FANDOM

Levi Ackermann
(リヴァイ・アッカーマン, Rivai Akkāman)
Levi character image anime
Płeć Mężczyzna
Wiek ok. 30 lat (850)
30+ lat (854)
Urodziny 25 grudnia
Wzrost 160 cm
Waga 65 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion Korpus Zwiadowczy
Zawód Kapitan
Zwiadowca
Poprzedni zawód Przestępca
Status personalny
Krewni Rodzina Ackermann
Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 4
Głosy
Japoński głos Hiroshi Kamiya
Angielski głos Matthew Mercer
Ja podejmuję decyzję. Porzuć swoje marzenia i zgiń dla nas. Zaprowadź rekrutów prosto do piekła. A ja pokonam Tytana Zwierzęcego.

(do Erwina) Atak Tytanów: Rozdział 80

Levi Ackermann (リヴァイ・アッカーマン, Rivai Akkāman; czasami błędnie latynizowany jako Rivaille lub Ribai) jest kapitanem w Korpusie Zwiadowczym i dowódcą, wchodzącego w skład Korpusu, Oddziału Specjalnego. Jest uważany za jednego z najpotężniejszych żołnierzy ludzkości. 

Wygląd

Levi Chara Design

Wygląd Levia w anime

Levi ma krótkie, proste czarne włosy stylizowane na podcięcie, a także kobaltowe oczy ze zwodniczo młodą twarzą. Jest mężczyzną o niskim wzroście. Ma w zwyczaju marszczenie brwi albo pozostawia je bez wyrazu; jest to spokojna postawa często sprawiając, że trudno odgadnąć, o czym myśli.

Jest najczęściej widziany w jego odzieniu z Korpusu Zwiadowczego, z jasnym szarym guzikiem w koszuli wraz z białym fularem. Podczas wyruszenia na wyprawę poza mury nosi zielony płaszcz z kapturem. Kiedy zmuszony został do odejścia za sprawą kontuzji, Levi był widziany w czarnym garniturze, zwykłej białej koszuli, fularze i butach wyjściowych. Jednakże, podczas rozpoczęcia sagi Powstanie, wyrzucił on ze swojego ubioru fular.

Osobowość

Levi jest znany ze swojej siły i inteligencji. Ponadto jest często do bólu szczery, nieprzystępny i ma silny szacunek do struktury i dyscypliny. Twierdzi, że lekcja bez bólu nic nie znaczy lub też po prostu nie ma sensu. To wszystko sprawia, że przebywanie w jego towarzystwie staje się trudniejsze, przez co można mieć problemy ze zrozumieniem go bądź zyskaniem z nim bliższych kontaktów. Niezbyt często się odzywa, jednak kiedy już to zrobi mówi całkiem sporo. 

Jeśli chodzi o tytanów, jest całkowicie bezlitosny, zabija ich bezwzględnie i bez emocji. Równocześnie Levi jest bardzo pedantyczny, co można zauważyć podczas ataku na mur Rose (zostaje pobrudzony krwią tytana) lub kiedy zarządza sprzątanie zamku należącego do Oddziału Zwiadowców. Również Hange powiedziała, że ludzie przestaliby się nim tak zachwycać, gdyby dowiedzieli się, jaki z niego "pedancik".

Pomimo swojej powierzchowności nie lekceważy ludzkiego życia. Pokazuje to, gdy łapie za rękę umierającego żołnierza i zapewnia go o ważności jego misji. Z początku Levi wydaje się być nieco sadystyczny i okrutny, ale zyskuje przy bliższym poznaniu. 

Historia

Levi jest synem Kuchel Ackermann, prostytutki, która pracowała w podziemnym mieście. Pewnego dnia, Kenny Ackermann, brat Kuchel, przyszedł odwiedzić siostrę, jednak okazało się, że ona już od jakiegoś czasu nie żyje. W pokoju, w którym znajdowało się ciało kobiety siedział skulony pod ścianą nędznie wyglądający chłopiec. Pod okiem wuja Levi uczył się jak przetrwać w niebezpiecznym świecie podziemnego miasta. Kenny nauczył siostrzeńca wszystkiego co sam umiał. Pewnego dnia, widząc jak Levi z łatwością wygrał bójkę, Kenny, w trosce o chłopca postanowił go opuścić.

W późniejszym czasie Levi stał się bandytą i żył w podziemnej części miasta wraz z przyjaciółmi, Isabel Magnolią i Farlanem Churchem. Potem został zmuszony przez Erwina Smitha do dołączenia do Zwiadowców.

Fabuła

Będąc na misji poza murami, Levi i Hange odzyskali notatnik żołnierza o imieniu Ilse Langner. Czytając zawartość notatnika, Levi jest oszołomiony. Levi jest następnie widziany, gdy wyrusza wraz z pozostałymi Zwiadowcami na 56 wyprawę za mury-tego samego dnia, którego Tytan Kolosalny zniszczył mur Maria. Jest widziany, gdy ratuje umierającego żołnierza z rąk tytana. Kiedy jego podwładny umiera, Erwin rozkazuje mu powrót, ponieważ istniała szansa, że brama została zniszczona. Gdy Eren uszczelnia bramę i Armin odzyskuje go z jego ciała tytana, dwójka nich i Mikasa zostają otoczeni przez tytanów. Na pomoc przybywa im Levi. Trzy dni później, po obudzeniu się Erena, Levi zapewnia go, że zostanie nadane mu pozwolenie dołączenia do Korpusu Zwiadowczego-ale musi zapewnić, że nie wymknie się spod kontroli. Levi mówi mu, że gdy nie będzie się kontrolować, zabije go.

Gdy Eren na sali sądowej krzyczy, Levi brutalnie go bije, głównie kopiąc go i zauważa, że przykuty Eren jest perfekcyjnie postawiony na jego kopnięcia. Armin jest zmuszony zatrzymać Mikasę, która chce uratować przybranego brata. Po rozprawie sądowej się na niego patrzy. Mikasa nie była świadoma, że miało to na celu pokazanie, że Levi może zachować Erena pod kontrolą, gdy Korpus Żandarmerii nie może.

Levi następnie rekrutuje Erena do Oddziału Specjalnego na następny miesiąc. Wyruszają do starego zamku, który był dawną centralą Korpusu Zwiadowczego. Levi rozkazuje spać Erenowi w lochach, ponieważ gdy się przemieni, nie sprawi problemów. Podczas tego miesiąca, Hange przeprowadza eksperymenty, żeby Eren się przemienił. Jeżeli straciłby kontrolę nad formą tytana, Levi wyciąłby go z karku, nie naruszając kończyn, ale Erenowi się nie udaje, a ręka nie goi się od jego ugryzień. Oddział decyduje się odłożyć na inny termin eksperymenty-do momentu, gdy pije z nimi herbatę, Eren pochyla się po łyżeczkę i pojawia się ręka tytana. Zaniepokojony Oddział zastrasza go. Levi mówi mu, żeby nie brał ich działań osobiście, bo chcieli dobrze. Później, gdy Hange wyjaśnia czemu się przemienił, Oddział przeprasza go.

Podczas 57 wyprawy poza mury, Levi i jego zespół mają jeździć w najbezpieczniejszym obszarze formacji Erwina. Gdy zostają niespodziewanie zaatakowani przez hordę tytanów, zmieniają kurs na Lasy Olbrzymich Drzew i udają się na centralny szlak. Po pojawieniu się Tytana Kobiecego, skład Levia prosi o jakiekolwiek rozkazy, lecz on jedzie cały czas prosto. Eren chce się przekształcić i walczyć z tytanem kobiecym, ale Petra i pozostali mówią, żeby im zaufał. Levi mówi Erenowi, że nie ma mu za złe chęci przemiany. Cokolwiek postawi zrobić Eren, Levi mówi, że powinien to zrobić i wierzyć, że nie pożałuje swej decyzji. Eren deklaruje, że wierzy w zwycięstwo drużyny.

Zaraz po tym, Levi zostaje oddzielony od drużyny i spotyka się z Erwinem. On i Miche atakują Tytana Kobiecego i próbują odciąć jej ręce. Potem Erwin nakazuje wystrzelić z armat do Tytana. Levi, stojąc na jej głowę, szydzi z niej, mówiąc, że chciałby się z nią zmierzyć w formie człowieka. W odpowiedzi Tytan Kobiecy krzyczy. Chwilę po tym przybywają tytani i ją pożerają. Na rozkaz Erwina Levi i reszta Korpusu Zwiadowczego próbuje ją przed nimi uratować, lecz zawodzą. Erwin nakazuje Korpusowi powrócenie do Dystryktu Calaneth. Jednakże zauważa, że para z jej ciała utrudni pozostałym zobaczenie rac. Potem uświadamia sobie, że człowiek będący w Tytanie Kobiecym mógł uciec i każe Leviowi uzupełnić gaz i ostrza.

Po tym, jak Tytan Kobiecy zabija skład Levia, Levi i Mikasa rozpoczynają walkę z wrogiem. Levi mówi Mikasie, żeby rozproszyła Tytana. Dopowiada, że póki jest w stanie utwardzić skórę, przecięcie jej karku będzie niemożliwe. Levi następnie przechodzi do ataku. Jego szarża na przeciwnika kończy się powodzeniem. Zauważając, że Tytan Kobiecy jest bezradny, Mikasa okazuje się być nieposłuszna wobec rozkazów Levia i próbuje zabić Tytana. Ratując Mikasę, Levi zostaje ranny w nogę. Pomimo bólu w nodze, udaje mu się przeciąć usta Tytana. Tytan Kobiecy otwiera usta, dzięki czemu Eren wychodzi z jej buzi. Chwyta chłopaka i ucieka wraz z Mikasą.

Po skończonej wyprawie i przejściu przez bramę dystryktu Calaneth, rozzłoszczeni ich porażką cywile krzyczą na Levia i Korpus. Nagle do Levia podchodzi ojciec Petry. Przedstawia się i mówi Leviowi, że Petra pisała do niego listy, gdzie często pisała, że to zaszczyt pracować u boku Levia. Gdy mówi, że jest zmartwiony decyzją swojej córki, Levi dalej w kompletnej ciszy. Kilka dni później, gdy Eren jest wezwany do stolicy, Levi, Erwin Eren i pozostali siedzą w głównej siedzibie Korpusu Zwiadowczego, gdzie Armin mówi o prawdziwej tożsamości Tytana Kobiecego. Levi będąc nadal rannym, nie wziął udziału w jego planie. Widziany był potem tylko z Erwinem.

Umiejętności

Sprzęt do manewrów przestrzennych

Levi slays a Titan

Levi w akcji

Levi opanował sprzęt do manewrów przestrzennych do tego stopnia, iż jest uważany przez innych za najlepszego w tej dziedzinie. Jest także uważany za wartego całą brygadę żołnierzy, znacząco przeważając nad innymi żołnierzami. Dodatkowo, był uważany za niesamowicie silnego nawet przed dołączeniem do Korpusu Zwiadowczego.

Ukazał te zdolności, obezwładniając Tytana Kobiecego i poruszając się tak szybko, że nawet ona sama nie była w stanie nadążyć ze swoją obroną oraz cały jego oddział i nawet Eren nie byli w stanie mu dorównać. Udało mu się nawet pokonać Zeke'a Jaegera w jego formie Tytana Zwierzęcego, który jest jednym z najsilniejszych wojowników armii Marley i ekstremalnie sprawnym tytanem. Możliwe jednak, że te sukcesywne ataki mają związek z poprzednim zaplanowaniem i korzyściami sytuacyjnymi, ponieważ Tytan Kobiecy był wykończony wieloma konfliktami w przeciągu kilku godzin i Levi zaatakował Zeke'a z zaskoczenia, zbliżając się zbyt blisko, aby obronić się przed Zekem zanim ten go zauważył. Zostało powiedziane, że pełne zdolności Levia w posługiwaniu się mieczami są wciąż potężne, gdyż udało mu się pociąć rękę Tytana Zwierzęcego na kilka, czystych kawałków tak szybko, że nie zdążyły się zregenerować.

Siła

Levi posiada nadzwyczajną siłę fizyczną, która bez wątpienia jest główną tajemnicą jego zdolności posługiwania się sprzętem do manewrów przestrzennych. Pomimo swojego niskiego wzrostu, jego ciało jest dobrze zbudowane i posiada duże mięśnie, co czyni go bardzo silnego i ułatwia mu pokonywanie przeciwników. W pewnym momencie, Levi zatrzymał jeden z ataków Tytana Kobiecego używając jej dłoni, aby nakierować ją w stronę swoich ust, gdy ta miała zamiar zaatakować Mikasę. To aczkolwiek, nie zatrzymało go przed kontuzją nogi.

Inteligencja

Oprócz swoich ponadprzeciętnych zdolności wojennych, Levi posiada dokładną zdolność szybkiej oceny sytuacji i podejmowania wyrachowanych decyzji w czasie walki. To dało mu zdolność, aby ratować siebie i swoich towarzyszy wiele razy, przykładowo odkrywając, że Tytan Kobiecy nie może zostać zabity tak łatwo, ze względu na swoje zdolności regeneracyjne i utwardzanie skóry, a później ratując Mikasę, gdy ta chciała sama zabić Tytana Kobiecego lub podczas walki w barze z Kennym Ackermannem, używając krzeseł, dubeltówki, a nawet zwłok, by powstrzymać jego pociski. Jednakże, Levi przyznał, że żadna osoba nie może być przez cały czas nieomylna i niektóre scenariusze są poza kontrolą osób.
Statystyki: Levi Ackermann
Umiejętności wojenne
11/10
Zwinność
10/10
Strategia
8/10
Praca zespołowa
2/10
Czystość
10/10

Przebudzona Moc

Jako członek rodziny Ackermann, Levi "przebudził" drzemiącą w sobie moc we wcześniejszym etapie swojego życia, co opisał jako "tajemniczą, eksplodującą siłę pochodzącą z wnętrza, dzięki której ciało samo wie co ma dalej robić". Ponadto, bycie jednym z Ackermannów, gwarantuje mu także możliwość unikania manipulacji pamięci.

Sposób trzymania mieczy

Kiedy Levi dołączył do Korpusu Zwiadowczego, sposób w jaki trzymał miecze był przez dowódcę jego drużyny uważany za zły. Jednak ta metoda jest znacznie lepsza do zabijania tytanów od tej klasycznej. Sposób, w jaki Ackermann dzierżył miecze polega na tym, że w lewej ręce trzyma się miecz z ostrzem skierowanym do góry, a w prawej ręce z ostrzem skierowanym w dół. W ten sposób Levi, obracając się wokół własnej osi, zadawał cios zachowując przy tym niesamowitą szybkość i zwinność, jednocześnie nie zużywając zbyt wiele siły. Dzięki temu mógł walczyć dłużej i z większą liczbą przeciwników. To również pozwala mu na blokowanie pocisków z pistoletów, które zostały wystrzelone w jego kierunku z krótkiego dystansu. Ta technika została prawdopodobnie zainspirowana od lekcji trzymania noża przez Kenny'ego Ackermanna, której Levi nauczył się w bardzo młodym wieku.

Relacje

  • Eren Jaeger - Jako iż Levi jest najsilniejszym żołnierzem ludzkości, może liczyć na szacunek Erena. Kiedy Levi napotkał na swojej drodze chłopaka, początkowo traktował go jak zwierzę, obawiał się jego mocy, jednak był pod wrażeniem jego pasji. Po bliższym poznaniu Levi zaczął traktować Erena tak jak innych: lekceważąco i chłodno. Pomimo tego staje się dla Erena kimś w rodzaju mentora, w chwilach wątpliwości chłopca daje mu porady. Z czasem staje się w stosunku do niego bardziej cierpliwy, przebacza mu błędy i pomaga mu dorosnąć jako żołnierz, oraz jako nadzieja ludzkości.
  • Erwin Smith - Relacje Levia i Erwina z początku nie należały do pozytywnych. Po schwytaniu Ackermanna i szantażowaniu go, Smith zaciągnął go do Korpusu Zwiadowczego, początkowo Levi próbował go zabić, jednak w późniejszym czasie zrezygnował z zemsty. Erwin stał się wreszcie jednym z niewielu ludzi, którym Levi całkowicie ufa, jest posłuszny i wykonuje każdy rozkaz, chociaż to nie powstrzymuje go o mówienia o generale w niegrzeczny sposób.
  • Hange Zoë - Levi poznał Hange podczas swoje pierwszej wyprawy zwiadowczej poza mury. Zoë chciała poznać Levia, Isabel i Farlana, ponieważ będąc "świeżakami" zabili odmieńca. Hange prawie natychmiast zaskarbia sobie sympatię Magnolii i Churcha, jednak Ackermann ignorował jej próby zaprzyjaźnienia się. W ciągu następnych lat ich stosunki poprawiły się. Levi często denerwuje się na Hange z powodu jej obsesji na punkcie tytanów. Według niego Zoë jest lekkomyślna i łatwo daje się ponieść emocjom, jednak całkowicie jej ufa i nie podważa żadnej jej teorii dotyczącej obiektów jej badań, nawet jeśli nie jest do takowej przekonany. Levi i Hange są ze sobą na tyle blisko, że nie obrażają się na siebie za "Pedancika", czy "Głupią Okularnicę".
  • Mikasa Ackermann - Ich pierwsze spotkanie nie zaliczało się do tych udanych, ze względu na pobicie przez niego Erena w czasie rozprawy. Po tamtym zdarzeniu Mikasa przysięgła sobie, że kiedyś jej za to zapłaci. Jednak po pewnym czasie dziewczyna przekonała się do Levia m.in. po tym, jak uratował on Erena ze szponów Tytana Kobiecego, a jej nieostrożność później doprowadziła do ratowania jej i skręcenia nogi. Będąc poza miejscami bitew, Levi często doradza Mikasie, która głęboko żałowała swojej pomyłki i starała się chronić Erena za niego. Podczas buntu Korpusu Zwiadowczego, Mikasa utraciła większą część swojego zgorzknienia przeciwko Leviemu, wybierając opcję zaufania jego zdolnościom przywódczym. Levi i Mikasa dzielą te same fizyczne i intelektualne cechy. Dzielą również nazwisko Ackermann, co oznacza, że oboje pochodzą z tego samego rodu.
  • Petra Ral - Petra służyła pod komendą Levia w Korpusie Zwiadowczym, a później została przez niego wybrana do pierwszego Oddziału Specjalnego. Żywiła do niego głęboki szacunek i była dumna z bycia częścią jego drużyny. Levi wydawał się ufać zarówno jej, jak i jej umiejętnościom, gdyż miała największy rekord zabitych tytanów (48 w drużynie i 10 solo). Po tym, jak Petra została zabita przez Tytana Kobiecego, Levi został zmuszony do wyrzucenia jej ciała, aby zwiadowcy mogli bezpiecznie dotrzeć do Murów i był przerażony, gdy jej ojciec poinformował go o jej intencjach, aby poświęcić swoje życie, aby służyć mu i jego drużynie, co dowodzi, iż prawdopodobnie żywiła do niego uczucia.
  • Kenny Ackermann - Był wujem Levia i dawnym mentorem, z którym mieszkał podczas swojej młodości. Jako iż, był jego wujkiem, Kenny zadecydował, że wychowa swojego siostrzeńca i nauczy go umiejętności potrzebnych do przetrwania w Podziemiach. Ostatecznie, Levi został jednak przez niego porzucony, ponieważ Kenny uważał się za nieodpowiedni materiał na rodzica dla chłopca.
  • Isabel Magnolia - W czasach życia pod stolicą, byli bliskimi przyjaciółmi. Nazywała go swoim starszym bratem. Jej śmierć była jednym z powodów, dla których Levi stał się bardzo ważną częścią Korpusu Zwiadowczego.
  • Farlan Church - W czasach życia pod stolicą, byli bliskimi przyjaciółmi. Był powiernikiem Levia, gdy żyli razem w Podziemiach.
  • Zeke Jaeger - Jako Tytan Zwierzęcy oraz zwierzchnik Annie, Reinera i Bertholdta, Zeke jest jednym z największych wrogów dla Levia. Status Ackermanna jako najsilniejszego żołnierza ludzkości, przyczynił się do zostania głównym celem dla Zeke'a. Podczas bitwy w Shiganshinie, Levi oślepił ciężko rannego Zeke'a, za co w zemście rozkazał tytanom będącym w pobliżu, aby go zabili.

Znane ofiary

Pośrednio

Nieudane próby

Ciekawostki

Levi
  • Levi zajął pierwsze miejsce w sondażu popularności.
  • Wiek Levia jest jedną z tajemnic Isayamy. Jednakże w wywiadzie stwierdził, iż Levi jest ,,zaskakująco stary".
  • Inspiracją dla jego imienia była postać z amerykańskiego filmu dokumentalnego Obóz Jezusa.
  • Levi śpi 2-3 godziny dziennie.
  • Imię Levia pochodzi z języka hebrajskiego, i oznacza "dołączony" albo "łączący".  
  • Grupa krwi Levia to A.  
  • Levi sam przycina sobie włosy, za pomocą cążek.
  • Levi uważa, że Eren jest najlepszy w sprzątaniu.  
  • Levi bierze trzy minutowe prysznice.  
  • Levi dobrze zdawał sobie sprawę z tego, że Oluo Bozad go naśladuje i uważał, że to było irytujące.  

Odniesienia

Zobacz także

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Levi Ackermann

  • Wiek Leviego.

    32 wiadomości
    • 94.254.243.123 napisał(-a):Victoria.arlert napisał(-a):Jest kapralem D:kapral to najniższy stopień podoficerski, on jest dowódcą oddzia...
    • W japońskiej wersji oficjalny stopień Levia to "heishichou".
  • Polski dubbing Levi'a

    3 wiadomości
    • Bardzo kibicuję Anime Eden, ale szczerze wątpię, aby już "niedługo"(jako dopiero swój drugi tytuł) zabrali się za SnK. Podo...
    • Tylko Karolak