FANDOM

Rodzina Tybur
Tybur family

Kanji

タイバー家

Wymowa

Taibā-ke

Znani członkowie

Willy Tybur

Przynależność

Znane cechy

  • Eldiańscy arystokraci, uhonorowani przez Marley;
  • Posiadacze mocy Tytana Młota Bojowego od ponad stulecia;
  • Prawdziwi władcy narodu Marley, skrywający się za kurtyną

Debiut w mandze

Rozdział 95

Rodzina Tybur (タイバー家, Taibā-ke) to ród arystokratów Eldia, mieszkających w Marley. W przeciwieństwie do reszty swoich rodaków zamieszkujących slumsy bądź zamknięte strefy, rodzina ta żyje w luksusie, jako honorowi obywatele Marley. Swoją wysoką pozycję zawdzięczają temu, że w przeszłości jako pierwsi zbuntowali się przeciwko królowi Fritzowi i wsparli Marley, podczas Wielkiej Wojny Tytanów. Willy Tybur jest obecnym posiadaczem mocy tytana, zwanego "Młotem Bojowym".

Historia Edytuj

Przed Wielką Wojną Tytanów, rodzina Tybur była prawdopodobnie jedną z kilku eldiańskich rodzin walczących o kontrolę nad Dziewięcioma Tytanami. Kiedy wojna wybuchła pomiędzy Eldią i mieszkańcami Marley, rodzina Tybur posiadała moc Tytana Młota Bojowego. W przeciwieństwie do Pierwszego Króla z rodu Fritz, rodzina Tybur była pierwszym rodem Eldian, który postawił się po stronie Marley w czasie trwania konfliktu. Z ich pomocą, Marley uzyskało przewagę w Wielkiej Wojnie Tytanów, zdobywając dzięki temu moce tytanów Kolosalnego, Opancerzonego, Kobiecego, Zwierzęcego, Zębatego i Czworonożnego.

W zwycięskim dla Marley pojedynku, rodzina Tybur była chwalona za ich wsparcie we wcześniejszych walkach i w zamian za ich służbę, mieli zagwarantowaną pozycję arystokracji jako uhonorowanych mieszkańców Marley i mogli żyć luksusowym życiem z dala od zamkniętych stref, które zamieszkiwała większość Eldian. Udało im się zachować ich wysoki status w społeczeństwie przez następne stulecie, przysięgając swoją lojalność narodowi Marley. Jednakże, pomimo swojego zaprzysiężenia, rodzina Tybur nie użyła mocy swojego tytana w żadnych konfliktach przeciwko wrogom narodu.

W czasie Operacji Wyspy Paradis, Wojownicy odbierali informacje wywiadowcze od rodziny Tybur, że Król Ludzkości jest zobowiązany do "zaprzysiężenia", aby zrezygnować z wojny.

W pewnym momencie, Willy Tybur stał się posiadaczem mocy Tytana Młota Bojowego oraz głową swojej rodziny.

Fabuła Edytuj

Gwardia Królewska Edytuj

Untitled

Gwardia Królewska rodziny Tybur

Rodzina Tybur posiada dużą, osobistą armię nazywaną Gwardią Królewską. Z wyglądu przypominają oni standardowych żołnierzy z Marley, gdyż posiadają podobny mundur i wyposażenie, różniący się jedynie ciemniejszym kolorem.

Gwardia Królewska została po raz pierwszy przedstawiona, gdy Theo Magath odwiedził rodzinę Tybur w kwaterze głównej Marley. Tuż przed tym, udali się, aby poprosić zarządcę kwatery, aby opuścił on to miejsce przed przyjazdem Magatha.

Członkowie Edytuj

Żywi Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwisko "Tybur", zostało ukazane jako odmienna pisownia imienia "Tiber", które samo w sobie jest odmienną pisownią łacińskiego imienia "Tyberiusz". "Tiber" to również angielska nazwa Tybru - włoskiej rzeki, przepływającej przez Rzym i będącą trzecią, największą rzeką w tym kraju.