FANDOM

Mid-East Allied Forces.jpg

Fort Slava

To wojna toczona przez Imperium Marley i Sojusz Bliskowschodni w latach od 850 do 854, zakończona podpisaniem wmuszonego na Sojuszu traktatu pokojowego.

Historia Edytuj

Wojna wybuchła w roku 850, z nieznanych przyczyn, i trwała przez kolejne cztery lata aż do oblężenia Fortu Slava przez armię 800 Eldia pod wodzą oficerów Marley, zakończonego jego zniszczeniem przez Eldia zmienionych w tytanów z ręki Zeke Jaegera. Razem z fortem zniszczone zostały niedobitki floty Sojuszu co zmusiło go do negocjacji i podpisania traktatu pokojowego.

Przebieg walk Edytuj

W ciągu czterech lat wojny na morzu toczyła się zacięta walka, na koniec jednak po stracie połowy swoich jednostek Marley uzyskali dominacje i zagonili niedobitki floty wroga do portu Slava. Jedyną walką lądową o jakiej istnieją informacje jest oblężenie Fortu Slava opisane powyżej.

Skutki Edytuj

Sojusz definitywnie poniósł w wojnie klęskę, stracił całość swojej floty i musiał podpisać niekorzystny dla siebie traktat pokojowy.

Imperium Marley odniosło drogie zwycięstwo, utraciło polowe floty morskiej i wielu żołnierzy lądowych. Postanowiło także wznowić próby zdobycia mocy Pierwszego Króla.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki