FANDOM

Pan Smith
(スミス, Sumisu)
Mr. Smith header
Płeć Mężczyzna
Urodziny 28 lutego
Wzrost 180 cm
Waga 86 kg
Gatunek Człowiek
Status profesjonalny
Zawód Nauczyciel
Status personalny
Krewni Rodzina Smith
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Głosy

Pan Smith (スミス, Sumisu) był ojcem Erwina Smitha. To jego słowa zmotywowały Erwina do udowodnienia, że jego teoria o murach jest prawdziwa. Pracował jako nauczyciel.

Wygląd Edytuj

Pan Smith był wysokim i chudym, starszym mężczyzną z blond włosami, okularami o okrągłych szkłach, a także z zarostem i wąsami. Miał pokrytą zmarszczkami twarz. Podczas pracy nosił białą koszulę z podwiniętymi rękawami i ciemnoszare spodnie.

Osobowość Edytuj

Biorąc pod uwagę jego teorie na temat murów, pan Smith wydawał się być bardzo inteligentnym człowiekiem. Bardzo troszczył się o przyszłość swojego syna, dlatego dla jego dobra nie ujawnił swoich poglądów podczas lekcji historii, gdyż mogłoby to zaszkodzić mu i innym uczniom. Dopiero gdy sam rozmawiał z Erwinem, podzielił się z nim swoimi przypuszczeniami.

Historia Edytuj

Gdy Erwin był jeszcze dzieckiem, jego ojciec uczył w szkole w ich rodzinnym mieście. Pewnego dnia, podczas lekcji historii młody i bystry Erwin zadał mu pytanie. Pan Smith odpowiedział wymijająco i zakończył lekcję. Kiedy wrócili do domu, udzielił synowi prawdziwej odpowiedzi, opartej na jego przekonaniach. Wspomniał, że książki o historii, które wydawał rząd były pełne tajemnic i sprzeczności. Uważał, iż to prawie niemożliwe, by nie istniały żadne przekazywane z pokolenia na pokolenie, ustne przekazy o przeszłości ludzkości. Jedynym sposobem
Mr. Smith is tortured

Młody Djel Sanes torturuje ojca Erwina

na to, by pamięć o czasach sprzed murów przepadła, było w pewnym sensie zmienienie wspomnień ludzi.

Ze względu na naiwność Erwina, który wyjawił przypuszczenia swojego ojca innym dzieciom z miasta, żołnierze z żandarmerii dowiedzieli się o teoriach miejscowego nauczyciela. Potajemnie zaaresztowali go i torturowali przez to, co wiedział. Następnie pozostawili jego ciało w odległym mieście, by jego śmierć wyglądała na wypadek. To, iż pan Smith zmarł, zanim Erwin osiągnął odpowiedni wiek, by móc wstąpić do Korpusu Zwiadowczego, świadczy o tym, że żył na długo przed narodzinami Erena.

Relacje Edytuj

  • Erwin Smith - Pan Smith do tego stopnia ufał swojemu synowi, że wyjawił mu swoją teorię o murach. Niestety Erwin rozgłosił poglądy swojego ojca wśród innych dzieci z miasta. Wkrótce także dowiedziała się o tym żandarmeria, która przyczyniła się do śmierci pana Smitha.

Ciekawostki Edytuj