FANDOM

Levi Ackermann
(リヴァイ・アッカーマン, Rivai Akkāman)
Levi character image anime.png
Płeć Mężczyzna
Urodziny 25 grudnia
Wzrost 160 cm
Waga 65 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Zawód Kapitan
Zwiadowca
Status personalny
Krewni Kuchel Ackermann - matka (martwa)
Kenny Ackermann - wujek (martwy)
Nienazwany pradziadek (martwy)
Pan Ackermann - krewny (martwy)
Mikasa Ackermann - krewna
Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w mandze Rozdział Specjalny: Kapitan Levi
Debiut w anime Odcinek 4
Głosy
Japoński głos Hiroshi Kamiya
Angielski głos Matthew Mercer

Levi Ackermann (リヴァイ・アッカーマン, Rivai Akkāman; czasami błędnie latynizowany jako Rivaille lub Ribai) jest kapitanem w Korpusie Zwiadowczym i dowódcą, wchodzącego w skład Korpusu, Oddziału Specjalnego. Mówi się, że jest jednym z najpotężniejszych żołnierzy ludzkości. 

Wygląd

Levi Chara Design.png

Wygląd Levia w anime

Levi ma krótkie, proste czarne włosy stylizowane na podcięcie, a także niebieskie oczy z zwodniczo młodą twarzą. Jest mężczyzną o małym wzroście. Ma w zwyczaju marszczenie brwi albo pozostawia je bez wyrazu; jest to spokojna postawa często sprawiając, że trudno odgadnąć, o czym myśli.

Jest najczęściej widziany w jego odzieniu z Korpusu Zwiadowczego, z jasnym szarym guzikiem w koszuli wraz z białym fularem. Podczas wyruszenia na wyprawę poza mury nosi zielony płaszcz z kapturem. Kiedy zmuszony został do odejścia za sprawą kontuzji, Levi był widziany w czarnym garniturze, zwykłej białej koszuli, fularze i butach wyjściowych. Jednakże, podczas rozpoczęcia sagi Powstanie, wyrzucił on ze swojego ubioru fular.

Osobowość

Levi jest znany ze swojej siły i inteligencji. Ponadto jest często do bólu szczery, nieprzystępny i ma silny szacunek do struktury i dyscypliny. Twierdzi, że lekcja bez bólu nic nie znaczy lub też po prostu nie ma sensu. To wszystko sprawia, że przebywanie w jego towarzystwie staje się trudniejsze, przez co można mieć problemy ze zrozumieniem go bądź zyskaniem z nim bliższych kontaktów. Niezbyt często się odzywa, jednak kiedy już to zrobi mówi całkiem sporo. 

Jeśli chodzi o tytanów, jest całkowicie bezlitosny, zabija ich bezwzględnie i bez emocji. Równocześnie Levi jest bardzo pedantyczny, co można zauważyć podczas ataku na mur Rose (zostaje pobrudzony krwią tytana) lub kiedy zarządza sprzątanie zamku należącego do Oddziału Zwiadowców. Również Hange powiedziała, że ludzie przestaliby się nim tak zachwycać, gdyby dowiedzieli się, jaki z niego "pedancik".

Pomimo swojej powierzchowności nie lekceważy ludzkiego życia. Pokazuje to, gdy łapie za rękę umierającego żołnierza i zapewnia go o ważności jego misji. Z początku Levi wydaje się być nieco sadystyczny i okrutny, ale zyskuje przy bliższym poznaniu. 

Historia

Levi jest synem Kuchel Ackermann, prostytutki, która pracowała w podziemnym mieście. Pewnego dnia, Kenny Ackermann, brat Kuchel, przyszedł odwiedzić siostrę, jednak okazało się, że ona już od jakiegoś czasu nie żyje. W pokoju, w którym znajdowało się ciało kobiety siedział skulony pod ścianą nędznie wyglądający chłopiec. Gdy Kenny zapytał go o imię chłopak powiedział: ”Levi… tylko Levi.” Mężczyzna domyślił się, że to jego siostrzeniec i postanowił się nim zaopiekować. Pod okiem wuja Levi uczył się jak przetrwać w niebezpiecznym świecie podziemnego miasta. Kenny nauczył siostrzeńca wszystkiego co sam umiał. Pewnego dnia, widząc jak Levi z łatwością wygrał bójkę, Kenny, w trosce o chłopca postanowił go opuścić.

W późniejszym czasie Levi stał się bandytą i żył w podziemnej części miasta wraz z przyjaciółmi, Isabel Magnolią i Farlanem Churchem, którzy traktowali go jak starszego brata. Potem został on odkryty przez Erwina Smitha i zmuszony do dołączenia do Zwiadowców.

Fabuła

Będąc na misji poza murami, Levi i Hange odzyskali notatnik żołnierza o imieniu Ilse Langner. Czytając zawartość notatnika, Levi jest oszołomiony. Levi jest następnie widziany, gdy wyrusza wraz z pozostałymi Zwiadowcami na 56 wyprawę za mury-tego samego dnia, którego Tytan Kolosalny zniszczył mur Maria. Jest widziany, gdy ratuje umierającego żołnierza z rąk tytana. Kiedy jego podwładny umiera, Erwin rozkazuje mu powrót, ponieważ istniała szansa, że brama została zniszczona. Gdy Eren uszczelnia bramę i Armin odzyskuje go z jego ciała tytana, dwójka nich i Mikasa zostają otoczeni przez tytanów. Na pomoc przybywa im Levi. Trzy dni później, po obudzeniu się Erena, Levi zapewnia go, że zostanie nadane mu pozwolenie dołączenia do Korpusu Zwiadowczego-ale musi zapewnić, że nie wymknie się spod kontroli. Levi mówi mu, że gdy nie będzie się kontrolować, zabije go.

Gdy Eren na sali sądowej krzyczy, Levi brutalnie go bije, głównie kopiąc go i zauważa, że przykuty Eren jest perfekcyjnie postawiony na jego kopnięcia. Armin jest zmuszony zatrzymać Mikasę, która chce uratować przyrodniego brata. Po rozprawie sądowej się na niego patrzy. Mikasa nie była świadoma, że miało to na celu pokazanie, że Levi może zachować Erena pod kontrolą, gdy Korpus Żandarmerii nie może.

Levi następnie rekrutuje Erena do Oddziału Specjalnego na następny miesiąc. Wyruszają do starego zamku, który był dawną centralą Korpusu Zwiadowczego. Levi rozkazuje spać Erenowi w lochach, ponieważ gdy się przemieni, nie sprawi problemów. Podczas tego miesiąca, Hange przeprowadza eksperymenty, żeby Eren się przemienił. Jeżeli straciłby kontrolę nad formą tytana, Levi wyciąłby go z karku, nie naruszając kończyn, ale Erenowi się nie udaje, a ręka nie goi się od jego ugryzień. Oddział decyduje się odłożyć na inny termin eksperymenty-do momentu, gdy pije z nimi herbatę, Eren pochyla się po łyżeczkę i pojawia się ręka tytana. Zaniepokojony Oddział zastrasza go. Levi mówi mu, żeby nie brał ich działań osobiście, bo chcieli dobrze. Później, gdy Hange wyjaśnia czemu się przemienił, Oddział przeprasza go.

Podczas 57 wyprawy poza mury, Levi i jego zespół mają jeździć w najbezpieczniejszym obszarze formacji Erwina. Gdy zostają niespodziewanie zaatakowani przez hordę tytanów, zmieniają kurs na Lasy Olbrzymich Drzew i udają się na centralny szlak. Po pojawieniu się Tytana Kobiecego, skład Levia prosi o jakiekolwiek rozkazy, lecz on jedzie cały czas prosto. Eren chce się przekształcić i walczyć z tytanem kobiecym, ale Petra i pozostali mówią, żeby im zaufał. Levi mówi Erenowi, że nie ma mu za złe chęci przemiany. Cokolwiek postawi zrobić Eren, Levi mówi, że powinien to zrobić i wierzyć, że nie pożałuje swej decyzji. Eren deklaruje, że wierzy w zwycięstwo drużyny.

Zaraz po tym, Levi zostaje oddzielony od drużyny i spotyka się z Erwinem. On i Miche atakują Tytana Kobiecego i próbują odciąć jej ręce. Potem Erwin nakazuje wystrzelić z armat do Tytana. Levi, stojąc na jej głowę, szydzi z niej, mówiąc, że chciałby się z nią zmierzyć w formie człowieka. W odpowiedzi Tytan Kobiecy krzyczy. Chwilę po tym przybywają tytani i ją pożerają. Na rozkaz Erwina Levi i reszta Korpusu Zwiadowczego próbuje ją przed nimi uratować, lecz zawodzą. Erwin nakazuje Korpusowi powrócenie do Dystryktu Calaneth. Jednakże zauważa, że para z jej ciała utrudni pozostałym zobaczenie rac. Potem uświadamia sobie, że człowiek będący w Tytanie Kobiecym mógł uciec i każe Leviowi uzupełnić gaz i ostrza.

Po tym, jak Tytan Kobiecy zabija skład Levia, Levi i Mikasa rozpoczynają walkę z wrogiem. Levi mówi Mikasie, żeby rozproszyła Tytana. Dopowiada, że póki jest w stanie utwardzić skórę, przecięcie jej karku będzie niemożliwe. Levi następnie przechodzi do ataku. Jego szarża na przeciwnika kończy się powodzeniem. Zauważając, że Tytan Kobiecy jest bezradny, Mikasa okazuje się być nieposłuszna wobec rozkazów Levia i próbuje zabić Tytana. Ratując Mikasę, Levi zostaje ranny w nogę. Pomimo bólu w nodze, udaje mu się przeciąć usta Tytana. Tytan Kobiecy otwiera usta, dzięki czemu Eren wychodzi z jej buzi. Chwyta chłopaka i ucieka wraz z Mikasą.

Po skończonej wyprawie i przejściu przez bramę dystryktu Calaneth, rozzłoszczeni ich porażką cywile krzyczą na Levia i Korpus. Nagle do Levia podchodzi ojciec Petry. Przedstawia się i mówi Leviowi, że Petra pisała do niego listy, gdzie często pisała, że to zaszczyt pracować u boku Levia. Gdy mówi, że jest zmartwiony decyzją swojej córki, Levi dalej w kompletnej ciszy. Kilka dni później, gdy Eren jest wezwany do stolicy, Levi, Erwin Eren i pozostali siedzą w głównej siedzibie Korpusu Zwiadowczego, gdzie Armin mówi o prawdziwej tożsamości Tytana Kobiecego. Levi będąc nadal rannym, nie wziął udziału w jego planie. Widziany był potem tylko z Erwinem.

Umiejętności

Manewry przestrzenne

Levi slays a Titan.gif

Levi w akcji

Levi tak doskonale opanował manewry przestrzenne iż większość mówi, że jest w tym najlepszy. Jest wart tyle co 100 ludzi, daleko przewyższając innych żołnierzy. Stwierdził, że był bardzo silny, jeszcze zanim wstąpił do Korpusu Zwiadowczego.

Pokazuje swoje zdolności przy obezwładnieniu Annie Leonhart w formie tytana (typu piętnastometrowego), gdzie cały oddział, a nawet Eren będący w formie Tytana, nie byli w stanie jej zatrzymać.

Statystyki: Levi Ackermann
Umiejętności wojenne
11/10
Zwinność
10/10
Strategia
8/10
Praca zespołowa
2/10
Czystość
10/10

Sposób trzymania mieczy

Kiedy Levi dołączył do Korpusu Zwiadowczego, sposób w jaki trzymał miecze był przez dowódcę jego drużyny uważany za zły. Jednak ta metoda jest znacznie lepsza do zabijania tytanów od tej klasycznej. Sposób, w jaki Ackermann dzierżył miecze polega na tym, że w lewej ręce trzyma się miecz z ostrzem skierowanym do góry, a w prawej ręce z ostrzem skierowanym w dół. W ten sposób Levi, obracając się wokół własnej osi, zadawał cios zachowując przy tym niesamowitą szybkość i zwinność, jednocześnie nie zużywając zbyt wiele siły. Dzięki temu mógł walczyć dłużej i z większą liczbą przeciwników.

Relacje

  • Eren Jaeger - jako iż Levi jest najsilniejszym żołnierzem ludzkości, może liczyć na szacunek Erena. Kiedy Levi napotkał na swojej drodze chłopaka, początkowo traktował go jak zwierzę, obawiał się jego mocy, jednak był pod wrażeniem jego pasji. Po bliższym poznaniu Levi zaczął traktować Erena tak jak innych: lekceważąco i chłodno. Pomimo tego staje się dla Erena kimś w rodzaju mentora, w chwilach wątpliwości chłopca daje mu porady. Z czasem staje się w stosunku do niego bardziej cierpliwy, przebacza mu błędy i pomaga mu dorosnąć jako żołnierz, oraz jako nadzieja ludzkości.
  • Erwin Smith - relacje Levia i Erwina z początku nie należały do pozytywnych. Po schwytaniu Ackermanna i szantażowaniu go, Smith zaciągnął go do Korpusu Zwiadowczego, początkowo Levi próbował go zabić, jednak w późniejszym czasie zrezygnował z zemsty. Erwin stał się wreszcie jednym z niewielu ludzi, którym Levi całkowicie ufa, jest posłuszny i wykonuje każdy rozkaz, chociaż to nie powstrzymuje go o mówienia o generale w niegrzeczny sposób.
  • Hange Zoë - Levi poznał Hange podczas swoje pierwszej wyprawy zwiadowczej poza Mury. Zoe chciała poznać Levia, Isabel i Farlana, ponieważ będąc "świeżakami" zabili odmieńca. Hange prawie natychmiast zaskarbia sobie sympatię Magnolii i Churcha, jednak Ackermann ignorował jej próby zaprzyjaźnienia się. W ciągu następnych lat ich stosunki poprawiły się. Levi często denerwuje się na Hange z powodu jej obsesji na punkcie tytanów. Według niego Zoe jest lekkomyślna i łatwo daje się ponieść emocjom, jednak całkowicie jej ufa i nie podważa żadnej jej teorii dotyczącej obiektów jej badań, nawet jeśli nie jest do takowej przekonany. Levi i Hange są ze sobą na tyle blisko, że nie obrażają się na siebie za "Pedancika", czy "Głupią Okularnicę".

Ofiary

  • Duran
  • 11 członków Korpusu Żandarmerii

Pośrednio

Nieudane próby

Ciekawostki

Levi.png
  • Levi zajął pierwsze miejsce w sondażu popularności.
  • Jego motywem muzycznym jest Jiyuu no Tsubasa (Skrzydła Wolności).
  • Wiek Levia jest jedną z tajemnic Isayamy. Jednakże w wywiadzie stwierdził, iż Levi jest ,,zaskakująco stary".
  • Inspiracją dla jego imienia była postać z amerykańskiego filmu dokumentalnego Obóz Jezusa.
  • Levi śpi 2-3 godziny dziennie.
  • Imię Levia pochodzi z języka hebrajskiego, i oznacza "dołączony" albo "łączący".  
  • Grupa krwi Levia to A.  
  • Levi uważa, że Eren jest najlepszy w sprzątaniu.  
  • Levi bierze trzy minutowe prysznice.  
  • Levi dobrze zdawał sobie sprawę z tego, że Oluo Bozad go naśladuje i uważał, że to było irytujące.  

Odniesienia

Zobacz także

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Levi Ackermann

  • Polski dubbing Levi'a

    3 wiadomości
    • Bardzo kibicuję Anime Eden, ale szczerze wątpię, aby już "niedługo"(jako dopiero swój drugi tytuł) zabrali się za SnK. Podo...
    • Tylko Karolak
  • Wiek Leviego.

    30 wiadomości
    • Victoria.arlert napisał(-a):Jest kapralem D: kapral to najniższy stopień podoficerski, on jest dowódcą oddziału wiec może b...
    • Ok już się nie wtrącam bo jedni mówią co innego a inni jeszcze co innego D:

Więcej z Fandomu

Losowa wiki