FANDOM

Marlo Freudenberg
(マルロ・フロイデンベルク, Maruro Furoidenberuku)
Marlo profile image
Płeć Mężczyzna
Urodziny 28 lutego
Wzrost 178 cm
Waga 66 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion Korpus Zwiadowczy
Poprzednia przynależność Herb Żandarmerii Korpus Żandarmerii
104th Trainees Squad Logo 104. Korpus Treningowy
Zawód Zwiadowca
Poprzedni zawód Żołnierz
Kadet
Status personalny
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 23
Głosy
Japoński głos Tomokazu Sugita
Angielski głos Todd Haberkorn

Marlo Freudenberg (マルロ・フロイデンベルク, Maruro Furoidenberuku) był członkiem Korpusu Zwiadowczego. Dawniej należał do Korpusu Żandarmerii stacjonującego w Dystrykcie Stohess. Ukończył szkolenie wojskowe w 104. Korpusie Treningowym, ale nie należał do dywizji południowej, do której należał m. in. Eren. Zginął na polu bitwy, trafiony w głowę kamieniem rzuconym przez Tytana Zwierzęcego.

Wygląd Edytuj

Marlo był młodym, dość wysokim mężczyzną. Miał fryzurę "na grzybka". Jego włosy były czarne, a oczy szare. Gdy był członkiem żandarmerii, nosił standardowy mundur tego korpusu. Później, jako iż wstąpił do Korpusu Zwiadowczego, ubierał się w mundur zwiadowcy. Twarz Marlo zazwyczaj nie ukazywała żadnych emocji, co nadawało mu poważny wygląd.

Osobowość Edytuj

Marlo był bardzo sprawiedliwą i uczciwą osobą. W przeciwieństwie do innych żołnierzy, wstąpił do żandarmerii nie dlatego, by wieść spokojne życie z dala od tytanów, ale by "stać na straży sprawiedliwości i robić to, co jest prawe". Chciał mieć wysokie stanowisko w Korpusie Żandarmerii, by móc zatrzymać kradzież pieniędzy z podatków. Później Marlo przyznał, że wybrał zły oddział i nieoficjalnie wstąpił do Korpusu Zwiadowczego. Był podekscytowany na myśl o zbliżającej się misji odzyskania muru Maria.

Fabuła Edytuj

Boris challenges Marlo

Marlo rozmawia z Borisem

Marlo po raz pierwszy pojawił się jako członek tego samego oddziału żandarmerii co Annie Leonhart, gdy zostali przydzieleni do eskortowania powozu transportującego Erena, w trakcie gdy będzie przejeżdżać przez Dystrykt Stohess. Kiedy Marlo zapytał swojego przełożonego, dlaczego mają towarzyszyć zwiadowcom w przejeździe przez miasto, ten zauważył szansę na wymiganie się od swoich obowiązków i zlecił mu dowództwo w misji. Marlo, sfrustrowany brakiem obowiązków i moralności wyższych rangą oficerów, wyjaśnił innym nowicjuszom swoją motywację do wstąpienia do Korpusu Żandarmerii. Wygłosił długą, górnolotną mowę o tym, że żołnierze żandarmerii nie są lepsi od zwierząt, ale gdy on obejmie dowodzenie, zmieni ich w ludzi, którymi powinni być. To skłoniło Annie do powiedzenia co myśli o ludziach takich jak Marlo; że są rzadko spotykani, ale często respektowani przez większość. Leonhart stwierdziła, że chce by słabi ludzie też byli szanowani. Zasugerowała Marlo, że problem nie leży w osobach tworzących system, ale raczej sam system zarządzania jest problemem.

Później, po walce pomiędzy Tytanem Kobiecym i Erenem w formie tytana, Marlo zakwestionował decyzje swoich przełożonych. Nie znał jeszcze wtedy prawdziwej tożsamości Tytana Kobiecego. 

Jakiś czas później, Marlo z Hitch Dreyse patrolowali las w poszukiwaniu uciekinierów z Korpusu Zwiadowczego, w tym także kapitana Levia Ackermanna. Na początku oboje w dość ironiczny sposób wyrazili zaskoczenie, że zostali partnerami podczas misji. Jednak później tematem ich rozmowy stali się zwiadowcy. Marlo był zaskoczony, że ludzie wierzą, że to właśnie oni zabili cywilów. Hitch skomentowała zniszczenia, które misja zwiadowców spowodowała w Dystrykcie Stohess, obwiniając ich o to, że przez nich musieli zająć się szczątkami poległych. Marlo stwierdził, że Korpus Zwiadowczy złapał tytana - dokonał coś, czego żadna inna dywizja nie byłaby w stanie zrobić. Ich rozmowa została przerwana, gdy spotykali Armina Arlelta, który akurat napełniał miski wodą.

Mikasa and Levi capture Marlo and Hitch

Marlo i Hitch wpadają w pułapkę oddziału Levia

Marlo i Hitch rozkazali mu podnieść ręce, ale Mikasa i Levi wyskoczyli na nich z ukrycia. Kazali im oddać broń, zdjąć mundury i zostawić swój ekwipunek. Kapitan zapytał o ich stanowiska w żandarmerii. Hitch oskarżyła Levia i zwiadowców o śmierć ludzi w Stohess, zadziwiając swoim zuchwałym zachowaniem Marlo. Kiedy obwiniała zwiadowców o śmierć Annie, zarówno ona jak i Marlo, dowiedzieli się, że to właśnie Leonhart jest Tytanem Kobiecym, który spowodował tak wielkie zniszczenia w Stohess, został złapany i nadal żyje. Marlo dał się ponieść emocjom i powiedział Leviowi, iż chce pomóc, ale on odmówił i zlecił Sashy, by zajęła się nimi. Jednak Jean zaoferował, że on to zrobi. Prowadził ich w pewne miejsce, w głąb lasu, zastraszając nożem.
Hitch stands up to Levi

Hitch obwinia Levia o śmierć niewinnych ludzi

Po przybyciu na ograniczoną z jednej strony skalistą ścianą, polanę, Jean ujawnił swój zamiar zabicia ich obojga, gdyż stanowią zagrożenie i nie można im ufać. Dodał również, że to jego własna decyzja, a Levi i inni nie wiedzą o tym. Marlo i Hitch błagali o życie, ale Jean podniósł nóż i szykował się do zasztyletowania ich, jednak potknął się i upuścił nóż. Marlo chwycił narzędzie i powiedział Hitch, żeby uciekała, w tym momencie Jean wstał i zaczął bójkę z Marlo o nóż. Kirschtein ostrzegł go, że ma pistolet, który strzela szybciej niż tnie nóż. Marlo stwierdził, że jest po stronie zwiadowców; wyraził niezadowolenie z dołączenia do żandarmerii i wiarę w to, że to Korpus Zwiadowczy poprowadzi ludzkość do zwycięstwa. Obydwaj przestali walczyć, ale Hitch uderzyła Jeana od tyłu kijem, powalając go na ziemię. Próbowała zaatakować go ponownie, ale Marlo powstrzymał ją, mówiąc, że Jean tylko wystawiał go na próbę i tak naprawdę nigdy nie chciał ich zabić. Zapytał zwiadowcę, dlaczego mu zaufał, na co ten odpowiedział, że przypomina mu osobę, której nienawidzi, odnosząc się do Erena. Marlo pomógł Jeanowi wstać, a on stwierdził, że Freudenberg i Dreyse są godni zaufania i mogą pomóc zwiadowcom.

Marlo is excited to have joined the Survey Corps

Marlo cieszy się z dołączenia do zwiadowców

Później Marlo i Hitch zaprowadzili Levia, Sashę, Jeana, Mikasę i Conny'ego do kompleksu budynków należących do żandarmerii. Kapitan powiedział, że udało się to tylko dzięki Marlo, Hitch i Jeanowi. Grupa skierowała się w stronę zabudowań, stwierdzając, że to ich kolej do ataku.

Na wieść o tym, że naczelnik sił zbrojnych - Darius Zackly przejął władzę, Marlo i Hitch dołączyli do oddziału Levia w świętowaniu. Jednak, dopiero po odzyskaniu Erena Jaegera, Historii Reiss i jej koronacji, Marlo oficjalnie stał się członkiem Korpusu Zwiadowczego; choć Hitch stwierdziła, że jego decyzja jest głupia. Jak wielu zwiadowców, którzy niedawno wstąpili do korpusu, Marlo z optymizmem i entuzjazmem podchodził do spraw przyszłości ludzkości.

Marlowe's Death

Śmierć Marlo

Jakiś czas później, Marlo wziął udział w misji odzyskania Dystryktu Shiganshina. Był pokazany z dwoma innymi żołnierzami i ich końmi, podczas gdy pozostali zwiadowcy używali sprzętu do manewrów przestrzennych, żeby dostać się na szczyt muru. Następnie pojawił się Tytan Zwierzęcy, który rzucił głazem w mur Maria, co spowodowało zawalenie się wejścia do dystryktu, przez co Marlo i inni żołnierze, nie mogli się tam dostać ze swoimi końmi. Potem zaniepokoił go fakt, że ich konie uciekły. Później, wypełniając swój obowiązek żołnierza, ruszył do walki z Tytanem Zwierzęcym. Niestety dosięgnął go jeden z kamieni rzuconych przez tytana. Trafiony w głowę, zginął. W swoich ostatnich chwilach Marlo myślał o Hitch.

Floch remembers his comrades last moments

Floch wspomina ostanie chwile swoich towarzyszy

Gdy Levi, Mikasa i Eren debatowali nad tym czy serum powinien otrzymać Erwin czy Armin, jeden z towarzyszy Marlo - Floch wspomniał Marlo jako jednego z żołnierzy, którzy zginęli pod ostrzałem kamieni Tytana Zwierzęcego. Floch opowiedział o tym, co ich spotkało. Stwierdził, że zgodnie z planem wszyscy zostali zmiażdżeni odłamkami. Dodał również, iż prawdopodobnie żaden z tamtych żołnierzy nie miał czasu, by pomyśleć, jak szlachetnie giną, gdyż pewnie ostatnim, co czuli był po prostu strach.

Umiejętności Edytuj

Umiejętności Marlo nie zostały dokładnie pokazane, ale musiały być one wystarczające dobre, bo Freudenberg dostał się do żandarmerii. Został wysłany jedynie z Hitch, żeby złapać zbuntowanych zwiadowców, co świadczyło o tym, że jego przełożeni polegali na jego zdolnościach.

Statystyki: Marlo Freudenberg
Umiejętności wojenne
8/10
Zwinność
8/10
Strategia
7/10
Praca zespołowa
8/10
Ukryta pasja
9/10

Relacje Edytuj

  • Hitch Dreyse - Marlo nie oczekiwał od Hitch poważnego nastawienia, gdyż zazwyczaj była ona beztroska i żartobliwa względem Marlo. Była też wyjątkowo opiekuńcza wobec Marlo i pokazała, że troszczyła się o niego. Gdy Jean zaatakował Freudenberga, Hitch uderzyła go gałęzią prosto w głowę. W swoich ostatnich chwilach Marlo myślał o Hitch i sam zastanawiał się, dlaczego myślał o niej w takim momencie.
  • Jean Kirschtein - Mimo że nie ukazano głębszej relacji pomiędzy nimi, Jean przyznał, iż Marlo zachowywał się bardzo podobnie do niego. Dzięki podobieństwu całkiem dobrze się dogadywali.

Różnice między mangą, a anime Edytuj

W anime, Marlo widział i skonfrontował wyższych rangą oficerów, którzy zabierali sprzęt do manewrów przestrzennych, by go sprzedać na czarnym rynku. Kiedy zagroził, że doniesie na nich, pobili go. Jednak Annie z Hitch zainterweniowały i oficerowie odpuścili mu. Po tym Marlo przygotowywał się by do nich strzelić, kiedy Annie zaoferowała, że pomoże mu, zmienił zdanie. Zadał jej pytanie, czy "pewien idiota", którego ona zna, zrobiłby to; na co ona odpowiedziała mu, że "być może". W mandze ta scena nie istnieje. Prawdopodobnie została dodana, by pokazać przekonania Marlo w mandze i to, jak bardzo skorumpowany jest Korpus Żandarmerii, ukazując ich bezwstydnie sprzedających sprzęt wojskowy w biały dzień.

Ciekawostki Edytuj

  • Marlo należał do północnej dywizji 104. Korpusu Treningowego, co sugeruje, że pochodził z północnego obszaru wewnątrz murów.