FANDOM

Nanaba
(ナナバ, Nanaba)
Nanaba character picture
Płeć Kobieta
Urodziny 30 czerwca
Wzrost 172 cm
Waga 59 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Przynależność Scouting Legion Korpus Zwiadowczy
Zawód Zwiadowca
Status personalny
Status Martwa
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 18
Głosy
Japoński głos Asami Shimoda
Angielski głos Lydia Mackay

Nanaba (ナナバ, Nanaba) była weteranem Korpusu Zwiadowczego.

Wygląd Edytuj

Nanaba miała krótkie, blond włosy rozdzielone przedziałkiem na środku. Fryzura i kształt twarzy czyniły jej wygląd nieco androgenicznym. Kiedy nie walczyła, jej niebieskie oczy stawały się wyciszone i spokojne. Zazwyczaj ubrana była w standardowy, wojskowy mundur, zaś na czas ekspedycji zakładała także typową dla zwiadowców zieloną pelerynę.

Osobowość Edytuj

Nanaba była dosyć cichą i niezbyt rozmowną osobą. W obliczu perspektywy przełamania muru Rose, początkowo wpadła w rozpacz. Szybko, jednak odzyskała determinację oraz panowanie nad sobą. Nanaba dała się poznać jako osoba lojalna i opiekuńcza względem towarzyszy broni. Bez wahania ryzykowała życiem, broniąc wraz ze swymi kolegami z oddziału, podległych im młodszych rekrutów.

Fabuła Edytuj

Nanaba pojawiła się po raz pierwszy podczas 57. ekspedycji za mury, jako dowódca oddziału, którego członkiem była m.in. Christa Lenz. Podczas warty na skraju lasu olbrzymich drzew, Christę zaniepokoili tytani, którzy zaczęli wspinać się na obsadzone przez zwiadowców drzewa. Nanaba z typowym dla siebie spokojem odpowiedziała jej, że z pomocą ich sprzętu do manewrów przestrzennych mogą wspiąć się wyżej i wszystko będzie w porządku. Kiedy przenieśli się na inną gałąź, zapewniła zmartwioną Christę, że wystarczy tylko, aby wszyscy wytrzymali jeszcze trochę dłużej. Prawdopodobnie miała tu na myśli moment, w którym uda się schwytać Tytana Kobiecego.

Nieco później była jednym z kilku żołnierzy (obok Gelgara, Henninga, Lynne i Thomy), zebranymi przez Miche Zachariusa do nadzorowania potencjalnie niegodnych zaufania członków korpusu. Wszystkich podejrzanych zabrano w pobliże zewnętrznej strony muru Sina i rozbrojono, z obawy na to, że któreś z nich mogło być wspólnikiem Annie Leonhart.

Nanaba escapes with the soldiers

Nanaba ucieka wraz z innymi żołnierzami po zauważeniu tytanów

Zanim jednak rozpoczęto dochodzenie, niespodziewanie zauważono tytanów w obrębie muru Rose. Nanaba na krótko doznała szoku obawiając się, że ludzkość czeka zagłada. Miche przywrócił jej, jednak determinację stwierdzając, że ludzkość nie przegra tak długo, dopóki nie przestanie walczyć. Po tych słowach Miche rozkazał grupie podzielić się na cztery oddziały, które udadzą się ostrzec mieszkańców okolicznych wiosek. Podczas poszukiwań miejsca, w którym naruszono mur, oddział Nanaby natknął się na oddział Gelgara, jadący z przeciwnego kierunku, który również niczego nie znalazł. Jako, że zapadał już zmrok, obie grupy postanowiły schronić na noc w pobliskim zamku Utgrad.

Nanaba podczas walki

Nanaba podczas walki

Wkrótce, jednak zamek został zaatakowany przez sporą liczbę tytanów zdolnych do funkcjonowania w nocy. Z uwagi na podejrzenia ciążące na młodych rekrutach, jedynymi żołnierzami posiadającymi przy sobie sprzęt do manewrów przestrzennych byli: Nanaba, Gelgar, Henning i Lynne. Jednakże Henning i Lynne niedługo po tym zginęli od uderzenia kawałkiem muru rzuconym przez Tytana Zwierzęcego, który chwilę później, wyjąc wezwał kolejne hordy tytanów, do ataku na zamek. Nanaba stwierdziła wówczas z gniewem, że to właśnie on, celowo bawił się z nimi przez cały ten czas.

Śmierć Nanaby

Śmierć Nanaby (po prawej)

Nie mając innego wyboru, Nanaba wraz z Gelgarem kontynuowała walkę do czasu, aż ich zapasy ostrzy i gazu zaczęły się kończyć. Ranny i wyczerpany Gelgar spadł z wieży prosto w ręce jednego z tytanów. Nanaba natychmiast ruszyła mu na ratunek i zabiła trzymającego go tytana. W tym momencie, jednak zupełnie skończył się jej gaz, dzięki któremu mogłaby uciec. Oboje wraz z Gelgarem zostali rozerwani i pożarci przez kilku znajdujących się w pobliżu tytanów, podczas gdy ich przerażeni podwładni mogli się temu tylko przyglądać.

Później w Dystrykcie Shiganshina, Erwin Smith rozmyślał o swoim stanowisku generała Korpusu Zwiadowczego i o kłamstwach, które mówił swoim żołnierzom. Wyobraził sobie, że stoi na szczycie góry z martwych ciał zwiadowców, których posłał na śmierć. W jego wizji Nanaba, Gelgar i Miche leżeli na wierzchu sterty zwłok i patrzyli na niego. Jakiś czas później, Erwin zaczął rozpaczać i tracić nadzieję na spełnienie swojego marzenia o poznaniu prawdy o świecie oraz dotarciu do piwnicy Jaegerów. Wyobraził sobie wielu poległych żołnierzy Korpusu Zwiadowczego, którzy chcieli dowiedzieć się, czy ich śmierć miała jakieś znaczenie. Wśród nich była także Nanaba.

Umiejętności Edytuj

Choć Nanabę w akcji pokazywano nam dosyć rzadko, to można spokojnie założyć, że zaliczała się ona do elity członków korpusu zwiadowczego. Gelgar pochwalił jej umiejętności, określając je jako "jak zawsze, świetne". Szczególną uwagę zwrócił on na jej zdolność zadawania głębokich cięć.

Jej umiejętności walki w zespole mieliśmy okazję zobaczyć nieco później, podczas ataku tytanów na zamek Utgard. Zaimponowała Ymir, gdy wraz ze swoimi towarzyszami, stosunkowo łatwo pokonała ośmiu pierwszych tytanów. Już sam fakt, że Nanaba przeżyła wydarzenia związane z upadkiem muru Maria, a także to, że od ponad pięciu lat służyła w Korpusie Zwiadowczym, świadczyło o tym jak silnym i doświadczonym była żołnierzem.

Statystyki: Nanaba
Umiejętności wojenne
7/10
Zwinność
8/10
Strategia
8/10
Praca zespołowa
10/10
Determinacja
11/10

Więcej z Fandomu

Losowa wiki