FANDOM

Podziemia
Kenny Underground.png

Kanji

地下街

Rōmaji

Chikagai

Terytorium

Mur Sina

Znani mieszkańcy

Levi Ackermann
Kuchel Ackermann (martwa)
Farlan Church (martwy)
Isabel Magnolia (martwa)

Debiut w mandze

Rozdział 69

Debiut w anime

Bez Żalu: Odcinek 1

Podziemia (地下街, Chikagai) są miastem, usytuowanym głęboko pod terytorium stolicy królestwa ludzi, Mitras. Podobne, podziemne miasta planowano utworzyć między innymi w Dystrykcie Stohess, jednak z czasem plany te porzucono, a tamtejsze podziemia popadły w ruinę.

Historia Edytuj

Kenny trains Levi.png

Kenny szkoli Levia w podziemiach

W pewnym, nieokreślonym bliżej w czasie momencie, Kenny Ackermann dowiedział się, że jego siostra, Kuchel Ackermann została prostytutką w domu publicznym, w podziemiach oraz, że zaszła w ciążę z jednym ze swoich klientów. Jakiś czas później Kenny odwiedził siostrę, w miejscu gdzie pracowała, lecz na miejscu odkrył, że ta poważnie zachorowała i wkrótce po tym umarła. Jedyne co po sobie zostawiła to małego syna, Levia Ackermanna. Kenny postanowił zaopiekować się siostrzeńcem i nauczyć go wszystkiego co będzie mu niezbędne, aby przetrwać w podziemiach. W ramach tego szkolił go w technice walki nożem oraz tego, jak zachowywać się między ludźmi. Kiedy Kenny stwierdził, że Levi osiągnął już wiedzę i umiejętności, dzięki którym poradzi sobie samodzielnie, opuścił go wierząc, że jeśli któregoś dnia jego podopieczny zechce opuścić podziemia to dokona tego o własnych siłach. Z biegiem lat Levi dorósł, stając się okrytym złą sławą bandytą. Wtedy właśnie poznał dwójkę swoich najbliższych towarzyszy, Farlana Churcha oraz Isabel Magnolię. Wspólnie żyli w podziemiach z grabieży, do czasu spotkania Erwina Smitha, który przekonał ich do wstąpienia w szeregi Korpusu Zwiadowczego.

Fabuła Edytuj

Annie confronted by Armin and co.png

Konfrontacja z Annie, przed wejściem do podziemnych ruin, w Dystrykcie Stohess

W ramach planu schwytania Tytana Kobiecego w Dystrykcie Stohess, Armin Arlelt zaprowadził eskortującą Erena Jaegera i Mikasę Ackermann, Annie Leonhart do tunelu prowadzącego do tamtejszego, podziemnego miasta. Annie, jednak odmówiła zejścia w dół, co było dla zwiadowców dowodem, potwierdzającym jej zdradę. Osaczona i obezwładniona przez ukrytych dotąd w pobliżu członków Korpusu Zwiadowczego, Annie przybrała swoją formę Tytana Kobiecego, udaremniając tym samym plan złapania jej w podziemiach.

Po pojawieniu się tytanów za murem Rose, żyjący za nim mieszkańcy zostali wysłani do podziemi, za murem Sina, wraz z zapasami żywności dla uchodźców, których wedle szacunków miało wystarczyć na nie dłużej niż tydzień. W przeciągu następnego tygodnia uznano, jednak że mur nie został w żaden sposób naruszony i pozwolono wszystkim ludziom opuścić podziemia. Wiadomo, że w czasie tych wydarzeń miał miejsce jeden incydent, w trakcie, którego doszło do konfliktu uchodźców z żołnierzami Korpusu Żandarmerii. Pomimo, iż nie było w nim żadnych ofiar śmiertelnych, zdaniem Dotta Pyxisa wydarzenie to wywarło duży wpływ na wszystkich ludziach żyjących wewnątrz muru.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki