił je, aby ochronić ludzkość przed tytanami.

Członkowie Edytuj

Członkami kultu jest wielu różnych ludzi, pochodzących z różnych miejsc. Istnieją także pastorowie, którzy reprezentują Kult Murów. Nieznana liczba pastorów zna sekrety dotyczące murów, w które zalicza się informacje o tytanach w murach oraz prawdopodobnie też wszelakie tajemnice na temat tytanów. Jedynym znanym członkiem kultu jest Pastor Nick, który został ostatecznie zamordowany przez resztę członków za ujawnienie niektórych sekretów.

Powiązania Edytuj

Kult Murów jest bezpośrednio powiązany z Rządem Królewskim, gdyż jeden z jego był widziany podczas spotkania z fałszywym królem. Zdrajcy zaś są traktowani bezlitośnie. Kiedy Nick zdecydował się pomóc Korpusowi Zwiadowczemu, został po niego wysłani członkowie Korpusu Żandarmerii, którzy go torturowali, a później zamordowali.