FANDOM

Strefa Liberio
Liberio Internment Zone

Kanji

レベリオ収容区

Rōmaji

Reberio Shūyō-ku

Strefa Liberio (レベリオ収容区, Reberio Shūyō-ku) jest jednym z gett dla Eldian na terenie Marley. Mieszkała tam między innymi rodzina Jaegerów i Braunów.

Historia Edytuj

Pod koniec Wielkiej Wojny Tytanów Pierwszy Król wraz z większością Eldian osiedlił się na wyspie Paradis. Nieliczna mniejszość narodu Eldia pozostała jednak na kontynencie - terytorium Marley. Rząd Marley zdecydował, że nie wymorduje pozostałych Eldian, ale zmusi ich do życia w zamkniętych strefach, których nie będą mogli opuszczać bez pozwolenia.

Jednocześnie "strefowi" Eldianie są wykorzystywani w charakterze przyszłej broni po przemianie w tytanów, lub jako "Wojownicy" ludzi-tytanów. Do czasu wynalezienia zaawansowanej technologicznie broni przez Sojusz zapewniało to Imperium Marley rolę największego supermocarstwa na świecie.

Obecnie, zgodnie ze słowami Erena Krugera Strefa Liberio razem ze wszystkimi jej mieszkańcami, nie wyłączając samych Wojowników jest przeznaczona do likwidacji w przypadku podbicia Paradis.

Fabuła Edytuj

Strefa Liberio została po raz pierwsze wspomniana w książkach Grishy Jaegera znalezionych w jego piwnicy. To w strefie Liberio Grisha urodził się i mieszkał, aż do momentu wysłania na Paradis.

Berthold Hover, Annie Leonhart oraz Reiner Braun także pochodzą ze Strefy, a jako że są Wojownikami zamierzali doprowadzić do eksterminacji Eldia z Paradis.