FANDOM

Mikasa Ackermann
(ミカサ・アッカーマン, Mikasa Akkāman)
Mikasa Ackerman character image.png
Płeć Kobieta
Wiek 15 lat (850)
19 lat (854)
Urodziny 10 lutego[1]
Wzrost 170 cm
Waga 68 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion.png Korpus Zwiadowczy
Oddział Specjalny
Poprzednia przynależność 104th Trainees Squad Logo.png 104. Korpus Treningowy
Zawód Zwiadowca
Poprzedni zawód Kadet
Status personalny
Krewni Pan Ackermann - ojciec (martwy)
Pani Ackermann - matka (martwa)
Levi Ackermann - krewny
Kuchel Ackermann - krewna (martwa)
Kenny Ackermann - krewny (martwy)
Dziadek Ackermann - krewny (martwy)
Eren Jaeger - przybrany brat
Carla Jaeger - przybrana matka (martwa)
Grisha Jaeger - przybrany ojciec (martwy)
Status Żywa
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 1
Głosy
Japoński głos Yui Ishikawa
Angielski głos Trina Nishimura
Ten świat jest okrutny... i jednocześnie... taki piękny...

— Mikasa Ackermann (do samej siebie), Atak Tytanów: Rozdział 7

Mikasa Ackermann (ミカサ・アッカーマン, Mikasa Akkāman) jest przybraną siostrą Erena Jaegera i główną postacią żeńską.

Po tym jak biologiczni rodzice zostają zabici, zostaje uratowana przez Erena i żyje z nim, jego ojcem i matką przez około rok, do czasu upadku muru Maria.

Choć pragnie jedynie żyć spokojnym życiem z Erenem, Mikasa podąża za nim aż do wojska - gdzie zostaje najlepszym żołnierzem wśród 104. Korpusu Treningowego - a później do Korpusu Zwiadowczego, aby doglądać i chronić Erena.

Wygląd Edytuj

Mikasa jest dość wysoką, wysportowaną i bardzo muskularną nastolatką, posiadającą czarne, sięgające do policzków włosy. Początkowo miała je nieco dłuższe, lecz ścięła je za sugestią Erena, choć chwilę wcześniej Jean wyznał jej, że wygląda w nich pięknie. Posiada cechy charakterystyczne dla "wschodniej" ludności, takie jak blada cera i spokojne, czarne oczy. Jednakże w anime, kolor jej oczu nie jest spójny i często zmienia się pod wpływem światła i otoczenia, bazując pomiędzy odcieniami szarości a okazjonalnie błękitu. Jej ciało zostało przedstawione jako świetnie wymodelowane, posiadające małą, jeśli nie znikomą ilość tkanki tłuszczowej oraz zarysy mięśni na rękach, nogach i mięśniach brzucha. Mikasa posiada także małą bliznę poniżej prawego oka, którą nabyła poprzez nieudaną i nieumyślną próbę zabicia jej przez Erena w jego formie tytana.

Osobowość Edytuj

Mikasa jest bardziej nieswoja po zabiciu jej rodziców, jednak wciąż kocha i troszczy się o swoich przyjaciół, takich jak Eren czy Armin, widząc ich jako ostatnich z jej rodziny, których nie może stracić. Mikasa ma bardzo silne poczucie dobra i zła, ale zawsze stoi po stronie Erena i jego decyzji. Kiedy powiedział, że jej włosy są za długie, od razu je ścięła, choć ledwie chwilę wcześniej Jean przyznał, że wygląda w nich pięknie. Jedną z wad Mikasy jest to, iż jest dość porywcza: gdy Armin wierzył, iż Eren jest martwy, ona skoncentrowała się na utrzymaniu wszystkich przy życiu i nie okazała rozpaczy, ani nie poddała się, jak reszta jej kolegów. Jeśli Eren jest w niebezpieczeństwie, Mikasa nie zatrzyma się przed niczym, by go obronić - zależy jej na tym tak bardzo, iż jest gotowa zabić żołnierzy, którzy chcieli zabić Erena i bezlitośnie atakuje Annie, gdy ta wygrywa z Erenem.

Historia Edytuj

Mikasa jest dzieckiem, urodzonym z matki pochodzącej ze "wschodu" i białego ojca, członka rodziny Ackermann. Przed śmiercią rodziców, żyła z nimi spokojnie z uprawy pól w obrębie muru Maria. W mandze, Mikasa przeszła bolesny rytuał dokonany przez swoją matkę, która wycięła na jej skórze znak ich klanu, natomiast w anime i powieści, nauczyła się od niej wschodniego stylu hafciarstwa. Ze względu na bycie jedną z ostatnich przedstawicieli swojej rasy, stanowiła ona wysoką wartość dla handlarzy ludźmi, którzy zabili jej rodziców, a następnie usiłowali porwać i sprzedać ją jako niewolnicę dla ludzi w Stolicy, gdy miała zaledwie dziewięć lat.
Images.jpg

Mikasa dostaje szalik od Erena

Została uratowana przez Erena, który przechytrzył i zabił dwóch porywaczy. Jednak został zaskoczony przez trzeciego, który powalił chłopca i zaczął go dusić. Eren desperacko zaczął przekonywać Mikasę, że jeżeli chce wygrać musi walczyć. Choć z początku była przerażona, ostatecznie zrozumiała, że "ten świat jest okrutnym i bezlitosnym miejscem", likwidując porywacza, który zamierzał zabić Erena. Gdy na miejsce przybył ojciec chłopca wraz z członkami Korpusu Żandarmerii, otrzymała szalik, podarowany przez Erena i została przygarnięta do jego rodziny. To wydarzenie obudziło w niej instynkty walki i doskonałe opanowanie, które później pomogą jej w zostaniu potężnym żołnierzem. Żyła z rodziną Erena w Dystrykcie Shingashina muru Maria, dopóki nie został on zniszczony przez Tytana Kolosalnego.

Fabuła Edytuj

Mikasa budzi ze snu Erena Jaegera mówiąc, żeby się śpieszyli, bo zaraz się ściemni. Ten się ją pyta, czy jej włosy są dłuższe, a ta w odpowiedzi się odwraca i mówi, że tyle spał, że teraz gada od rzeczy. Po jego słowach o śnie, Mikasa zauważa cieknące łzy po jego policzku. Następnie będąc w mieście przysięga, że nikomu nie powie o jego łzach. Hannes zbliżywszy pyta się Erena, czy Mikasa się na niego wściekła i proponuje im wspólne wypicie alkoholu. Mikasa przyglądała się Erenowi, który z krzykiem pytał się, jak się obronią, gdy tytani przebiją się przez mury. Jakiś czas po rozmowie Erena z Hannesem, Mikasa prosi, by zapomniał o dołączeniu do wwiadowców. Ten z krzykiem się pyta, czy ona również chce się z nich naśmiewać. Usłyszawszy alarm ogłaszający powrót Zwiadowców Eren chwyta Mikasę i biegną razem. Stojąc na skrzynkach, przyglądają się ocalałym i rozpaczy matki nad straconym synem. Eren krzywdzi cywila źle mówiącego o nich, przez co Mikasa musiała go odciągnąć od tłumu ludzi. Następnie są w domu gdzie ojciec Erena i jego matka się z nimi witają.

Mikasa obwieszcza przy nich, że Eren zamierza dołączyć się do Zwiadowców, a jego matka zaczyna krzyczeć. Ojciec Erena pyta się o powód. Po jego odpowiedzi wstaje od stołu i odchodzi, mówiąc, że statek zaraz przybędzie. Chwilę potem stoi na zewnątrz obok machającego Erena. Po ostrej uwadze Erena, Carla prosi młodą Mikasę by chroniła go, gdyż ma tendencję do wchodzenia w konflikty. Pojawia się chwilę przed bójką Erena z oprawcami swojego przyjaciela, Armina. Zapał oprawców ostyga, gdy przed nimi pojawia się Mikasa i uciekają w popłochu. Będąc nad rzeką Mikasa wtrąca się do ich rozmowy. Pogawędkę przerywa im trzęsienie ziemi. Zaintrygowane dzieciaki wychodzą na ulice miasta. Patrzą na wielki dym, z którego wychodzi Tytan Kolosalny i widzą, jak niszczy mur kopnięciem.

Z niedowierzaniem patrzą na dziurę w murze. Gdy inni uciekają, biegnie za biegnącym Erenem. Docierają do ruin swojego domu i próbują uratować Carlę. Matka Erena prosi, by przestali i zaczęli uciekać, gdyż ma zmiażdżone nogi i nie ucieknie. Tytan Uśmiechnięty zaczyna kroczyć w ich kierunku. Na pomoc przybiega Hannes. Carla ze łzami prosi, żeby nie rozpoczynał walki z tytanem i uratował Erena oraz Mikasę. Mikasa odwróciła wzrok, gdy tytan chwycił matkę Erena. Po łzawych wyjaśnieniach przyjaciel rodziny wstaje i chwyta młodzieńców, prowadząc do kolejnej bramy. Następnie widzimy ją na odpływającym statku, gdzie patrzy na Erena, który ze wściekłości się podnosi.

Po zniszczeniu muru Maria przez Tytana Kolosalnego, zapada rozpaczliwa decyzja rządu, żeby uratować mur, rozkazują przybyłym odebrać mur. Przynosi to tylko więcej ofiar. Skłania to Mikasę, Erena i Armina, żeby dołączyć do 104. korpusu treningowego. Podczas ich treningu, Mikasa pomaga Erenowi jak może w opanowaniu sprzętu do manewrów przestrzennych. Udaje im się przejść testy kwalifikacyjne, przez co Mikasa szybko powiększa swoje umiejętności zostając przy tym jednym z najlepszych żołnierzy w historii wojska. Pewnego razu, pyta się Annie Leonhart, kadetkę z niebywałymi umiejętnościami, żeby nauczyła ją techniki samoobrony, którą nauczyła wcześniej Erena, zakładając się przy tym kto jest najsilniejszy w 104. korpusie treningowym. Po ukończeniu nauki w korpusie, zajmuje pierwsze miejsce.

Przed podaniem zgłoszenia Korpusu Zwiadowczemu, żeby pilnować Erena, Tytan Kolosalny pojawia się i niszczy mur. Ku jej przerażeniu, Mikasa jest przypisana do tylnej straży, by pomóc w odpieraniu tytanów umożliwiając przy tym cywilom ucieczkę. Obiecuje Erenowi nie robić nic lekkomyślnego. Później, gdy odmieniec zbliża się do cywilów, Mikasa zabija go, ratując przy tym wszystkich. Potem zauważa powód dlaczego nie zdążyli jeszcze uciec. Mówi biznesmenowi żeby ruszył swój wózek, żeby reszta mogła uciec, ale kiedy odmawia, Mikasa grozi mu, co go przeraża. Widząc matkę i córkę ukazujące wdzięczność za ich uratowanie, Mikasa wraca myślami kiedy żyła z rodzicami i zdaje sobie sprawę, że Eren to jej ostatnia rodzina. Po ukończonej ewakuacji cywili, Mikasa ruszyła do przodu, by wspomóc jej towarzyszy. Jednakże niektórzy mają mało gazu, przez co zmniejsza się przy tym szansa na uratowanie pozostałych. Po usłyszeniu od Armina o rzekomej śmierci Erena, Mikasa przegrupowuje ocalałych i mówi, że pomogą zabarykadowanym. Ze względu na jej rozpacz, walczy irracjonalnie nie zdając sobie przy tym o małej ilości gazu. Kiedy dwa tytany otaczają ją, rozważa poddanie się przypominając sobie czas spędzony z Erenem i kiedy ją uratował.

Kiedy Mikasa wstaje, żeby zabić tytana, który jest naprzeciwko niej, inny tytan ratuje ją. Ignorując ją, daje czas Arminowi na uratowanie jej. Gdy patrzą na dalsze działania dziwnego tytana, wymyślają plan, żeby zaciągnąć go do centrali. Mikasa i Armin dzięki jego pomocy uzupełniają gaz. Gdy tytan opada z sił po walce z tytanami, z jego karku wyłania się Eren. Mikasa szybko zabiera go na mur. Jednakże Jean wraz z Annie, Reinerem i Bertholdtem przez rozkaz oficerów pod dowództwem Kittsa Wellmana traktują to jako coś sekretnego. Wydarzenie te powoduje, że Mikasa i jej przyjaciele są oskarżeni o zdradę i otoczeni przez ludzi Wellmana. Próbuje obronić Erena wyciągając miecze grożąc zabiciem tym, którzy chcą go zranić, ale będąc świadkiem jak Eren w formie tytana konfrontuje się z pozostałymi tytanami, Wellman każe strzelić w nich armatą mimo, że mówiła mu, że jest człowiekiem. Eren używa swej mocy, by ich obronić próbując przy tym wymyślić plan. Proponuje, by próbowali uciec albo żeby Armin próbował przekonać żołnierzy, pozostawiając mu wybór. Armin próbuje jak najlepiej przekonać żołnierzy o tym, że zdolności Erena mogą pomóc ocalić ludzkość, ale Kitts jest zbyt przestraszony. Zostają uratowani przez Dotta Pyxisa.

Zostają wysłani, żeby Eren mógł przenieść głaz zatykając przy tym zniszczoną bramę. Misja się rozpoczyna i Eren zamienia się w tytana, lecz traci kontrolę, atakując ją przy tym. Elitarny zespół, prowadzony przez Iana Dietricha, Rico Brzenską i Mitabiego Jarnacha, wyznaczony do do ochrony Erena debatuje nad tym, co dalej zrobić. Mikasa z każdą chwilą ma większą ochotę na zaatakowanie ich, dopóki Ian nie nakazuje im dalszej obrony Erena. Dzięki interwencji Armina, Eren opanowuje się i zatyka dziurę w bramie. W pewnym momencie zostają uratowani przez Levia, który zabija tytanów naprzeciwko nich.

Kiedy bitwa o dystrykt Trost jest zakończona, Eren jest zabrany przed sąd, który zadecyduje o jego losie. Pomimo wszelkich starań Mikasy, żeby go ochronić, jest zmuszona zeznawać przeciwko niemu. Widzi również, jak Levi brutalnie sprowadza Erena do porządku. Jakiś czas później, Mikasa i pozostali dostają swoje sprzęty do manewrów przestrzennych, aby dowiedzieć się, kto zabił dwójkę schwytanych tytanów. Później, Generał Erwin Smith prowadzi rekrutacje do Korpusu Zwiadowczego, do którego dochodzi Mikasa. Jest widziana podczas 57. ekspedycji. Chwilę po tym jak opuścili mury, pojawia się Tytan Kobiecy, który sieje chaos. Ostatecznie docierają do lasu, gdzie Mikasa stacjonuje na jego obrzeżach, upewniając się przy tym, że tytani nie wejdą do lasu.

Wyrusza do Erena, kiedy słyszy jego ryk w formie tytana. Dochodząc do lokacji gdzie jest Eren, widzi jak Tytan Kobiecy pożera jego ciało. Po przezwyciężeniu początkowego szoku, Mikasa szarżuje na nią próbując uratować Erena. Niemniej jednak nie jest w stanie nic zrobić, dopóki nie pomaga jej Levi. Udaje im się odzyskać Erena wracając przy tym do reszty. Po klęsce Korpusu Zwiadowczego, Arminowi udaje się przekonać Annie, żeby pomogła im zbierać dowody, że mury nie są wystarczająco wytrzymałe. W tym czasie, Mikasa mówi o słabej postawie Korpusu Żandarmerii. Wyciąga miecz mając dość gierek i wymówek Annie. Dowiaduje się, że Eren w formie tytana nie jest w stanie sam pokonać Annie. Będąc najsilniejszym i najpewniejszym żołnierzem, postanawia podjąć z nią walkę. Pomimo słów Hange Zoë, żeby się nie wtrącała, Mikasie udaje się dogonić Annie, gdy ta próbowała wspinała się po murze. Przecina jej palce sprawiając, że zdrajczyni spada na ziemię. Po zakończonej potyczce, Mikasa zauważa w murze głowę tytana. Mikasa zdaje sobie sprawę, że tytan żyje, lecz nie jest w stanie się ruszać. Mikasę następnie widzimy, jak siedzi przy łóżku Erena.

Umiejętności Edytuj

Sprzęt do manewrów przestrzennych Edytuj

W czasach treningu, Keith zauważył, że wyniki Mikasy są wzorowe w każdym możliwym przedmiocie oraz, że jest prawdziwym geniuszem. W połączeniu z jej genialnymi zdolnościami i użytkowaniem sprzętu do manewrów przestrzennych, może używać swoich ostrzy tak, aby z łatwością pokonać tytanów z zawrotną szybkością i skutecznością. To doprowadziło ją do bycia określaną jako militarny geniusz wiele razy oraz "wartą tysiąca zwykłych żołnierzy". Z tak ogromnym talentem połączonym z jej własną i niezwykłą wolą, stanowi zabójczą siłę przeciwko tytanom, rzadko widzianą wśród żołnierzy, rekrutów czy weteranów. Zostało to potwierdzone, gdy udało jej się pokonać Annie w jej formie tytana, która poprzednio zabiła wielu doświadczonych weteranów z łatwością i przeżyła.

Umiejętności walki i siła Edytuj

Ze względu na potrzebę ochrony swojego przybranego brata, który często sprawiał kłopoty, Mikasa udoskonaliła się pod względem walki i stała się utalentowanym wojownikiem w bardzo młodym wieku, często z łatwością rzucając chłopcami będącymi większymi od niej, budując swoją reputację. Przykładowo, gdy Armin był gnębiony i Eren przybiegł mu na ratunek, chłopcy byli przygotowani, aby pobić również i jego, lecz gdy dostrzegli Mikasę biegnącą tuż za nim, natychmiast zaczęli uciekać, choć mieli oni przewagę liczbową. Jest wystarczająco silna, aby podnieść Erena z ziemi bez większego wysiłku oraz z łatwością nieść w ręku Grzmiącą Włócznię.

Statystyki: Mikasa Ackermann
Umiejętności wojenne
10/10
Zwinność
9/10
Strategia
8/10
Praca zespołowa
6/10
Miłość do rodziny
10/10

Przebudzona Moc Edytuj

Jako członkini rodziny Ackermann, Mikasa "przebudziła" drzemiącą w sobie moc we wcześniejszym etapie swojego życia, co Levi opisał jako "tajemniczą, eksplodującą siłę pochodzącą z wnętrza, dzięki której ciało samo wie co ma dalej robić". Jako potomkini rodziny Ackermann i "rasy wschodniej", Mikasa jest także w stanie unikać manipulacji pamięci.

Znane ofiary Edytuj

Nieudane próby Edytuj

Relacje Edytuj

  • Eren Jaeger - Mikasa uważa Erena za swoją "rodzinę", odkąd została przygarnięta do jego domu po śmierci rodziców. Nie rozstaje się z podarowanym przez niego szalikiem od momentu, gdy Eren po raz pierwszy zawiązał go wokół jej szyi, aby ją uspokoić, po tym jak dziewczynka utraciła całą swoją nadzieję. Wraz uratowaniem jej życia przez chłopca i z zaakceptowaniem jej w nowym domu, Eren stał się dla niej głównym źródłem siły i otuchy i kiedy myślała, że umarł, również była o krok od odebrania sobie życia, lecz postanowiła żyć, aby o nim pamiętać. Popadła w rozpacz, gdy Eren został porwany, obwijając szalikiem swoją twarz, aby ukryć swój smutek. Jako iż, Eren jest jedyną rodziną jaka jej pozostała, Mikasa jest w stanie posunąć się do wszelkich środków, aby zapewnić mu bezpieczeństwo i przysięga podążać za nim każdą, możliwą ścieżką, którą on obierze, twierdząc, że jest to jej jedyne życzenie. To często prowadzi do irytacji ze strony Erena, gdy Mikasa staje się zbyt nadopiekuńcza i prosi ją, aby nie traktowała go jak "młodszego braciszka".  Ze względu na jej duże oddanie, kilka postaci od Iana, Jeana, aż po nawet Levia jest zmieszana naturą ich relacji. Co ciekawe, Mikasa rumieni się jedynie wtedy, gdy Eren zostaje wspomniany, np. gdy Ian pomyłkowo nazwał Erena jej chłopakiem podczas odbijania Trostu, gdy Armin zostawił ją samą z nim po walce z Annie, bądź kiedy myślała, że umrze i podziękowała Erenowi za wszystko, co dla niej zrobił.
  • Armin Arlelt - Mikasa jest bardzo bliską przyjaciółką Armina. W dzieciństwie, często pomagała mu i Erenowi odpierać ataki starszych chłopców, którzy im dokuczali. Mikasa rozpoznała zdolności Armina do wymyślania najlepszych rozwiązań i strategii w tragicznych sytuacjach. Jest wierna oraz obdarza go głębokim zaufaniem, co widać, kiedy odmawia porzucenia go na pewną śmierć podczas bitwy o Trost. Zachęca go do większej wiary w siebie, gdy ten zaczyna wątpić bądź krytykować swoją osobę. Jej wiara oraz Erena były odpowiedzialne za jego wzrost pewności siebie w momencie, gdy postanowił zmierzyć się z grupą wrogo nastawionych żołnierzy, w celu przekonania ich, że Eren może się przydać jako wojskowa broń. Dodatkowo, gdy Armin zmarł z powodu spalenia się żywcem, wydawała się zrozpaczona, ponieważ Levi nie chciał podać mu serum, co dowodzi jej troskę nad jego dobrostanem.
  • Annie Leonhart - Ich relacja przedstawiała się na pewien wzór domyślnej rywalizacji. Ich uraza względem siebie pogłębiła się, gdy wyszło na jaw, że Annie jest Tytanem Kobiecym, odpowiedzialnym za śmierć wielu żołnierzy oraz próbującym porwać Erena. Sprawy posunęły się daleko, gdy Mikasa zaczęła mieć dość gierek Annie, otwarcie nazywając ją "Tytanem Kobiecym", który ich zaatakował. Po tej demaskacji, Mikasa zatrzymała Annie przed ucieczką poprzez odcięcie jej palców, powodując jej upadek z muru.
  • Reiner Braun i Bertholdt Hoover - Niezbyt wiele wiadomo o ich przyjaźni. Mimo wszystko, Mikasa uświadamia sobie, że zawahała się i nie była w stanie ich zabić po ujawnieniu tożsamości Opancerzonego oraz Kolosalnego Tytana. Jest zawiedziona swoim zachowaniem, twierdząc, że powinna ich od razu wykończyć, ze względu na swoje umiejętności. Kiedy w końcu ich dogania, popada w morderczy szał, co w ostateczności doprowadza nawet do grożenia Ymir i Chriście stojącym pomiędzy nią, a zdrajcami. Nazywa ich "plagą dla ludzkości", dodając, że nie ma powodu ani czasu na przejmowanie się ich życiami i że pozbędzie się ich bez litości. Jej szał zostaje stłumiony przez emocjonalną wypowiedź Bertholdta.
  • Jean Kirschtein - Ich relacja ogranicza się jedynie do rywalizacji Jeana i Erena, nie wiadomo także, czy Mikasa faktycznie jest świadoma jego uczuć. Kiedy Jean jest zdenerwowany na Erena za zaatakowanie jej, Mikasa natychmiastowo staje w obronie tego drugiego i jest zła na Kirschteina za ciągłe przesłuchiwania. Zostało ujawnione, iż Jean nadal żywi do niej uczucia, co dowodzi jego utrata spokoju, gdy ujrzał jak tytan ją chwycił i zaatakował go ze wściekłością, aby ją uratować.
  • Levi Ackermann - Ich relacja rozpoczęła się w negatywny sposób, gdyż Mikasa była świadkiem torturowania przez niego Erena podczas przesłuchania. Poprzysięgała, że Levi kiedyś za to "zapłaci", a później wyraziła swoje wyrzuty w jego stronę, gdy Eren został uprowadzony przez Tytana Kobiecego po pokonaniu oddziału Levia. Mimo wszystko, Mikasa obwiniała się o poważne zranienie nadziei ludzkości po uratowaniu jej życia. Podczas kontuzji, Levi wielokrotnie oferował jej rady. Obecnie nie wiadomo, czy nadal żywi do niego urazę, aczkolwiek zaakceptowała jego przywództwo. Oboje dzielą nazwisko Ackermann, lecz ich dokładne pokrewieństwo jest nieznane.
  • Grisha Jaeger - Przygarnął Mikasę niczym swoją własną córkę do rodziny oraz zapewnił jej potrzebną opiekę. Ma on nadzieję na to, że Mikasa zaprzyjaźni się z Erenem.
  • Carla Jaeger - Carla przygarnia Mikasę niczym swoją własną córkę do rodziny oraz zapewnia jej potrzebną opiekę. Jako, iż jest cicha i nie tak lekkomyślna jak Eren, Carla ma nadzieję na to, że Mikasa zaopiekuje się nim i będzie nim kierować jak starsza siostra.
  • Hannes - Mikasa była wdzięczna Hannesowi za uratowanie jej i Erena przed zabiciem przez tytana, który pożarł ich matkę Carlę. Hannes pociesza ją, kiedy po raz kolejny traci swojego przybranego brata, będącego jej jedyną rodziną. Zachęca Mikasę do niepoddawania się. Hannes ratuje ją i Erena z rąk tytana, którego próbuje pokonać. Po powrocie za mury, Mikasa opłakuje go z Erenem i Arminem.
  • Pan i pani Ackermann - Mikasa dzieliła więź pełną miłości ze swoimi biologicznymi rodzicami i była szczęśliwa żyjąc wraz z nimi prostym życiem. Ze względu na bycie jedną z ostatnich przedstawicieli "rasy wschodniej", pani Ackermann przekazała Mikasie znak ich klanu, poprzez nacięcie go na skórze jej prawego nadgarstka. Pochwaliła swoją córkę za otrzymanie symbolu bez uronienia choćby jednej łzy i zachęciła ją, aby w przyszłości przekazała go również swoim dzieciom. Pan Ackermann był dobrym ojcem dla Mikasy i dobrze się czuła w jego towarzystwie. Nie wstydziła się pytać obu rodziców o rzeczy, których nie wiedziała i bardzo im ufała. W dniu, w którym trójka porywaczy zabiła jej rodziców na jej oczach, sprawił, że Mikasa straciła całą swoją nadzieję, wierząc, iż świat stanie się oziębłym miejscem, dopóki ojciec Erena nie zdecydował się ją adoptować.

Ciekawostki Edytuj

  • Mikasa zajęła trzecie miejsce w rankingu popularności.
  • Według Isayamy, Mikasa nie zakłada swojego szalika jedynie wtedy, gdy na dworze jest zbyt gorąco.
  • Jej imię posiada wiele znaczeń w kulturze japońskiej:
    • "Mikasa" to nazwa statku bojowego używanego przez Japończyków na początku XX wieku.
    • Góra Mikasa w mieście Nara w Japonii. Organizowany jest tam festiwal, który obejmuje palenie wysuszonej trawy na górze.
    • Dom księcia Mikasa, członka gałęzi imperialnej rodziny w Japonii.
  • Jej nazwisko oznacza w języku niemieckim "rolnika".
  • Mikasa praktycznie nie rozstaje się ze swoim czerwonym szalikiem, który jest podarunkiem od Erena. Możliwe, że jest to nawiązanie do czerwonej nici przeznaczenia, mającej łączyć wiecznych towarzyszy lub kochanków.
  • W dzieciństwie zawsze chroniła pozostałą dwójkę chłopców, ale nigdy nie uświadomiła Erenowi, że to jej, a nie jego, boją się ich napastnicy.
  • W odcinku Simpsonów "Treehouse of Horror XXV", zostaje ukazane kilka innych wersji rodziny. A wersji anime, każdy członek posiadał kostium specyficznej postaci z anime. Lisa została ukazana jako Mikasa z jej tradycyjną fryzurą i strojem wojennym, używając sprzętu do manewru przestrzennego.

Cytaty Edytuj

Tak się składa, że moją specjalnością jest krojenie mięsa. Jeżeli zajdzie taka konieczność, bardzo chętnie zademonstruję moje umiejętności, więc jeśli ktoś z państwa jest chętny, by doświadczyć ich na własnej skórze, bardzo proszę o wystąpienie.

(do żołnierzy z Korpusu Stacjonarnego) Atak Tytanów: Rozdział 10

To bezwzględny, okrutny świat... i tylko zwycięzcy... mają szansę w nim przeżyć.

(do samej siebie) Atak Tytanów: Rozdział 6

Uspokój się. To nie czas na użalanie się nad sobą.

(do Armina) Atak Tytanów: Rozdział 7

Jestem silna... najsilniejsza z was wszystkich...! Wiem, że dam radę... pokonać tych wszystkich tytanów, choćby i w pojedynkę...! A wy... wy jesteście bandą tchórzy... i nieudaczników...! Żal mi was! Więc stójcie sobie tutaj... i patrzcie... skoro na nic więcej was nie stać...!

(do żołnierzy z 104. Korpusu Treningowego) Atak Tytanów: Rozdział 7

Dosyć. Nie mogę już dłużej tego słuchać. To nie ma sensu. Potnę cię na kawałeczki ponownie... Tytanie Kobiecy.

(do Annie) Atak Tytanów: Rozdział 31

Bitwy i wydarzenia Edytuj

Odniesienia Edytuj

  1. Shingeki no Kyojin Guidebook: OUTSIDE

Nawigacja Edytuj

p - e - d
104. Oddział Kadetów

Szablon:Korpus Zwiadowczy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mikasa Ackermann

Więcej z Fandomu

Losowa wiki