FANDOM

Tytan Brodaty
(, ')

Bearded Titan character image

Bearded Titan (Anime) character image

Płeć Mężczyzna
Gatunek Tytan (dawniej człowiek)
Status profesjonalny
Przynależność Odnowiciele Eldia
Status personalny
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 5
Głosy

"Tytan Brodaty" był dawnym członkiem Odnowicieli Eldia, który został schwytany przez Służbę Bezpieczeństwa Publicznego Marley i zmieniony w tytana za zdradę.

Wygląd Edytuj

Ludzka forma Edytuj

Będąc człowiekiem, przypominał tytana, którym potem się stał - miał długą brodę i łysą głowę.

Forma tytan Edytuj

Tytan Brodaty miał łysą głowę i długą, siwą, poplamioną krwią brodę. W mandze był dość krępy i miał duży brzuch. Natomiast w anime miał szczuplejszą budowę ciała.

Historia Edytuj

Długo przed tym, jak stał się tytanem, Tytan Brodaty był jednym z Eldian mieszkających wśród Marley. Jako że mężczyzna należał do Odnowicieli Eldia, był świadkiem przyjęcia Grishy Jaegera do tejże grupy. Był także obecny podczas odczytywania wieści od Sowy o tym, że Marley planują atak na wyspę Paradis i wybicie Eldian żyjących w obrębie murów i był zrozpaczony tą wiadomością. Gdy syn Grishy - Zeke Jaeger ujawnił władzom Marley zamiary Odnowicieli, został schwytany i wysłany na Paradis. Już na wyspie mężczyzna dostał zastrzyk z serum tytanów, po którym przekształcił się w bezmyślnego tytana.

Fabuła Edytuj

Bearded Titan swallows Eren

Tytan Brodaty połyka Erena

Po rozlokowaniu się oddziału Erena, pojawił się odmieniec, który pożarł Thomasa Wagnera. Eren zaczął ścigać olbrzyma, co nie przyniosło efektów, a jedynie spowodowało, że inny tytan odgryzł chłopakowi nogę. Sparaliżowany ze strachu Armin mógł tylko stać i patrzeć, jak jego koledzy z oddziału są pożerani. Wkrótce Tytan Brodaty znalazł Armina i próbował go zjeść. Eren usłyszał krzyk Armina i dostał się do paszczy tytana, by schwycić przyjaciela, zanim ten trafi do żołądka tytana. Odepchnął Armina w bezpieczne miejsce i ostatkami sił udało mu się powstrzymać tytana przed zamknięciem paszczy. Niestety, zanim Armin zdołał uratować Erena, Tytan Brodaty zamknął usta, odgryzając przy tym rękę Jaegerowi. Armin z przerażeniem obserwował, jak tytan połyka jego przyjaciela.

Bearded Titan's death

Eren miażdży kark Tytana Brodatego

Będąc w żołądku tytana, Eren spostrzegł, że znalazł się wśród szczątków kilku swoich towarzyszy, pośród nich była młoda kobieta z wojska, wciąż umierała we wrzącej zawartości gorącego żołądka tytana. Wywołało to u Erena przerażenie i desperację, co spowodowało ujawnienie się jego umiejętności do przemiany w tytana. Ręka Erena gwałtownie wyłoniła się z paszczy Tytana Brodatego. Olbrzym zachwiał się lekko i upadł. Tytan Erena wydostał się z ciała Tytana Brodatego, rozrywając przy tym jego plecy. Odchodząc w poszukiwaniu innych tytanów do zabicia, Eren zmiażdżył Tytanowi Brodatemu kark.

Znane ofiary Edytuj

Nieudane próby Edytuj