FANDOM

The Titan Serum.jpg
Serum
Użytkownicy

Rodzina Reiss

Marley

To serum (巨人の血清, Kyojin no kessei) jest specjalną substancją, która podana w formie zastrzyku, zmienia zwykłego człowieka w tytana. Może on potem pożreć człowieka-tytana i przejąć jego umiejętność przemiany.

Zastosowanie Edytuj

Dokładny skład chemiczny serum nie jest obecnie znany, ale wspomniano, że składa się przede wszystkim z ludzkiego płynu rdzeniowego. Ze względu na to, że serum szybko paruje w kontakcie z powietrzem, przechowuje się je w szczelnie zamkniętych fiolkach.

Serum wstrzykiwane jest do krwiobiegu, zazwyczaj w wewnętrzną stronę przedramienia. Krótko po tym osoba, która zażyje tę substancję zmienia się w zwykłego tytana i nie ma kontroli nad sobą. Nowo powstały olbrzym pozostanie taki, dopóki nie pożre jakiegoś człowieka-tytana. Potem wydostanie się z karku swojej formy tytana z nową umiejętnością przemiany.

Rod ingests the Titan serum.png

Rod Reiss nieprawidłowo przyjmuje serum, doprowadzając tym samym do katastrofy

Nieprawidłowy sposób zażycia serum może przynieść katastrofalne skutki. Doustne spożycie substancji przez Roda Reiss spowodowało, że tytan, w którego się zmienił, był zbyt masywny i praktycznie niezdolny do poruszania się. Jednak Eren Jaeger mógł bezpiecznie, bez negatywnych skutków spożyć serum dające pancerz. Prawdopodobnie stało się tak ze względu na to, że był już człowiekiem-tytanem, lub spowodowały to właściwości serum dającego pancerz.

Historia Edytuj

Pochodzenie i serum i jego użycie w przeszłości pozostaje nieznane, ale prawdopodobnie była to metoda używana przez ród Reiss do przekazywania mocy i powstawania nowych ludzi-tytanów od czasów samego Pierwszego Króla.

Fabuła Edytuj

Grisha injecting Eren.png

Grisha podaje Erenowi zastrzyk z serum

W nocy, po ataku na Shiganshinę i upadku muru Maria, Grisha Jaeger udał się do kaplicy rodziny Reiss, by porozmawiać z królową Friedą. Jego zamiary były prawdopodobnie nieznane Reissom. Po pokonaniu Friedy w jej formie tytana i zmasakrowaniu członków rodziny Reiss, Grisha spotkał się ze swoim synem Erenem. Wstrzyknął mu serum, zamieniając go w tytana. Strzykawka użyta do podania zastrzyku Erenowi wyglądała jak te, które wykorzystywali Reissowie, co świadczy o tym, że Grisha prawdopodobnie wykradł specyfik z kaplicy.

Pięć lat później Rod Reiss zamierzał podać serum swojej córce - Historii. Po burzliwej dyskusji i przemyśleniach Historia ostatecznie roztrzaskała strzykawkę i zdecydowała się uwolnić Erena, który był przygotowany, by po przemianie w tytana Historia mogła go pożreć i stać się człowiekiem-tytanem. W akcie desperacji Rod zaczął zlizywać rozlane serum, zmieniając się w ogromnego tytana. W celu ratowania swoich towarzyszy przed zawalającą się jaskinią kaplicy, Eren przegryzł buteleczkę serum opisaną jako "pancerz", przybrał swoją formę tytana i zyskał umiejętność wytwarzania pancerza.

W pewnym momencie podczas rytuału przekształcenia Historii, Kenny Ackermann ukradł jedną z fiolek serum należących do Roda Reiss. Gdy umierał, znalazł go Levi. Tuż przed śmiercią Kenny przekazał mu serum. Później wysocy rangą wojskowi zadecydowali, że powierzą substancję Leviowi.

Ciekawostki Edytuj

  • W serii zostały ukazane trzy buteleczki serum z następującymi etykietami:
    • "Najsilniejszy Tytan" (サイキョウノキョジン, Saikyō no kyojin) - Takie serum Rod Reiss wybrał dla Historii, ale ostatecznie sam je zażył.
    • "Opancerzony Braun" (ヨロイ ブラウン, Yoroi buraun) - Tak opisane serum spożył Eren w grocie pod kaplicą Reissów. Dało mu ono umiejętność utwardzania skóry.
    • "Zwykły Tytan" (フツウノキョジン, Futsū no kyojin) - To serum Kenny dał Leviowi, a później zostało ono podane Arminowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki