FANDOM

Ocean

Ocean

Ocean (海, Umi) jest ogromnym zbiornikiem wodnym, który oddziela wyspę Paradis od kontynentu kontrolowanego przez Marley.

Opis Edytuj

Ocean pokrywa około siedemdziesięciu procent powierzchni planety. W przeciwieństwie do słodkowodnych jezior na Paradis woda w oceanie jest słona. Biorąc pod uwagę cenę soli, ilość tej substancji zawarta w oceanicznej wodzie byłaby naprawdę sporo warta. Istnieje także wiele ryb i innych stworzeń, które żyją tylko w oceanie i nie można ich spotkać w obrębie murów.

Historia Edytuj

W latach poprzedzających Wielką Wojnę Tytanów 145. król z rodu Fritzów przekroczył ocean i z kontynentu dotarł na wyspę Paradis. Przeniósł stolicę Eldii na tę wyspę i porzucił konflikty kontynentu, co doprowadziło do Wielkiej Wojny Tytanów pod jego nieobecność. W czasie wojny mieszkańcy Eldii musieli przeprawić się przez ocean, by dotrzeć do nowego terytorium na Paradis, ale tylko bogaczy stać było na tę podróż. Tylko połowa statków, które wypłynęły na morze, dotarła bezpiecznie do Paradis.

Po Wielkiej Wojnie Tytanów funkcjonariusze Służby Bezpieczeństwa Publicznego Marley często przepływali przez ocean, by dotrzeć do wybrzeża Paradis, miejsca, w którym niepożądani Eldianie byli zmieniani w bezmyślnych tytanów i skazywani na błąkanie się po wyspie.

W nieznany sposób pewien mężczyzna z rodziny Arlelt wszedł w posiadanie książki, w której zawarte były geograficzne sekrety świata poza murami, w tym istnienie oceanu. Ostatecznie dał tę książkę swojemu wnukowi Arminowi Arleltowi, a zobaczenie oceanu stało się jego największym marzeniem. Armin podzielił się sekretami z książki ze swoim przyjacielem Erenem Jaegerem. Obydwaj mieli nadzieję, że pewnego dnia ujrzą ocean i świat poza murami. Jednak ostatecznie Eren przestał mówić o tym marzeniu w obawie, że Armin dołączy do Korpusu Zwiadowczego.

Fabuła Edytuj

Mikasa and Armin experience the ocean

Mikasa i Armin nad oceanem

W roku 851, gdy walka pomiędzy Marley a Sojuszem toczyła się w innym miejscu, Korpus Zwiadowczy wyruszył na pierwszą od sześciu lat ekspedycję poza mur Maria. Po odkryciu tytana, który pełzał po ziemi, zwiadowcy podążyli za jego śladem i dotarli do miejsca na wybrzeżu wyspy, w którym żołnierze Marley zmieniali Eldian w bezmyślnych tytanów. W tym czasie Eren i Armin w końcu zobaczyli ocean, o czym marzyli od siedmiu lat.

Po powrocie Wojowników Marley na kontynent po bitwie w Dystrykcie Shiganshina ocean stał się głównym miejscem walki pomiędzy Marley a Sojuszem Bliskowschodnim podczas wojny pomiędzy nimi. Marynarka Marley przez cztery lata przejmowała kontrolę nad morzami, spychając marynarkę Sojuszu do ich ostatniego stanowiska, jakim był Fort Slava. Jedak słabe strony marynarki Marley uwidoczniły się podczas wojny. Przez trwający cztery lata konflikt, Marley straciło ponad połowę swojej floty.

W czasie, gdy Marley prowadziło wojnę z Sojuszem Bliskowschodnim, wysłało łącznie 32 okręty wojenne w stronę Paradis, w tym niszczyciele i łodzie zwiadowcze. Jako iż wszystkie okręty zniknęły, Zeke Jaeger podzielił się z generałem Theo Magathem swoją teorią o tym, że Tytan Atakujący wraz z Tytanem Kolosalnym zablokowali lub zatopili wszystkie statki w pobliżu wybrzeża wyspy, co było zgodne z prawdą. W rzeczywistości Ochotniczy Oddział Przeciwko Marley zwabiał załogi statków przez radio, następnie dwaj tytani przejmowali statki, które zostawiano w nowo powstałym porcie na Paradis.