FANDOM

Zeke Jaeger
(ジーク・イェーガー, Jīku Yēgā)

Zeke character image

Beast Titan Anime

Płeć Mężczyzna
Wiek 25 lat (850)
29 lat (854)
Urodziny 1 sierpnia
Wzrost 183 cm (ludzka forma)
17 m (forma tytana)
Waga 92 kg
Gatunek Człowiek-Tytan
Status profesjonalny
Przynależność Wojsko Marley
Poprzednia przynależność Odnowiciele Eldia
Zawód Wojownik
Status personalny
Krewni Rodzina Jaeger

Rodzina Fritz

Status Aktywny
Pierwsze wystąpienie
Debiut w anime Odcinek 26
Głosy
Japoński głos Takehito Koyasu
Angielski głos Jason Liebrecht
To tragedia, że Król Reiss odebrał im wspomnienia o świecie. Z tego powodu, popełniają bez przerwy te same błędy.

(do Korpusu Zwiadowczego) Atak Tytanów: Rozdział 81

Zeke Jaeger (ジーク・イェーガー, Jīku Yēgā) jest dowódcą eldiańskich wojowników, w służbie rządu Marley oddelegowanych do zdobycia dla nich mocy Pierwszego Króla. Podobnie jak każdy z wojowników jest człowiekiem-tytanem i jest uważany przez Reinera Brauna za "Najsilniejszego Wojownika", co kontrastuje z "Najsilniejszym Żołnierzem Ludzkości", za jakiego uchodzi Levi Ackermann. Jest także obecnym posiadaczem mocy Tytana Zwierzęcego.

Jest synem Grishy i Diny Jaegerów oraz starszym, przyrodnim bratem Erena Jaegera. Jest również potomkiem królewskiej rodziny Fritz.

Po raz pierwszy zaobserwowano go w obrębie muru Rose, podczas jego rzekomego naruszenia. Był odpowiedzialny za przemianę w tytanów wszystkich mieszkańców wioski Ragako. Był głównym przeciwnikiem Korpusu Zwiadowczego podczas 58. ekspedycji za murami. Był odpowiedzialny za śmierć wielu żołnierzy, w tym także trzynastego dowódcy korpusu, Erwina Smitha.

Wygląd Edytuj

Ludzka forma Edytuj

W swojej ludzkiej postaci Zeke ma dobrze wymodelowane ciało, potargane blond włosy oraz wąsy i brodę. Nie ma na sobie koszulki. Ubrany jest tylko w luźne spodnie oraz glany. Nosi okrągłe okulary. Ma dużą bliznę biegnącą wzdłuż lewej ręki.

Forma tytana Edytuj

Jego forma tytana znacząco różni się od pozostałych wyraźnym, małpo-podobnym wyglądem. Swoją budową ciała jak i rysami twarzy przypomina, jednak człowieka. Co więcej chodzi w pozycji pionowej. Mierzy około 17 metrów wysokości. Ciemne futro pokrywa zdecydowaną większość jego ciała, z wyjątkiem twarzy, dłoni, stóp i tułowia. Ma także wydłużone ramiona, długie palce oraz w pełni funkcjonalne kciuki. Proporcjami swojej górnej części ciała przypomina Tytana Kolosalnego. Posiada bowiem dużą klatkę piersiową, małą głowę i niezwykle szczupłe ramiona.

Osobowość Edytuj

Zeke jest bardzo inteligentną i ciekawą osobą. Próbował komunikować się z Michem Zachariusem, aby dowiedzieć się w jakim języku potrafi mówić oraz uzyskać informacje o sprzęcie do manewrów przestrzennych.

Jest dosyć apodyktyczny. Wydaje rozkazy i mówi innym ludziom, a nawet tytanom, co mają robić. Podczas rozmowy z Michem powiedział trzymającemu go tytanowi, aby nie pożerał jego rozmówcy. Kiedy jego rozkazy nie były wypełniane, Zeke nie wahał się użyć brutalnej siły. Można było to zauważyć, kiedy zabił tytana, który zaczął pożerał Miche, a także gdy pokonał Reinera, aby razem z Bertholdtem zrealizowali jego plan.

Zeke wydaje się być także okrutną i sarkastyczną osobą. Bez oporu zabił kilku żołnierzy i nie przejął się specjalnie pożeranym żywcem Miche. Zamiast tego zadrwił z niego stwierdzając, że koniec końców, jednak potrafił mówić.

Uznał również, że zdobycie "Koordynatu" jest ważniejsze niż uratowanie Annie, pomimo podejrzeń, że jest ona brutalnie torturowana.

Historia Edytuj

Zeke jest synem Grishy Jaegera i Diny Fritz, którzy skrycie planowali obalenie rządu Marley. Pewnego dnia rząd Marley ogłosił wśród Eldian selekcję dzieci które miały stać się żołnierzami. Żołnierze ci mieli później zostać wysłani jako "wojownicy" Imperium Marley przeciwko królowi Fritzowi.

Grisha postanowił zgłosić na "wojownika" Zeke, aby ten wyruszył skraść moc króla murów jako agent Marley, lecz by przekazał ją później ruchowi oporu. Jednakże, kiedy Zeke miał 7 lat, ujawnił rządowi Marley spisek, za co jego rodzice mieli zostać wysłani na Paradis. Na wyspie zaś jego matka została zmieniona w bezmyślnego tytana. A jego ojciec otrzymał moc Tytana Atakującego od Erena Krugera, który mu ją przekazał, aby moc nie przepadła. Zeke natomiast przebywał na kontynencie Marley, gdzie ciągle kształcił się, aby zostać najlepszym z wojowników rządu Marley.

Fabuła Edytuj

Zeke łapie konie Miche

Tytan Zwierzęcy łapie konia Miche

Zeke po raz pierwszy widziany był w swojej formie tytana, podczas tajemniczego pojawienia się tytanów w obrębie muru Rose, który nie został, wtedy w żaden sposób naruszony. Jako pierwszy spotkał go Miche Zacharius, który natychmiast dostrzegł jego znaczną odmienność względem pozostałych tytanów. Chwilę po tym, Zeke nieoczekiwanie złapał konia Miche i rzucił nim w jego kierunku, zrzucając go tym samym z dachu, na którym się znajdował.

Miche spadł, wtedy prosto na jednego z tytanów, który złapał go, a następnie próbował go pożreć. Zeke rozkazał mu go zostawić, ale ten nie posłuchał, za co Zeke zmiażdżył mu głowę i uwolnił Miche.

W następnej kolejności zaczął wypytywać Miche o jego sprzęt do manewrów przestrzennych. Kiedy zszokowany Miche zwlekał z odpowiedzią, Zeke zaczął zastanawiać się czy, aby obaj mówią w tym samym języku, czy może jego rozmówca zwyczajnie za bardzo się boi. Po chwili oglądania urządzenia pozwolił okolicznym tytanom pożreć Miche. Kiedy zwiadowca krzyczał z bólu i przerażenia, rozbawiony Zeke stwierdził, że jego rozmówca, jednak potrafił mówić.

Kolejnym razem Tytan Zwierzęcy pojawił się przechodząc koło Zamku Utgard, pozornie ignorując schronionych w nim ludzi. Następnie wykorzystał swoją niezwykłą siłę, aby wspiąć się na mur Rose i zniknąć.

Kiedy żołnierzom wreszcie udało się powstrzymać atakujących tytanów, niespodziewanie zwrócił ku sobie ich uwagę. Zaczął zrywać kawałki muru, po czym rzucał nimi w kierunku uwięzionych w zamku zwiadowców. Pierwszym trafieniem zabił ich zgromadzone w stajni konie, drugim zaś uśmiercił Lynne oraz Henninga.

Tytan Zwierzęcy prowadzący armię tytanów

Zaraz po tym, swoim wyciem, zaczął zwoływać kolejnych tytanów do atakowania zamku. Nanaba stwierdziła wówczas z gniewem, że Tytan Zwierzęcy od początku, celowo się z nimi bawił. Kiedy skończył swoje nawoływanie, zszedł z muru po jego zewnętrznej stronie i zniknął na terytorium utraconego muru Maria.

Kiedy Ymir i Eren zostali porwani przez Reinera Brauna oraz Bertoltda Hoovera, Ymir stwierdziła, że Tytan Zwierzęcy jest bezpośrednio odpowiedzialny za pojawienie się tytanów w obrębie muru Rose. Jej zdaniem był to swego rodzaju test, mający na celu sprawdzenie siły ludzkości. Zwróciła również uwagę, że zarówno Reiner jak i Bertholdt cieszyli się na jego widok niczym podekscytowane dzieci. Stwierdza także, że odnalezienie go jest dla nich pierwszym krokiem na drodze do powrotu, do ich rodzinnej wioski.

W następstwie nieudanego porwania Erena, przeprowadzono badanie wioski Ragako, której ludność tajemniczo zniknęła. Badanie to potwierdziło wcześniejsze przypuszczenia, że mieszkańcy wioski zostali przekształceni w tytanów i to prawdopodobnie przez Tytana Zwierzęcego. Nic, jednak nie wiadomo o sposobie w jaki tego dokonał.

Reiner loses to the Beast Titan

Tytan Zwierzęcy po pokonaniu Tytana Opacnerzonego w Shiganshinie

Dwa miesiące po koronacji Historii Reiss, Zeke znów został pokazany w swojej tytaniej formie, Dystrykcie Shiganshina gdzie pokonał w walce Tytana Opancerzonego. Kiedy Bertholdt wyciągnął ciało Reinera z jego formy tytana, Zeke po raz pierwszy wyłonił się z ciała Tytana Zwierzęcego. Powiedział wówczas, że uratowanie Annie może poczekać. Dodał także, że ich nadrzędnym priorytetem jest teraz odebranie "Koordynatu" Erenowi, dlatego poczekają tu na zwiadowców i przygotują na nich zasadzkę.

Kiedy Eren z powodzeniem uszczelnił zewnętrzną bramę Shiganshiny, Zeke, Reiner oraz Bertholdt rozpoczęli swój plan. Po nieudanym ataku Reinera, Zeke przybrał swoją formę tytana, a wraz z nim liczna grupa zwykłych tytanów. Zaraz po tym, chwycił, leżący nieopodal, olbrzymi głaz, który cisnął w kierunku wewnętrznej bramy. W ten sposób zablokował zwiadowcom dostęp do koni, a także uniemożliwił im wydostanie się na zewnątrz. Zeke z ponurym uśmiechem, na twarzy, powoli ruszył w kierunku miasta. Swym rykiem rozkazał mniejszym tytanom zaatakować konie Korpusu zwiadowczego, zaś wraz z większymi tytanami utworzył krąg wokół jedynego wejścia do Dystryktu.

Zeke grozi Reinerowi

Zeke grozi Reinerowi odebraniem mocy tytana

W chwili, w której oddział Levia wysadził Reinerowi kark, pokazano nam wydarzenia sprzed toczącej się wówczas bitwy. W nocy, przed przybyciem zwiadowców Zeke powiedział Reinerowi i Bertholdtowi, że nie ma potrzeby, aby martwić się teraz o Annie. Kiedy, jednak dostrzegł w kompanach zwątpienie i brak determinacji, zagroził Reinerowi ponowną walką i odebraniem mu mocy tytana jeśli znowu przegra. Przypomniał również, że ich celem jest odzyskać "Koordynat", aby móc położyć wreszcie kres "tej przeklętej historii". Krótko po tym Tytan Czworonożny poinformował go o zbliżających się żołnierzach korpusu zwiadowczego.

Zeke ostrzeliwuje zwiadowców

Zeke rzuca kamieniami w zwiadowców

W teraźniejszości, na pozór martwy Reiner niespodziewanie wydał z siebie ryk, który był dla Zeke'a sygnałem. Ten natychmiast chwycił beczkę z ukrytym wewnątrz Bertholdtem i cisnął nią w kierunku Reinera. Po dotarciu Bertholdta na miejsce, Zeke zaczął kruszyć leżące nieopodal głazy. Ich odłamkami rozpoczął intensywny obstrzał żołnierzy korpusu, znajdujących się na północ od dystryktu. Gradem rzucanych przez siebie kamieni zmusił Levia i resztę żołnierzy do wycofania się pod sam mur.

Niedługo później, Zeke dostrzegł zbliżającą się do niego dużą grupę żołnierzy, z Erwinem Smithem na czele. Zaskoczony tym atakiem stwierdził, że spodziewał się po nich czegoś więcej, a następnie wyrzucił w ich kierunku kolejną garść kamieni. Pierwszym rzutem ciężko ranił Erwina i zabił kilku młodych rekrutów. Obserwując szarżujących w dalszym ciągu żołnierzy Zeke stwierdził, że to naturalne, iż ludzie ponownie popełniają te same błędy skoro król Reiss wymazał im wszystkie wspomnienia o świecie. Nazwał także głupcami wszystkich przekonanych o słuszności "umierania z honorem". Następnie wyrzucił kolejną garść skruszonych przez siebie kamieni.
Levi pokonuje Tytana Zwierzęcego

Levi pokonuje Tytana Zwierzęcego

Po zabiciu kolejnych zwiadowców, Zeke dostrzegł kilku ocalałych wystrzeliwujących jego kierunku race sygnalizacyjne. Z zażenowaniem stwierdził wówczas, że mogą strzelać do niego przez cały dzień, ale i tak nic im to nie da, po czym zabił ich następną wyrzuconą przez siebie garścią kamieni. Kiedy dym z wystrzelonych przez zwiadowców rac zaczął opadać zaskoczony Zeke zauważył leżące nieopodal ciała przyprowadzonych ze sobą tytanów. Nim zdążył rozeznać się w sytuacji został nagle zaatakowany przez kapitana Levia, który serią szybkich ataków rozciął przeciwnikowi dłonie, a następnie oślepił, podciął nogi i wydobył go z formy Tytana Zwierzęcego. Kiedy wydawało się, że los Zeke jest już przesądzony, w ostatniej chwili z pomocą przyszedł mu Tytan Czworonożny, który pochwycił swego ciężko rannego przywódcę i uciekł z pola walki. Podczas odwrotu Zeke rozkazał swoim tytanom zabić Levia. Stwierdził także, że pomimo swojej porażki ostatecznie to Levi przegrał, ponieważ zużył już całą swoją broń.

Tytan Czworonożny zabrał Zeke'a na drugą stronę muru, do Shiganshiny. Tam oboje zauważyli Erena, który na ich widok pochwycił Bertholdta i trzymał go jako zakładnika. Zeke zapytał go o nazwisko, gdyż jego zdaniem z wyglądu nie przypominał swego ojca. Starał się przekonać Erena, że jest po jego stronie, gdyż oboje są ofiarami prania mózgu przez Grishę. Dalsze wyjaśnienia przerwał mu, jednak Levi Ackermann, którego wściekły Zeke nazwał potworem. Na krótko przed ucieczką raz jeszcze zwrócił się do Erena obiecując mu, że któregoś dnia uratuje go. Wycofując się, Zeke odnalazł ciężko rannego Reinera, którego wraz z Tytanem Czworonożnym zabrali z dala od ocalałych zwiadowców. Po dostaniu się na szczyt muru Zeke przyznał, że Reiner jest wyjątkowym szczęściarzem i chwilę później obaj udali się poza zewnętrzny mur.

Krótko po bitwie w Dystrykcie Shiganshina, rozpoczęła się wojna między Marley, a Sojuszem Bliskowschodnim. Mniej więcej w tym samym czasie podjęto decyzję o tym, że w przyszłości moc tytana zwierzęcego Zeke, odziedziczy wybrany na kolejnego wojownika, kadet Colt Grice.

Zeke's scream

Zeke przemienia Eldia w tytanów

Cztery lata później, w kulminacyjnym momencie wojny Zeke wziął udział w ataku na Fort Slava. Na pole walki dotarł samolotem, wraz z Reinerem Braunem oraz kilkoma innymi spadochroniarzami Marley. Po wysadzeniu przez kadetkę Gabi, pociągu pancernego zawierającego działo przeciw tytanom, rozpoczęto zrzucanie z samolotu spadochroniarzy. Byli to ubezwłasnowolnieni, eldiańscy więźniowie, których Zeke przekształcił w tytanów, używając do tego mocy, jaką dawała mu królewska krew. Po wyrządzeniu przez spadających tytanów znacznych szkód w twierdzy, do walki włączył się przekształcony w tytana Reiner. Niedługo później dołączył do niego, również przekształcony w tytana Zeke. Używając zgromadzonych w forcie pocisków artyleryjskich rozpoczął ostrzał znajdującej się nieopodal, w zatoce floty sojuszu. Przed zatopieniem, kilka ze statków zdążyło odpowiedzieć ogniem. W ostatniej chwili, przed uderzeniem jednego z nadlatujących pocisków, Reiner osłonił Zeke ciałem swojego tytana, ponosząc poważne obrażenia w wyniku, których stracił przytomność.

Zeke proponuje wznowienie ataku na Paradis

Zeke proponuje ponowny atak na Paradis

Po zakończeniu bitwy, Zeke uczestniczył w spotkaniu dowódców wojskowych Marley, na którym omawiano wynik wojny oraz przyszłość kraju. W toku rozmów, Jaeger zasugerował, aby ponowić próbę ataku na wyspę Paradis, celem zdobycia mocy pierwszego tytana. W jego opinii wieść o uzyskaniu przez Marley mocy nad wszystkimi tytanami wpłynęłaby pozytywnie na reputację kraju w świecie, a także dałaby dodatkowy czas na dorównanie technologiom wojskowym innych państw. Zeke przyznał również, że jest to dla niego sprawa niecierpiąca zwłoki, z uwagi na pozostały mu ostatni rok życia, do czasu, aż moc jego tytana odziedziczy Colt.

Zeke rozmawia z Coltem

Zeke i Colt rozmawiają

Po spotkaniu, Zeke rozmawiał z Coltem na temat zdolności Tytana Zwierzęcego. Nieświadomy posiadanej przez Jaegera królewskiej krwi, Colt nazwał swego rozmówcę wyjątkowym. Zeke wyznał Grice'owi, że ten pozna wszystkie sekrety jego umiejętności, po odziedziczeniu po nim mocy tytana. Do rozmowy obu Eldia dołączył kapitan Theo Magath. Pochwalił on Zeke za dobrą przemowę, podczas spotkania, a także zapytał go czy rzeczywiście byłby w stanie przeprowadzić skuteczny atak na Paradis w przeciągu roku. Przypomniał także, że przez ostatnie trzy lata, na wyspę wysłano 32 statki, w tym kilka niszczycieli, z których wszystkie tajemniczo zniknęły w pobliżu jej brzegów. Zeke spekulował, że ludzie z Paradis posiadają obecne moce czterech tytanów, z których dwie ma w sobie Eren Jaeger. Jego zdaniem wysłane tam statki musiało odeprzeć, bądź zatopić co najmniej dwóch ludzi-tytanów. Zwrócił również uwagę, że ich wróg posiada specjalną broń, przeznaczoną specjalnie do walki z tytanami oraz potwierdził istnienie członków rodziny Ackermann. W jego opinii niedocenienie obu tych czynników stało się przyczyną ich wcześniejszej klęski.

Nieco później, Zeke był obecny w pociągu, którym Eldia wracali do domu. Na miejscu, wraz z pozostałymi wojownikami udał się Strefy Liberio. Zaraz po przekroczeniu granic miasta, został ciepło powitany przez czekających na niego dziadków.

Umiejętności Edytuj

Forma tytana Edytuj

Zeke jest w stanie przekształcić się w 17-metrowego tytana, znanego w serii jako Tytan Zwierzęcy (獣の巨人, Kemono no Kyojin). Formy tej użył podczas przekształcania mieszkańców wioski Ragako w tytanów, gdy przemieszczał się w niej pomiędzy murami, a także do walki z Reinerem, w Dystrykcie Shiganshina, aby zmusić go do wypełnienia swoich poleceń. Nie wiadomo w nic o sposobie w jaki nabył swoją moc. Nawet po transformacji zachowuje pełnię ludzkiego umysłu, co pozwala mu wymawiać krótkie zdania.

Statystyki: Zeke Jaeger
Siła
7/10
Szybkość
5/10
Bezwzględność
8/10
Inteligencja
11/10
Dzikość
10/10

W przeciwieństwie do pozostałych ludzi-tytanów, Zeke jest w stanie płynnie mówić, w swojej formie tytana. Swobodnie mówił do innych tytanów, a nawet wydawał im rozkazy. W swojej formie tytana posiada sporą siłę fizyczną, która pozwoliła mu zrywać duże kawałki muru Rose i rzucać nimi z dużej odległości od celu. Wydaje się również całkiem zręczny, ponieważ udało mu się odpiąć Miche jego sprzęt do manewrów przestrzennych, bez uszkodzenia zarówno urządzenia jak i jego posiadacza.

Wykazał się także nieznaną jeszcze dokładnie umiejętnością, pozwalającą mu przekształcać ludzi w tytanów. W przeciwieństwie do regularnych tytanów, przekształceni przez niego tytani byli w stanie poruszać się w nocy. Hange Zoë wysnuła, jednak hipotezę, że mogło być to spowodowane faktem, iż światło pełnego księżyca, który odbija promienie słoneczne zwyczajnie wystarcza tytanom do funkcjonowania również nocą. Podejrzewa się, że Zeke nie musiał nawiązywać bezpośredniego, fizycznego kontaktu z ludźmi, u których wywołał przemianę. Tytani ci wydawali się słuchać jego rozkazów. Zeke posiada także umiejętność, dzięki której(w przeciwieństwie do pozostałych ludzi-tytanów) inni tytani nie traktują go jako swój cel do ataku lub pożarcia.

Ponadto wydaje się być bardzo silnym i groźnym wojownikiem. Był w stanie pokonać Tytana Opancerzonego, poważnie go raniąc, zaś sam nie odniósł żadnych widocznych obrażeń. Został także opisany jako "najpotężniejszy tytan".

Relacje Edytuj

  • Reiner Braun i Bertholdt Hoover - Zeke służy jako zwierzchnik Reinera i Bertholdta, którzy nazywają go swoim dowódcą. Choć oferuje im wsparcie, to nie zawaha się również określić swojej dominacji nad nimi, rozstrzygając spory za pomocą walki, demonstrując to przez swój pojedynek z Reinerem, który powstał w wyniku decyzji o poświęceniu samopoczucia Annie, w zamian za zdobycie Koordynatu. Nie waha się również grozić im, gdyż zagroził Reinerowi, że jeśli następnym razem stoczą pojedynek, a on przegra, to straci życie i swoje moce, które zostaną przekazane następnemu wojownikowi.
  • Annie Leonhart - Zeke bardzo dobrze zna Annie, gdyż wie o jej umiejętnościach walki i posiada tendencję do nazywania jej pieszczotliwie "Małą Annie" (アニちゃん, Ani-chan). Pomimo ich znajomości. podjął decyzję, aby poczekać z uratowaniem jej, dopóki nie zdobędą Koordynatu, uznając tą moc za ważniejszą od niej. Jednakże, pomimo swojego braku troski o dziewczynę, Zeke zdaje się ufać jej umiejętnościom, tłumacząc Bertholdtowi i Reinerowi, że wierzy, iż Annie jest cała i zdrowa i prawdopodobnie ukrywa się, gdyż jest wystarczająco zdolna, aby uniknąć schwytania, a jej moce tytana są wystarczające, aby powstrzymać każdego, kto będzie próbował ją skrzywdzić.
  • Grisha Jaeger - Zeke jest synem Grishy. Mimo, iż Grisha zaufał Zeke'owi, że będzie szpiegiem Eldian, w szeregach wroga, Zeke ujawnił tajemnicę ojca, rządowi Marley. Po słowach Zeke'a, skierowanych do Erena, jakoby obaj mieli być ofiarami prania mózgu przez Grishę, można odnieść wrażenie, że Zeke w jakimś stopniu brzydził się, bądź wręcz nienawidził ojca.
  • Levi Ackermann - Jako Tytan Zwierzęcy oraz zwierzchnik Annie, Reinera i Bertholdta, Zeke jest jednym z największych wrogów dla Levia. Status Ackermanna jako najsilniejszego żołnierza ludzkości, przyczynił się do zostania głównym celem dla Zeke'a. Podczas bitwy w Shiganshinie, Levi oślepił ciężko rannego Zeke'a, za co w zemście rozkazał tytanom będącym w pobliżu, aby go zabili.
  • Eren Jaeger - Zeke jest starszym, przyrodnim bratem Erena. Choć nie mieli nie sobą zbyt wielu interakcji, Zeke wyznał Erenowi, że w pełni go rozumie i chce, aby uwierzył mu, że oboje są ofiarami prania mózgu zadanego przez ich ojca, dodając, że pewnego dnia przybędzie, aby go ocalić. Ponadto, matka Zeke'a była tytanem, który zabił Carlę Jaeger.
  • Conny Springer - Jako tajemniczy tytan, który jest odpowiedzialny za zniszczenie Ragako, a także za zmienienie rodziny i przyjaciół Conny'ego w tytanów, chłopak poprzysiągł mu za to zemstę i stanowczo stwierdził, że przy następnej okazji musi go zabić.
  • Colt Grice - Jako kandydat do przejęcia mocy Tytana Zwierzęcego, to dwójka posiada bliskie i zażyłe relacje. Colt bardzo szanuje wysoki status Zeke'a i jego wpływy w wojsku Marley oraz jego unikatowe zdolności tworzenia i kontrolowania tytanów.
  • Pieck - Zeke i Pieck dzielą bliskie relacje ze sobą. Podczas spotkania w jego biurze, mężczyzna został ukazany, jak docenia intelekt dziewczyny oraz jej zdolności do wywnioskowania i rozwiązywania problemów.

Znane ofiary Edytuj

Pośrednio Edytuj

Nieudane próby Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Isayama draws mystery man

    Nieoficjalny rysunek Isayamy, przedstawiający Zeke

    Forma tytana Zeke przypomina swoim wyglądem kilka kryptyd takich jak Sasquatch/"Wielka Stopa", Yeti czy Yowie.
  • Wygląda na to, że Zeke przez długi czas nie miał kontaktu z ludźmi żyjącymi wewnątrz murów, ponieważ był wyraźnie zainteresowany stworzonym przez ludzi sprzętem do manewrów przestrzennych. Zastanawiał się także czy mówi tym samym językiem co Miche.
  • Zajął trzecie miejsce w rankingu popularności tytanów, który opublikowano w "Shingeki no Kyojin Guide Book INSIDE", autorstwa Hajime Isayamy.
  • Tytan Zwierzęcy pojawił się w wydanej na konsolę Nintendo 3DS, grze: "Attack on Titan: The Last Wings of Mankind".
  • Zeke jest bardzo podobny do nieoficjalnie pokazanej "tajemniczej postaci" narysowanej przez Hajime Isayamę. Rysunek ten był jednym z eksponatów w Ueno Park Royal Museum, w Tokio.
  • Jest jedynym dotąd pokazanym człowiekiem/człowiekiem-tytanem, którego nie próbowali atakować zwykli tytani.
  • Na ostatniej stronie rozdziału 70, Zeke został opisany jako "Najpotężniejszy tytan". Jest to, jednak sprzeczne z danymi w statystykach, opublikowanymi przez Isayamę w przewodnikach, w których ocenił jego siłę jako 7/10. Dla porównania Tytan Opancerzony otrzymał 8/10, zaś Tytan Kolosalny 11/10.
    • Z drugiej strony, w tych samych przewodnikach inteligencję Zeke, Isayama ocenił jako 11/10, co czyniło by go, obok Hange Zoë jedną z dwóch najinteligentniejszych postaci w serii. Sugerowałoby by to także, że jest niebezpieczny, nie tylko przez wzgląd na samą swoją siłę.
  • Hange uważała, że powodem, dzięki któremu przekształceni przez Zeke'a, tytani byli w stanie poruszać się nocą jest to, że światło pełnego księżyca, będącego odbiciem promieni słońca w zupełności wystarcza tytanom do funkcjonowania także w nocy.
  • Zeke wydaje się być fanem baseballu. Rzucając głaz użył określenia "pitch"(który w tej dyscyplinie oznacza akt, w którym wyrzucenie piłki rozpoczyna grę). Wyraził także nadzieję na osiągniecie "Perfekcyjnej gry"(zwycięstwo rzucającego jeśli przeciwnik w przeciągu dziewięciu rund nie dotrze do bazy) podczas bitwy, w Dystrykcie Shiganshina.
  • Jego urodziny przypadają w ten sam dzień co urodziny Reinera Brauna.