FANDOM

Paradis
Paradis

Kanji

パラディ島

Rōmaji

Paradi-shima

Paradis (パラディ島, Paradi-shima) jest dużą wyspą, na której znajdują się trzy mury. Wyspa otoczona jest przez ocean i leży nieopodal wybrzeża kontynentu zajętego przez Marley. Paradis jest jedynym terytorium, które pozostało Eldianom po Wielkiej Wojnie Tytanów, znajduje się tam również stolica upadłego imperium. Wyspa jest zamieszkana przez Lud Ymir i inne mniejsze rody, które podążyły za królem. Marley korzysta z wyspy jako z miejsca zsyłki dla eldiańskich więźniów, zamieniając ich tam w tytanów przy użyciu serum.

Historia Edytuj

Dawno temu Karl Fritz - 145. król z rodziny Fritzów, który rządził Imperium Eldiańskim, zdecydował się odciąć od sporu o Dziewięciu Tytanów pomiędzy eldiańskimi rodami, który toczył się na kontynencie i przeniósł stolicę na Paradis, która była na tamte czasy odległą wyspą. Pod nieobecność króla wybuchła Wielka Wojna Tytanów. Gdy Eldianie tracili kolejne tereny na rzecz Marley, w roku 743 król zebrał sporą część Eldian i członków rodziny królewskiej i wzniósł trzy mury na wyspie Paradis - jedynego obszaru, jaki im pozostał. Jakiś czas po wzniesieniu murów nowy rząd Marley wybudował kolejny, 30-metrowy mur graniczny wzdłuż południowego wybrzeża wyspy, by zapobiec ucieczce tytanów do oceanu. Aby rozwiązać problem związany z liczebnością więźniów, władze Marley zaczęły wysyłać ich na wyspę i zmieniać w tytanów, by przez wieczność błąkali się poza obszarem murów.

Geografia i klimat Edytuj

CPAI4

Szkic obszaru murów (bez zachowanej skali)

Klimat panujący na wyspie Paradis wydaje się umiarkowany, a obszar na północy wyspy jest szczególnie zimny - nawet w najgorętsze dni lata temperatura rzadko przekracza tam 30° C. Jednakże chłód północny wyspy łagodzony jest przez sporadycznie występujące gorące źródła.

Paradis detailed map

Mapa geograficzna Paradis

Ukształtowanie terenu, na którym położone są mury wzniesione przez Karla Fritza, nie jest dokładnie znane. Wiadomo jednak, że obszar położony w centrum murów jest położony wyżej niż tereny na obrzeżach muru. W niektórych miejscach na wyspie występują lasy olbrzymich drzew, w których rosną drzewa osiągające nawet 80 m wysokości, co jest możliwe prawdopodobnie dzięki wyjątkowemu składowi gleby. Wyspa Paradis ma też bogate złoża różnych minerałów i surowców naturalnych. Sprawiło to, że ponad 80 lat po zakończeniu Wielkiej Wojny Tytanów Paradis stało się ważnym celem dla Marley.

Ludność Edytuj

Wyspa Paradis zamieszkana jest przez Eldian, którzy uciekali przed Wielką Wojną Tytanów. Większość tych Eldian należy do Ludu Ymir, a ci, którzy nie pochodzą z Ludu Ymir, żyją jak arystokraci. Wyjątek stanowi rodzina Ackermann i ludzie o wschodnim pochodzeniu.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa "Paradis" pochodzi z języka francuskiego i oznacza "raj".
  • Po odwróceniu do góry nogami mapy terytoriów Marley i Paradis, ich lustrzane odbicie bardzo przypomina autentyczne terytorium południowej części Afryki kontynentalnej wraz z wyspą Madagaskar.
    • Na szczegółowej mapie Paradis ukazanej w rozdziale 98 były widoczne 3 rzeki na północnym krańcu wyspy, które płyną w głąb wyspy. Rzeki te mniej więcej odpowiadają prawdziwym rzekom Madagaskaru: Onilahy-Imaloto, Mangoky-Mananantanana i Tsiribihina-Mahajilo.