FANDOM

Tytan Przyglądający się
(覗き込む巨人, Nozokikomu Kyojin)

Peering Titan human manga

Peering Titan

Płeć Mężczyzna
Wzrost 3-4 m (forma tytana)
Gatunek Tytan (dawniej człowiek)
Status profesjonalny
Przynależność Odnowiciele Eldia
Status personalny
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 5
Głosy

Tytan Przyglądający się (覗き込む巨人, Nozokikomu Kyojin) był dawnym członkiem Odnowicieli Eldia, który został schwytany przez Służbę Bezpieczeństwa Publicznego Marley i zmieniony w tytana za zdradę.

Wygląd Edytuj

Człowiek Edytuj

Jako człowiek ten członek Odnowicieli Eldia był średniego wzrostu i budowy ciała. Miał zmierzwione brązowe włosy i duże ciemne oczy. Jego twarz miała ostre rysy. Był jedynie widziany, gdy miał na sobie czarne spodnie, jasną koszulę i buty, a czasem także i marynarkę w ciemnym kolorze.

Tytan Edytuj

Tytan Przyglądający się miał około 3-4 metry wysokości i miał nieproporcjonalnie dużą głowę, sięgające ramion brązowe włosy i również brązowe, duże oczy. Jego ciało było dość umięśnione. Zazwyczaj miał rozgniewany wyraz twarzy.

Historia Edytuj

Eldia Restorationists

Nowa osoba wstępuje do Odnowicieli Eldia

Będąc człowiekiem, Tytan Przyglądający się należał Odnowicieli Eldia. Był obecny, gdy Grisha Jaeger dowiedział się, że jego siostra Fay tak naprawdę zginęła z rąk żołnierzy Marley i wiwatował podczas ceremonii inicjacyjnej Grishy, która polegała na wycięciu sobie znaku krzyża na ramieniu. Przez kilka kolejnych lat pracował z Odnowicielami nad odkryciem historii i przywróceniem Eldianom władzy. Był też obecny, gdy do Odnowicieli przyszła Dina Fritz przysłana do nich jako sprzymierzeniec przez Sowę - ich informatora w rządzie Marley. Po zapoznaniu się z prawdziwą historią narodu Eldia i Wielkiej Wojny Tytanów wiwatował wraz ze swoimi towarzyszami, kiedy zgodzili się, że odbiorą moc Pierwszego Króla i przekażą ją Dinie - ostatniej przedstawicielce królewskiego rodu.

The restorationists gather

Zebranie Odnowicieli Eldia

Gdy rząd Marley postanowił nająć eldiańskie dzieci na wojowników, którzy pokonaliby 145. króla na wyspie Paradis, zebrał się wraz ze swoimi towarzyszami, by opracować plan. Następnie Odnowiciele dowiedzieli się od Sowy, że rząd Marley chce iść walczyć, by przejąć złoża paliw kopalnych znajdujących się na wyspie. Grisha zaproponował swojego syna Zeke Jaegera jako ochotnika i informatora dla ich organizacji. Jednakże dwa lata później wszyscy Odnowiciele zostali wydani przez Zeke i skazani na wysłanie na Paradis, gdzie mieli spędzić resztę życia jako bezmyślni, pożerający ludzi, tytani.

Gross mówi Grishy, że rzuci go na pożarcie tytanowi

Gross mówi Grishy, że da go na pożarcie Odnowicielowi Eldia, którego zaraz zmieni w tytana

Następnie wszyscy Odnowiciele Eldia zostali zabrani statkiem parowym na wyspę Paradis. Zostali tam zmuszeni do uklęknięcia na skraju wielkiego muru. Najpierw jeden z Odnowicieli został zrzucony ze ściany jako człowiek. Powiedziano mu, by uciekał do murów. Potem wszystkim skazańcom z wyjątkiem ludzkiej postaci Tytana Przyglądającego się, Diny i Grishy wstrzyknięto serum i zepchnięto ich z muru. Chwilę później zmienili się oni w tytanów i pobiegli za wcześniej zrzuconym Grice'em. Po transformacji Diny major Gross zadecydował, że zmieni ostatniego z członków ruchu oporu w małego tytana, któremu rzuci Grishę na pożarcie. Następnie ludzkiej postaci Tytana Przyglądającego się wstrzyknięto serum i zrzucono go z muru. Po chwili zmienił się w bezmyślnego tytana.

Peering Titan eating Gross

Tytan Przyglądający się pożera majora Grossa

Zanim jednak Gross zdążył zrzucić Grishę z muru, Kruger zepchnął majora stojącego na krawędzi. Mężczyzna spadł na ziemię, na hałdę piasku i stanął twarzą w twarz z Tytanem Przyglądającym się. Niedługo potem, Tytan Przyglądający się schwytał Grossa i ugryzł kawałek jego twarz, odrywając część jego skóry i mięśni, a następnie pożarł go.

Fabuła Edytuj

Mina killed anime

Tytan Przyglądający się zabija Minę Carolinę

Podczas bitwy o Dystrykt Trost, Tytan Wielkousty przypadkowo złapał linkę od sprzętu do manewrów przestrzennych należącego do Miny Caroliny, gdy ona próbowała go zaatakować i pociągnął za nią, przez co Mina spadła, uderzając o ziemię. Tytan Przyglądający się zauważył zamroczoną uderzeniem Minę, zanim ta zdążyła się pozbierać, podniósł ją i mimo tego, że dziewczyna szarpała się, tytan odgryzł jej większą część głowy, gdy wokół ginęli inni kadeci.

Później Tytan Przyglądający się był widziany wraz z innymi mniejszymi tytanami w magazynie z wyposażenie wojskowym w kwaterze głównej w Troście. Armin Arlelt opracował plan pozbycia się tytanów z magazynu i jako jego część Sasha Braus zaatakowała Tytana Przyglądającego się, ale nie udało jej się go zabić. Gdy olbrzym podszedł do niej, Mikasa Ackermann przybyła na ratunek Sashy i zabiła go.

Znane ofiaryEdytuj

  • Gross (nieumyślnie, jako bezmyślny tytan)
  • Mina Carolina (nieumyślnie, jako bezmyślny tytan)

Nieudane próby Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Tytan tez został nazwany „Tytanem Przyglądającym się” w guidebooku Attack on Titan Guidebook.