FANDOM

Uri Reiss
(ウーリ・レイス, Ūri Reisu)

Uri Reiss headshot.png

Uri Reiss Titan form.jpg

Płeć Mężczyzna
Urodziny 31 grudnia
Wzrost 155 cm
Waga 54 kg
Gatunek Człowiek-Tytan
Status profesjonalny
Przynależność Rząd królewski
Zawód Król
Status personalny
Krewni Frieda Reiss - bratanica (martwa)
Historia Reiss - bratanica
Dirk Reiss - bratanek (martwy)
Ulklin Reiss - bratanek (martwy)
Florian Reiss - bratanica (martwa)
Abel Reiss - bratanica (martwa)
Rod Reiss - brat (martwy)
Pan Reiss - ojciec (martwy)
Pani Reiss - bratowa (martwa)
Pierwszy Król - przodek (martwy)
Ymir Fritz - przodek (martwa)
Status Martwy
Pierwsze wystąpienie
Głosy

Uri Reiss (ウーリ・レイス, Ūri Reisu) był młodszym bratem Roda Reiss oraz wujkiem Friedy Reiss. Przez pewien czas był prawdziwym królem ludzkości. Potem przekazał swoją władzę i stanowisko na rzecz Friedy.

Wygląd Edytuj

Był wątłym, starszym mężczyzną, ubranym w proste, jasne szaty. Miał jasne włosy sięgające do szyi. Miał też jasne, zmęczone i spokojne oczy, z których biła mądrość.

Osobowość Edytuj

Pomimo otrzymanego wychowania oraz pełnionych przez siebie obowiązków, pozostawał człowiekiem skromnym. Nie żywił urazy do Kenny’ego, mimo iż ten wielokrotnie znieważył i atakował go. Uri uważał, że jego nienawiść do rodziny Reiss była uzasadniona. Był w stanie nawet pokłonić się przed nim i formalnie przeprosić.

Był nad wyraz spokojnym człowiekiem. Nie okazywał żadnych oznak bólu, kiedy Kenny go zranił nożem. Nie dał się także wytrącić z równowagi, gdy Kenny celował do niego z pistoletu.

Mimo że nie był w stanie uwolnić świata od tytanów, jak pierwotnie zamierzał, starał dbać i troszczyć się o wszystkich. Pragnął stworzyć raj dla ocalałej części ludzkości. Obawiał się, że w niedalekiej przyszłości ich świat upadnie.

Historia Edytuj

Odziedziczył moce tytana i wspomnienia o świecie od swojego ojca, pożerając go podczas rytuału sukcesyjnego rodziny Reiss. W ten sposób prawda na temat świata pozostawała znana wyłącznie członkom monarchii. Z kolei później, w ten sam sposób został pożarty przez Friedę, która odziedziczyła wówczas jego uprawnienia oraz wspomnienia, a które potem utraciła na rzecz Grishy Jaegera, gdy ten zaatakował rodzinę Reiss.

Uri odziedziczył również ideologię pierwszego króla, który 100 lat temu wybudował mury i wymazał wspomnienia niemal całej ludzkości. Kiedy Rod próbował wywrzeć presję na Historii, aby wstrzyknęła sobie serum tytanów, wspomniał, że początkowo, on i Uri błagali swojego ojca, aby uwolnił ludzkość od tytanów. Ich ojciec, jednak nie chciał tego zrobić, ani nawet wyjaśnić, dlaczego tego nie zrobi. Kiedy Uri pożarł go, Rod stwierdził po jego oczach, że odziedziczył tę samą ideologię. Zanim Uri zgłosił się na ochotnika do dźwigania tego ciężaru, poprosił Roda, aby ten modlił się w zamian za podjęcie się przez niego tej misji.

Uri awakes.png

Uri budzi się po otrzymaniu mocy. Rod uświadamia sobie, że jego brat stał się bogiem

Rod stwierdził, że Uri stał się wówczas: ,,jedynym w swoim rodzaju, wszechmocnym bytem, który stworzył ten świat i był w stanie nim rządzić. Stał Bogiem, w którego rękach spoczywał los ludzkości”. Kiedy Historia dalej zmagała się z decyzją o wstrzyknięciu sobie serum, Rod powiedział jej, że jego zadaniem jest wezwać Boga z powrotem do tego świata i zawierzyć mu swoje modlitwy. Historii przypomniały się, wtedy słowa Ymir, która prosiła ją, aby żyła dla siebie i ,,zgodnie z dumą, w swoim sercu”. Chwilę po tym, gwałtownie odepchnęła ojca, rzuciła nim o podłogę, i nazwała kłamcą.

Uri bows before Kenny.png

Uri klęczy przed Kennym prosząc o przebaczenie

Kenny Ackermann, który służył Rodowi od lat, pozostawał wierny Uri’emu mimo, iż ten od dawna nie żył. Kiedy Rod wyznał Kenny’emu, że nigdy nie rozumiał, dlaczego jego brat przygarnął takiego „psa z ulicy" jak on, Kenny zagroził, że zabije go, jeśli kiedykolwiek spróbuje powiedzieć coś złego o Urim.

Uri dies.png

Uri pożerany przez Friedę

Po zawaleniu się kaplicy Reissów, ciężko ranny Kenny przywołuje wcześniejsze wspomnienia ze swojego życia. Większość z nich związana była z Urim oraz z rytuałem sukcesji w rodzinie Reiss. Pierwsze spotkanie Uri’ego i Kenny’ego miało miejsce w niezwykle nerwowej atmosferze. Kenny był jednym z ostatnich, którzy chcieli zabić króla za prześladowania rodziny Ackermann. Choć Rod nalegał, aby zabić Kenny’ego, Uri postanowił go uwolnić, uważając, że miał prawo być wściekły. Kenny był zszokowany tym gestem i postanowił mu pomóc. W zamian, jednak żądał zaprzestania ataków na ród Ackermannów, na co Uri zgodził się.

Od tego momentu Kenny stał się nie tylko jego ochroniarzem, ale także bliskim przyjacielem. Obaj spędzali wiele czasu rozmawiając. Uri ufał mu do tego stopnia, że zdradził mu, iż jego moc wkrótce odziedziczy po nim Frieda Reiss.

Znane ofiary Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Uri, który miał 155 cm wzrostu, był najniższym mężczyzną w serii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki