FANDOM

Ymir Fritz.jpg
Rodzina Fritz
Ważniejsi członkowie

Ymir Fritz
Pierwszy Król
Dina Jaeger
Zeke Jaeger

Przynależność

Rząd Królewski
Eldia
Paradis
Marley

Rodzina Fritz (フリッツ家, Furittsu-ke) to starożytna rodzina królewska, która rządziła Eldią przez blisko dwa tysiące lat. Po stworzeniu murów, jej członkowie zamieszkujący w nich stali się znani jako rodzina Reiss.

Historia Edytuj

Około dwa tysiące lat temu, rodzina Fritz stała się dynastią królewską przyszłego "ludu Ymir", sto lat później dziewczynka o imieniu Ymir za pomocą "źródła wszelkiego życia" przez fałszywą propagandę Marley nazywanego Diabłem Ziemi stała się pierwszym ze wszystkich Tytanów. Jednocześnie moc zmiany w tytana otrzymali wszyscy rodacy Ymir- pierwsi Eldia oraz Rodzina Ackermann swoją "przebudzoną moc".

Ymir wykorzystała swoją moc aby nieść dobro, co przyniosło ludzkości znaczny rozwój cywilizacyjny. Po trzynastu latach od uzyskania mocy Ymir zmarła, a jej dusza podzieliła się na dziewięć części umożliwiające zmianę w Człowieka-Tytana, z czego jeden "moc boga" Koordynat dla potomków Ymir.

Nowi arystokraci wypowiedzieli wojnę wszystkim kogo napotkali, skutecznie z pomocą tytanów podbijając starożytny świat. Przez blisko 1800 lat rodzina Fritz władała Imperium Eldia dokonując wielu strasznych zbrodni na podbitych narodach, np. na Marley, za co stali się znienawidzeni przez wszystkich poza Eldia.

W końcu stało się to, co nieuniknione z każdą tyranią- upadek. Marley i inne narody powstały przeciw Imperium, w trwającym około 80 lat konflikcie nazwanym Wielką Wojną Tytanów obalili je. Ostatnim władanym przez Eldia lądem stała się wyspa Paradis.

145. król z dynastii Fritz zwany też Pierwszym Królem po odziedziczeniu mocy Koordynatu uznał że tylko izolacja Eldia zapewni jego i innym ludom pokój. Utworzył więc z pomocą wielkiej ilości tytanów Mury i wymazał Eldia w nich zamieszkałych pamięć o zewnętrznym świecie, zostawiając na pastwę losu tych którzy pozostali na zewnątrz.

Następnie rodzina Fritz ukryła się pod nazwą Rodziny Reiss, na oficjalnym tronie pozostawiając marionetki o imieniu Fritz, nie wiadomo jednak czy pochodzili oni z bocznej gałęzi rodziny, czy też nie mieli z nią nic wspólnego.

Wiemy o co najmniej jednej linii Fritz pozostałej w świecie zewnętrznym, której ostatnimi przedstawicielami była Dina Fritz i obecnie żyjący Zeke Jaeger, jej syn.

Ważni Członkowie Edytuj

Yf1.jpg
  • Ymir Fritz - najważniejsza historycznie członkini rodu, źródło jego potęgi, duchowa matka wszystkich Eldia.
Yf2.jpg
  • Pierwszy Król - ostatni władca upajającego Imperium Eldia, twórca Murów odpowiedzialny za wymazanie pamięci większości Eldia i powstania rodu Reiss.
Yf3.jpg
  • Dina Fritz - żona Grishy Jaegera, matka Zeka Jeagera i ostatnia z prawdziwych Fritzów. Znana też jako Tytan Uśmiechnięty.
Yf4.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki