FANDOM

Tytan Mówiący
(, ')

Talking titan human anime

Talking Titan

Płeć Kobieta
Wzrost 6 m (forma tytana)
Gatunek Tytan (dawniej człowiek)
Status profesjonalny
Status personalny
Status Martwa
Pierwsze wystąpienie
Debiut w mandze Rozdział Specjalny: Notes Ilse
Debiut w anime Notatnik Ilse Langner: Zapiski Poległego Żołnierza
Głosy

Tytan Mówiący była członkinią sekty czącej Ymir Fritz na terenie Marley. Została zmieniona w bezmyślnego tytana, po tym jak grupa została wykryta przez Służbę Bezpieczeństwa Publicznego.

Wygląd Edytuj

Człowiek Edytuj

Była młodą kobietą o krótkich, jasnych włosach. Nosiła jasną szatę, podobnie jak inni wyznawcy Ymir.

Tytan Edytuj

Jako tytan posiadała około 6 metrów wysokości, nieproporcjonalnie dużą w stosunku do reszty ciała głowę i krótkie, blond włosy, podobnie jak wtedy, gdy była człowiekiem. Czasami poruszała się lub stała na czworakach.

Historia Edytuj

Talking Titan and Ymir

Tytan Mówiący wraz z Ymir

Jako członek kultu Ymir Fritz czciła dziewczynę nazwaną Ymir, którą przyprowadził lider tejże sekty. Jednakże, gdy Służba Bezpieczeństwa Publicznego Marley wykryła grupę, jej członkowie wraz z samą Ymir zostali przeprowadzeni przez ulicę, gdzie inni ludzie rzucali w nich kamieniami, a następnie wysłani za morze, na granicę wyspy Paradis, gdzie zmieniono ich w bezmyślnych tytanów.

Fabuła Edytuj

Ilse is greeted by the Titan

Tytan Mówiący kłania się przed Ilse

Gdy podczas 34. ekspedycji Korpusu Zwiadowczego poza mury Ilse Langner uciekała w stronę terytorium ludzi, tytan ten znalazł ją i zapędził pod drzewo. Zamiast od razu ją pożreć, wpatrywał się w nią i ku jej zdziwieniu zaczął mówić. Mówiący Tytan skierował do niej słowa "Lud Ymir", a chwilę później zwrócił się do Ilse, którą nazwał "Panią Ymir" i przywitał ją formalnym ukłonem. Gdy Ilse zaczęła pytać tytana o jego pochodzenie i zamiary, ten czuł się coraz bardziej nieswojo. Jęczał, aż w końcu zaczął ciągnąć się za skórę na policzkach. Gdy przerażona Ilse zaczęła uciekać, tytan złapał i zabił ją, rozgryzając jej głowę. Po jej śmierci Tytan Mówiący zaczął płakać.

Zdolności Edytuj

Ten tytan był w stanie przemówić do Ilse Langner zrozumiałymi słowami. Okazał także emocje, których zwykli tytani nie ukazują, takie jak cierpienie i prawdopodobnie strach.

Znane ofiary Edytuj

Nieudane próby Edytuj

Różnice między mangą, a anime Edytuj

  • W odcinku specjalnym anime przedstawiającym tę historię, Tytan Mówiący zostawił ciało Ilse Langner w wydrążonym drzewie, oddając jej szacunek. Tytan został później napotkany przez Hange Zoë podczas 49. ekspedycji poza mury. Próbował uciec do lasu, gdzie zostawił ciało Ilse, a także zabić Hange i Oluo Bozada. Jednak wkrótce potem Tytan Mówiący został zabity przez kapitana Levia.

Ciekawostki Edytuj

  • Tytan Mówiący jest pierwszym ukazanym w serii tytanem, który potrafił mówić.
  • Tytan Mówiący jest jedynym pokazanym do tej pory zwykłym tytanem, który okazywał emocje.
  • Podczas zabijania lub próby zabicia ofiary, atakował najpierw jej głowę.