FANDOM

Oddział Specjalny

Special Operations Squad

The Levi Squad Poster

Kanji

特別作戦班

Wymowa

Tokubetsu Sakusen-han

Kapitan

Levi Ackermann

Cel

Ochrona Erena Jaegera

Członkowie

Byli członkowie

Pierwotny skład oddziału:

Byli członkowie z obecnego oddziału:

Przynależność

Scouting Legion Korpus Zwiadowczy

Debiut w mandze

Rozdział 20

Debiut w anime

Odcinek 15

Oddział Specjalny (特別作戦班, Tokubetsu Sakusen-hanto) to elitarna grupa zwiadowców, wybrana specjalnie przez kapitana Levia Ackermanna, który nią dowodzi.

Pierwotnie do oddziału należeli jedni z najlepszych żołnierzy Korpusu Zwiadowczego. Byli w stanie zabić każdego tytana, który stanął im na drodze. Ich wspólna liczba zabitych olbrzymów przekraczała 200. Ze względu na silne więzi, potrafili dobrze ze sobą współpracować i walczyć z wrogiem, nawet bez bezpośredniej komunikacji. Podczas 57. ekspedycji za mury ich zadaniem była ochrona Erena Jaegera przed tytanami. Ich tajnym celem stało się również zwabienie Tytana Kobiecego w pułapkę. Niestety misja nie powiodła się, a wszyscy członkowie oryginalnej drużyny, z wyjątkiem kapitana Levia, zginęli. Annie Leonhart zabiła Gunthera będąc w swojej ludzkiej formie, a Petrę, Elda i Oluo, w formie tytana.

Po wydarzeniach związanych z rzekomym naruszeniem muru Rose i masakrze podczas ratowania Erena, Levi utworzył nowy Oddział Specjalny. Jego członkami zostali zostali żołnierze z najlepszej dziesiątki 104. Korpusu Treningowego i Armin Arlelt. Ich zadaniem było strzeżenie Erena i Historii Reiss.

Fabuła Edytuj

Pierwotny oddział Edytuj

Pierwotni członkowie oddziału zostali specjalnie wybrani przez samego Levia. Podczas 57. ekspedycji ich zadaniem była ochrona Erena. Podczas tej wyprawy za mury, czworo członków drużyny: Petra Ral, Oluo Bozad, Eld Jinn i Gunther Schultz, zginęło w walce z Tytanem Kobiecym. Starcie przeżył tylko Levi z Erenem.

Obecny oddział Edytuj

Po uratowaniu Erena przed Reinerem Braunem i Bertholdtem Hooverem, Levi postanowił powołać nowy oddział. Na członków wybrał pozostałych żołnierzy, którzy byli w najlepszej dziesiątce 104. Korpusu Treningowego i Armina. Do ich obowiązków należała ochrona Erena i Historii Reiss po tym, jak ujawniła swoją prawdziwą tożsamość.