FANDOM

Marcel Galliard
(マルセル・ガリアード, Maruseru Gariādo)
Marcel in the anime.jpg
Płeć Mężczyzna
Gatunek Człowiek-Tytan
Status profesjonalny
Przynależność Wojsko Marley
Zawód Wojownik
Status personalny
Krewni Porco Galliard - brat
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 29
Głosy

Marcel Galliard (マルセル・ガリアード, Maruseru Gariādo) był towarzyszem i przyjacielem z dzieciństwa, Reinera Brauna, Bertholdta Hoovera oraz Annie Leonhart. Niewiele wiadomo o jego osobie, poza tym, że był człowiekiem-tytanem oraz, że poświęcił swoje życie, aby uratować Reinera przed pożarciem przez tytana. Nieco później okazało się, że tytanem tym była Ymir, która poprzez pożarcie go przejęła również jego moc. Niewiele wiadomo o formie tytana Marcela, ponieważ umarł nie wykorzystując jej.

Fabuła Edytuj

Kiedy grupa tytanów zaatakowała wieżę w Zamku Utgard, Reiner dowodził resztą nowicjuszy podczas obrony, wnętrza budynku. Kiedy próbował zabarykadować drzwi przed nadchodzącym tytanem, przypomniał sobie moment, w którym został zaatakowany i o mało co nie zabity przez tytana, wiele lat wcześniej. Wtedy to właśnie przed złapaniem przez tytana uchronił go Marcel, który w ostatniej chwili odepchnął go na bok, samemu dając się złapać. Reiner natomiast mógł jedynie bezsilnie przyglądać się jak tytan zamiast niego pożera jego przyjaciela. Z dalszego rozpamiętywania wyrywał go, jednak krzyk Bertholdta, z którym razem odparli próbującego dostać się do wieży tytana, po czym obiecali sobie powrócić do swojej rodzinnej wioski.

Ymir devours Reiner and Bertholdt's friend.jpg

Ymir pożera Marcela

Następnego dnia, po śmierci wszystkich, wyższych rangą żołnierzy, bezbronni zwiadowcy przygotowywali się na swój koniec. Wtedy, jednak Ymir postanowiła ujawnić swój sekret, przekształciła się w tytana i rozpoczęła walkę o uratowanie swoich przyjaciół. Reiner i Berholdt doznali szoku, gdy zdali sobie sprawę, że to Ymir jest tytanem, który przed laty zaatakował ich, a następnie pożarł Marcela.

Po porwaniu Erena i Ymir, gdy Reiner z Bertholdtem zatrzymali się w lesie, Bertholdt wyraził zaniepokojenie co do tego, czy mogą zaufać Ymir i przypomniał Reinerowi, że to ona jest winna śmierci Marcela. Nieco później zapytał ją wprost, czy pamięta kogo pożarła, będąc tytanem. Ymir przeprosiła i odpowiedziała, że nic nie pamięta, a szczególnie tego, kogo dokładnie zjadła. Bertholdt przyjął jej przeprosiny, przyznając, że jest pewien, iż nie chciała celowo nikogo pożerać.

Po ich ucieczce do Dystryktu Shiganshina, Ymir podziękowała Reinerowi i Bertholdtowi za to, że niejako właśnie dzięki nim mogła uwolnić się od swojej formy tytana. Zgodziła się także wrócić wraz z nimi do ich rodzinnej wioski, nawet jeśli oznaczałoby to jej śmierć. Uzasadniła to tym, że gdyby 5 lat wcześniej wyruszyli nie zniszczyć murów, jej "koszmar" trwałby dalej i chciałaby w ten sposób spłacić zaciągnięty, wtedy dług; prawdopodobnie jest to nawiązanie do śmierci Marcela.

Nieco później, Eren przypomniał sobie rozmowę Bertholdta z Ymir, natychmiast ją zapisał, a następnie przekazał Hange Zoë, która niemal od razu wyruszyła podzielić się nimi z generałem Erwinem Smithem. Informacje te zagrażały ich dotychczasowym planom, a także potwierdzały fakt, że tytani mogą absorbować moce osoby, którą pożerają. W ten sposób każdy tytan, który pożre osobę będącą człowiekiem-tytanem, takim jak Marcel uzyskuje możliwość powrotu do ludzkiej formy, a także pełną kontrolę nad przemianą w tytana. Hange wysnuła, wtedy wniosek, że w ten sam sposób "Koordynat" Erena, może przejść do osoby, która go pożre.

Znane ofiary Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W oryginalnej wersji rozdziału 47, nazywany był imieniem "Berwick" (ベリック, Berikku). Jednakże, w tomie nr 12 jego imię zmieniono na "Marcel".

Więcej z Fandomu

Losowa wiki