Wikia

Shingekinokyojin Wiki

Mikasa Ackerman

Komentarze57
87stron na
tej wiki
Mikasa Ackerman
(ミカサ・アッカーマン, Mikasa Akkāman)
Mikasa Anime Profile.png
Płeć Kobieta
Wiek 15
Urodziny 10 lutego[1]
Wzrost 170 cm
Waga 68 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Poprzednia przynależność 104. Oddział Kadetów
Zawód Zwiadowca
Poprzedni zawód Kadet
Status personalny
Krewni Pan Ackerman (ojciec, martwy)
Pani Ackerman (matka, martwa)
Eren Jäger (przybrany brat)
Carla Jäger (przybrana matka, martwa)
Grisha Jäger (przybrany ojciec)
Status Aktywna
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Yui Ishikawa

Mikasa Ackerman (ミカサ・アッカーマン Mikasa Akkāman) jest główną bohaterką serii i przyszywaną siostrą Erena. Była członkini 104. Oddziału Kadetów obecnie należąca do Korpusu Zwiadowczego.

Wygląd Edytuj

Mikasa jest dziewczyną średniego wzrostu o szczupłej, wysportowanej sylwetce. Ma czarne, błyszczące włosy sięgające szyi (podczas szkolenia sięgały jej za łopatki, potem je podcięła) oraz duże szare oczy o pustym spojrzeniu. Ma także ładnie zaznaczone wcięcie w talii i średniej wielkości biust. Nieodzownym elementem jej ubioru jest czerwony szalik podarowany przez Erena.

Osobowość Edytuj

Mikasa jest bardziej nieswoja po zabiciu jej rodziców, jednak wciąż kocha i troszczy się o swoich przyjaciół, takich jak Eren czy Armin, widząc ich jako ostatnich z jej rodziny, których nie może stracić. Mikasa ma bardzo silne poczucie dobra i zła, ale zawsze stoi po stronie Erena i jego decyzji. Kiedy powiedział, że jej włosy są za długie, od razu je ścięła, choć ledwie chwilę wcześniej Jean przyznał, że wygląda w nich pięknie. Jedną z wad Mikasy jest to, iż jest dość porywcza: gdy Armin wierzył,  iż Eren jest martwy, ona skoncentrowała się na utrzymaniu wszystkich przy życiu i nie okazała rozpaczy, ani nie poddała się, jak reszta jej kolegów. Jeśli Eren jest w niebezpieczeństwie, Mikasa nie zatrzyma się przed niczym, by go obronić - zależy jej na tym tak bardzo, iż jest gotowa zamordować żołnierzy, którzy chcieli zabić Erena i bezlitośnie atakuje Kobietę Tytana, gdy ta wygrywa z Erenem.

Historia Edytuj

Mikasa i jej matka są ostatnimi przedstawicielami z rasy orientalnej (Azjatów). Przed śmiercią rodziców żyła spokojnie z uprawy pól w obrębie muru Maria. Razem z matką przeszła bolesny rytuał, który umieścił na jej skórze znak jej klanu. Jako, że były ostatnie z klanu, handlarze ludźmi chcieli je sprzedać na czarnym rynku. Jej matkę i ojca zabito, a Mikasę porwano. Eren, syn doktora, uratował Mikasę, jednak jeden handlarz go zaskoczył i zaczął dusić, a Mikasa dzięki wołaniom Erena chwyciła nóż i zabiła napastnika. W tym momencie obudziła się wola walki i doskonałe opanowanie, które pomogły jej w zostaniu zwiadowcą.

FabułaEdytuj

Transformacja Edytuj

Mikasa ukończyła szkolenie jako pierwsza w najlepszej dziesiątce. Wraz z Erenem i Arminem chce wstąpić do Korpusu Zwiadowczego, jednak zaraz po ukończeniu ich szkolenia pojawia się Tytan Olbrzym, tworząc wyrwę w murze w dzielnicy Trost. Mikasa razem z Annie zostaje przydzielona do tylnej straży, ale przed odejściem uprzedza Erena, żeby nie robił nic lekkomyślnego i głupiego. Gdy w pobliżu miejsca ewakuacji pojawiają się Tytani, Mikasa je zabija i gdy zauważa, że ludzie nie mogą się ewakuować przez wielki wóz, który utknął w przejściu, schodzi z dachu i grozi biznesmenowi, którego bagaż uniemożliwia ewakuację. Przestraszony kupiec każe odepchnąć pojazd i pozwala ludziom przejść. Szczęśliwa matka z córką, które były zatrzymane przez zator, dziękują Mikasie, wówczas dziewczyna przypomina sobie swoje dzieciństwo i to, że Eren to jej jedyna rodzina.

Mikasa zm.jpg

Motywacja Mikasy

Gdy skończono ewakuację dzielnicy Trost, Mikasa udaje się do przedniej straży, aby pomóc swoim przyjaciołom. Wszyscy jednak, których spotyka, mają za mało gazu, by przedostać się na mur, a siedziba z zapasami jest oblegana przez Tytanów. Gdy spotyka Armina, dowiaduje się, że Eren i kilka innych osób zostało pożartych przez Tytanów. Mikasa zbiera grupkę osób i wyrusza z nimi, żeby odbić siedzibę z gazem, jednak ze względu na jej ,,nietrzeźwe" myślenie po otrzymaniu wiadomości o rzekomej śmierci Erena, nie zauważa, że kończy jej się gaz i spada. Dopiero wtedy orientuje się, że zbliża się do niej jeden z Tytanów. Mikasa chce się poddać, ale przypomina sobie moment, w którym Eren krzyczy do niej, żeby wstała i walczyła, żeby nie poddawała się bez względu na to w jak beznadziejnej jest sytuacji. Gdy dziewczyna się podnosi i unosi miecz, zza jej pleców ukazuje się czarnowłosy tytan i atakuje jej przeciwnika, rozwalając mu twarz.

Czarnowłosy tytan ignoruje Mikasę i daje Arminowi wystarczająco dużo czasu, by ten wziął dziewczynę na dach. Oglądając czarnowłosego tytana, gdy walczy z innymi z jego gatunku, Armin wymyśla plan, w którym proponuje, żeby zwabić "odmieńca" do siedziby z gazem, aby pomógł wybić Tytanów wokół budynku. Plan okazuje się skuteczny, przez co kadeci dostają się do siedziby, wybijając Tytanów z wnętrza i napełniając zbiorniki z gazem. Wychodząc, przyglądają się czarnowłosemu Tytanowi. Gdy już opada z sił, z jego karku wyłania się Eren. Mikasa szybko zabiera go na mur.

Eren ty.jpg

Eren chroni Mikase i Armina

Dowódca oddziału obawia się, że Eren jest Tytanem i chce wybić gatunek ludzki. Mikasa razem z Arminem próbują bronić przyjaciela, ale żołnierze nie słuchają i decydują się wystrzelić z działa. Eren przywołuje korpus Tytana, chroniąc Mikasę i Armina. Ten ostatni mówi dowódcy, że ma plan jak wykorzystać formę Erena do zatkania dziury w murze. Nikt go nie słucha i dopiero, gdy pokazuje się Dot Pixis, plan Armina zostaje mu przedstawiony.

Gdy misja się zaczyna, Eren zmienia się w Tytana, ale nie poznaje Mikasy i uderza się w twarz, gdy ta próbuje go opanować. Gdy wszyscy myślą, że misja się nie udała, Mikasa każe dalej ochraniać Erena, a on przypomina sobie swój cel. Ostatecznie podnosi kamień i umieszcza go w dziurze. Jednak jest postawiony przed sądem wojskowym, który ma zadecydować, co z nim zrobić. Mikasa stara się mu pomóc, ale jest uznana za mało wiarygodnego świadka ze względu na związki z rodziną Jäger. Dzięki planowi dowódcy Erwina, Eren mimo wszystko zostaje przydzielony do Legii Zwiadowców.

Kobieta Tytan Edytuj

Podczas gdy grupa zwiadowców wyszła poza mury, Mikasę można zauważyć jedynie na początku i mniej więcej na końcu akcji. Pierwszy raz widzimy ją, gdy omawiane są miejsca w formacji. Dopiero po pewnym czasie ujrzymy ją wraz z Sashą na drzewie, gdy wykonuje rozkaz od dowództwa, aby odciągać Tytanów od lasu. Następnie rozmawia m.in. z Arminem oraz Jeanem. Usłyszawszy krzyk Erena udaje się w stronę lasu, aby sprawdzić zaistniałą sytuację. Gdy dociera na miejsce, widzi jak Kobieta Tytan pożera, albo raczej wygryza Erena z ciała tytana. Mikasa zaczyna gonić uciekającego potwora, będąc przekonana, że Eren nadal żyje. Gdy próbuje zabić Kobietę Tytana, o mały włos nie ginie, ponieważ w chwili ciosu w kark wróg próbuje ją strącić ręką. Pojawia się kapitan Levi, łapie Mikasę i odciąga ją kawałek od Tytana, tłumacząc, że jest to konieczne, jeśli chce uratować Erena. Następnie ustalają taktykę - podczas, gdy jedno odciąga uwagę, drugie atakuje. Kiedy Levi atakuje wroga, Mikasa analizuje sytuację stojąc na drzewie i w pewnym momencie zauważa "idealny" moment do zaatakowania. Ignoruje rozkazy Leviego, atakując Tytana, który próbuje ją zabić. Dzięki interwencji kaprala, zarówno Mikasa jak i Eren zostają uratowani, ale sam wybawiciel zostaje kontuzjowany poprzez zwichnięcie kostki, co wywołuje wyrzuty sumienia dziewczyny - mimo że nie lubi Leviego, jest świadoma, że jest najsilniejszym wojownikiem ludzkości i nie może sobie wybaczyć, że z jej winy został ranny.

Wyłom Edytuj

Umiejętności Edytuj

Umiejętności wojenne
10/10
Zwinność
9/10
Strategia
8/10
Praca zespołowa
6/10
Przywiązanie
10/10

RelacjeEdytuj

  • Rodzice - Mikasa dzieliła z rodzicami więź pełną miłości. Podekscytowana chwali się swojej matce własnoręcznie zrobioną haftą, na co kobieta reaguje docenieniem jej umiejętności, przekazując, że w przyszłości przekaże je swoim własnym dzieciom. Cała trójka wiodła razem szczęśliwe życie. Kiedy handlarze ludźmi atakują ich posiadłość i zabijają ojca, matka natychmiastowo staje w obronie Mikasy, próbując dać jej czas na ucieczkę. W mandze, jej matka jest jedną z ostatnich przedstawicieli klanu rasy orientalnej (Azjatów), przy czym zdążyła przekazać Mikasie jego symbol poprzez dość bolesny rytuał.
  • Grisha Yeager - Grisha przygarnął Mikasę niczym swoją własną córkę do rodziny oraz zapewnił jej potrzebną opiekę. Ma on nadzieję na to, że Mikasa zaprzyjaźni się z Erenem.
  • Carla Yeager - Carla przygarnia Mikasę niczym swoją własną córkę do rodziny oraz zapewnia jej potrzebną opiekę. Jako, iż jest cicha i nie tak lekkomyślna jak Eren, Carla ma nadzieję na to, że Mikasa zaopiekuje się nim i będzie nim kierować jak starsza siostra.
  • Eren Yeager - Mikasa uważa Erena za swoją "rodzinę", ponieważ to on uratował ją z rąk porywaczy. Zawsze ma na sobie otrzymany od niego szalik, jako dowód swoich wspomnień z Erenem związanych. Ćwiczy swoją siłę, by móc go chronić i wyciągać z tarapatów. Eren irytuje się, kiedy Mikasa jest zbyt opiekuńcza i prosi ją, by nie traktowała go jak "braciszka".  Mikasa często się przy nim rumieni, np. kiedy Ian nazywa Erena jej "chłopakiem" podczas odbijania Trostu, kiedy Armin zostawia ją samą z nim po walce z Annie, bądź (w ostatnim czasie) kiedy dziękuje Erenowi za wszystko, co dla niej zrobił. Nawet Levi i Jean są zdezorientowani ze względu na jej przywiązanie do Erena.
  • Armin Arlert - Mikasa jest bliską przyjaciółką Armina, głównie z tego powodu, iż zna także Erena. Przyznała, że to Armin ma zdolność do wymyślania najlepszych rozwiązań i strategii w tragicznych sytuacjach. Jest wierna oraz obdarza go głębokim zaufaniem, co widać, kiedy odmawia porzucenia go podczas bitwy o Trost. Zachęca go do większego zaufania wobec siebie, kiedy zaczyna wątpić bądź krytykować swoją osobę. To ona i Eren sprawiają, że Armin staje do zmierzenia się z grupą żołnierzy, w celu przekonania ich, że Eren może się przydać jako wojskowa broń.
  • Annie Leonhart - Ich relacja przedstawia coś na wzór zrozumiałej rywalizacji. Annie nie lubi Mikasy z prostych powodów, polegających na byciu lepszym w walce wręcz. Sprawa pogarsza się, kiedy na jaw wychodzą gierki Annie, a Mikasa nazywa ją otwarcie "Kobietą Tytanem" i rusza do ataku. Mikasa zatrzymuje Annie przed ucieczką poprzez odcięcie jej palców i zrzucenie z muru.
  • Reiner Braun i Bertholt Fubar - Niezbyt wiele wiadomo o ich przyjaźni. Mimo wszystko, Mikasa uświadamia sobie, że zawahała się i nie była w stanie ich zabić po ujawnieniu tożsamości Opancerzonego oraz Kolosalnego Tytana. Jest zawiedziona swoim zachowaniem, twierdząc, że powinna ich od razu wykończyć, ze względu na swoje umiejętności. Kiedy w końcu ich dogania, popada w morderczy szał, co w ostateczności doprowadza nawet do grożenia Ymir i Chriście stojącym pomiędzy nią, a zdrajcami. Nazywa ich "plagą dla ludzkości", dodając, że nie ma powodu ani czasu na przejmowanie się ich życiami i że pozbedzie się ich bez litości. Jej szał zostaje stłumiony przez emocjonalną wypowiedź Bertholta. 
  • Jean Kirstein - Ich relacja ogranicza się jedynie do rywalizacji Jeana i Erena, nie wiadomo także, czy Mikasa faktycznie jest świadoma jego uczuć. Kiedy Jean jest zdenerwowany na Erena za zaatakowanie jej, Mikasa natychmiastowo staje w obronie tego drugiego i jest zła na Kirsteina za ciągłe przesłuchiwania. Nie wiadomo, czy Jean wciąż ukrywa swoje emocje, który powiedział, że nie wszyscy (rzekomo) będą w stanie ślepo poświęcić życie dla Erena jak ona.
  • Levi - Ich relacja rozpoczyna się w negatywny sposób, gdyż Mikasa była świadkiem torturowania przez niego Erena podczas przesłuchania. Poprzysięga, że Levi kiedyś za to "zapłaci", a później wyraża swoje wyrzuty w jego stronę, kiedy Eren zostaje uprowadzony przez Kobietę Tytana po pokonaniu oddziału Leviego. Mimo wszystko, Mikasa obwinia się o poważne zranienie nadziei ludzkości po uratowaniu jej życia. Podczas kontuzji, Levi wielokrotnie oferuje jej rady.
  • Hannes - Mikasa była wdzięczna Hannesowi za uratowanie jej i Erena przed zabiciem przez tytana, który pożarł ich matkę Carlę. Hannes pociesza ją, kiedy po raz kolejny traci swojego przybranego brata, będącego jej jedyną rodziną. Zachęca Mikasę do niepoddawania się. Hannes ratuje ją i Erena z rąk tytana, którego próbuje pokonać. Po powrocie za mury, Mikasa opłakuje go z Erenem i Arminem.

Ciekawostki Edytuj

Images.jpg

Mikasa dostaje szalik od Erena

  • Praktycznie nie rozstaje się ze swoim czerwonym szalikiem, który jest podarunkiem od Erena (dostała go po tym, jak Eren wydostał ją z domu porywaczy).
    • Możliwe, że jest to nawiązanie do czerwonej nici przeznaczenia, mającej łączyć wiecznych towarzyszy lub kochanków.
  • W dzieciństwie zawsze chroniła pozostałą dwójkę chłopców, ale nigdy nie  uświadomiła Erenowi, że to jej, a nie jego, boją się ich napastnicy.
  • Jedynie Eren i Armin są w stanie wywołać w niej głębsze emocje lub mieć na nią wpływ - tak jak w przypadku ścięcia jej włosów.
  • Jest oceniana jako trzecia najbardziej lubiana postać w ankiecie na najbardziej popularnego bohatera.
  • Jej imię pochodzi z malagajskiego i może oznaczać "rozwiązanie, odpowiedź", natomiast nazwisko oznacza w niemieckim "rolnika".
  • "Mikasa" to nazwa statku bojowego używanego przez Japończyków pod koniec XIX wieku.

Cytaty Edytuj

Bitwy i wydarzenia Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. Shingeki no Kyojin Guidebook: OUTSIDE

Nawigacja Edytuj

p - e - d
104. Oddział Kadetów

Szablon:Korpus Zwiadowczy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mikasa Ackerman

  • Czy Mikasa Ackerman będzie tytanem ???

    6 wiadomości
    • Mikasa jest tytanem :) ma geny tytanów lecz jest normalnej postury dlatego jest taka OP :).
    • 88.156.13.14 napisał(a):Mikasa jest tytanem :) ma geny tytanów lecz jest normalnej postury dlatego jest taka OP :). Wcale że ona  Nie jest tytanem.
  • Mikasa tytanem?

    9 wiadomości
    • Spokojnie jeszcze zrobią z tytanów miłe istotki. Niczym Masashi Kkishimoto w Naruto. Nienawidzisz Itachiego przez całe dwa sezony, a w ci...
    • W 21 odc to nie była krew Mikasy tylko Annie ponieważ jak wiemy krew tytanów jak ich ciała wyparowują.A i jakby Mikasa była by tytanem by...

Więcej od Wikii

Losowa wiki