FANDOM

Walls.png

Mury

Mury (壁, Kabe) znajdują się na wyspie Paradis. Powstały ponad sto lat temu. Otaczają terytorium, na które wraz ze swoimi ludźmi uciekł Król Fritz, by chronić ich przed tytanami, którzy zajmują resztę wyspy. Mury te mierzą do około 50 metrów wysokości, a także sięgają na długość czterech lub pięciu ludzi w głąb ziemi. Świadczyć może o tym odkrycie pewnego górnika z dwudziestoletnim doświadczeniem, który próbował wykopać drogę pod murem Rose, celem dotarcia do muru Sina. Odkrył on, że grunt pod nimi został wykonany z tego samego materiału co mury. Zdaje się to sugerować, że całe terytorium ludzkości zostało otoczone także pod ziemią. Mówi się również, że same mury są twarde niczym skalne podłoże. Jednakże Tytan Kobiecy był w stanie go uszkodzić wspinając się po nim, Tytan Zwierzęcy natomiast był w stanie wyrwać kawałki muru Rose i rzucać nimi.

Na szczycie murów wyłożono mobilne działa, które umożliwiają ostrzeliwanie zbliżających się tytanów. Nie są one zbyt efektywne z uwagi na charakterystyczną dla tytanów zdolność regenerowania się, pozwalają, jednak czasowo spowolnić nadchodzącego wroga. Jako, że mury są zbyt długie, aby skutecznie strzec je w całości, postanowiono ograniczyć liczbę potencjalnych celów budując dystrykty. Dzięki temu udało się zminimalizować nakłady ludzkie, potrzebne do chronienia murów w newralgicznych miejscach. Minusem tego rozwiązania jest to, że w dystryktach musi mieszkać ktoś, kto de facto pełnić będzie rolę "przynęty" dla tytanów. Ponieważ stacjonuje tam znaczna liczba wojskowych, mieszkańcy dystryktów mogą liczyć na spore profity natury ekonomicznej, jednak ryzyko jest tak wielkie, że bardzo niewielu ludzi odważa się je podjąć. Dlatego też rząd królewski jak tylko może zachęca wszystkich do zamieszkania w takich "zewnętrznych" dystryktach, czcząc ich jako "najodważniejszych wojowników ludzkości".

The Wall Titan.png

Tytan wewnątrz muru Sina

Bardzo niewielu ludzi wie o tytanach wewnątrz murów, lub też, że zostały one stworzone z tytanów. Korpus Zwiadowczy dowiedział się o ich istnieniu, kiedy Tytan Kobiecy uszkodził powierzchnię muru odsłaniając twarz ogromnego tytana. Pastor Nick- czołowy członek kultu, który uznaje mury za świętość, wiedział o tytanach wewnątrz muru, ale nie chciał ujawnić nic więcej w czasie przesłuchiwania go przez Hange Zoë. Nie wiadomo także jak powszechna jest ta wiedza wśród pozostałych członków kultu murów.

Dystans od muru Maria do muru Rose wynosi około 100 km, odległość od muru Rose do muru Sina około 130 km, natomiast promień muru Sina ma około 250 km. Gdyby przyjąć, że mury te są idealnymi kręgami, to całkowity obszar wewnątrz ścian wyniósłby 723 823 km², czyli mniej więcej dwa razy więcej, niż rzeczywisty obszar współczesnych Niemiec.

Nazwa Opis Znane Dystrykty Symbol
Mur Maria
Mur Maria jest najbardziej zewnętrznym ze wszystkich murów królestwa ludzi. Podobnie jak pozostałe mury, mur Maria mierzy około 50 metrów wysokości. Odległość między murem Maria, a murem Rose wynosi około 100 km. Pięć lat temu, po niemal stu latach pokoju, mur ten został przełamany przez Tytana Kolosalnego oraz Tytana Opancerzonego, w wyniku czego całe terytorium za murem zostało utracone na rzecz tytanów.
Dystrykt Shiganshina (południe)
Wall Maria.png
Mur Rose
Mur Rose jest drugim zewnętrznym murem, po murze Maria. Dystans między murem Rose, a murem Maria wynosi 100 km, a dystans między murem Rose, a murem Sina 130 km. Został naruszony przez Tytana Kolosalnego, po pięciu latach od przełamania muru Maria. Wyłom w murze został jednak zakryty głazem dzięki pomocy Erena Jaegera. Kiedy na terytorium, wewnątrz muru pojawili się tytani, podejrzewano, że doszło do ponownego naruszenia.

Dystrykt Utopia (północ)
Dystrykt Calaneth (wschód)
Dystrykt Trost (południe)
Dystrykt Klorva (zachód)

Rose.png
Mur Sina
Mur Sina jest najbardziej wewnętrznym murem chroniącym królestwo. Jest miejscem rezydowania monarchy oraz wielu innych, ważnych obywateli. Jego promień wynosi 250 km. Odległość między murem Sina, a murem Rose wynosi około 130 km. Miasto wewnątrz muru Sina jest chronione przez żandarmerię podległą bezpośrednio królowi.
Dystrykt Olbd (północ)
Dystrykt Stohess (wschód)
Dystrykt Ermiha (południe)
Dystrykt Yarckel (zachód)
Mitras (wewnątrz)
Podziemia
Sina.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki