FANDOM

Tytan w murze
(壁の巨人, Kabe no Kyojin)
Wall Titan
Gatunek Tytan (dawniej człowiek)
Wysokość ponad 50 m
Znane umiejętności Umiejętność tworzenia wielkich murów
Status personalny
Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 25
Głosy

Tytani w murze (壁の巨人, Kabe no Kyojin; nazywani też 幻の巨人 Maboroshi no Kyojin) są niezwykłymi tytanami, którzy tworzą mury chroniące ludzkość. Zostali odkryci, gdy Tytan Kobiecy próbował wspinać się po murze Sina, by uciec przed Erenem Jaegerem i Korpusem Zwiadowczym. Brak światła słonecznego spowodował, że tytani wewnątrz muru są nieruchomi.

Wygląd Edytuj

Tytani w murze wyglądem przypominają Tytana Kolosalnego, gdyż podobnie jak on nie mają skóry, a ich ciało pokryte jest odsłoniętą tkanką mięśniową (chociaż Tytan Kolosalny ma jeszcze widoczne kości). Mają proporcjonalnie małe oczy i pozbawione warg usta, które eksponują ich zęby. Ich dokładny wzrost nie jest znany, ale ze względu na fakt, iż tworzą mury, zakłada się, że tytani ci są bardzo wysocy.

Umiejętności Edytuj

Tytani w murze użyli swoich umiejętność wytwarzania kryształu, by na rozkaz Pierwszego Króla stworzyć wielkie mury.

Historia Edytuj

The Wall is formed

Powstanie murów

W roku 743, po tym jak 145. Król odstąpił od Wielkiej Wojny Tytanów przeciwko Marley, uciekł za morze wraz z większością królewskiej rodziny Fritz i pozostałymi Eldianami na wyspę Paradis, ostatnie niekwestionowane terytorium, jakie pozostało Eldianom, a następnie użył "Koordynatu" i rozkazał dziesiątkom milionów ogromnych tytanów utworzenie trzech koncentrycznych (o wspólnym środku) murów: Maria, Rose i Sina, by chronić ludzkość. Później 145. Król wysłał wiadomość do Marley z żądaniem pozostawienia Eldian, którzy przeżyli, pod groźbą uwolnienia tytanów, którzy zniszczą ziemię.

Ponad 80 lat później Dina Fritz wyjaśniła tę historię Odnowicielom Eldia.

Fabuła Edytuj

Podczas walki pomiędzy Erenem Jaegerem i Annie Leonhart w Dystrykcie Stohess, Annie próbowała uciec, wspinając się na mur, ale powstrzymała ją Mikasa Ackermann. Mimo tego Annie uszkodziła część muru, a ogromny kawał ściany został oderwany, odsłaniając twarz tajemniczego tytana.

The Survey Corps cover the Wall Titan

Zasłonięty tytan w murze

Uszkodzenie zostało natychmiast zauważone przez Mikasę. Tytan w murze podążał wzrokiem za Mikasą, a pastor Nick wezwał do niezwłocznego zakrycia tytana, gdyż z powodu dostępu światła słonecznego mógłby w końcu zacząć się ruszać. Po tym jak Nick zignorował pytania Hange Zoë o tytana, ta prawie zrzuciła go z muru, ale mężczyzna wciąż odmawiał ujawnienia żadnych szczegółów, które mógłby znać. Prawdopodobnie ze względu na charakter kościoła murów, którego członkowie niechętnie ujawniali tajemnice.

W kaplicy Reissów Rod Reiss wyjaśnił, jak Pierwszy Król użył "Koordynatu" do stworzenia trzech murów, które otaczają terytorium ludzkości, ale nie wspomniał o tytanach w murze.

Gdy zwiadowcy dotarli do piwnicy Grishy Jaegera, dzięki jego książkom poznali historię powstania murów, która została przekazana Odnowicielom Eldia przez Dinę Fritz.

Różnice między mangą, a anime Edytuj

  • W mandze tytan w murze jest widziany obok Mikasy Ackermann zaraz po tym, jak Tytan Kobiecy spadł na ziemię. Jednakże w anime, tytan w murze nie był widoczny aż do zmroku. W scenie podczas napisów końcowych drugiego filmu kinowego kilku członków Korpusu Zwiadowczego wraz z Hange Zoë zauważa tytana w murze po katastrofie spowodowanej przez Annie i Erena, a ukazanej wcześniej w filmie.