FANDOM

Rodzina Fritz
Ymir Fritz
Ymir Fritz i jej pakt z Diabłem Ziemi

Kanji

フリッツ家

Wymowa

Furittsu-ke

Znani członkowie

Przynależność

Rząd Królewski

Znane cechy

  • Starożytna rodzina królewska, która rządziła nieprzerwanie przez 2000 lat;
  • Przodkowie rodziny Reiss

Debiut w mandze

Rozdział 2

Debiut w anime

Odcinek 2

Rodzina Fritz (フリッツ家, Furittsu-ke) to starożytna rodzina królewska, która rządziła Eldią przez blisko dwa tysiące lat. Po stworzeniu murów, jej członkowie zamieszkujący w nich stali się znani jako rodzina Reiss.

Historia Edytuj

Około dwa tysiące lat temu, rodzina Fritz stała się dynastią królewską przyszłego "ludu Ymir", sto lat później dziewczynka o imieniu Ymir za pomocą "źródła wszelkiego życia" przez fałszywą propagandę Marley nazywanego Diabłem Ziemi stała się pierwszym ze wszystkich Tytanów. Jednocześnie moc zmiany w tytana otrzymali wszyscy rodacy Ymir- pierwsi Eldia oraz Rodzina Ackermann swoją "przebudzoną moc".

Ymir wykorzystała swoją moc aby nieść dobro, co przyniosło ludzkości znaczny rozwój cywilizacyjny. Po trzynastu latach od uzyskania mocy Ymir zmarła, a jej dusza podzieliła się na dziewięć części umożliwiające zmianę w Człowieka-Tytana, z czego jeden "moc boga" Koordynat dla potomków Ymir.

Nowi arystokraci wypowiedzieli wojnę wszystkim kogo napotkali, skutecznie z pomocą tytanów podbijając starożytny świat. Przez blisko 1800 lat rodzina Fritz władała Imperium Eldia dokonując wielu strasznych zbrodni na podbitych narodach, np. na Marley, za co stali się znienawidzeni przez wszystkich poza Eldia.

W końcu stało się to, co nieuniknione z każdą tyranią- upadek. Marley i inne narody powstały przeciw Imperium, w trwającym około 80 lat konflikcie nazwanym Wielką Wojną Tytanów obalili je. Ostatnim władanym przez Eldia lądem stała się wyspa Paradis.

145. król z dynastii Fritz zwany też Pierwszym Królem po odziedziczeniu mocy Koordynatu uznał że tylko izolacja Eldia zapewni jego i innym ludom pokój. Utworzył więc z pomocą wielkiej ilości tytanów mury i wymazał Eldia w nich zamieszkałych pamięć o zewnętrznym świecie, zostawiając na pastwę losu tych którzy pozostali na zewnątrz.

Następnie rodzina Fritz ukryła się pod nazwą Rodziny Reiss, na oficjalnym tronie pozostawiając marionetki o imieniu Fritz, nie wiadomo jednak czy pochodzili oni z bocznej gałęzi rodziny, czy też nie mieli z nią nic wspólnego.

Wiemy o co najmniej jednej linii Fritz pozostałej w świecie zewnętrznym, której ostatnimi przedstawicielami była Dina Fritz i obecnie żyjący Zeke Jaeger, jej syn.

Fabuła Edytuj

Dwadzieścia lat po tym jak Dina Jaeger została zmieniona w bezmyślnego tytana, Zeke przeniknął w mur Rose i za pomocą swojej mocy jako Tytan Zwierzęcy, przemienił mieszkańców wioski Ragako w bezmyślnych tytanów, rozniecając chaos w wewnątrz Murów z nieznanych przyczyn. Opuścił mur Rose po nocy, w której członkowie Korpusu Zwiadowczego desperacko walczyli z jego tytanami.

Dwa miesiące później, czyli po opuszczeniu muru Rose, Zeke spotkał się ze swoimi podopiecznymi wojownikami Reinerem Braunem i Bertholdtem Hooverem na ruinach Dystryktu Shiganshina. Ta dwójka wdała się z nim w kłótnie o los ich towarzyszki Annie Leonhart, która została schwytana również dwa miesiące wcześniej. Zeke wyzwał Reinera na pojedynek, aby ustalić czyja decyzja zostanie podjęta. Reiner przegrał, a Zeke zadecydował, że zamiast ratowania Annie, zaczekają w Shiganshinie na przybycie Korpusu Zwiadowczego, aby zdobyć moc zwaną Koordynatem.

Kiedy Korpus Zwiadowczy przybył do Shiganshiny, Zeke i jego podopieczni rozpoczęli z nimi walkę. Zeke skorzystał ze swojej mocy Tytana Zwierzęcego, aby zadać ogromne straty Korpusowi Zwiadowczemu, ciężko raniąc ich dowódcę Erwina Smitha, lecz ostatecznie został pokonany przez Levia Ackermanna. Podczas wycofywania się, Zeke spotkał swojego przyrodniego brata, Erena Jaegera. Zanim podążyli swoimi ścieżkami, Zeke obiecał mu, że któregoś dnia przybędzie ponownie, aby go uratować.

Eren Jaeger i pozostali ocalali członkowie Korpusu Zwiadowczego, dowiedzieli się o istnieniu rodziny Fritz i ich powiązaniu zarówno z Murami, jak i z ojcem Erena, Grishą Jaegerem. Po poznaniu przeszłości swojego ojca, Eren zaczął dostrzegać jego wspomnienia, ze względu na ich wspólne dziedzictwo Koordynatu i odkrył, że Dina Fritz była tytanem, który pożarł jego matkę, Carlę.

Członkowie Edytuj

Żywi Edytuj

Martwi Edytuj